Audiophylia Nervosa

Started by MarKath, March 2, 2021, 09:30:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ralf67

Heb je de indruk dat de Totem Beaks iets doen ?

Heb nu een paar dagen een setje Beaks op mijn Impulse Aria SE staan.

Deze doen zeker iets met het hoog.

Een stukje scherpte is weg en tingeltjes klinken beter.

MarKath

#376
Ik denk dat ze meer doen met de beleving dan met het geluid.

Ik kan de vinger er niet op leggen, het ene moment denk je wel wat verschil te horen en het andere moment niet.

Het kan natuurlijk ook suggestief zijn.

In ieder geval niet zo duidelijk als toen ik dat op de audio beurs heb gehoord.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Gister maar eens mijn set een beetje "geschoond". De Blu-Ray speler UD-7007 van Marantz er tussenuit gehaald omdat deze niet gebruikt werd maar wel aangesloten stond.

Meteen de gelegenheid aangepakt om de bekabeling aan te pakken. Gedurende alle wisselingen en vanuit praktisch oogpunt (lengte en soepelheid) zijn er wat RCA kabels gebruikt van In-Akustik type Premium.

Deze In-Akustik kabels klinken goed maar komen niet aan de kwaliteit van de kabels welke ik nog had liggen van John van Gent namelijk de zilver/goud kabel. Deze zijn maar de helft in lengte t.o.v. de In-Akustik dus in principe zou dit ook weer beter moeten zijn.

De JvG heb ik vanaf nu weer in gebruik tussen mijn Logitech Squeezebox Touch naar versterker en tussen mijn Fiio BTA30 Pro DAC/Bluetooth zender-ontvanger naar versterker.

Mijn MF CD-speler is gebalanceerd aangesloten middels een set Ortofon XLR OCC kabels en die voldoen ruim aan de verwachtingen.

Nog even over de Zilver/Goud RCA kabels van John van Gent, deze heb ik ooit in het verleden aangeschaft toen JvG alleen nog bekend was via de diverse forums. Hij deed dit hobby matig maar toch met een commerciële inslag.

Tevens heb ik ooit mijn toenmalige Canton RC-L luidsprekers volledig op de schop gezet en heb deze voorzien van een compleet ge-upgrade filter, loodbitumen aan de binnenkant van de kast en de bekabeling volledig Zilver/Goud op lengte gemaakt door en van John van Gent.

Ik ben toen naar Tiel gereden om gewoon bij John thuis deze kabels op te halen.

Dus nu toch maar weer in gebruik genomen tot volle tevredenheid en hier maar weer eens lekker van blijven genieten.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#378
De mancave krijgt steeds meer vorm.

Naast de KEF LS50 Meta speakers heb ik ook de Audio Physic Yara 2 Superior speakers in de woonkamer staan maar omdat de Musical Fidelity M6si maar uitgang heeft voor één  luidspreker set, moest ik steeds de luidspreker kabel omstreken.

Ik heb via Marktplaats deze week nog een tweede Aiyima A07 aan kunnen schaffen welke nu dienst doet op mijn werkkamer, dan kon de getunede versie naar beneden in de hoofdset als eindversterker.

Dus de oplossing was vrij eenvoudig, mijn getunede Aiyima A07 van boven naar beneden gehaald en aangesloten op de Pre-out uitgang van de Musical Fidelity welke voor de Aiyima A07dus als voorversterker werkt, een paar speaker kabels er aan en hoppa het werkt als een tierelier.

De betere voeding van 48v en 7,5Ah op de Aiyima doet ook heel goed zijn werk.
Ik kan nu alles afzonderlijk van elkaar laten spelen, de Meta speelt over de Musical Fidelity en de Audio Physic over de Aiyima.

Een perfecte voor/eind versterker combi.






Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#379
Van de week maar weer eens iets leuks aangeschaft voor erbij. Een Fiat 500 met een identiteitscrisis namelijk een Abarth voorbumper.

