Dune Vision serie mediaplayers

Started by riwi, July 25, 2021, 13:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

zojuist een 2 dune gekocht voor de slaapkamer heb wel geen 4k tv in de slaapkamer maar youtube zonder reclame vind ik ook wat waard. De 4k tv komt er misschien nog wel een keer.

Flavio

Hoe is een Dune Vision t.o.v. een Oppo 203 wat betreft beeldkwaliteit en compatibiliteit?

Ik heb nu een Oppo 203 kloon zonder loopwerk maar ik daarvoor heb altijd Dune mediaspelers gehad.

Het gaat mij niet om de user interface met mooie plaatjes, maar om het zonder problemen afspelen van allerlei MKV bestanden en BD Rips.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Kjelt

Ik heb na een paar maanden testen wisselende ervaringen met de Dune.
Op zich een prima mediaspeler zelfde beeldkwaliteit als een Oppo 103 en Zidoo Z1000.

Minpunten in mijn setup:
- icm Marantz 7704 ondervind ik dat deze niet de (auto) native resolutie van het bestand afspeelt tenzij ik in de video settings de max resolutie aanpas aan dit native formaat.
Anders bv 1080p mkv naar 4k of ook wel eens naar 480p.

- Een op de vijftien 4k bestanden loopt ie vast en reboot dan. Dit is niet altijd herhaalbaar soms wel dus zou dan aan de codering kunnen liggen maar hetzelfde bestand wordt wel door de Zidoo afgespeeld.

- Relatief weinig officiele firmware updates (laatste die hij "ziet" is van april

Pluspunten vind ik de lage prijs, de app om te bedienen, beeldkwaliteit en looks van de GUI.
Hij blijft hier wel staan alleen zo jammer dat ze de betrouwbaarheid van de eerste generaties niet kunnen evenaren.

hifiman

#378
Quote from: Kjelt on November 27, 2021, 10:18:22
Minpunten in mijn setup:
- icm Marantz 7704 ondervind ik dat deze niet de (auto) native resolutie van het bestand afspeelt tenzij ik in de video settings de max resolutie aanpas aan dit native formaat.
Anders bv 1080p mkv naar 4k of ook wel eens naar 480p.

- Een op de vijftien 4k bestanden loopt ie vast en reboot dan. Dit is niet altijd herhaalbaar soms wel dus zou dan aan de codering kunnen liggen maar hetzelfde bestand wordt wel door de Zidoo afgespeeld.
Ik heb ook de Marantz 7704 en ondervind overigens beide issues niet met dezelfde Dune. Ik heb wel issues met sommige blu-rays menu's die dan weer niet optreden met mijn oude Dune HD Max.

papaleo

Ik zag dat er een nieuwere Alpha software versie voorhanden was tov deze 211013_0532_r18 namelijk de 211031_0532_r18 voor mijn HD Max Vision.
Maar hier zit een voor mij vervelende bug in...ik wil namelijk dat de uitvoer resolutie in alle gevallen auto aangepast wordt...in veel gevallen/apparaten heet dit Source Direct bij de Dune zet je dit onder 'Auto resolutie' op Ingeschakeld'
Nu merk ik zojuist dat dit niet meer werkt met 211031_0532_r18 ,alles word nu ge-upscaled naar 4k  :nopompom:
Dus ben ik weer teruggegaan naar 211013_0532_r18,en nu werkt het weer gewoon.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: papaleo on November 27, 2021, 16:06:54
Ik zag dat er een nieuwere Alpha software versie voorhanden was tov deze 211013_0532_r18 namelijk de 211031_0532_r18 voor mijn HD Max Vision.
Maar hier zit een voor mij vervelende bug in...ik wil namelijk dat de uitvoer resolutie in alle gevallen auto aangepast wordt...in veel gevallen/apparaten heet dit Source Direct bij de Dune zet je dit onder 'Auto resolutie' op Ingeschakeld'
Nu merk ik zojuist dat dit niet meer werkt met 211031_0532_r18 ,alles word nu ge-upscaled naar 4k  :nopompom:
Dat bedoel ik dus, eens checken welke versie ik heb  ;)

eduard

kan zijn dat he al gevraagd is maar kan je bijvoorbleed youtube casten van je telefoon naar de dune?

riwi

Quote from: eduard on November 28, 2021, 15:54:12
kan zijn dat he al gevraagd is maar kan je bijvoorbleed youtube casten van je telefoon naar de dune?

