JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pietnoeck

is er een groot verschil tussen de nz8 en nx9 ?

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Quote from: Kjelt on February  2, 2022, 23:22:21
Nee die kan nog
1) rekenen en
2) redeneren en zien wanneer iets "krom" is.

1) tel de scores op en deel door het aantal scores en je komt op een 9.5 geen 10
2) Als je voor kleurechtheid een 9 geeft en voor de greyscale een 9 hoe kun je dan ooit van je lang zal je leven een 10 voor de 2D picture quality geven?  :crazy:

Maar een mooie projector dat is het  ;)


Wij zien door dat zwarte blacklevel niet alle details meer..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt


Teejoo

Quote from: scoc on February  3, 2022, 09:23:41
Sorry maar 3 mille verschil  ;)
Als dat zo was had ik ook wel de NX9 genomen.

Teejoo

Quote from: riwi on February  2, 2022, 22:28:20
Heeft iemand met de NZ serie al eens getest hoe lang de hdmi sync nou duurt?
Dwz start een file/film waarna de sync komt. Dan kijken als er beeld is waar de teller op staat.

Met de X5000 was dat ong. 17 seconden. Met  de N5 is dat ong. 12 seconden. Als er HDR bij komt iets langer volgens mij. Ik lees verschillende berichten over de NZ serie. De een zegt veel sneller, de ander zegt, niet veel verbeterd.
Dit is ook een van de punten waarop een Sony gewoon veel beter presteert. dwz binnen 2 - 4 seconden volgens mij.

En de wijziging van zoom naar native mode met de lens memory recall? Met de N5 duurt dat eeuwig  ;D Ik meet 17 seconden (net gemeten).
Niet gemeten Richard, maar ik denk zeker ook maar 2-4 seconden vwb HDMI sync.

Switchen tussen lenssettings duurt voor mijn gevoel even lang, met nog steeds dat irritante info venster midden in beeld.

Gelukkig valt dat weg met de Envy straks.

Valkyrie

#1207
Quote from: riwi on February  2, 2022, 22:28:20
Heeft iemand met de NZ serie al eens getest hoe lang de hdmi sync nou duurt?
Dwz start een file/film waarna de sync komt. Dan kijken als er beeld is waar de teller op staat.

Met de X5000 was dat ong. 17 seconden. Met  de N5 is dat ong. 12 seconden. Als er HDR bij komt iets langer volgens mij. Ik lees verschillende berichten over de NZ serie. De een zegt veel sneller, de ander zegt, niet veel verbeterd.
Dit is ook een van de punten waarop een Sony gewoon veel beter presteert. dwz binnen 2 - 4 seconden volgens mij.

En de wijziging van zoom naar native mode met de lens memory recall? Met de N5 duurt dat eeuwig  ;D Ik meet 17 seconden (net gemeten).

Sinds gisteren heb ik een NZ7 hangen, zie ook mijn topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83868.msg3542028#msg3542028.
Vik en ik waren positief verrast over de sync-snelheid van de HDMI. De JVC pakt het signaal heel erg snel op, we hebben het niet gemeten, maar gevoelsmatig is het in de richting van 2-4 seconden. :)

Het switchen tussen lenssetting is vanuit het menu (met instellingen kopiëren etc) heel erg traag, echter wanneer de lenssettings gemaakt zijn en opgeslagen, dan kan de JVC wel heel snel (lees in seconden) het beeld aanpassen. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

Quote from: Valkyrie on February  3, 2022, 10:16:45
Het switchen tussen lenssetting is vanuit het menu (met instellingen kopiëren etc) heel erg traag, echter wanneer de lenssettings gemaakt zijn en opgeslagen, dan kan de JVC wel heel snel (lees in seconden) het beeld aanpassen. :)
Dat vind ik wel bijzonder. Zie je dan niet de popup zolang hij aan het aanpassen is? Of gebruik je de theatre optimizer niet?

Als ik van mijn 21:9 setting naar 16:9 ja duurt dat wel even lang als bij de N7. Van 21:9 naar 21:9 netflix (die iets kleiner is ivm subs) gaat wel snel.

Valkyrie

Quote from: Teejoo on February  3, 2022, 12:20:17
Dat vind ik wel bijzonder. Zie je dan niet de popup zolang hij aan het aanpassen is? Of gebruik je de theatre optimizer niet?

Als ik van mijn 21:9 setting naar 16:9 ja duurt dat wel even lang als bij de N7. Van 21:9 naar 21:9 netflix (die iets kleiner is ivm subs) gaat wel snel.