Rijdt top.





Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Leuk!

Maar... alleen de voorbumper is Abath?
Abath Is mega cool imb
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

... en ze zijn nog vlot ook. Recent reed ik op een snelweg en wou er eentje inhalen. Normaliter hoef ik niet vaak terug te schakelen, maar toen die gast gas bij gaf moest ik ff een verzet terug.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Is zo'n Abath dan net zo snel als een Abarth?  :omg:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Quote from: Hannibal_ on August 14, 2022, 11:16:53
Leuk!

Maar... alleen de voorbumper is Abath?
Abath Is mega cool imb

Ja, alleen de voorbumper.

Deze 500 is met verstand gekocht, 2 cilinders, 900CC, 86PK en een verbruik tussen de 1 op 20 en 1 op 25.

De Mini JCW is puur vanuit emotie/passie gekocht.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

vanzomereng

#384
Gisteren bij Marcel op luisterbezoek geweest.

Ik was vooral zeer nieuwsgierig naar de hype rondom de Kef LS50-Meta.
Behalve deze speakers heeft Marcel ook nog een paartje Audio Physics Yara2-Superior staan,
wat ik dan maar als een extra bonus beschouw m.b.t. dit luisterbezoek.
De Kef's worden standaard aangestuurd door de versterker Musical Fidelity-M6SI, de Audio Physics door de recent aangeschafte Audiolab 8300a.
Later zijn de Kef's nog omgeplugd en ook via de Audiolab versterker beluisterd. 
Er werd gestreamd via basic streamers van Fiio en/of en Argon via streamingdienst Tidal.

Om het kort te houden
Geweldige performance van beide luidsprekers, welke je meteen de muziek intrekken.
Nu ben ik niet zo'n technische luisteraar en heb ik ook totaal niet de illusie, dat mijn gehoor in topcondities is,
met als gevolg dat als de verschillen zich niet meteen significant voor mijn gehoor openbaren, ik totaal niet meer de behoefte heb
om op het puntje van de bank te zitten en mijn oren verder te spitsen maar daarintegen gewoon lekker van de muziek te genieten.

Samengevat

1. Geen noemenswaardige verschillen door mij gehoord tussen beide versterkers. (in deze setting)

2. Klein testje m.b.t. het wel of niet gebruiken van de Totem-beaks, hier was ik al snel afgehaakt en dus niet noemenswaardig

3. Wat me wel meteen opviel een vooral zeer verbaasde is, hoe gigantisch GOED de laagweergave van de KEF's zijn,
    zowel in kwantitatieve als kwalitatieve opzicht, zeker als je dit afzet tegen de kastgrootte  :ohmy:
    Je zou haast denken, dat Marcel me besodemieterd heeft en er stiekem een woofer meespeelde.

4. Bij beiden speakerparen komt het geluid mooi los van de kasten, niks klinkt scherp, een niet overdreven maar meer als ruim voldoende
    detaillering en een fraaie basweergave welke naar mijn gevoel iets meer naar de warme & ronde kant neigt dan naar het strakke droge.

5. Tonaal gezien, vond ik de verschillen tussen de Audio Physics en de Kef's niet eens zo groot  ???
    Hierbij aangetekend dat we eerst langdurige aaneen naar de Kef's hebben geluisterd en daarna langdurig aaneen naar de Audio Phyics
     en mijn zeer slechte auditieve geheugen, het me niet makkelijker maakte

     De Kef's vond ik in het hoog iets milder/smoother klinken en iets gepronoceerder in het middengebied
     Het laag van de Audio Physics  liep voor mijn gevoel maar een ietjes dieper als de Kef maar met iets maar articulatie/gelaagdheid

We hebben naar diverse soorten muziek geluisterd zoals klassiek, tecno, blues, rock, sing- & songwriter etc..

