Probleem OPPO 203 4K

Started by ghazoo, September 12, 2020, 23:55:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghazoo

Ik heb sinds kort een OPPO 203 4K maar ik loop tegen iets vreemds aan. Ik heb 1 externe harde schijf die soms hapert en stottert enkel bij 4 K materiaal. Speel ik met een andere externe schijf met exact dezelfde file dan heb ik geen probleem?
Dan zou je denken dat ligt aan de schijf. Ik heb iemand verderop wonen die dezelfde OPPO heeft en tot mijn stomme verbazing speelt de schijf daar zonder problemen?
Ik heb die schijf opnieuw geformatteerd maar het euvel blijft. Hieronder de gegevens vd schijf.


Last Checked                         : 12 september 2020 23:32:23 CEST
Last Checked (ISO 8601 format)       : 2020-09-12T23:32:23

Advanced SMART Status                : OK
Overall Health Rating                : GOOD 100%
Overall Performance Rating           : GOOD 100%
Issues found                         : 0

Serial Number                        : WCJ19Q7Y
WWN Id                               : 5 000c50 0bef528d3
Device Path                          : /dev/disk4
Total Capacity                       : 5.0 TB (5.000.981.078.016 Bytes)
Model Family                         : Seagate Barracuda 2.5 5400
Model                                : ST5000LM000-2AN170
Form Factor                          : 2.5 inches
Firmware Version                     : 0001
Drive Type                           : HDD 5526 rpm

Power On Time                        : 638 hours (26 days 14 hours)
Power Cycles Count                   : 438
Current Power Cycle Time             : 734.0 hours


De schijf mankeert niets aldus DriveDx. Heeft iemand een idee?

PascalP

Zelfde firmware versie op de Oppo's?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Misschien een heeeeeel raar antwoord maar ik heb exact hetzelfde gehad vorig jaar... en ik heb mijn usb kabel (in Oppo usb input 1) gewisseld voor een andere usb kabel en heb het probleem nooit meer gehad.
Klinkt wat amateuristisch maar bij mij werkte het en ik heb nooit geen problemen meer gehad.
Maar raar is het zeker.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

ghazoo

#3
Ik heb zonet Jvb aan de telefoon gehad en die vertelde dat je nooit een externe schijf zonder voeding eraan moet hangen. OPPO is geen mediaspeler en biedt vrijwel geen ondersteuning aan externe harde schijven zonder voeding. Vooral niet van mijn externe harde schijf zonder voeding de Seagate met een Barracuda. Het probleem van haperingen komt omdat de schijf te weinig stroom krijgt en daardoor gaat de OPPO haperen kwa beeld en geluid.
Wil je perse een externe harde schijf eraan hangen gebruik er dan één met voeding of gebruik een externe SSD omdat die vrijwel geen stroom gebruikt.
Er zijn uiteraard nog andere alternatieven zoals een NAS of een dockingstation zoals deze :  https://www.oppostore.nl/docking-station-voor-zappiti.html maar laatstgenoemde heb ik totaal geen affiniteit dus adviezen zouden welkom zijn.

Rest nog één dingetje omtrent de externe harde schijven zonder voeding die het wel doen bij enkelen. Dan heb je geluk omdat die dan heel toevallig een schijf erin hebben die de OPPO wel lees maar doe het niet want de usb poort van de OPPO gaat geheid een keer stuk aldus Jvb.

buckler

Lijkt mij onzin en een antwoord wat de makkelijkste weg bewandelt zonder mogelijk weerstand of weerwoord...
Ik heb zelf de LaCie Porsche design in 1 Tb en in 3 Tb en mijn vader heeft dezelfde Oppo met ook zo'n LaCie en alles draait prima en geeft geen krimp.
Meerdere mensen hier op dit forum hebben ook de LaCie op mijn aanraden gekocht en die heb ik ook nog nooit horen klagen.
Het sterke punt van de Oppo is juist zijn media speler opties en heel de wereld gebruikt dat ding zo, sterker nog daar hebben vele hem voor gekocht.
Lees het AVSforum maar eens.
Nogmaals klinkt raar weet ik maar bij mij werkte het wisselen van het kabeltje dus probeer dat eens zou ik zeggen.
Heb je bij je buurtgenoot zijn kabeltje gebruikt of jou kabeltje meegenomen?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

