Denon AVC-X3700H geen sub

Started by denman1710, March 20, 2021, 14:00:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denman1710

Wie kan mij helpen? Ik heb de Onkyo TX-NR1007 vervangen voor een Denon AVC-X3700H. Bij de Onkyo moest ik ook dubbel bass aanzetten om de sub mee te krijgen in het geluid, maar bij de Denon kom ik er niet uit.

Met Auddesy alles ingeregeld en dan wordt de Sub wel herkent, maar met geen mogelijkheid doet hij mee in geen enkel geluidsfilter.


Alles ook al meerdere keren herstart (met sub aan en uit).

Wie heeft voor mij de oplossing?


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


H&C Hifi

Menu luidsprekers

Sub op LFE + MAIN zetten

Staat standaard alleen op LFE

denman1710

Dat is super snel antwoord...... bedankt!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


morca

Quote from: denman1710 on March 20, 2021, 14:00:24
Wie kan mij helpen? Ik heb de Onkyo TX-NR1007 vervangen voor een Denon AVC-X3700H. Bij de Onkyo moest ik ook dubbel bass aanzetten om de sub mee te krijgen in het geluid, maar bij de Denon kom ik er niet uit.

Met Auddesy alles ingeregeld en dan wordt de Sub wel herkent, maar met geen mogelijkheid doet hij mee in geen enkel geluidsfilter.


Alles ook al meerdere keren herstart (met sub aan en uit).

Wie heeft voor mij de oplossing?


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
In stereo modus bedoel je?

HJ

Quote from: HcHifi.nl on March 20, 2021, 14:02:53
Menu luidsprekers

Sub op LFE + MAIN zetten

Staat standaard alleen op LFE
Dat is alleen als je fronts op large staan, anders zou het gewoon moeten werken volgens mij.

denman1710

#5
Dat is ook wat ik las, al mijn speakers zijn large, behalve de heigh fronts zijn large.

De MS Aviano 8 zijn fronts
De MS Aviano 2 surround
De MS Aviano 6 surround back
De sub is de MS Aviano 7

De heights zijn 2 kef eitjes 2005.3 (misschien vervangen door de Onkyo 401 atmos speakertje)

Sub draait inmiddels mee, is gewoon lekker in nog iets laag.

Ga vanmiddag er nog even doorheen met de Audyssey MultEQ Editor app

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Trabuca

Quote from: denman1710 on March 21, 2021, 09:07:41
Dat is ook wat ik las, al mijn speakers zijn large, behalve de heigh fronts zijn large.

De MS Aviano 8 zijn fronts
De MS Aviano 2 surround
De MS Aviano 6 surround back
De sub is de MS Aviano 7

De heights zijn 2 kef eitjes 2005.3 (misschien vervangen door de Onkyo 401 atmos speakertje)

Sub draait inmiddels mee, is gewoon lekker in nog iets laag.

Ga vanmiddag er nog even doorheen met de Audyssey MultEQ Editor app

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
De large in deze heeft niet te maken met het formaat van je speakers maar met het feit of je het geluid onder een bepaalde frequentie wilt laten doen door een subwoofer.

Zet je hem op small, dan kan je kiezen voor een crossover van bijvoorbeeld 60Hz. Alles daaronder gast dan naar de sub. Dat werkt in alle geluidsmodi, behalve direct/pure.

Kies je voor LFE+main zoals hierboven genoemd dan krijgen je speakers het volle frequentie bereik + de sub doet mee. Dat is ook een optie maar heeft als nadeel dat je je receiver qua vermogen meer belast, gewoon proberen wat het beste bevalt.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

denman1710

Dank, deze noob heeft weer wat geleerd.....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


stevefilmfreak54

Ik heb een Denon X3600H voorganger van jou 3700, ik heb speakers op SMALL en de sub op LFE, werkt perfect.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.