Stereoset Audiogek 2021

Started by audio_stabilo, March 21, 2021, 12:54:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JGvH

Quote from: audiogek on April 11, 2021, 16:19:37
Misschien moet ik ook even wennen aan de dac van de 2i. En wellicht inspelen ?




Volgens mij heb je de node 2i toch al eerder gehad  ;)

B-art

#76
Quote from: audiogek on April 11, 2021, 16:19:37
Misschien moet ik ook even wennen aan de dac van de 2i. En wellicht inspelen ?

Kijk ook eens naar de limetree lindemann. Alle streamingensten beschikbaar met abbo en perfecte internetradio. Je hebt de bridge en de network. Beter dan de node.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

audio_stabilo

Quote from: JGvH on April 11, 2021, 18:58:35



Volgens mij heb je de node 2i toch al eerder gehad  ;)

Niet icm hegel

Xander32

Ik weet niet in hoeverre de BSN2i verschilt van de voorganger, diens dac was niet slecht maar zeker ook geen hoogvlieger. Wel lekker warm, smooth.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: B-art on April 11, 2021, 16:16:18
Hoge dempingsfactor, technisch in orde maar muzikaal doods dus

Er zijn talloze mensen die m.b.t. de Hegel zeer tevreden zijn....
Dat er ook  lieden zijn, die de Hegel levensloos vinden klinken,...ik ben de laatste die hun waarneming in twijfel zal trekken
maar waarom het verband dan met de hoge dempingsfactor vandaan komt  ???
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

audio_stabilo

Vandaag eens verdiepen in een goede platenspeler. Plaatjes draaien blijft tenslotte hartstikke leuk!

Misschien binnenkort verhuizen. Helaas is de woonkamer daar minder diep. Dus ik hoop dat ik de grote r11 nog kwijt kan en ze niet te dicht tegen de muur aan moet zetten. Anders wellicht de Dynaudio focus 20 xd. Schijnen mooie speakers te zijn

MarKath



Quote from: audiogek on April 17, 2021, 08:21:47
Vandaag eens verdiepen in een goede platenspeler. Plaatjes draaien blijft tenslotte hartstikke leuk!

Dat is en blijft een leuke zoektocht.

Ik heb hem net afgesloten na lang zoeken en overwegen de keus komt toch vaak neer op voorkeur en compromissen stellen.
Die van mij was iig nieuw, stoer, sober, DD en graag minimaal half automatisch.
Dat laatste is dus niet gelukt maar daar kan altijd nog een Little Fwend een uitkomst bieden.

Succes.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

audio_stabilo

Iemand hier de focus 20 xd wel eens gehoord? Wellicht een goede vervanger? mocht de verhuizing door gaan

RalphH

Ik zou de GIK 244 of 242 een keer luisteren ook ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

audio_stabilo

Quote from: RalphH on April 18, 2021, 01:27:02
Ik zou de GIK 244 of 242 een keer luisteren ook ;)

Ja? Wat heeft dat te maken met waarschijnlijk het niet meer passen van de R11 in de nieuwe woonkamer?

chansig

Ik denk dat Ralph dat jij denkt dat je last gaat krijgen van het laag. Dus Basstrapje....je kan ook Rockwool gaan luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Ik zou pas na de verhuizing kijken naar eventuele nieuwe luidsprekers.
Luister eerst met je bestaande luidsprekers in je nieuwe huis, luister naar de positieve en negatieve punten en maak daarmee je keuze voor nieuwe luidsprekers.

audio_stabilo

#87
Quote from: chansig on April 18, 2021, 08:21:09
Ik denk dat Ralph dat jij denkt dat je last gaat krijgen van het laag. Dus Basstrapje....je kan ook Rockwool gaan luisteren.

Gr. Hans

Dat kan natuurlijk ook! :)
Zijn ze zo vet in het laag dan? Ondanks je dat kan tonen op de dynaudio

JGvH

Quote from: Rowdy on April 18, 2021, 08:23:38
Ik zou pas na de verhuizing kijken naar eventuele nieuwe luidsprekers.
Luister eerst met je bestaande luidsprekers in je nieuwe huis, luister naar de positieve en negatieve punten en maak daarmee je keuze voor nieuwe luidsprekers.


Helemaal mee eens ;D

chansig

Maar wat Rowdy schrijft. Je weet nog niet eens of je gaat verhuizen. Dus waar hebben we het nu over ? Stel ik ga verhuizen en stel dat mijn speakers dan rare dingen doen icm de akoestiek...stel ik koop dan deze speakers... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Wel een prima excuus om iets anders te kopen  8)

audio_stabilo

#91
Quote from: Ralf67 on April 18, 2021, 14:02:13
Wel een prima excuus om iets anders te kopen  8)

Ja lijkt jou wel;) Ik hoef geen andere. Alleen als het niet past.
Dacht dat we niet meer zouden reageren in elkaars topic?

audio_stabilo

Quote from: chansig on April 18, 2021, 13:29:00
Maar wat Rowdy schrijft. Je weet nog niet eens of je gaat verhuizen. Dus waar hebben we het nu over ? Stel ik ga verhuizen en stel dat mijn speakers dan rare dingen doen icm de akoestiek...stel ik koop dan deze speakers... :D

Gr. Hans

Ehm... ik heb het niet over akoestiek gehad. Het formaat ging het over.

chansig

Mmmm...wat is de gedachte dan dat de huidige speakers niet in je mogelijke (stel) nieuwe woonruimte zouden passen ? Zijn ze zo groot ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on April 18, 2021, 15:02:13
Mmmm...wat is de gedachte dan dat de huidige speakers niet in je mogelijke (stel) nieuwe woonruimte zouden passen ? Zijn ze zo groot ?

Gr. Hans

Het "stel" kan weg. Want het gaat door ;)
Ja de r11 zijn groot en vragen wel wat ruimte. Volgens mij is het geen hele gekke vraag om in mijn topic om advies te vragen

JGvH

Quote from: audiogek on April 18, 2021, 15:04:16
Het "stel" kan weg. Want het gaat door ;)
Ja de r11 zijn groot en vragen wel wat ruimte. Volgens mij is het geen hele gekke vraag om in mijn topic om advies te vragen



Je hebt ze net pas de r11, je wist toch neem ik aan dat je verhuisplannen had?

chansig

Quote from: audiogek on April 18, 2021, 15:04:16
Het "stel" kan weg. Want het gaat door ;)
Ja de r11 zijn groot en vragen wel wat ruimte. Volgens mij is het geen hele gekke vraag om in mijn topic om advies te vragen

Is toch simpelweg een kwestie van plaatsing (en dus ook akoestiek) en wie weet. Gefelciteerd in ieder geval. Eerst maar eens de huidige speakers aldaar proberen...toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on April 18, 2021, 15:08:41
Is toch simpelweg een kwestie van plaatsing (en dus ook akoestiek) en wie weet. Gefelciteerd in ieder geval. Eerst maar eens de huidige speakers aldaar proberen...toch ?

Gr. Hans

Dat sowieso ja ! Want de r11 klinken schitterend!

JGvH

Quote from: audiogek on April 18, 2021, 15:09:43
Dat sowieso ja ! Want de r11 klinken schitterend!


Nou iedereen weer tevreden  ;D

B-art

Dus gewoon de r11 proberen in de nieuwe ruimte en dan verder kijken. Is de nieuwe ruimte veel kleiner?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note