ghazoo

Quote from: buckler on September 13, 2020, 12:01:08
Lijkt mij onzin en een antwoord wat de makkelijkste weg bewandelt zonder mogelijk weerstand of weerwoord...
Ik heb zelf de LaCie Porsche design in 1 Tb en in 3 Tb en mijn vader heeft dezelfde Oppo met ook zo'n LaCie en alles draait prima en geeft geen krimp.
Meerdere mensen hier op dit forum hebben ook de LaCie op mijn aanraden gekocht en die heb ik ook nog nooit horen klagen.
Het sterke punt van de Oppo is juist zijn media speler opties en heel de wereld gebruikt dat ding zo, sterker nog daar hebben vele hem voor gekocht.
Lees het AVSforum maar eens.
Nogmaals klinkt raar weet ik maar bij mij werkte het wisselen van het kabeltje dus probeer dat eens zou ik zeggen.
Heb je bij je buurtgenoot zijn kabeltje gebruikt of jou kabeltje meegenomen?

Zoals ik schreef ik heb exact dezelfde situatie nagebootst. Bij hem geen probleem maar dat kwam aldus Jvb omdat zijn cache geheel leeg was en dan kan het zijn dat het werkt.
Het probleem doet zich soms voor bij 4 k HDR files en niet bij 1080p. Volgens Jvb is er gewoonweg te weinig power op de USB 3.0 poort van de OPPO. Jij praat over kleine schijven ik heb het over grote schijven zonder voeding. Bij AVS forum is dit al bekend.  ;)



De Oppo 203 4 K is geen mediaspeler maar een Blu ray speler aldus Jvb. Dat de ingebouwde mediaspeler zo goed werkt is voor enkelen een groot voordeel maar in essentie is de OPPO een blu ray speler.

Don't shoot the messenger. ;)

buckler

Puntje...
Ik heb het inderdaad over schijven niet groter dan 2Tb.
En ik schiet niemand af hoor... ik probeer alleen maar te helpen en mee te denken.
Prima
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

ghazoo

Quote from: buckler on September 13, 2020, 17:04:38
Puntje...
Ik heb het inderdaad over schijven niet groter dan 2Tb.
En ik schiet niemand af hoor... ik probeer alleen maar te helpen en mee te denken.
Prima

Daarom de knipoog.  :D
2,5 "" schijven draaien aanzienlijk langzamer dan een een 3,5 " schijf
Hoe koppel jij je harde schijf af? Klaar met kijken, speler uitzetten en schijf afkoppelen?

In de toekomst wil ik wel iets zoals dit : https://www.bol.com/nl/p/wd-western-digital-my-cloud-ex-2-ultra-network-attached-storage-6-tb/9200000068220090/

Alleen heb ik geen idee of dit echt werkt zoals ik wil.

buckler

No worries, ik koppel niks af.
Ik zet de speler uit en laat het zo... en als ik er dan een film op wilt zetten haal ik de harde schijf los van de kabel en klik hem aan een andere kabel die aan mijn computer (imac) zit.
That's it.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

ghazoo

Quote from: buckler on September 13, 2020, 18:39:52
No worries, ik koppel niks af.
Ik zet de speler uit en laat het zo... en als ik er dan een film op wilt zetten haal ik de harde schijf los van de kabel en klik hem aan een andere kabel die aan mijn computer (imac) zit.
That's it.

Ok, wacht je niet eerst of de schijf in slaapstand kom?
Ik heb 2 van dit soort schijven die na verloop van tijd als ze inactief zin vanzelf in de slaapstand :

https://shop.westerndigital.com/nl-nl/products/external-drives/wd-elements-desktop-usb-3-0-hdd?utm_medium=pdsh2&utm_source=gads&utm_campaign=wd-nl-pla&utm_content=938063172898&utm_term=WDBWLG0080HBK-EESN#WDBWLG0080HBK-EESN

Ik dacht altijd dat je niet zomaar een schijf af kan koppelen?

Fox


Even een klein stukje vertaling vanuit het origineel

BDP-93/95 Blu-ray spelers ondersteunen alleen MBR-partities. De Maximale grootte van MBR partities is 2TB.  Daarom zal  er bij HDD's > 2TB aan opslagruimte verloren gaan bij het gebruik van MBR op een harde schijf van 4TB. Dit is 1TB bij een  3TB harde schijf bij het gebruik van de MBR.

