WD Elements 1TB niet te zien op OPPO BDP-95

Started by thommy, August 4, 2017, 16:15:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Name

Yves
2 (66.7%)
Thomas
1 (33.3%)

Total Members Voted: 3

thommy

Sinds gisteren mijn nieuw 1TB WD Elements binnen, echter is deze niet herkenbaar door de Oppo >:(

Via PC Windows 10 herkenbaar en volledig werkbaar.

Iemand een idee, mijn tweede 1TB My Passport geeft dan geen problemen.

De Elements is zelfs niet herkenbaar door mijn WD TV mediaplayer in de living??

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

mvg
Yves.

_ MarcelloW _

Ik heb de manuals van je apparaten niet gelezen, maar kan het zijn dat de schijf niet juist is geformatteerd?

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

thommy

#2
Is geformateerd in NTFS.

En is eigenlijk reeds de tweede op rij met dit probleem, de eerste teruggestuurd en heb onmiddellijk een nieuwe gekregen (Cool Blue)


scoc

Ik denk dat NTFS het probleem is, formateer hem in Fat32 en probeer nog eens. Heb je wel 4gb file limiet dacht ik.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Fat32 is inderdaad gelimiteerd tot max 4 gb...
Formateer hem in exFAT, dan kan hij zowel mac als windows en dus ook Oppo (windows bestuurd).
Ik heb zelf mac en toen ik mijn LaCie externe harde schijf in fat32 formateerde zag mijn Oppo hem ook niet maar bij exFAT wel.
Plus je kan er grote bestanden over draaien zoals +50 gb (4k)bluray's dus niet gelimiteerd.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

thommy

Meteen eens in exFAT geformateerd....zelfde probleem, oppo geeft aan dat er iets in de usb poort zit maar geen herkenning...

Voor de tweede maal terug met die schijf en nu een Seagate Expansion Portable 1 TB  ter vervanging gevraagd.

Ben benieuwd ;)

RonG

En formatteren via de Oppo niet mogelijk?

thommy

Quote from: RonG on August  8, 2017, 10:40:32
En formatteren via de Oppo niet mogelijk?

Denk niet dat dat gaat, trouwens vind hij de schijf niet en dan kan hij ze uiteraard niet formateren ;)

Fox

Mijn 2TB werkte prima op de Oppo 93, maar die hebt ik vervangen door een 4TB en die ziet de Oppo opeens niet.

Ze zijn beide gelijk geformatteerd, dus wat zou er aan de hand kunnen zijn?

thepioneer

Hebben jullie ook een schijfletter toegewezen? Misschien dat anders eens proberen.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

master30

Ik heb meerdere oppo's gehad en eigenlijk nog nooit problemen gehad met externe hdd's via usb aangesloten gewoon ntfs overigens en schijven van 1-5 tb 2.5" en 3.5"
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

thommy

Heb die WD retour gezonden en een Seagate Expansion Portable 1TB in de plaats genomen.

Met deze geen problemen ;)

Fox

Quote from: thepioneer on January 28, 2018, 22:45:20
Hebben jullie ook een schijfletter toegewezen? Misschien dat anders eens proberen.

Hoe doe je dat????

De Oppo 93 ziet de USB stick of drive of niet....

Ik realiseer mij nu opeens zou de 4TB te veel zijn voor de Oppo????
en bv 2TB de max.

riwi

Quote from: Fox on January 28, 2018, 22:14:14
Mijn 2TB werkte prima op de Oppo 93, maar die hebt ik vervangen door een 4TB en die ziet de Oppo opeens niet.

Ze zijn beide gelijk geformatteerd, dus wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Ik denk dat het de partitionering is en niet zo zeer de formatering (NTFS).

Windows maakt als je niks kiest een dynamic volume aan. Die kan de Oppo denkl ik niet lezen. Je moet echt kiezen voor een simple volume en die daarna formateren met ntfs.

Je kan het bekijken in "disk management" onder windows. start -> run -> Diskmgmt.msc

Meer uitleg (engels) : https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc737048(v=ws.10).aspx

Lucky.L

Quote from: Fox on January 29, 2018, 12:48:59


Ik realiseer mij nu opeens zou de 4TB te veel zijn voor de Oppo????
en bv 2TB de max.
Mijn Panasonic zit ook geen 4TB,wel 2TB !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Fox

Quote from: riwi on February  3, 2018, 17:50:24
Ik denk dat het de partitionering is en niet zo zeer de formatering (NTFS).

Windows maakt als je niks kiest een dynamic volume aan. Die kan de Oppo denkl ik niet lezen. Je moet echt kiezen voor een simple volume en die daarna formateren met ntfs.

Je kan het bekijken in "disk management" onder windows. start -> run -> Diskmgmt.msc

Meer uitleg (engels) : https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc737048(v=ws.10).aspx

Ik heb de check gedaan en zowel de 2TB als de 4TB USB WD Elements staan op
"Eenvoudig-Standaard-NTFS=In orde (primaire partitie)"

Dus dat is niet het probleem?

BernHardN

probeer eens een ander formatteer programma dan het wind. standaard, wij hebben ook wel eens het probleem dat SD kaartjes niet leesbaar zijn in bepaalde Android applicaties. we hebben de Panasonic formatter.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Toni ( JVB Digital )

#17
Even een klein stukje vertaling vanuit het origineel

BDP-93/95 Blu-ray spelers ondersteunen alleen MBR-partities. De Maximale grootte van MBR partities is 2TB.  Daarom zal  er bij HDD's > 2TB aan opslagruimte verloren gaan bij het gebruik van MBR op een harde schijf van 4TB. Dit is 1TB bij een  3TB harde schijf bij het gebruik van de MBR.

Vanaf de OPPO BDP 103 worden ook 4 TB harddisks ondersteund,

The discontinued OPPO BDP-93/95 Blu-ray players only supports MBR partitions. MBR partitions maximum size is 2TB. One will lose 2TB of storage when using MBR on a 4TB hard drive, and 1TB of storage will be lost on a 3TB hard drive when using MBR. So there is no reason why one should connect a hard drive larger then 2TB on the old OPPO BDP-93/95 since MBR partitions max out at 2TB. OPPO Digital INC said that there is also no plans to add GPT partition support to the OPPO BDP-93/95 with a firmware update. Therefore, even though the OPPO BDP-93/95 has an exclusive faster e-SATA II 3Gbps interface that the OPPO BDP-103/105 lacks, the advantage of the OPPO BDP-103/105 is its ability to connect 4TB and larger hard drives.

JVB Team,

Noot :

Voor wie het nog niet wist krijgen terugkerende klanten bij ons een korting op de aanschaf van een nieuwe OPPO speler.
neem hiervoor even contact met ons op via mail jvb@jvb.nl




Fox

Hoi Toni,

Bedankt voor de reactie.
Teleurstellend, maar helder  :(

En ja ik ben een terugkerende klant vanaf de Panasonic dvd-speler, via een Sony naar de Oppo  ;D

Ik denk dat ik al mijn verjaars cadeau weet   ::)