Dat werkt prima. Je kan je Dune koppelen via een "TV code" en dan met je telefoon youtube app filmpjes selecteren en afspelen naar de Dune.

riwi

Quote from: htjan160756 on September 15, 2021, 04:01:16
Wel jammer dat het weer zo ingewikkeld moet.
Waarom niet van een usb of SD kaartje.

Ik weet niet of je gemailed had naar Dune, maar ze hebben het gemaakt in de nieuwste alpha firmware van 31 oktober :

Background images:

    A new default background image.
    The possibility to easily set a custom background image: choose *.jpg file in the file browser, and use POP UP MENU / "Set as background image".

eduard

Quote from: riwi on November 30, 2021, 16:27:43
Dat werkt prima. Je kan je Dune koppelen via een "TV code" en dan met je telefoon youtube app filmpjes selecteren en afspelen naar de Dune.
Bedankt.
Had gehoopt hem vandaag te ontvangen. Nu komt hij hopelijk morgen.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


stevefilmfreak54

Alleen "alpha" updates, wanneer komt Dune met een algeheel update?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

eduard

Heb mijn 2 de Dune ondertussen binnen. Had helaas veel problemen met YouTube. Veel ge troubleshoot. Firm ware doen en upgrade YouTube verwijderd en op nieuw er opgezet. Helaas niks hielp. Ik kon geen films YouTube afspelen beeld bleef zwart.
Bij de settings van de app kwam ik er achter dat er pro en een lite versie was. Automatisch werd de pro gestart en ik kon toen wel afspelen alleen niet vloeiend. Was er ondertussen al uren mee bezig :(
Kwam er achter dat de nieuwe Dune een oudere versie had van YouTube dan mijn eerder aan gekochte. Vervolgens maar de verkoper via Amazon maar ook direct Dune aan geschreven beide reageerde heel vlot. Dune had gelijk een oplossing voor me doordat ik een duidelijk omschrijving had gaven ze me een link naar een veel nieuwere versie van de YouTube app. Ben nu weer helemaal tevreden.

Zie hier onder.
De App lijkt ook te werken
Op andere devices die op Android draaien.  (Niet door vertellen :))
Installatie is simpel gewoon via de file Explorer op het bestand klikken

Hello,


The old versions of SmartYouTube and SmartTubeNext apps don't work anymore. Need to install the new version.


Please delete all currently installed youtube apps (select the app, press POP UP MENU, choose Delete),


and then install this app:

http://files3.dune-hd.com/apk/file/smarttubenext.13.31.2021_10_23.apk




Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


Kjelt

Mooi dat het opgelost is maar ik vind het ronduit slecht dat als ze dit weten niet gewoon oplossen voor iedereen. Misschien hebben ze voor netflix dan ook wel een oplossing.
Die werkt ook niet terwijl er wel een goede connectie is met de Netflix servers en ook via de google playstore is er een nieuwere versie die helaas ook niet werkt.

Software updates en support is voor dit soort apparaten inmiddels belangrijker dan de hardware.

eduard

#388
Op mijn andere dune vision had ik totaal geen problemen. Het is dat ik techneut ben en daarom het zelf wilde oplossen maar. Een mailtje met de versie van de huidige youtube app naar dune was genoeg om de een link naar een nieuwe versie tekrijgen.
Een vriend heeft ondertussen deze apk op zijn sony smart tv en shield gezet op beide werken de app. Alleen soms een kleine fout melding.