De theatre optimizer heb ik aan staan. De popup voor de aanpassing blijft ook in beeld, totdat de nieuwe lens-memory geladen is.
Vervolgens springt het menu naar links met de lens-memory-modes. Je moet daarna wel het menu zelf wegklikken.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

scoc

Quote from: Teejoo on February  3, 2022, 10:03:28
Als dat zo was had ik ook wel de NX9 genomen.

De NX9 kost toch 18000€ vs de NZ8 aan 15.000€?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

H&C Hifi

Quote from: scoc on February  3, 2022, 17:20:55
De NX9 kost toch 18000€ vs de NZ8 aan 15.000€?

Denk dat ze de NZ9 bedoelen  ;) die kost advies 24.995,00

home@the movies

Quote from: HcHifi.nl on February  3, 2022, 17:25:55
Denk dat ze de NZ9 bedoelen  ;) die kost advies 24.995,00

Quoteis er een groot verschil tussen de nz8 en nx9 ?


pietnoeck

Quote from: Teejoo on February  3, 2022, 10:03:28
Als dat zo was had ik ook wel de NX9 genomen.

NX9 3-5 mille goedkoper als NZ8

Teejoo


pietnoeck

Nee, vraag is echt wel of de NX9 te verkiezen is boven de NZ8 gezien stuk goedkoper nu. Op de HC happening was ik toch niet echt onder de indruk van de NZ projectoren. Sedertdien toch herziening van meningen ?

scoc

Quote from: pietnoeck on February  3, 2022, 23:37:15
Nee, vraag is echt wel of de NX9 te verkiezen is boven de NZ8 gezien stuk goedkoper nu. Op de HC happening was ik toch niet echt onder de indruk van de NZ projectoren. Sedertdien toch herziening van meningen ?

Ik zou denken dat de betere lens in de NX9 meer doorweegt dan de laser. Maw, voor hetzelfde geld dan beter de NX9.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

#1217
Quote from: scoc on February  3, 2022, 23:57:55
Ik zou denken dat de betere lens in de NX9 meer doorweegt dan de laser. Maw, voor hetzelfde geld dan beter de NX9.
Dat is o.a. afhankelijk van het formaat van je scherm voordat die mooie lens echt een verschil gaat maken.. Er zijn echter veel meer zaken veranderd. Belangrijk voordeel van de nieuwe serie vind ik echt het verbeterde lichtpad. Dat is echt een flinke stap bij de NZ8&9.

Voor mij persoonlijk verder vooral het constante van de laser.

Wel vind ik mijn ongecalibreerde NZ8 wat harder ogen met wat meer (g)ruis dan mijn gecalibreerde N7. Een beetje meer zoals de oude JVC's. Ik hoop dus dat dat er uitgaat als hij komende week gecalibreerd wordt.

Bennie

Quote from: scoc on February  3, 2022, 23:57:55
Ik zou denken dat de betere lens in de NX9 meer doorweegt dan de laser. Maw, voor hetzelfde geld dan beter de NX9.

Ligt ook aan het type gebruik. Als je veel film kijkt en ook tv of series op de beamer wil kijken, dan kom je al gauw op een laser uit. Puur kwalitatief zou het wel gaaf zijn om ze een keer naast elkaar te zien.
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

buckler

Quote from: Teejoo on February  4, 2022, 00:05:19
Dat is o.a. afhankelijk van het formaat van je scherm voordat die mooie lens echt een verschil gaat maken.. Er zijn echter veel meer zaken veranderd. Belangrijk voordeel van de nieuwe serie vind ik echt het verbeterde lichtpad. Dat is echt een flinke stap bij de NZ8&9.

Voor mij persoonlijk verder vooral het constante van de laser.

Wel vind ik mijn ongecalibreerde NZ8 wat harder ogen met wat meer (g)ruis dan mijn gecalibreerde N7. Een beetje meer zoals de oude JVC's. Ik hoop dus dat dat er uitgaat als hij komende week gecalibreerd wordt.

Raar, ik vind juist dat er totaal geen ruis inzit.
Niet dat ik die algo gebruik (alleen bij oudere en slechtere opnames) maar met de Envy kan je straks mooi de ruis verminderen en hem toch ook weer scherp krijgen, werkt echt mooi.

En die 100 mm lens zou ik toch echt iets meer credits geven dan dat het alleen bij een heel groot scherm zou werken, ik heb geen NZ7/8 gezien maar heb wel lang met de NX9 gedraaid en als een laser niks extra voor je brengt zou ik die toch hoog op je lijstje zetten (@pietnoeck) want het is absoluut een pracht machine.
Misschien een vraag die Werner beter kan beantwoorden want die kent de NX9 door en door en heeft ook de NZ8 gezien maar met beiden haal je gewoon een mooi apparaat binnen natuurlijk.
Denk niet dat hier een fout in kan maken bij de keuze voor een van deze twee.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#1220
Quote from: buckler on February  4, 2022, 18:59:56
Raar, ik vind juist dat er totaal geen ruis inzit.
Niet dat ik die algo gebruik (alleen bij oudere en slechtere opnames) maar met de Envy kan je straks mooi de ruis verminderen en hem toch ook weer scherp krijgen, werkt echt mooi.

En die 100 mm lens zou ik toch echt iets meer credits geven dan dat het alleen bij een heel groot scherm zou werken, ik heb geen NZ7/8 gezien maar heb wel lang met de NX9 gedraaid en als een laser niks extra voor je brengt zou ik die toch hoog op je lijstje zetten (@pietnoeck) want het is absoluut een pracht machine.
Misschien een vraag die Werner beter kan beantwoorden want die kent de NX9 door en door en heeft ook de NZ8 gezien maar met beiden haal je gewoon een mooi apparaat binnen natuurlijk.
Denk niet dat hier een fout in kan maken bij de keuze voor een van deze twee.
Daarom noem ik het ook 'gruis'. Het oogt wat harder.

En ik ben ook echt wel fan van de grote lens hoor! Alleen denk ik dat het verschil tussen beide lenzen minder groot is dan het verbeterde optisch lichtpad bijvoorbeeld en de andere voordelen die de NZ8 heeft tov de NX9.

Ik verbaas me nu telkens hoe goed het inbeeld contrast is als er een lamp en ondergaande zon te zien is. Dat is echt fantastisch en een stuk beter dan mijn toch al mooie N7.

Ik vraag me nu trouwens af of een 8 inmiddels zelfs niet meer licht heeft als een NX9?

Jij hebt gewoon het summum qua beeld, incl. voorzetlens. Ik moet me gewoon een beetje behelpen  :D

buckler

Quote from: Teejoo on February  4, 2022, 19:26:41
Daarom noem ik het ook 'gruis'. Het oogt wat harder.

En ik ben ook echt wel fan van de grote lens hoor! Alleen denk ik dat het verschil tussen beide lenzen minder groot is dan het verbeterde optisch lichtpad bijvoorbeeld en de andere voordelen die de NZ8 heeft tov de NX9.

Ik verbaas me nu telkens hoe goed het inbeeld contrast is als er een lamp en ondergaande zon te zien is. Dat is echt fantastisch en een stuk beter dan mijn toch al mooie N7.

Ik vraag me nu trouwens af of een 8 inmiddels zelfs niet meer licht heeft als een NX9?

Jij hebt gewoon het summum qua beeld, incl. De voorzetlens. Ik moet me gewoon een beetje behelpen  :D

Ahhhh 'gruis' haha, ik snap uhm ;D

Ja contrast is super he, en die diepte. Echt genieten.
De 8 meer licht? Zal best wel eens kunnen ja, ja volgens mij wel nu je het zegt. Is dat niet 2200 tegen 2500?
Ik kijk nu trouwens toch steeds vaker weer op mijn high laser calibratie, met daglicht films zoals 1917 of Dunkirk dan is het werkelijk niet te beschrijven hoe indrukwekkend dat overkomt.

'Behelpen' ? Nee man, je heb een super set en een super ruimte zo alles bij elkaar en ongelooflijk knap allemaal samen gesteld in een hele korte tijd.
Petje af

Ps, het valt me wel op dat er maar weinig volgen hier op het forum met aanschaf van de nieuwe NZ serie... dat ging met de NX wel heel wat harder
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Zal toch ook wel een beetje een prijs kwestie zijn denk ik.
Als ik zou upgraden, en ik zeg ALS hè  :D
Dan zou het de NZ8 worden, maar het blijft een bom duiten, en dan vraag ik me af of het verschil zo groot zal zijn tov mijn 790 envy combi.
Zonder de envy is het verschil best groot, maar met?? Ik waag het te betwijfelen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Contrast zal wel een verschil zijn, verder zal het inderdaad de plus tien duizend niet waard zijn denk ik.
Ik zal eerder naar een prachtig masking screen kijken als ik jou was.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: rdebruin on February  4, 2022, 21:52:21
Zal toch ook wel een beetje een prijs kwestie zijn denk ik.
Als ik zou upgraden, en ik zeg ALS hè  :D
Dan zou het de NZ8 worden, maar het blijft een bom duiten, en dan vraag ik me af of het verschil zo groot zal zijn tov mijn 790 envy combi.
Zonder de envy is het verschil best groot, maar met?? Ik waag het te betwijfelen

Hier komen we weer op het punt dàt wanneer je het niet weet je het ook niet mist Richard... :devil: :tongue2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels