Nu tijd voor de zolder. Toni's thuisbios. Klaar met fora.

Started by Toni71, January 9, 2021, 18:30:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Toni71

#53
Half januari maar eens kijken of ik ergens een nieuwe / tweedehands EH-TW9400 kan scoren tegen een mooie prijs. Anders komt de zolder nooit af. 🙂

Dank iedereen voor het medeleven.



flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx


Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Toni71

#59
De eerste hangt. Tussen vlagen koorts en hoesten opgehangen.
Hij hangt waterpas. Dan is een kruislijnlaser toch wel makkelijk.

Toni71

#60
Fijn hoor. Lijnen in het scherm.  >:(

Maar gemaild naar HiviLux.

reza

Lijkt er op dat het scherm niet helemaal goed is gespannen..
Zeker met een spanscherm heb je meestal geen bobbels, dat is meer aan de rol/tension achtige oplossingen. Weet je zeker of je alle veren hebt gebruikt?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Toni71

#62
Het scherm zit er superstrak in. Het zit echt in de paint. Geen bobbels, wel strepen in de lak.

Helaas.  :(

Afwachten wat John zegt.

Toni71

#63

Eens kijken wat de service is

Anders gaat het mes erin, en bij het oude ijzer.
Geen zin in hoofdpijn. Dat heb ik al van de Corona.

Toni71

#64
Maar even gebeld naar Duitsland.
De keuze gehad,  tussen een nieuw doek of dit doek houden met korting.

Ik heb gekozen voor een nieuw doek en hem aangeboden om de transportkosten te betalen. Waarom niet. Stanleymes weer in de pocket.

Morgen het tab tensioned scherm hangen. Er moet nog wat verf drogen.

reza

Heb je het tension scherm ook van Hivilux gekocht?
Daar is namelijk wel altijd gezeur mee.

Wel fijn dat je er zo uit bent gekomen met Sjon ( beste vent trouwens ).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Toni71


Nee, het tension scherm heb ik ergens anders gekocht.
Deze was niet erg duur, en met een zwarte behuizing.

HiviLux heb ik ook bekeken, en de gok was me het met de hogere prijs niet waard.

Minder prio dit scherm. Ook  een gok. Als het redelijk hangt, en er zitten geen lijnen in het doek vind ik het prima.

Nou hoop ik ook wel dat het redelijk uitloopt natuurlijk. 😄

Morgenochtend ga ik hem ophangen, als ik me even wat beter voel.

Ach. Als hij me gelijk zo een voorstel doet, ben ik ook niet te beroerd.

Toni71

#67
Mooi. Het nieuwe doek van Hivilux binnen.
Deze zit beter in de verf.

Alleen er zit een bobbel in, die hij niet helemaal strak trekt.
Zou dat nog bijtrekken onder spanning?


reza

Bobbels horen er niet in...
Kan je hem niet strakker trekken?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Shadowfox

Heb precies hetzelfde layout als jou zolder. Ik zit eraan te denken om het kwartslag te draaien naar de lange muur. Wat zou ik eraan winnen? Meer soundstage?. Het geluid gaat dan wel naar beneden door de open trap. Dat doet het nu natuurlijk ook maar heeft dan meer nadelig effect kwa pressure bijv?

Toni71

#70
De bobbel / liche vouw is aardig weggetrokken. Maar er zit nog iets wat in.
Van een groter merk schermen, las ik over wrinkles in het scherm, dat het vinyl ook wat tijd nodig heeft om te strekken.
Wanneer deze geleverd is met wrinkels.

Als ik het scherm iets strakker trek, dan is het weg.

Eigenlijk heb ik de zolder zo ingedeeld, omdat ik geen zin had om een schermconstructie te schroeven aan het klapdak.
Ook met speakerplaatsing en bekabeling kwam het me beter uit. Er is meer ruimte tussen de speakers. Dat is volgens mij wel beter voor het geluid.

Toni71

Maar weer eens verder klussen.

Toni71

#72
Dual screen setup.

Een scherm van Top Vision en een scherm van Hivilux.

Het tab tensioned scherm wordt in februari omgeruild met een nieuwe batch. Helaas zit er een productiefout in.
Wel een mooi doek. Het oogt me zelfs beter met projecteren dan het HiviLux doek. Maar ik ben maar een oude man met slechte ogen..😄
Waarschijnlijk ligt dat aan het pvc. Het tensioned doek heeft geen structuur. Het oogt anders.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Toni71

#74
In 2015 heb ik een Benq W7500 gekocht. Deze heeft niet heel veel uren gedraaid, met drie verhuizingen en verbouwing.

Jammer genoeg kom ik net 10 cm te kort aan afstand projectiescherm. Op 5 cm na vult deze nu het 21.9 beeld.

Ik verbaas me eigenlijk nog over de scherpte en de lichtopbrengst van deze projector. Dlp is ook wel mooi.

Ook liggen er nog twee nieuwe reservelampen klaar, die ik voor een prikkie gekocht heb ergens.

Nu ik hiermee projecteer, laat ik het voorlopig zo. Volgend jaar maar eens kijken wat een Epson 9500 brengt. De investering voor een andere projector vind ik het nu niet waard.

Eerst maar eens lekker film kijken..