Vanaf de OPPO BDP 103 worden ook 4 TB harddisks ondersteund,

The discontinued OPPO BDP-93/95 Blu-ray players only supports MBR partitions. MBR partitions maximum size is 2TB. One will lose 2TB of storage when using MBR on a 4TB hard drive, and 1TB of storage will be lost on a 3TB hard drive when using MBR. So there is no reason why one should connect a hard drive larger then 2TB on the old OPPO BDP-93/95 since MBR partitions max out at 2TB. OPPO Digital INC said that there is also no plans to add GPT partition support to the OPPO BDP-93/95 with a firmware update. Therefore, even though the OPPO BDP-93/95 has an exclusive faster e-SATA II 3Gbps interface that the OPPO BDP-103/105 lacks, the advantage of the OPPO BDP-103/105 is its ability to connect 4TB and larger hard drives.

JVB Team,

Noot :

Voor wie het nog niet wist krijgen terugkerende klanten bij ons een korting op de aanschaf van een nieuwe OPPO speler.
neem hiervoor even contact met ons op via mail jvb@jvb.nl

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164600.0

buckler

Quote from: ghazoo on September 13, 2020, 18:55:44
Ok, wacht je niet eerst of de schijf in slaapstand kom?
Ik heb 2 van dit soort schijven die na verloop van tijd als ze inactief zin vanzelf in de slaapstand :

https://shop.westerndigital.com/nl-nl/products/external-drives/wd-elements-desktop-usb-3-0-hdd?utm_medium=pdsh2&utm_source=gads&utm_campaign=wd-nl-pla&utm_content=938063172898&utm_term=WDBWLG0080HBK-EESN#WDBWLG0080HBK-EESN

Ik dacht altijd dat je niet zomaar een schijf af kan koppelen?

Daar wacht ik zeker op.
Ik zet hem niet uit en trek gelijk de harde schijf eruit nee.
Nee, dat doe ik vaak de volgende dag of pas dagen later dus in mijn situatie is dat zeker geen issue.
Maar thanks voor de tip.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: Fox on September 14, 2020, 17:41:15
Even een klein stukje vertaling vanuit het origineel

BDP-93/95 Blu-ray spelers ondersteunen alleen MBR-partities. De Maximale grootte van MBR partities is 2TB.  Daarom zal  er bij HDD's > 2TB aan opslagruimte verloren gaan bij het gebruik van MBR op een harde schijf van 4TB. Dit is 1TB bij een  3TB harde schijf bij het gebruik van de MBR.

Vanaf de OPPO BDP 103 worden ook 4 TB harddisks ondersteund,

The discontinued OPPO BDP-93/95 Blu-ray players only supports MBR partitions. MBR partitions maximum size is 2TB. One will lose 2TB of storage when using MBR on a 4TB hard drive, and 1TB of storage will be lost on a 3TB hard drive when using MBR. So there is no reason why one should connect a hard drive larger then 2TB on the old OPPO BDP-93/95 since MBR partitions max out at 2TB. OPPO Digital INC said that there is also no plans to add GPT partition support to the OPPO BDP-93/95 with a firmware update. Therefore, even though the OPPO BDP-93/95 has an exclusive faster e-SATA II 3Gbps interface that the OPPO BDP-103/105 lacks, the advantage of the OPPO BDP-103/105 is its ability to connect 4TB and larger hard drives.

JVB Team,

Noot :

Voor wie het nog niet wist krijgen terugkerende klanten bij ons een korting op de aanschaf van een nieuwe OPPO speler.
neem hiervoor even contact met ons op via mail jvb@jvb.nl

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164600.0

Goed dat je dat hier meld... ik in ieder geval wist dat nog niet.
Thanks mannen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ghazoo

#14
Dit is de oplossing.  ;)



Of deze.



Meer informatie over dit product
Bedoeld om bv. een externe harde schijf van extra voeding te voorzien.


Ik heb een Externe SSD gekocht is dus opgelost. Geen draaiende schijven meer of whatever. In de toekomst wellicht een NAS of zoiets.
Eerst maar is genieten van de Oppo. De airco staat al klaar voor morgenavond. Ik heb al een kleine collectie van 4 K films met Hdr die ik graag wil zien dus komt goed. :pompom:





Hanky Panky

#15
Quote from: ghazoo on September 15, 2020, 00:49:14
Dit is de oplossing.  ;)



Of deze.



Meer informatie over dit product
Bedoeld om bv. een externe harde schijf van extra voeding te voorzien.

Ja, als je meerdere usb poorten hebt is dat nog goeiekoper   :D

Een nas is overigens ideaal. Heb het ding nu 2 jaar en nog steeds helemaal happy ermee. Nog een jaartje en hij heeft zich via de stroom besparing letterlijk terugverdiend tov mijnj server.

