JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

denoontje

Gewoon weer een mooie firmware update die de fi nog wat beter maakt zou wel fijn zijn


Teejoo

Quote from: denoontje on April  6, 2021, 19:35:14
Gewoon weer een mooie firmware update die de fi nog wat beter maakt zou wel fijn zijn
En kortere of uitschakelbare osd meldingen!

reza

Wat je een paar post geleden ook al schreef:
Het veranderen van aspectratio, dat die letters zo lang in het beeld blijven :blink: Dat gaat echt helemaal nergens over!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Volgens mij is het wel zo dat de tonemapping setings nog gewijzigd worden in die periode, maar het is onzin om die melding zo lang in beeld te laten zien. Je mist gewoon stukken van de film omdat ik vaak pas bij de start realiseer welk formaat het is.
Ik begrijp die software mannen ook niet: dat moet je toch ook zien?

scoc

Quote from: buckler on April  6, 2021, 18:14:31
Ik had dat ook Theo, was voor de 7900 wezen kijken en stoorde me enorm aan het aanwezige ruis.
Toen met die wetenschap voor mezelf uitgemaakt dat ik lekker bij mijn LS10000 bleef houden want de vw760 vond ik ook weer niet een enorme stap beter.
Maargoed toen kwam ik bij Werner om naar de Envy demo te kijken en 'left the building' met een Envy , Paladin DCR lens , Screen research scherm en een NX9... en een failisement aan mijn kont hangen hahaha.
Nee ik vind de JVC lijn ook enorm mooi en ook ik zou met gewoon de N5 kunnen leven...
Kan me ook bijna niet voorstellen dat ze eind dit jaar met een nieuwe serie komen ook al is de huidige alweer een jaar of wat op de markt, correctie... athans ik hoop dat ze niet met een nieuwe serie komen  ;)

De huidige N serie is reeds iets meer dan 2 jaar op de markt ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: pameijer on April  6, 2021, 12:00:56
De volle anderhalf uur gekeken verspreid over 2 dagen  :clapping: . Wat mij vooral bij is gebleven is zijn volgende opmerking: De mensen die niet tevreden zijn met hun N5 zijn vooral de mensen die van een X7900 kwamen  :pompom:

Ook ik hoor wat ik horen wil dus, of zie wat ik zien wil.  ;)

Vind ik op zich een wat vreemde opmerking waar ik me niet in kan vinden. Ik kwam van een X7000 en heb sinds Januari vorig jaar een N5 en vanaf het begin heb ik deze laatste als een voordeel en upgrade gezien. Ik had me eerder nooit gestoord aan de eerder vermelde onrust in het beeld bij een X7xxx reeks maar pas bij het kijken naar mijn N5 viel mij op wat een rust erin het beeld zat met behoud van alle andere JVC kwaliteiten. Zelfs tot en met vandaag blijf ik me soms verbazen over het beeld met de N5 ... en dat zijn vaak geen UHD/HDR discs maar plain old Full HD materiaal.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

pameijer

Hoe zou ik onrust in het beeld moeten zien bij mijn X7900 als ik geen vergelijking heb? Komt mij zo echt niet bekend voor. Even los van het feit dat mijn projector nu  bij de reparateur is voor een nieuw optical block.... :-X
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: scoc on April  7, 2021, 00:09:57
Vind ik op zich een wat vreemde opmerking waar ik me niet in kan vinden. Ik kwam van een X7000 en heb sinds Januari vorig jaar een N5 en vanaf het begin heb ik deze laatste als een voordeel en upgrade gezien. Ik had me eerder nooit gestoord aan de eerder vermelde onrust in het beeld bij een X7xxx reeks maar pas bij het kijken naar mijn N5 viel mij op wat een rust erin het beeld zat met behoud van alle andere JVC kwaliteiten. Zelfs tot en met vandaag blijf ik me soms verbazen over het beeld met de N5 ... en dat zijn vaak geen UHD/HDR discs maar plain old Full HD materiaal.

Dat is ook mijn ervaring komende van een X5000 naar de N5. Ik heb het met de X5000 niet echt gezien of het was me niet opgevallen. Zelfs na opmerkingen van mensen over de onrust met e-shift. Maar als je vergelijkt met de N5 zie je wel de verbeterde rust en scherpte. Hoe dan ook vond ik de e-shift zeker toegevoegde waarde hebben in de x-serie, zeker met 4k materiaal.

J.A.F._Doorhof

Onrust in het beeld is redelijk opvallend als je een Sony of Epson naast een 7900 zet of een n5 .
Maar vooral motion blur is enorm verbeterd bij de N serie en dat valt eigenlijk iedereen hier direct op die de oudere jvcs hebben
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sandervg

Wat mij betreft wordt de volgende firmware update ondersteuning van HDR10+ (volgens mij heb je dan geen DTM meer nodig omdat er al frame-by-frame metadata in het signaal zit dat niet door een algoritme is bepaald, maar door de producer zelf?)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

MLCinema

HDR10+ is content afhankelijk. Niet veel schijven hebben HDR10+. Niet handig om daar van afhankelijk te zijn.