Zover ik kan vinden is er officieel nog geen netflix support voor de dune.

https://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=5201.msg33788#msg33788


Maar inderdaad de software support wordt steeds belangrijker. Ik ben eigenlijk zeer tevreden hoe ze mijn probleem opgelost hebben. Natuurlijk had ik liever vanuit de doos geen probleem gehad.

Robert

Zijn deze Dunes al ergens in Nederland te krijgen?
Zonder de omweg van Futeko in de UK.

maximus79

Quote from: Robert on December  6, 2021, 13:42:00
Zijn deze Dunes al ergens in Nederland te krijgen?
Zonder de omweg van Futeko in de UK.

Ja gewoon via Amazon.nl.......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

CnetDennis

Ik heb nu sinds een week de  Dune HD Real Vision 4K. Lekker vlotte speler. En speelt alles af wat ik er naartoe slinger. Maar mkv's en iso's met DTS-HD tracks hebben z'n 500ms vertraging. En dat is bij Atmos/trueHD niet het geval.
En als ik audiosync doe gaat het beeld stotteren.
Meer gebruikers die hier last van hebben? volgens mij draai ik op de nieuwste firmware. Maar dat zal ik zo even nakijken.

marcel1970

Jah heb ik ook, firmware dingetje. met de Alpha software is dit wel opgelost maar daarvan vind ik de interface irritant.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

stevefilmfreak54

Deze staat open sinds Juli, dus 5 maanden en nog geen ene update van Dune, iedereen heeft het over "Alpha" software, niet iedereen maakt gebruik van "alpha" software, sommigen vinden het hoog tijd dat Dune kwam met een update voor al die kleine dingen die nog bij velen ergeren.

Hierdoor ben ik terug naar mijn Nvidia Shield, die loopt tenminst (bij mij dan) goed zonder enige haperingen of wat dan ook. Krijg het idee dat het kopen van de Dune weggegooid geld was, mijn mening.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

riwi

#394
Quote from: marcel1970 on December 29, 2021, 11:48:07
Jah heb ik ook, firmware dingetje. met de Alpha software is dit wel opgelost maar daarvan vind ik de interface irritant.

Er zijn 2 takken van de alpha firmware : de R17 met oude interface, en de R18 met de nieuwe interface.
Ik gebruik de R18 met nieuwe interface, daarin is de laatste van 31 oktober. Van de R17 tak is er 24 december nog een nieuwe uitgekomen.

Het is inderdaad niet handig dat ze de R17 tak niet als officiele firmware uitbrengen. De R18 zeggen ze van dat de GUI nog lang niet af is, al ziet dat er al best OK uit, maar werkt niet alles even goed (niet alle plaatjes kan hij vinden).

In de nieuwe interface kan je het automatisch spelen van trailers uit zetten. En met de rode toets "view" op de AB kan je wisselen (per folder) tussen de oude look en de nieuwe look.

Als je een stabiele ervaring wil is denk ik de R17 tak de beste omdat daarin allerlei bugs worden opgelost, en er regelmatig nieuwe firmware uitkomt. Ik denk dat de term alpha daar niet echt van toepassing is.

https://dune-hd.com/firmware/alpha/


In de 4 december versie van R17 :
1619DR models: Bugfix: More complete fix for DV/VS10 + DTS HD MA A/V desync problem.

Kjelt

Tja ik verwacht van een gloednieuwe mediaspeler ook wel ieder kwartaal een officiele firmware update tot het allemaal goed is.

CnetDennis

Quote from: marcel1970 on December 29, 2021, 11:48:07
Jah heb ik ook, firmware dingetje. met de Alpha software is dit wel opgelost maar daarvan vind ik de interface irritant.

Oh dat schiet dan ook niet op inderdaad. Dan maar hopen op een nieuwe firmware update binnenkort...
Mijn vorige speler was een Dune solo lite. En die kreeg ook regelmatig updates. Dus vandaar dat ik een nieuwe Dune gekocht heb.

marcel1970

Quote from: riwi on December 29, 2021, 13:40:04
Er zijn 2 takken van de alpha firmware : de R17 met oude interface, en de R18 met de nieuwe interface.
Ik gebruik de R18 met nieuwe interface, daarin is de laatste van 31 oktober. Van de R17 tak is er 24 december nog een nieuwe uitgekomen.

