probleem met de mid unit van mijn speaker floating synthese 2

Started by eduard, August 27, 2021, 09:47:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Hans bedankt. Heb ondertussen een reactie ontvangen van speakerland. Ik denk dat ik de loop van volgende maand mij speakers daar ga afgeven voor een onderzoekje en een offerte voor revisies.

eduard

Schiet mij maar lek. De vervorming is weer weg.
Zoals ik al eerder schreef als ik tijdje met de spieker aan het knutselen ben is het weer weg. En bij deze is dat nu ook weer gebeurd. Geen idee precies wanneer en hoe. Ik kan vanmiddag weer als terug gebouwd. En verder muziek gedraaid en film gekeken. En toen ik net weer even terug ging naar die 3 muziek stukken. Geen vervorming.......Snap er niks van. Nu maar weer afwachten hoe lang het weg blijft.

eduard

De vervorming is nog steeds weg. Maar ik ga mijn speakers naar Tony Gee brengen eens kijken of hij ze nog wat kan verbeteren.
https://www.humblehomemadehifi.com/

schuit

Quote from: eduard on August 20, 2022, 16:14:25Geen idee :)

ik snap ook niet waarom er relais in de filters zitten.

Een relais is ook een intern contact maar kan je hiermee schakelen tussen meer of minder hoog bijvoorbeeld?
alhoewel daar de insteekkaarten al voor zijn bedoeld waarschijnlijk.

blijft wat vreemd maar waarom zou je niet het filter opnieuw opbouwen en de losse contacten / relais vermijden? Dat zou toch veel beter moeten kunnen.

eduard

Quote from: kermy on August 20, 2022, 15:02:07Wat doen die twee relaistjes daar?

Met vriendelijke groet,

Kermy

Uit onderzoek van Tony lijkt het er op dat de relais wel eens de schuldige van de vervorming kunnen zijn. Tony gaat alle drivers vervangen en ook een compleet nieuw filter voor me maken. Krijg dus straks 2 nieuwe speakers terug :)

eduard

Quote from: schuit on February  8, 2023, 20:52:48ik snap ook niet waarom er relais in de filters zitten.

Een relais is ook een intern contact maar kan je hiermee schakelen tussen meer of minder hoog bijvoorbeeld?
alhoewel daar de insteekkaarten al voor zijn bedoeld waarschijnlijk.

blijft wat vreemd maar waarom zou je niet het filter opnieuw opbouwen en de losse contacten / relais vermijden? Dat zou toch veel beter moeten kunnen.

Dat is inderdaad wat er gaat gebeuren.

schuit

ondanks wat waarschuwingen zet ik bij nieuwe speakers er ook nieuwe condensatoren in voor hoog en eventueel mid.

Daarna heb ik altijd een verbeterd geluid en daarmee voldoening van het werk. Is wel puzzelen als het in het zelfde formaat moet en maximaal verbeterd voor redelijk bedrag. Maar daarmee de voldoening ook hoger.

eduard