Quote from: ghazoo on September 15, 2020, 00:49:14Ik heb een Externe SSD gekocht is dus opgelost. Geen draaiende schijven meer of whatever. In de toekomst wellicht een NAS of zoiets.
Eerst maar is genieten van de Oppo. De airco staat al klaar voor morgenavond. Ik heb al een kleine collectie van 4 K films met Hdr die ik graag wil zien dus komt goed. :pompom:

Dit voor de huisgenoten:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

henkieboy

Quote from: ghazoo on September 13, 2020, 18:00:34
Daarom de knipoog.  :D
2,5 "" schijven draaien aanzienlijk langzamer dan een een 3,5 " schijf
Hoe koppel jij je harde schijf af? Klaar met kijken, speler uitzetten en schijf afkoppelen?

In de toekomst wil ik wel iets zoals dit : https://www.bol.com/nl/p/wd-western-digital-my-cloud-ex-2-ultra-network-attached-storage-6-tb/9200000068220090/

Alleen heb ik geen idee of dit echt werkt zoals ik wil.

IK heb zelf  2 MyCloud nassenin het netwerk hangen ( 4 en 6 TB ) daar de Nas waar jij naar reffereert er nog niet was......De Oppo vind deze feilloos in het netwerk ( Oppo hang bekabeld aan het netwerk) en via SMB speelt de Oppo ( voor zover het kan want geen ISO en BMVD filen wel mits in een AVCHD folder) alles feilloos af...  :) :) :)

ghazoo

Quote from: henkieboy on October 15, 2020, 11:47:46
IK heb zelf  2 MyCloud nassenin het netwerk hangen ( 4 en 6 TB ) daar de Nas waar jij naar reffereert er nog niet was......De Oppo vind deze feilloos in het netwerk ( Oppo hang bekabeld aan het netwerk) en via SMB speelt de Oppo ( voor zover het kan want geen ISO en BMVD filen wel mits in een AVCHD folder) alles feilloos af...  :) :) :)

Maar dat is streamen.  ;) Ik had dit probleem als ik een 5 Tb harde schijf in de Usb vd Oppo stak en specifiek met 4K bestanden.
Ik had nog 2 externe schijven van 5 Tb liggen met voeding ( ! ) en die hebben dit probleem niet. Kortom ik heb dit probleem niet meer. In de toekomst wil ik misschien een NAS?netwerk hebben maar voorlopig gaat t prima zo.

Jack_D

Via netwerk DLNA is streamen, SMB niet, maar technisch zijn deze toch ook weer anders dan lokaal een harddisk inpluggen via USB.
De drie zijn dus niet echt te vergelijken.

Quote from: henkieboy on October 15, 2020, 11:47:46IK heb zelf  2 MyCloud nassenin het netwerk hangen ( 4 en 6 TB ) daar de Nas waar jij naar reffereert er nog niet was......De Oppo vind deze feilloos in het netwerk ( Oppo hang bekabeld aan het netwerk) en via SMB speelt de Oppo ( voor zover het kan want geen ISO en BMVD filen wel mits in een AVCHD folder) alles feilloos af...  :) :) :)

Hanky Panky

Quote from: Jack_D on October 15, 2020, 19:58:55
Via netwerk DLNA is streamen, SMB niet, maar technisch zijn deze toch ook weer anders dan lokaal een harddisk inpluggen via USB.
De drie zijn dus niet echt te vergelijken.

Vindt bij DLNA het transcoden dan plaats bij de bron?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jack_D


Ja, maar transcoding is alleen van toepassing als de speler, tv, iPad, mobiel, Oppo speler enz enz enz het formaat of de resolutie niet ondersteund. Het DLNA protocol(middels de DLNA server op je NAS) praat dan met de betreffende afspeler en verbouwd(transcodeerd, is dat goed Nederlands?) bvb een 4K film naar HD zodat je hem op je oude iPad kunt kijken. Mijn NAS kan dit zelfs hardwarematig doen tot simultaan twee 4K films naar een andere resolutie. Ook niet ondersteunde formaten zou de DLNA moeten kunnen transcoderen, maar dat vind ik in de praktijk niet zo goed werken. SMB vind ik het lekkerste werken met een Oppo 203. Maar het een en ander zal natuurlijk ook van je NAS afhangen.


Bovenstaande is wat ik er van begrijp, mocht het toch iets anders in elkaar zitten... hoor ik/we het graag :D

Quote from: Hanky Panky on October 15, 2020, 23:47:30
Vindt bij DLNA het transcoden dan plaats bij de bron?