Toch geen raar topic, alleen nog geen consensus.
Dank je wel voor je bijdrage! Ik spons alles in mij op, m'n hersens kraken.
Ik denk dat hier een heel groot aandeel de factor geluk bij komt kijken, en met geluk bedoel ik dat je net de perfecte match hebt gevonden die dit effect bewerkstelligt.
Ik had een monster van een Rotel RB-1590 (350 Watt bij 8Ohm) eindversterker op een paar Tannoy zuilspeakers en dat deed niet wat mijn oren wilde horen. Toen van de Tannoy naar de KEF R900 gegaan en daar was het een heel stuk beter op.
Daarna door omstandigheden van de Rotel RB-1590 overgegaan naar de Musical Fidelity M6si en toen viel alles op zijn/haar plaats, een perfecte match met de KEF R900
Als wij visite hebben en ik draai muziek op een laag volume om toch nog te kunnen praten, hoor ik de bas(druk) nog goed uit de speakers komen.
Bij mij komt er geen subwoofer aan te pas, is ook helemaal niet nodig maar waar het wel om gaat is dat het gewoon mazzel hebben is met de juiste configuratie.
Het is een soort zoektocht en dan moet je ervoor waken dat het geen Audiophilia Nervosa gaat worden want daar ben je zo maar niet van genezen.
Groeten,
Marcel