Overigens ben ik nog steeds zeer content met de weergave van 4K UHD op de N5 met de DTM van de JVC. Zelfs op low lamp zijn highlights behoorlijk fel. Ik gooi wel detail weg in de donkere delen door het gebruik van low lamp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

Voor mij was trouwens de hoofdreden om voor de N7 tov de N5 te gaan de aparte lamp iris. Daarmee stel je je basishelderheid in bij zowel sdr als hdr. En dat werkt super en ik switch dus niet naar high lamp. Valt me op dat er weinig gesproken wordt over de 2e iris bij de N7 en 9.
Werner draait ook zo op low lamp met z'n N9 dacht ik. En dat is geen klein scherm.

MLCinema

Bij SDR staat bij mij de Iris in de manuele modus en op -11 uit mijn hoofd. Bij HDR staat hij vol open en op auto2. Ik heb destijds best getwijfeld tussen beiden juist vanwege die tweede Iris en betere contrastwaarden. Maar het verschil in prijs bleef best groot. Gelukkig nog nooit een N7 gezien dus weet niet wat ik mis[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Quote from: sandervg on April  8, 2021, 13:10:01
Wat mij betreft wordt de volgende firmware update ondersteuning van HDR10+ (volgens mij heb je dan geen DTM meer nodig omdat er al frame-by-frame metadata in het signaal zit dat niet door een algoritme is bepaald, maar door de producer zelf?)

HDR10+ is op sterven na dood wat mij betreft, Dolby Vision heeft een veel groter marktaandeel en zal niet meer verdwijnen gezien ook de streamingsdiensten massaal Dolby Vision aanbieden.
Maar ja, je redenatie is wel correct, dynamische HDR (zei het HDR10+ of Dolby Vision) bevat metadata per scene of zelfs per frame, dan is er dus geen DTM meer nodig.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: Teejoo on April  9, 2021, 07:38:10
Voor mij was trouwens de hoofdreden om voor de N7 tov de N5 te gaan de aparte lamp iris. Daarmee stel je je basishelderheid in bij zowel sdr als hdr. En dat werkt super en ik switch dus niet naar high lamp. Valt me op dat er weinig gesproken wordt over de 2e iris bij de N7 en 9.
Werner draait ook zo op low lamp met z'n N9 dacht ik. En dat is geen klein scherm.

Ik zet de iris ook op een vaste stand met sdr/hdr...
Met hdr wel op high lamp mode...
Aangezien jij ook met een N7 draait wat doe jij met het kleurenfilter als je met hdr draait laat je die er dan wel of niet voor schuiven?

Ik heb laatst het filmpje van 'Holywoodzuhause' gezien en daar kwam uit zijn calibratie conclusie dat wanneer je het kleurenfilter wel gebruik het kwa kleuren bereik praktisch verwaarloosbaar is tov 'normal' maar wbt light-output het tot wel 15/20% vermeerderd als je dit filter er niet voor laat schuiven.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om dit te zelf te testen...maar ik draaide tot op heden wel met het kleurenfilter met hdr.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

HDR en een setting op low lamp verlies je aanzienlijk wat dynamiek in je beeld kwaliteit. Je mist net even wat "pop" in je beeld op dus mijn keuze en advies is dit zeker niet. Ook het gebruik van de dynamische iris niet. Je ziet deze altijd werken.  Denk bijvoorbeeld aan witte ondertiteling op een zwarte achtergrond.

Quote from: Teejoo on April  9, 2021, 07:38:10
Voor mij was trouwens de hoofdreden om voor de N7 tov de N5 te gaan de aparte lamp iris. Daarmee stel je je basishelderheid in bij zowel sdr als hdr. En dat werkt super en ik switch dus niet naar high lamp. Valt me op dat er weinig gesproken wordt over de 2e iris bij de N7 en 9.
Werner draait ook zo op low lamp met z'n N9 dacht ik. En dat is geen klein scherm.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het verlies wat je hebt met het kleuren filter valt reuze mee dat klopt helemaal. Bij de X serie was het verschil wat groter. Het filter heeft echt wel een toegevoegde waarde vind ik persoonlijk.

Ook ben ik het niet altijd eens met Lars (en niet alleen ik) en hij neigt altijd meer een tikkeltje richting Sony. Daar heeft hij wel een beetje een handje van en is bekend.   ;)

Quote from: papaleo on April  9, 2021, 09:09:28
Ik zet de iris ook op een vaste stand met sdr/hdr...
Aangezien jij ook met een N7 draait wat doe jij met het kleurenfilter als je met hdr draait laat je die er dan wel of niet voor schuiven?

