Dune Vision serie mediaplayers

Started by riwi, July 25, 2021, 13:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: papaleo on July 29, 2021, 16:02:01
:D :D Ja...ik ben een heel ongeduldig persoon,kost wat maar dan 'heb' je ook wat  :D (hopelijk)  ::)
Ik ben benieuwd hoe het afloopt met het inklaren/€...vingers crossed  ;)

Ik...ongeduldig?
Néé ,hoe kom je daar bij  :crazy: volgens Fedex zouden ze vandaag vòòr 18:00 mijn pakket komen afleveren...
Fedex zal eens 'n keer voor de verandering zijn leverings-afspraken nakomen,niet dus! :-\
Zo houden ze je vanaf vanmorgen 08:03 tot 18:00 thuis zonder er ook maar 1 berichtje aan te spanderen dat ze de aangegeven dag/tijd niet kunnen/konden waarmaken.
Ik dacht zojuist dan ga ik de klantenservice maar ff bellen...,tja die zijn maar, en heel toevallig tot 18:00 bereikbaar.  :nopompom:

Maar goed...morgen dan maar eens kijken of ze het waar kunnen maken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Kjelt on July 29, 2021, 18:03:31
Fedex dan wordt het dokken, reken op 21% + adm kosten.
Daar ben ik ook bang voor... :crazy:
En dan ook niet eens zoals aangegeven hun levering/afspraken kunnen nakomen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: maximus79 on July 29, 2021, 16:28:32
Ik zou graag het volgende willen zien als verbetering.

- hogere kwaliteit covers en aanpasbaar.
- sorteer optie. Nieuwste bijvoorbeeld eerst.
- TVshows apart. (Ook eventueel voor muziek dvds/blu-rays.
- Automatisch op de achtergrond bij opstarten index vernieuwen, of doet hij dat al?

Ik ben benieuwd wat ze in de vernieuwde MyCollection verbeteren. De update zal wel groot zijn want ik las dat je alles opnieuw moet indexeren.
Wat ik wel handig zou vinden is een export van alles op de ene Dune en dan een import op een andere Dune. Zoals dat met de netwerk_folders kan.
Mijn Solo 4k, mijn Pro 4k en nu de real vision 4k hebben allemaal de MyCollection, maar ik moet telkens alles scannen en de probleem gevallen handmatig corrigeren.
Of de mogelijkheid om de data van de My Collection centraal op je NAS te hebben ipv in de Dune zelf.


eduard

#103
Ik heb de dune een paar uurtjes binnen was even tobben voordat ik bij mijn shares op windows 10 pc kon(mijn fout) was op de verkeerde plek rechten aan het uit delen zat ze bij security te zetten per drive ipv bij share.

Maar nu loop ik nog tegen een klein probleempje aan die ik nog niet zo snel kan oplossen.

Als ik de share via workgroup benader en dan het sorteren van de dirs wil aanpassen en vervolgens de setting wil opslaan krijg ik de volgende melding.

cannot write dune_folder.txt at this location

Ik heb een gebruiker dune aangemaakt en die heeft\had ondertussen full control op de betreffende share zowel bij sharing als security.

Dit heeft niet geholpen ik kon deze setting niet opslaan. Wel ben ik er ondertussen wel achter dat ik de fout melding alleen krijg als ik in de root sta. Wanneer ik 1 dir diep sta dan kan ik de sorteer optie wel opslaan. Dus minder groot probleem dat ik dacht.

Ik heb dan ook op mijn pc dan bij security de gebruiker dune weer verwijderd van de schijven. De gebruiker staat natuurlijk wel bij share met change en read rechten.

Wat me wel op valt dat na een harde reboot ik ik in workgroep mij 2 pc's niet meer zie ook niet naar x keer refresh.
Na een zachte reboot en een paar keer refresh worden de pc weer zichtbaar. Maar ook dit probleem is minder groot dan ik dacht. Heb namelijke de share ook als netwerk drive opgeslagen en ook diverse folder als favoriet. Deze zijn na een reboot wel direct benaderbaar.
Misschien ben ik gewoon ongeduldig. Ik zal hem een keer een reboot geven en dan na een minuut of 10 eens kijken of de pc in mijn workgroup weer zichtbaar zijn. Ben nu zeker al een minuut of 6 verder na de harde reboot en nog steeds zijn de pc niet zichtbaar in de workgroup ook niet na een refresh. Ik wacht nog wel even voordat ik hem een zachte reboot ga geven. Het is dus inderdaad een kwestie van geduld ik zie nu mijn 2 workgroups en de pc er in. Ik had toen ik begon mijn netwerk instelling van mijn pc aangepast omdat ik daar de workgroup nas gebruik en ik die in de dune niet zag maar ook die is er weer dus. Ik ga mijn pc weer omhangen naar de workgroup nas.

