JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

We hebben een demo aangevraagd
Maar zoals gezegd op dit moment is niets zeker met leveringen.

De 12000 hadden we bv vorige week al moeten hebben maar word nu "onbekend"
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

#976
Ik vertrek morgen na 14 dagen werk/vakantie weer terug uit Los Angeles naar Belgie, als ik over mijn jetlag heen ben tracht ik de JVC's zo snel mogelijk onder handen te nemen.
Tijdens de HC happening had ik daar absoluut de tijd niet voor, het waren ook onze eigen units niet, deze moesten een dag later alweer ergens anders naartoe.
Nu hebben we dus ale een paar van onze demo en stock modellen binnen en kan ik hopelijk snel aan de slag om één en ander te bekijken.

Teejoo

Quote from: home@the movies on December 26, 2021, 07:54:54
Ik vertrek morgen na 14 dagen werk/vakantie weer terug uit Los Angeles naar Belgie, als ik over mijn jetlag heen ben tracht ik de JVC's zo snel mogelijk onder handen te nemen.
Tijdens de HC happening had ik daar absoluut de tijd niet voor, het waren ook onze eigen units niet, deze moesten een dag later alweer ergens anders naartoe.
Nu hebben we dus ale een paar van onze demo en stock modellen binnen en kan ik hopelijk snel aan de slag om één en ander te bekijken.
Cool! Ben benieuwd Werner!

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 25, 2021, 18:19:16
We hebben een demo aangevraagd
Maar zoals gezegd op dit moment is niets zeker met leveringen.

De 12000 hadden we bv vorige week al moeten hebben maar word nu "onbekend"
Afwachten dan maar. Lijkt me dat de importeur eerst de reeds bestelde units uitlevert voordat hij zijn eigen demo apparaat aanschaft?

Teejoo

Trouwens wel goed om het onderstaande uit Arrow's review nu in alle reviews terug te zien:

Contrast is very good. The bad internal reflections and light scatter of the NX series are essentially gone. No streaking or ghosting and only very slight blooming. Full range contrast and ANSI subjectively look a lot higher.

Dat geeft aan dat het verbeterde lichtpad bij de 8 en 9 echt effectief is.

vik

Klopt die werkt niet dat heb ik al vast gesteld bij de NZ7 en zo staat het ook beschreven in de manual.

Er zal vast en zeker nog wel gesleuteld gaan worden aan de firmware. De NZ7 van Scoc heeft versie V1.20 en ik schat de NZ8 het zelfde we gaan het zien morgen.





Quote from: Teejoo on December 25, 2021, 11:31:49
Dat werkt dus niet zoals je idd op AVS leest, in geen enkele combi. Je kunt het gewoon niet selecteren. En dat is een keuze van JVC. Niet niet omdat het teveel van de chip vraagt, maar omdat je met low latency zoveel als mogelijk uitschakelt om een zo laag mogelijke waarde te krijgen. Low latency vraagt juist het minimum aan processing power. De gamers willen echter wel nog laserdimming gebruiken, dus zal er een extra low latency mode moeten komen die dan wel een hogere waarde heeft.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#981
Quote from: vik on December 26, 2021, 09:38:55
Klopt die werkt niet dat heb ik al vast gesteld bij de NZ7 en zo staat het ook beschreven in de manual.

Er zal vast en zeker nog wel gesleuteld gaan worden aan de firmware. De NZ7 van Scoc heeft versie V1.20 en ik schat de NZ8 het zelfde we gaan het zien morgen.


Je begrijpt dat bij mij alles aangaat hè :D Ik ben niet zo'n puurheids fetisjist als Viktor  :devil:

Even serieus: Bij de NZ9 die we gezien hebben vond ik met motion drive off het beeld echt hakkelen met horizontale pans bij Passengers. Met standje 1 was dat helemaal weg. Ik haat motion judder.


vik

Dat is bekend hoor  :D




Quote from: Teejoo on December 26, 2021, 09:51:33
Je begrijpt dat mij mij alles aangaat hè :D Ik ben niet zo'n puurheids fetisjist als Viktor  :devil:

Even serieus: Bij de NZ9 die we gezien hebben vond ik met motion drive off het beeld echt hakkelen met horizontale pans bij Passengers. Met standje 1 was dat helemaal weg. Ik haat motion judder.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Vind ik wel jammer moet ik zeggen want had graag met motion on en low latency on gedraaid...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on December 26, 2021, 11:48:39
Vind ik wel jammer moet ik zeggen want had graag met motion on en low latency on gedraaid...
En ik neem aan ook met laser dimming? Ook al is het nu nog niet perfect, het zal zeker een verbetering zijn tov de dynamische iris.

buckler

Quote from: Teejoo on December 26, 2021, 12:46:21
En ik neem aan ook met laser dimming? Ook al is het nu nog niet perfect, het zal zeker een verbetering zijn tov de dynamische iris.

zeker ook met laser dimming ja... ik heb een aantal dingen opgeschreven die ik links en rechts heb opgepikt of heb gelezen in review en het AVSforum en heb dit doorgegeven aan Werner maar hij is de expert en ik niet dus ik laat het verder helemaal aan hem over en vertrouw hem daar blind in.
Hij zal er deze week bij thuiskomst wel aan beginnen denk ik zo  :threadclosed:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Quote from: buckler on December 26, 2021, 15:47:23
zeker ook met laser dimming ja... ik heb een aantal dingen opgeschreven die ik links en rechts heb opgepikt of heb gelezen in review en het AVSforum en heb dit doorgegeven aan Werner maar hij is de expert en ik niet dus ik laat het verder helemaal aan hem over en vertrouw hem daar blind in.
Hij zal er deze week bij thuiskomst wel aan beginnen denk ik zo  :threadclosed:

Ik vertrek binnen een uurtje naar de luchthaven, geef me nog even hé  ;) ;D ik ben er bijna, maar nog niet helemaal  ;D

buckler

Quote from: home@the movies on December 26, 2021, 22:41:38
Ik vertrek binnen een uurtje naar de luchthaven, geef me nog even hé  ;) ;D ik ben er bijna, maar nog niet helemaal  ;D

LOL :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#988
1e korte indrukken van de NZ8!:

Positief:

• Hij is op de achterplaat na qua vorm en afmetingen volledig gelijk aan de vorige generatie. Wel is de unit nu mat zwart i.p.v. antraciet. De achterplaat heeft een andere indeling en steekt iets van 1 cm verder uit.
• Opstarten gaat zeer snel vergeleken met de lamp, uitschakelen idem.
• HDMI handschake is een flinke verbetering! Ik hoef nu met de Trinnov geen HDMI switch meer ertussen te zetten om het stabiel te krijgen
• Wisselingen qua signaal gaan nu erg snel tov de vorige generatie
• Unit is nog niet gekalibreerd, maar ziet er eigenlijk best goed uit uit de doos. Kalibratie is echter wel nodig.
• Scherpte is dik in orde, en zelfs nog iets scherper dan mijn al zeer goede N7
• Uniformiteit van het paneel is ook goed
• Laserdimming is erg mooi en is super bij full black beeld. Iets wat bij de fragmenten die ik heb gezien toch wel vaker dan gedacht voorkomt tussen scènes in bijv.
• Licht licht licht! Wat een bak licht komt er uit. Low laser is het stilst, mid verwaarloosbaar harder, high lamp niet te gebruiken als je hem niet in een aparte ruimte hebt staan.
• In feite zou low voor mij genoeg zijn, maar door mid te gebruiken kan ik de lampiris wat knijpen. Daar ga ik dus nog mee experimenteren.
• Het optisch blok is bij de 8&9 idd erg verbeterd. Ik zie echt praktisch geen reflecties meer. Dat verbeterde blok zou voor mij al de reden zijn om door te sparen voor een NZ8/NZ9. Heel mooi.
• Het in-beeld contract lijkt erg verbeterd. Dat zie ik ook terug in het feit dat de iris veel minder nodig is om hetzelfde resultaat te bereiken
• E-shift werkt echt erg mooi, en voegt echt wat toe! Het lijkt scherper/meer diepte te geven. De vorige generatie E-Shift vind ik niet goed, dus ik was echt positief verrast over de kwaliteit. Let op, de NZ7 heeft dus niet deze versie.

Negatief

• E-shift geluid is helaas goed hoorbaar, en daardoor voor mij een no-go tot iets heb bedacht om het geluid te dempen. En daar baal ik wel van omdat het echt iets toevoegt.

Ik heb slechts een paar fragmenten getest en bekeken, dus de rest gaat de komende dagen volgen.