Wat me wel opviel, eigenlijk wat tegenviel, is dat er op Tidal, weliswaar de keuzemogelijkheden grenzeloos lijken
maar dat juist die versies en die live-opnames waar ik specifiek naar zocht, op Tidal niet waren terug te vinden. :(

Daarin tegen kwam ik bij Marcel, een versie op TIDAL tegen van het nummer "Too blind to see" van Cuby and the Blizard
van het live-album Grolloo Blues,  welke werkelijk zeer schitterend is.

BESLIST HOREN !   ook op Youtube --> zie link onder
https://www.youtube.com/watch?v=qovDnflBIqM

Marcel, nog bedankt voor jouw gastvrijheid en het werkelijk 3,5 uur lekker genieten van de muziek.

Groet Gerrit-Jan (VANZOMERENG)





     
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rob46

Wat ontzettend leuk en interessant om weer eens een verslag van een 'M&G' te kunnen lezen.  :worship:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

MarKath

Gerrit-Jan, je kunt wel weer komen.

De Musical Fidelity M6si is verkocht en de nieuwe speakers zijn besteld dus dat moet weer een sessie worden.[emoji13]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Trabuca

Oh no, hopelijk gaat dit geen spijt opleveren.
Welke kant ga je op ?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

vanzomereng

#388
Laat me raden..

Je bent bij Bender's luistershow geweest dit weekend en nu heb je KEF LS60 besteld  ???
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MarKath

Hallo forummers,

Ik ben de laatste tijd niet meer zo actief hier op het forum, hoofdzakelijk omdat de lol er een beetje af gaat en dan met name hoe sommige audio liefhebbers met elkaar om gaan. Dus ik neem niet meer deel aan discussies en kom alleen "in de lucht" als ik zelf iets te melden heb.

En dat is nu het geval.

Na de verkoop van de Marantz UD7007 (met licht defect display) en de Timbre Audio Two Monitors, heb ik uit nieuwsgierigheid voor een mooie prijs een zo goed als nieuwe  Audiolab 8300A versterker (volledig analoog en dual mono opgebouwd) aangeschaft bij Bender in Arnhem.

Ik heb deze in de woonkamer setting geïntegreerd zodat ik een direct vergelijk kon gaan maken tussen de Musical Fidelity M6si en de Audiolab 8300A.

Dit vergelijk viel (met mijn oren) lichtelijk in het voordeel uit voor de Audiolab 8300A. De verschillen waren zo miniem dat ik soms niet wist naar welke versterker ik zat te luisteren. Die test fase van ruim een week heb ik gedaan op de Audio Physic Yara 2 Superior (staan te koop) en op de KEF LS50 Meta om een zo goed mogelijk beeld te krijgen.

Omdat ik nog wat op mijn bucketlist had staan m.b.t. luidsprekers, heb ik toch de beslissing genomen om de MF M6si in de verkoop te doen en dat heeft maar een paar dagen geduurd voordat deze verkocht was.

Met de verkoop van de MF6si kon ik dus de luidsprekers kopen welke ik nog eens wilde hebben/horen.

Het gaat hier om de monitor speakers van Quad, type Z2 in Piano Rosewood. Marcel (H&C HiFi) kan deze leveren (ca. 2 weken levertijd) voor een mooie prijs dus deze meteen afgelopen zaterdag bij hem besteld.

Ja ik weet het, het is ongehoord (letterlijk en figuurlijk) om zo maar luidsprekers te kopen maar ik vind deze heel mooi om te zien en de reviews zijn goed dus ik heb er het volste vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

Ik ben nu eenmaal eigenwijs en wil gewoon zelf dingen proberen. Net zoals een ieder mij wist te vertellen dat de KEF LS50 Meta aan laag veel tekort komen, nou niets is minder waar. :devil:
 
Tot zover mijn update en tot later!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Mediator

Je hoeft je wat mij betreft niet te verontschuldigen dat je nog een paar speakers koopt. Als je de mogelijkheid hebt en het spreekt je aan dan waarom niet. Het is jouw hobby. Veel mensen denken dat uit kleine speakers geen laag kan komen. Dit is vooral waar als een speaker 'leegloopt' in een ruimte. Verder zal het bij een goed ontwerp vooral draaien om de schaal die muziek kan neerzetten. Het gaat dus vaak niet om meer laag of minder laag. Wel soms om ander laag en zoals gezegd de schaal van de weergave.