Verder nog niet echt films of series op gekeken. Wel al 2 4k films gestart en die lijken het goed te doen. Mijn htpc trok dat niet meer.
Moet nog een keer vergelijken of hd materiaal beter beeld geeft via pc of de dune.

Vooralsnog denk ik dat de dune blijft.

Wel helaas wat moeite met de hdmi handshake. Beeld valt een paar seconde weg bij het opstarten van een media bestand weet nog niet of hij dat bij de start van elke bestand doet. Ook als ik van input wissel op mijn denon en weer terug ga heb ik soms geen beeld meer en dan moet ik nog 1 of 2 keer van input wisselen. Maar dat zou een probleem van mijn denon 3700h kunnen zijn.

Nu langzaam de dirs toevoegen aan mijn collectie. En dan eens kijken hoe de video wall er uit ziet.
Dit toevoegen kan dus niet via de netwerkbrowser je zal eerste een netwerkdrive moeten opslaan. Vervolgens kan je dan wel de dirs toevoegen aan je collectie. Maar browsen per directory en dan gesorteerd op het laatst aangepast gaat goed dus daar ben ik tevreden mee. Zo keek ik ook altijd via de pc.

hifiman

Quote from: eduard on July 30, 2021, 22:24:16
Wel helaas wat moeite met de hdmi handshake. Beeld valt een paar seconde weg bij het opstarten van een media bestand weet nog niet of hij dat bij de start van elke bestand doet. Ook als ik van input wissel op mijn denon en weer terug ga heb ik soms geen beeld meer en dan moet ik nog 1 of 2 keer van input wisselen. Maar dat zou een probleem van mijn denon 3700h kunnen zijn.

Klinkt als dat er steeds van resolutie/frame rate gewisseld moet worden. Heb je de default frame rate wel op 23.976 staan?

papaleo

Ik herken hier niets van ik had mijn Dune binnen 'n uurtje naar mijn eigen hand geconfigureerd compleet met 1300 films inscannen vanaf NAS en een interne HDD...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

eduard

#106
Quote from: hifiman on July 30, 2021, 22:27:27
Klinkt als dat er steeds van resolutie/frame rate gewisseld moet worden. Heb je de default frame rate wel op 23.976 staan?

Bedankt ga ik naar kijken.

ik kan deze bij frame rate eigenlijk alleen op auto zetten. Heb wel de mogelijk om dit bij maximum video mode in stellen heb die nu op auto staan.

eduard

Quote from: papaleo on July 30, 2021, 22:31:11
Ik herken hier niets van ik had mijn Dune binnen 'n uurtje naar mijn eigen hand geconfigureerd compleet met 1300 films inscannen vanaf NAS en een interne HDD...

Komt waarschijnlijk doordat ik geen nas gebruik maar een windows 10 pc met veel opslag. Ook was dit mijn eerste kennis making met de dune. Jaren geleden de eerste dune een week of wat in huis gehad maar daar kreeg ik toen geen beeld uit. Waarschijnlijk handshake probleem mijn met lg plasma (toen)

Meeste tijd was ik kwijt door dat eerste instantie in de rechten op mijn gedeelde schijven niet goed had gezet en vervolgens aan het stoeien geweest met het opslaan van de sorteer instelling wat ik gewoon niet voor elkaar kreeg, heb meerder malen rechten op windows pc aangepast en daar ging tijd inzitten. Maar toen ik doe had dat het een dir dieper wel goed vond heb ik veel van de rechten weer ingetrokken. Vervolgens kwam ik er spontaan achter dat je per folder kan aangeven dat je deze aan je collectie kan toevoegen maar dit werkt alleen als je een share hebt op geslagen en niet als je er via de netwerkbrowser naar toegaat. Ook had ik dus wat moeite om de share zichtbaar te maken. Dit zal vooral ook windows gerelateerd zijn. Met nfs gaat het vast een stuk sneller.

eduard

#108
Heb weer een vraag. Ik heb nu heel veel folders aan mijn collectie toegevoegd.
Maar de TV series herkend bijna niet moet ik daarvoor nog iets anders instellen. Kan ik bijvoorbeeld een andere scraper gebruiken voor tv series.
2de vraagje gebeurd het indexeren automatisch nadat je deze een eerste keer gedraaid. Dus als er film later bij komt wordt die dan zichtbaar in de collectie?

En nog een laatste vraag.
Als je in mijn collectie films per folder wilt bekijken kan je dan nog op een of andere manier de volgorde van folders aanpassen. Nu lijkt deze op volgorde van toevoegen te staan. Ik zou graag meer controle willen hebben over de volgorde de folder met 4k films die ik het meest zal gebruiken heb ik later ge indexeert en staat dus vrij laag in de lijst. Moet ik nu alle andere folders weer weg gooien en opnieuw indexeren of is er een makkelijker optie om de volgorde aan te passen. Bij het netwerkbrowser en bij favorieten kan ik de volgorde wel beperkt aanpassen.

maximus79

https://dune-hd.com/support/newgui/index.html

Deze update komt zeer snel in de vorm van alpha firm-ware update!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Dit vind ik vooral top.

Nice looking movies catalog directly in file browser:

    Press "A" button in any folder and this folder will be immediately switched into a Netflix-like view (as in My Collection).
    Movies and episodes in this folder will be automatically recognized and presented correspondingly. Only confirmed matches are shown to avoid showing incorrect matches.
    Press "A" again to switch back to to the default view.
    The latest chosen view is remembered for each folder.
    If the folder contains episodes of a TV series, a special various of this view is used, optimized for TV series.
    The watching progress for each file is indicated.
    If some file is not recognized as a movie, use POP UP MENU / "Edit Movie Information" to confirm the matching movie.
    If some episode has no correct season/episode number, use POP UP MENU / "Edit Movie Information..." / POP UP MENU / Edit Season and Episode..."
    If the folder is a part of My Collection -- this new view is enabled by default.
    It is recommended to add folders with movies and TV series to My Collection and index them. This will improve the performance of this new view and will help to properly recognize folders and subfolders in the file browser in more cases.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

marcel1970

Heb deze Dune ook sinds gisteren, eerste indruk is goed. Wat ik ook geweldig vind is dat hij ook SACD iso's afspeelt.
Maar weet  iemand ook hoe/of je met de volumeknop op de Dune ab je TV/av zelf harder en zachter kunt zetten?
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

eduard

Quote from: hifiman on July 30, 2021, 22:27:27
Klinkt als dat er steeds van resolutie/frame rate gewisseld moet worden. Heb je de default frame rate wel op 23.976 staan?

Ik heb bij video maxium video mode deze nu ingesteld op 23.967 Maar eens kijken of ik nu minder vaak tegen een zwart scherm zit te kijken. Wat ik gelezen hebt zou de dune dus nu alle scalling doen ipv mijn tv. Ik had deze op auto staan.

BenW

Net de Dune HD Real Vision 4K besteld op Amazon (die gaat draaien met een iFi iPower X) na het verkopen van mijn Zapitti Mini 4K HDR.

Ben benieuwd, heb al 2 keer eerder een Dune gehad en die waren top!
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

hifiman

#114
Quote from: maximus79 on July 31, 2021, 08:52:41
https://dune-hd.com/support/newgui/index.html

Deze update komt zeer snel in de vorm van alpha firm-ware update!
That's more like it  O0

Met dit er in zie ik geen enkele reden meer om voor een Zidoo Z9X te gaan. Dan ruled de Dune weer in de categorie mediaspelers  :police:

theflo777

#115
Hallo, was benieuwd hoe de deze speler verhoud tov de Oppo 205 die ik heb. Ik heb altijd een Dune Prime 3.0 gehad maar heb voor de 4k upgrade een Oppo gekocht gezien de goeie reviews. Iemand toevallig beide apparaten in bezit? Ik zag dat Papaleao ook een Oppo 205 heeft klopt dat, hoor graag voor en nadelen.
Ik vind de Oppo 205 prima werken maar de subs zijn echt onwijs lelijk, bitmapped (not antialiased) en veel te groot, ontzettend tof dat je uit 10 verschillende kleuren kan kiezen maar ze blijven veel te groot voor projectie en die bitmapped fonts vind ik gewoon te jammer voor een 'hifi mp' Wat wel heel fijn is dat hij Roon Ready is wat betreft audio hij klinkt op mijn stereo settup in de woonkamer fantasties met de interne dac. Maar het is de bedoeling dat hij in de ht komt te staan. Als iemand een fotootje van de subs kan maken op kleinste size in verhouding tot het totale 4k kader dan zou ik dat zeer op prijs stellen : ) Maar vooral ook beeld/geluid kwaliteit tov Oppo 205 hoor ik graag!

eduard

Kwam er gisteren achter dat de dune een aangepast youtube app gebruikt waardoor je geen advertenties hebt. Vind dit best handig. :)

RonG

Quote from: eduard on August  2, 2021, 09:34:43
Kwam er gisteren achter dat de dune een aangepast youtube app gebruikt waardoor je geen advertenties hebt. Vind dit best handig. :)

Doet deze ook 4K HDR met YouTube?

eduard

Quote from: RonG on August  2, 2021, 09:42:46
Doet deze ook 4K HDR met YouTube?

Heb ik nog niet getest. Zal hier een keer naar kijken.

riwi

#119
Quote from: RonG on August  2, 2021, 09:42:46
Doet deze ook 4K HDR met YouTube?

Volgens de Dune specs wel, maar ik zag 720p ongeveer als max met die YouTube app waar je kan bedienen met infrarood AB. Ik gebruik best vaak YouTube maar neem nog steeds de Ziggo Next voor YouTube.

<edit : net nog eens getest en nu had ik wel 1080p op YouTube met de Dune>

riwi

#120
Quote from: eduard on August  1, 2021, 17:35:17
Ik heb bij video maxium video mode deze nu ingesteld op 23.967 Maar eens kijken of ik nu minder vaak tegen een zwart scherm zit te kijken. Wat ik gelezen hebt zou de dune dus nu alle scalling doen ipv mijn tv. Ik had deze op auto staan.

Dat is de AutoResolution setting. Als je die op AAN zet dan scale't de Dune niet en laat ie de inkomende source resolutie ongemoeid door.
Met de max framerate setting zet je eigenlijk alleen de refreshrate van het menu/Gui. Door de auto FrameRate switcht ie toch correct naar de framerate van het bron bestand (23.976, 24.000, 50 of 60 Hz.) bij het afspelen.
Door hier de framerate voor de GUI zo te kiezen dat ie matcht met de meeste bron bestanden voorkom je dat ie gaat HDMI sync'en elke keer dat je een bestand start. Meestal is dat 23.976 fps.

eduard

Quote from: riwi on August  2, 2021, 13:13:33
Dat is de AutoResolution setting. Als je die op AAN zet dan scale't de Dune niet en laat ie de inkomende source resolutie ongemoeid door.
Met de max framerate setting zet je eigenlijk alleen de refreshrate van het menu/Gui. Door de auto FrameRate switcht ie toch correct naar de framerate van het bron bestand (23.976, 24.000, 50 of 60 Hz.) bij het afspelen.
Door hier de framerate voor de GUI zo te kiezen dat ie matcht met de meeste bron bestanden voorkom je dat ie gaat HDMI sync'en elke keer dat je een bestand start. Meestal is dat 23.976 fps.

Bedankt voor de uitleg

stevefilmfreak54

Als je een van deze Dune`s besteld uit Engeland is het €170 of komt er bovenop nog meer kosten erbij? Wil ik doen via Futeko, of is het toch beter via Amazon?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

riwi

#123
Quote from: stevefilmfreak54 on August  2, 2021, 16:35:26
Als je een van deze Dune`s besteld uit Engeland is het €170 of komt er bovenop nog meer kosten erbij? Wil ik doen via Futeko, of is het toch beter via Amazon?

Daar komt wel wat bij want de prijs in Engeland is ex btw. Plus is sinds 1 juli 4 euro handling kosten verplicht voor import van buiten de EU
Import kosten zijn er niet voor electronica zoals deze spelers, maar wel de 21% btw.
Maar bij mij viel het mee, ik geloof 188 totaal. Maar met Standard shipping kan het dus wel even duren. Leo had hem met een dag of 2 a 3. Bij mij was het 2 weken tgv de inklaring.

Via Amazon help je de slavendrijvers daar en verdient mr Bezos er aan. Die heeft al genoeg ;)

papaleo

#124
Klopt...het is omdat de Fedex wat levering problemen had anders had ik mijn unit al na 1 werkdag in huis gehad.

Ik hoefde en geen handeling-kosten en geen btw over de £580 te betalen ik heb het dan wel via de express delivery besteld...in totaal in euro's was ik €709,07 in totaal kwijt voor de Dune HD Max Vision 4K.
Futeko heeft een methode/truck (waar ik niet over zal uitweiden  ::) ) om deze kosten 'legaal' te omzeilen...en zo op dit moment de goedkoopste te kunnen zijn met de Dune en de Zidoo's.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels