...
Vraagje worden er nog niet nieuwe uhd spelers gemaakt ik kom bijna helemaal geen nieuwe spelers tegen.
...
De markt is uitermate teleurstellend op dit gebied. Ik denk dat de overgrote deel van de film kijkers gewoon hun Netflix/Prime/Disney+/etc abbo gebruiken om films te kijken en het verlies in beeld en (vooral ook) geluidskwaliteit voor lief nemen. Of een set hebben die de verschillen niet kan weergeven. Hierdoor is nauwelijks vraag naar 4K schijven (die ook erg duur zijn vind ik) en dus nauwelijks behoefte aan 4K spelers.

Ik vraag me wel af waar de toekomst nou precies heen gaat.... Ons publiek (een niche dat wel) wil graag top kwaliteit beeld en geluid. De high end A/V markt (maar ook midden segment) kan steeds meer details weergeven en 4K native wordt steeds betaalbaarder (TV, maar bv ook in projector land). Aan de andere kant wordt er geen nieuwe (betaalbare) 4K spelers meer gemaakt/ontwikkeld en ben je zometeen toch weer aangewezen op je streaming service die beweren 4K uit te zenden, maar zoveel compressie toepassen op hun 4K streams, dat je beter een originele BluRay film naar 4K kan upscalen (want dat ziet er toch echt een pak beter uit)....

Best beetje bizar allemaal, maar ik vermoed dat het vnml mis gaat dat de meeste mensen echt een groot scherm moet hebben om het verschil tussen 1080p en 4K te zien. Het verschil tussen DVD en Bluray was veel duidelijker voor de meeste mensen.

Al met al is er dus nauwelijks ontwikkeling naar betere 4K spelers en blijf je zitten met spelers die eigenlijk niet goed genoeg zijn, zoals je Sony. Ik dacht mss zelf ook deze een keer aan te schaffen, maar ik lees toch vaak teveel van dit soort 'hij loopt vast' verhalen, dus ik doe het even nog niet.... en blijf gewoon mijn robuuste Denon bluray speler gebruiken