wie heeft er ervaring met svs pb 3000 en monolith 12 en15 thx ultra subwoofers

Started by wiking, November 18, 2021, 08:25:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Ah kak. Zit nog steeds met de schade afhandeling van de bestelde en beschadigd afgeleverde jbl subwoofer. Zit ik anders met een dubbel 18 inch sub, 2 monoliths en nog wat los sub spul dat ik nu al heb.

:nopompom:

Mooie deals. Dat zijn tenminste echte aanbiedingen. 749 voor de 12 inch thx en 1099 voor de 15 inch.  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

belgiansound

Dat is echt geen geld, jammer dat ik niet in de markt ben maar met 2 dergelijke subs heb je subs die bij elke setup passen.

jahtari

Quote from: Shadowfox on November 25, 2021, 20:54:01
Jammer dat de vernieuwde 13inch er niet bij staat. Een hele verbetering tegenover de andere en ook mooier
Mooier? Ziet er toch hetzelfde uit?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Toni71

Er is altijd wel nieuwer en beter. Daar moet je dan ook weer voor meer voor betalen. Zeker met de hogere prijzen hedendaags.
2 x 15 van de huidige serie, zal ook wel een glimlach (grijns) teweeg brengen als ik laag wil horen. En waarschijnlijk een schrikreactie van mijn vrouw, dat het wel hard staat.  :D


Shadowfox

Vergelijking met 1 sub

https://youtu.be/5B7WzFqy9W8

Shadowfox


belgiansound

Herinner mij die video, zelfs aan die prijs was het toen een koopje. Mocht je voor zelfbouw gaan kan je volgens mij zelfs niet goedkoper uitkomen...

morca

Quote from: Toni71 on November 24, 2021, 18:21:40
Ik heb er twee besteld. Monoprice 15 inch. Aardige korting nu. Eens kijken of het wat is.
Wauw gaaf man! Waneer verwacht je ze binnen?
Er is nog niemand hier met een monolith subwoofer denk ik.
Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen  :music:

Toni71

Door een fout van Monoprice werden er zelfs drie bezorgd. Ik had de wederhelft voorzichtig verwittigd, dat er twee grote dozen zouden komen, die aankomende week naar zolder gaan.. :D

De derde wordt morgen weer opgehaald voor retour. Drie is een beetje teveel van het goede.

Maar goed, dat we openslaande tuindeuren hebben. Zo konden ze makkelijk in de woonkamer gezet worden.
Wordt vervolgd in mijn topic.

(Edit: Wiking heeft er ook twee besteld)

ppeter

Quote from: Toni71 on December  2, 2021, 21:10:59
Door een fout van Monoprice werden er zelfs drie bezorgd. Ik had de wederhelft voorzichtig verwittigd, dat er twee grote dozen zouden komen, die aankomende week naar zolder gaan.. :D

De derde wordt morgen weer opgehaald voor retour. Drie is een beetje teveel van het goede.

Maar goed, dat we openslaande tuindeuren hebben. Zo konden ze makkelijk in de woonkamer gezet worden.
Wordt vervolgd in mijn topic.

(Edit: Wiking heeft er ook twee besteld)
Je had er eentje deze richting mogen opsturen! 😑
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **


wiking

Woensdag geleverd,een dag eerder dan voorzien.na veel slepen en trekken(letterlijk)omdat de arme bezorger van ups niet eens de beschikking had over een hulpmiddel,enkel het gebruik van z'n blote handen om 2 reuze pakketten van elk 60kg te bezorgen!triestig.ik zou de nood vd man verlicht hebben maar was niet thuis.
Nu een plaats gekregen tot ik tijd vind ze uit de verpakking te nemen wat op zich ook nog een uitdaging zal zijn!

Toni71

'omdat de arme bezorger van ups niet eens de beschikking had over een hulpmiddel,enkel het gebruik van z'n blote handen om 2 reuze pakketten van elk 60kg te bezorgen!'

Idem hier. De eerste bezorger die met 1 subwoofer aankwam, was tevens 70 jaar. :( De tweede met twee subwoofers, had ook niks bij.
Maar goed, dat ik een steekwagentje heb. Deze had ik al eerder gekocht om (makkelijker) mijn Arendals te kunnen verplaatsen.

wiking

70j.!Je houd het niet voor mogelijk!!😟gelukkig is de verpakking dubbel,dus niet dadelijk vatbaar voor beschadiging!!

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

belgiansound

wow, fantastisch, zo'n dubbele Amerikaanse 15" monster subwoofer. No nonsense, krachtige versterker, grote gepoorte kist en 15" klasse woofer. Ben ook heel benieuwd hoe ze klinken, zeker per twee :headbanging: :clapping:

wiking


morca

Quote from: Toni71 on December  3, 2021, 08:33:35
'omdat de arme bezorger van ups niet eens de beschikking had over een hulpmiddel,enkel het gebruik van z'n blote handen om 2 reuze pakketten van elk 60kg te bezorgen!'

Idem hier. De eerste bezorger die met 1 subwoofer aankwam, was tevens 70 jaar. :( De tweede met twee subwoofers, had ook niks bij.
Maar goed, dat ik een steekwagentje heb. Deze had ik al eerder gekocht om (makkelijker) mijn Arendals te kunnen verplaatsen.
:clapping:
Wel makkelijk idd om zo,n karretje thuis te hebben

Beide heren veel plezier van jullie nieuwe speeltjes
Ik ben erg benieuwd naar de reviews  :popcorn:
Erg mooie subwoofers !!

Toni71

Daar ik nu serieus bezig ben op de zolder (daadwerkelijk een ruimte), zal ik na plaatsing en een Audyssey meting eens de grafieken posten.
Als ik niet zorg dat de dozen aankomende week op zolder staan, kan ik het kerstfeest alleen vieren.  :D

Ik ga hier wel mee verder in mijn eigen topic..

Edit: De derde bezorger van UPS hier. Tsja, zegt hij. We gaan maar tot 71 kilo, dus die nemen we niet mee (het is 74 kilo).   :confused:
Natuurlijk had ik het gewicht aangegeven bij de retouropdracht. Ook gaf ik aan dat de vorige twee bezorgers ze ook afgeleverd hadden met zo een dezelfde bus. Helaas.

Monoprice maar weer mailen.

Mario D

Even navraag gedaan bij monoprice EU, de 13" en 16" komen (voorlopig) niet naar Europa.
Wel heel snelle en vriendelijke customer service.


Shadowfox

Quote from: wiking on December  3, 2021, 06:27:11
Woensdag geleverd,een dag eerder dan voorzien.na veel slepen en trekken(letterlijk)omdat de arme bezorger van ups niet eens de beschikking had over een hulpmiddel,enkel het gebruik van z'n blote handen om 2 reuze pakketten van elk 60kg te bezorgen!triestig.ik zou de nood vd man verlicht hebben maar was niet thuis.
Nu een plaats gekregen tot ik tijd vind ze uit de verpakking te nemen wat op zich ook nog een uitdaging zal zijn!

Hoe bevallen ze?

wiking

Subs staan aangesloten op antimode en moet zeggen ,bevallen me goed!is voor nu maar tijdelijk omdat ik ze nog niet kan plaatsen zoals ik wens(waf).wat me dadelijk opviel was het detail dat ze bieden.bij het begin van "war of the worlds" is er de scene waar de straat open scheurt en je ziet het asfalt scheuren.ik hoorde geluiden die ik niet eerder met vorige sub had opgemerkt!de hele bank trilt dan en dat is ok maar vooral de nauwkeurigheid treft me.voorlopige balans is dat ik er voor nu nogal tevreden over ben.eind balans zal moeten wachten tot kerst attributen de kamer uit zijn en ik terug over de volledige ruimte kan beschikken!benieuwt wat dat zal geven!