Een echte evolutie tov de N7, en daarop hoopte ik al.

denoontje


Teejoo

#990
Quote from: denoontje on December 27, 2021, 19:27:58
Mooi Theo, klinkt goed maar geen foto's ;-) :-X
Ik heb echt nog maar weinig tijd gehad. Viktor was ook pas om 15.00 hier.
Wel nog wat aanvullingen gedaan in de tekst.


papaleo

Zo te lezen 'tot nu toe' bijna alleen maar +++sen tov van de al uitstekend presterende Nz7
Hoe zit het met de convergentie van de panelen bij de z8?
Ik weet dat dit per unit wel iets kan verschillen...was/is dit bij jouw unit goed in te stellen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on December 27, 2021, 21:33:18
Zo te lezen 'tot nu toe' bijna alleen maar +++sen tov van de al uitstekend presterende Nz7
Hoe zit het met de convergentie van de panelen bij de z8?
Ik weet dat dit per unit wel iets kan verschillen...was/is dit bij jouw unit goed in te stellen?
Zeker een positieve eerste indruk Leo. Convergentie was goed, maar ik zag wel nog een deel van de  fijne rode lijn ernaast/ eronderuit komen. Dus dat moet ik nog verder afstellen of dat nog beter kan. Let wel, dat is met mijn neus op het scherm! Op enige afstand dan ook geen issue.

Maar ik ben nu wat moe dus daar ga ik morgen naar kijken.

papaleo

Ik neem aan dat jij ook geen zone afstelling gebruikt met het uitlijnen van het panel?
Of het moet 'dramatisch' slecht zijn...,tja dan moet je wel maar het kost alleen maar processor kracht en die kan je beter voor wat anders reserveren.  ;)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on December 27, 2021, 22:08:06
Ik neem aan dat jij ook geen zone afstelling gebruikt met het uitlijnen van het panel?
Of het moet 'dramatisch' slecht zijn...,tja dan moet je wel maar het kost alleen maar processor kracht en die kan je beter voor wat anders reserveren.  ;)
Nee, dat wordt idd altijd afgeraden. Maar het is ook zeker niet slecht of zo gelukkig.

Teejoo

#995
Vanmiddag toch wat tijd gehad en op het gemak nog eens alles opnieuw ingesteld. Scherpte is super, ben nu de verschillende lens geheugens aan het aanmaken en heb nog wat geëxperimenteerd met de verschillende settings. Ik merk ook dat je moet oppassen dat je niet teveel gaat knallen qua licht, omdat dat ook vermoeiend kan worden.

papaleo

Op de foto's ziet het er ook al rag-scherp uit  8)
In welke aspect ratio projecteerde je dit eigenlijk...,want het geprojecteerde beeld lijkt kleiner dan je dat scherm is of is dit gezichtsbedrog?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#997
Quote from: papaleo on December 28, 2021, 19:24:22
Op de foto's ziet het er ook al rag-scherp uit  8)
In welke aspect ratio projecteerde je dit eigenlijk...,want het geprojecteerde beeld lijkt kleiner dan je dat scherm is of is dit gezichtsbedrog?
Dit is op 21:9 gezoomd, maar met het 16:9 patroon. Ik had nog niet gemasked. Maar dus wel ook van de buitenste randen, dus dat valt niet tegen.

Dit is de JVC grid zelf. Die aura zie je met het blote oog bijna niet. Ik heb alleen fijnetuning van het rood gedaan. Kleur is uiteraard gewoon wit, maar mijn iPhone maakt er blauw van.

papaleo

Quote from: Teejoo on December 28, 2021, 19:31:12
Dit is op 21:9 gezoomd, maar met het 16:9 patroon. Ik had nog niet gemasked. Maar dus wel ook van de buitenste randen, dus dat valt niet tegen.

Dit is de JVC grid zelf. Die aura die je met het blote oog bijna niet. Ik heb alleen fijnetuning van het rood gedaan. Kleur is uiteraard gewoon wit, maar mijn iPhone maakt er blauw van.

Ik hoop voor jouw dat de foto hier niet de werkelijkheid aangeeft... :o  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on December 28, 2021, 19:36:36
Ik hoop voor jouw dat de foto hier niet de werkelijkheid aangeeft... :o  ;)
Dat zeg ik toch? Je moet niet naar de aura kijken. Ik zie zelfs de pixels in de lijn.