Het is inderdaad niet handig dat ze de R17 tak niet als officiele firmware uitbrengen. De R18 zeggen ze van dat de GUI nog lang niet af is, al ziet dat er al best OK uit, maar werkt niet alles even goed (niet alle plaatjes kan hij vinden).

In de nieuwe interface kan je het automatisch spelen van trailers uit zetten. En met de rode toets "view" op de AB kan je wisselen (per folder) tussen de oude look en de nieuwe look.

Als je een stabiele ervaring wil is denk ik de R17 tak de beste omdat daarin allerlei bugs worden opgelost, en er regelmatig nieuwe firmware uitkomt. Ik denk dat de term alpha daar niet echt van toepassing is.

https://dune-hd.com/firmware/alpha/


In de 4 december versie van R17 :
1619DR models: Bugfix: More complete fix for DV/VS10 + DTS HD MA A/V desync problem.

thanks heb inderdaad R18 erop staan zal eens de laatste R17 erop zetten :)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

riwi

#398
per 29/12 is er nu de R20 firmware voor de vision serie dunes (en volgens mij ook voor andere oudere series) waarin de R17 bugfixes en de nieuwe GUI (R18) gecombineerd zijn. Dus niet meer separate branches, maar R20 heeft alles en is de meest uptodate firmware.

https://dune-hd.com/firmware/newgui/

211229_0258_r20:
Quote
New GUI related (for all models):

    Now New GUI is supported on all models, including the latest Magic models and the oldest S905X models.
    A lot of bug fixes and stability fixes (in particuar related to the added support for new models).
    Various optimizations for more stable operation and better performance on boxes with small amount of memory (including boxes with 1GB RAM) or in cases when background apps consume a lot of memory.
    Minor improvements of the visual look of some screens.
    My Collection: All sections are now sorted by the last modification time. So it is not easy to see the latest added files. (In next versions, the user will be able to choose various sorting methods.)
    Netflix-like view: Added display of original movie title.
    File browser: File browser now supports mark/unmark/cut/copy/paste operations also when Netflix-like view is used.
    My Collection: Background auto-reindexing is now enabled by default (with period of 3 days).
    My Collection: More robust detection and handling of disconnected network folders.
    Search/MIC button launches the new global search screen (or launches voice search on 1619DR/1619/S905X3 models when Google services are enabled, see below).
    Added "Setup / Appearance / General / Appearance" setting allowing to easily switch between the old GUI, the new GUI, and custom GUI settings.
    Added possibility to hide unneeded sections of the main menu via POP UP MENU.
    Parental control function (POP UP MENU / Set Password) now is better supported when New GUI is used and is supported in more places in the main menu (Android apps, Dune HD apps, Favorites).

Other:

    1619DR/1619/S905X3 models: Added support for voice input and voice search using Bluetooth remote. Requires Google services to be enabled (use "Android apps / Android TV" icon to enable them). Google account is not needed. MIC button on the remote can now be used: to enter text into any text field; in the global search screen; in any other screen of Dune UI (triggers global search). The voice recognition language is the same as the user interface language (with fallback to English).
    1619DR/1619/S905X3 models: Added automatic firmware update for the new Dune Remote R3 Bluetooth remote (which is now shipped with these models). It fixes the problem that the POWER button of the remote could misbehave in some cases.
    All models: New audio decoder for DTS-CD music files, which supports more exotic file variations.
    All models: Built-in SMB server uses "oplocks = no" option for better handling of file caching.
    Minor other internal changes and improvements.

stevefilmfreak54

Nou, de mijne heeft steeds versie: 210415 1106 r17

R18, R19 en R20 zijn zeker "alpha" updates?

Zou niet weten hoe je deze up moeten daten :( :( :(
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.