Ik heb laatst het filmpje van 'Holywoodzuhause' gezien en daar kwam uit zijn calibratie conclusie dat wanneer je het kleurenfilter wel gebruik het kwa kleuren bereik praktisch verwaarloosbaar is tov 'normal' maar wbt light-output het tot wel 15/20% vermeerderd als je dit filter er niet voor laat schuiven.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om dit te zelf te testen...maar ik draaide tot op heden wel met het kleurenfilter met hdr.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pameijer

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  8, 2021, 11:18:21
Onrust in het beeld is redelijk opvallend als je een Sony of Epson naast een 7900 zet of een n5 .
Maar vooral motion blur is enorm verbeterd bij de N serie en dat valt eigenlijk iedereen hier direct op die de oudere jvcs hebben
Ik ben dan wel heel benieuwd wat die onrust veroorzaakt. En dan echt een technische benadering van dit verhaal. Zoals ik het zie heb je gewoon 24 beeldjes per seconde die progressief op het scherm worden geprojecteerd. De meesten zetten al processing in de projector uit omdat dat in het algemeen geen verbetering is. Is er dan bij de Nx-serie van JVC en de Sony's toch bepaalde processing actief om het beeld vloeiender te maken? Of zit de onrust in iets heel anders.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Quote from: papaleo on April  9, 2021, 09:09:28
Ik zet de iris ook op een vaste stand met sdr/hdr...
Met hdr wel op high lamp mode...
Aangezien jij ook met een N7 draait wat doe jij met het kleurenfilter als je met hdr draait laat je die er dan wel of niet voor schuiven?

Ja, HDR met kleurenfilter. Daarom ook de iris verder open.

Teejoo

Quote from: vik on April  9, 2021, 09:51:15
HDR en een setting op low lamp verlies je aanzienlijk wat dynamiek in je beeld kwaliteit. Je mist net even wat "pop" in je beeld op dus mijn keuze en advies is dit zeker niet. Ook het gebruik van de dynamische iris niet. Je ziet deze altijd werken.  Denk bijvoorbeeld aan witte ondertiteling op een zwarte achtergrond.
Ik heb natuurlijk ook niet zo'n groot scherm, wellicht dat ik daarom voldoende heb aan low lamp. Ondertiteling dim ik. Het pompen is me laatst eigenlijk pas de 1e keer opgevallen bij die scene van Mulan.

vik

Als je de N serie en de X**** van JVC naast elkaar zet dan valt er gelijk op dat N serie wat minder beeld ruis vertoont. Het oogt wat "cleaner" en heeft voornamelijk te maken met de wat betere interne hardware filtering. Het beeld waar we naar kijken is ten slotte analoog geen digitaal zoals de meeste denken.  ;)

Zoals altijd is de bron heel erg bepalend voor de uiteindelijke beeldkwaliteit en de X*** serie (vooral bij het gebruik van de E-shift) is daar enorm gevoelig voor. E-shift legt als het ware een vergroot glas op je bron bij het up scalen naar een 4K resolutie. Dit lees je vaak terug als de onrust bij de X series.

Bij de Sony 4K projectoren is het ook niet "koek en ei" want voor het beste resultaat ben je verplicht om de Reality Creation te blijven gebruiken. Zet je dit uit (ook duidelijk te zien bij test patronen) wordt het beeld onscherp en zou ook niet moeten mogen bij een native 4k projector. De motion flow (interpolatie) is bij Sony wel ietsje beter in het vergelijk met JVC maar de stap is niet zo groot als het vergelijk met de X serie.  Zowel Sony en JVC zijn uiteindelijk analoge projectoren en beiden hebben voor en na delen.

Quote from: pameijer on April  9, 2021, 10:23:36
Ik ben dan wel heel benieuwd wat die onrust veroorzaakt. En dan echt een technische benadering van dit verhaal. Zoals ik het zie heb je gewoon 24 beeldjes per seconde die progressief op het scherm worden geprojecteerd. De meesten zetten al processing in de projector uit omdat dat in het algemeen geen verbetering is. Is er dan bij de Nx-serie van JVC en de Sony's toch bepaalde processing actief om het beeld vloeiender te maken? Of zit de onrust in iets heel anders.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Los van het formaat van het scherm levert de high lamp modus wat meer dynamiek bij het gebruik van UHD is onze ervaring.

Quote from: Teejoo on April  9, 2021, 10:51:03
Ik heb natuurlijk ook niet zo'n groot scherm, wellicht dat ik daarom voldoende heb aan low lamp. Ondertiteling dim ik. Het pompen is me laatst eigenlijk pas de 1e keer opgevallen bij die scene van Mulan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sandervg

Quote from: PascalP on April  9, 2021, 08:50:17
HDR10+ is op sterven na dood wat mij betreft, Dolby Vision heeft een veel groter marktaandeel en zal niet meer verdwijnen gezien ook de streamingsdiensten massaal Dolby Vision aanbieden.
Heb je wellicht gelijk in... Zou er een kans zijn dat de N serie nog ooit Dolby Vision gaat ondersteunen of is daar speciale hardware voor nodig zoals bij mediaplayers het geval is?

Ik vind het opvallend dat er wel TV's zijn die dit ondersteunen maar geen projectoren. Geen idee waarom.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Quote from: vik on April  9, 2021, 11:15:59
Los van het formaat van het scherm levert de high lamp modus wat meer dynamiek bij het gebruik van UHD is onze ervaring.


Dat is ook juist de bedoeling van HDR. diepere kleuren en grotere verschillen tussen licht en donker.
Op lowlamp wordt het een beetje tam, net zoals een BD. Niks mis mee, want het ziet er nog steeds prima uit maar het is minder spectaculair.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"