Trabuca



Quote from: MarcelHLX on October 31, 2022, 07:13:35
Hallo forummers,

Ik ben de laatste tijd niet meer zo actief hier op het forum, hoofdzakelijk omdat de lol er een beetje af gaat en dan met name hoe sommige audio liefhebbers met elkaar om gaan. Dus ik neem niet meer deel aan discussies en kom alleen "in de lucht" als ik zelf iets te melden heb.


Graag hier wel blijven posten! Velen, waaronder ik, volgen graag jouw stappen.

Interessant dat je bij Quad uit bent gekomen, ze hebben mij ook al eens getriggerd qua uiterlijk maar heb ze nooit geluisterd. Over smaak gesproken, heb je wel eens gekeken naar Revel? Komende van de kef R900, R3 en LS50 zou een Revel M106 ook wel in het straatje passen qua uitkijk en sound verwacht ik.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MarKath

Ik heb Revel op diverse beurzen gehoord en dat kon mij niet bekoren, puur persoonlijk natuurlijk.

V.w.b. de KEF LS50 Meta, dat gaat niet weg, die houd ik er bij.

Ik heb nu nog mijn Audio Physic te koop staan en daarna moet het maar eens een beetje rustig worden, denk ik. ::)
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Ralf67

Mooie luidsprekers  8)

vanzomereng

Quote from: MarcelHLX on October 31, 2022, 07:13:35
Het gaat hier om de monitor speakers van Quad, type Z2 in Piano Rosewood. Marcel (H&C HiFi) kan deze leveren (ca. 2 weken levertijd) voor een mooie prijs dus deze meteen afgelopen zaterdag bij hem besteld.

Yep, had ik kunnen weten, je had me al verteld veel belangstelling voor deze speakers te hebben
Zeer fraai trouwens en veel plezier ermee  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MarKath

Ja, en ik heb ook de Musical Fidellity M6scd te koop staan zodat ik van die opbrengst de Audiolab 8300 CDQ kan aanschaffen.

Ik was/ben weer eens totaal aan iets anders toe.

Audiophylia Nervosa
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Wel gave move in ieder geval.

Wanneer verwacht je alles binnen?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

Quote from: Hannibal_ on November  1, 2022, 06:49:37
Wel gave move in ieder geval.

Wanneer verwacht je alles binnen?

Quad Z2 over 2 weken.
Wharfdale speakerstands vandaag (01-11-2022)
Audiolab 8300CDQ, als de Audio Physic Yara 2 Superior of Musical Fidelity M6scd is verkocht.

Dus in fases.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Quote from: MarcelHLX on November  1, 2022, 06:58:10
Quad Z2 over 2 weken.
Wharfdale speakerstands vandaag (01-11-2022)
Audiolab 8300CDQ, als de Audio Physic Yara 2 Superior of Musical Fidelity M6scd is verkocht.

Dus in fases.

Dat klinkt allemaal goed te overzien.

Mooie nieuwe spullen hoor.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

#399
Het Audiolab huwelijk is gesloten. Na een hoop zoekwerk en vergeefse bestellingen eindelijk een 8300cdq in België gevonden.
Gister besteld en vandaag geleverd.

Wat een top set en wat doet die DAC geweldig zijn ding.

Morgen komen de Quad Z2 speakers bij Marcel (H&C Hifi) binnen, dus wellicht zaterdag bij ons thuis aan de Audiolab combi.






Tevens meteen ander speaker kabel gemonteerd.


Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!