JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vik

News release:

De prijs voor de DLA-NP5 lamp based projector is nog niet 100% bekend maar ga uit van €6999,-





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

#1051
Quote from: Teejoo on January  4, 2022, 20:38:40
Ah, lasser van beroep! Dan begrijp ik het Werner! Ik dacht dat hij altijd een grapje maakte met z'n lasbril  :D.

Haha, dat was wel een grapje natuurlijk maar nu snap je wel waar het vandaan komt  ;)

En Werner zijn verhaal klopt ook niet helemaal natuurlijk want ik heb gezegd tijdens de calibratie 'calibreer zoals jij hem het beste vind en negeer mijn voorkeuren' KOMPLEET  :ph34r:
Maar zaterdag bij de hdr-2020 calibratie kan ik niks beloven hoor hahaha... Volgens mij mete Werner al 48 foot lambert voordat we gingen calibreren dus licht heeft de machine wel.
We zullen wel rond de 29/30fl gaan zitten denk ik zo, ongeacht high laser of mid laser.
Maar bij mijn sdr 709 calibratie staat mijn unit in mid laser en met de laser dimming aan en de iris op -12 en dat geeft een pracht resultaat moet ik zeggen. Veel light power en prachtig zwart en heeeeeeel veel contrast. Er zit een diepte in dat beeld dat is ongekend.
Ik zag een stukje van de blu ray The Hobbit en als de wizart in het bos loopt is het net of je dat bos in kan stappen en een meter of twintig de diepte in kan lopen.
Echt heel mooi, vandaar mijn reactie 'bizar'
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Zo zie je waarom ik altijd zo enthousiast ben over die iris. Ik verwacht echt dat je speelruimte genoeg hebt als je de iris nu op -12 hebt staan om ook in mid laser HDR te gaan kijken! Met alle voordelen van dien qua geluid.

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: PascalP on January  5, 2022, 19:46:42
Gaaf hoor Buckler? En SDR? Een 17-18 fl?

nee, volgens mij zitten we met mid laser en de iris bijna dicht (wat een enorm contrastrijk beeld geeft) op 23fl.
Ja licht kanonnen zijn het wel :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: Teejoo on January  5, 2022, 19:45:32
Zo zie je waarom ik altijd zo enthousiast ben over die iris. Ik verwacht echt dat je speelruimte genoeg hebt als je de iris nu op -12 hebt staan om ook in mid laser HDR te gaan kijken! Met alle voordelen van dien qua geluid.

Waarschijnlijk Theo, we gaan het zien zaterdag.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

#1056
Voor diegene met een Apple is de link hier te bekijken  :colgate:

3 Minuten Test: JVC Dla-NZ7 Michael Rehders

https://www.youtube.com/watch?v=awm7_0Xm8zw


https://www.youtube.com/v/awm7_0Xm8zw
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

#1057
Zooooooo dan.... alles draait, staat perfect afgesteld en voorzien van 3D lut calibraties.
Ik kan maar een ding zeggen en dat is WOW en dan bedoel ik ook WOW.
We hebben na de werkzaamheden wat scenes zitten kijken en zowel Werner als ik waren zwaar onder de indruk.
Het gene naast het contrast wat zo'n indruk op ons maakte was de enorme diepte in het beeld, nu zal dat vast ook komen door de DCR lens maar het verschil in diepte tussen de NX9 en de NZ9 ,samen met DCR, is echt heel groot.
Een waar genot.

De SDR 3D lut calibratie hadden we al van vorige week en die draait op Mid laser met de iris op -12.
De HDR 3D lut calibratie hebben we twee keer gepakt om het verschil te kunnen zien in high en mid laser.
De HDR High 3D lut cali draait met de iris op -9.
De HDR Mid 3D lut cali draait met de iris op -5.
Zal op de UHD films op Mid laser gaan draaien want beide waren we het erover eens dat dat ,vrij duidelijk, het beste plaatje gaf. Beide geven overgens exact 29,8 fl maar de Mid laser setting gaf toch een mooier beeld vonden we allebij. Zwart is ook ZWART.
Maargoed misschien dat ik de High laser cali wel eens zal gebruiken bij films die veelal overdag geschoten zijn etc etc maar dat gaan wel allemaal wel zien, ze staan er beide in ieder geval in gesaved.

We hebben ook nog eens de Envy vergeleken met de Frame adapt / JVC en dat was toch wel weer duidelijk hoor, dat zal zelfs Stevie Wonder wel zien LOL
De Motion vind ik erg goed, en heb toch wel het idee dat die ook weer een aardig stapje gemaakt heeft.
De Projector is verder aardig stil en de 8K e-schift ,die op zowel de bt709 als de 2020 aanstaat, werkt zeer goed en is zeker zichtbaar beter maar is ook aardig stil dus daar heb ik met deze unit wel geluk mee want ik lees her en der dat hij bij de een stil is en bij de ander eigenlijk weer niet.

Tja, wat kan ik er nog meer over schrijven? Denk dat ik eerst maar eens flink wat uren moet gaan kijken om achter 'dingetjes' te komen maar wat ik nog wel een keer wil delen is dat tijdens het afstellen van de DCR lens van de week het voor mij weer eens duidelijk werd waarom ik de lens in eerste instantie heb gekocht. Blijf zeggen dat dit mijn beste aanschaf van de laatste jaren ,of misschien wel ooit, is geweest.
Die speciale look van scherpte/meer licht door meer pixels/en enorme hoeveelheid diepte je ermee krijgt blijft voor mij iets heel bijzonders.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on January  6, 2022, 18:58:41
Waarschijnlijk Theo, we gaan het zien zaterdag.
😊 Fijn hè zonder high lamp 😉

riwi

#1060
Gefeliciteerd mannen met de nieuwe laser projectoren :)

Ik zie dat de NP5 niet zo veel verschilt van de oude N5 kwa features. Als toevoeging de 48Gbps HDMI 2.1 met HDCP2.3. Maar er wordt geen gebruik gemaakt van de hogere 8k resoluties als input. Max 4k 60p dus. Ook geen eshift oid om naar 8k te upscalen met het 4k paneel. Wel interessant om te zien dat er nog wel een "lager" model in het JVC programma blijft. De prijs is met 7k€ wel 1000 euro gestegen tov de N5 en komt daarmee toch wel gevaarlijk dicht bij de 10k€ van de NZ7. Met 6k€ was het een duidelijker verschil.

<edit : toch wel 1080p 120Hz voor de gamers dus wel een "upgrade'tje" ?

buckler

Quote from: riwi on January  8, 2022, 16:59:33
Gefeliciteerd mannen met de nieuwe laser projectoren :)

Ik zie dat de NP5 niet zo veel verschilt van de oude N5 kwa features. Als toevoeging de 48Gbps HDMI 2.1 met HDCP2.3. Maar er wordt geen gebruik gemaakt van de hogere 8k resoluties als input. Max 4k 60p dus. Ook geen eshift oid om naar 8k te upscalen met het 4k paneel. Wel interessant om te zien dat er nog wel een "lager" model in het JVC programma blijft. De prijs is met 7k€ wel 1000 euro gestegen tov de N5 en komt daarmee toch wel gevaarlijk dicht bij de 10k€ van de NZ7. Met 6k€ was het een duidelijker verschil.

Dank je wel.

In Amerika gaan per 1 maart de prijzen met 1000 dollar omhoog las ik, misschien zit die prijsverhoging al in de nieuwe NP5? Als die prijssteiging uberhaupt hier ook komt natuurlijk?????
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

Ik ben wel benieuwd of andere NZ8-9 gebruikers de e-shift nu wel of niet horen. Die van Buckler schijnt geheel stil te zijn. Ik hoor hem duidelijk als hij aanstaat.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de ene unit lawaai maakt en de ander niet.

Bennie

Quote from: Teejoo on January  9, 2022, 14:37:23
Ik ben wel benieuwd of andere NZ8-9 gebruikers de e-shift nu wel of niet horen. Die van Buckler schijnt geheel stil te zijn. Ik hoor hem duidelijk als hij aanstaat.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de ene unit lawaai maakt en de ander niet.

Ik heb de mijne nog niet binnen dus kan er nog niks over zeggen. Ben benieuwd...
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

home@the movies

Quote from: Teejoo on January  9, 2022, 14:37:23
Ik ben wel benieuwd of andere NZ8-9 gebruikers de e-shift nu wel of niet horen. Die van Buckler schijnt geheel stil te zijn. Ik hoor hem duidelijk als hij aanstaat.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de ene unit lawaai maakt en de ander niet.

Het zal echt niet zo zijn dat de ene unit meer "lawaai" maakt dan de andere hoor, meer het feit dat niet iedereen een bepaald geluid als hoorbaar of stootbaar ervaart.
Martin (buckler) heeft ook geen probleem met het geluid van de ventilator op de hoge laser stand, en ik zelf heb het geluid van de iris nooit als dusdanig storend ervaren, ook niet bij de vorige reeks projectoren, het horen of het niet storend vinden zijn twee verschillende dingen.
Het is nu eenmaal een optisch/mechanisch element dat heen en weer beweegt, zoiets zal altijd een geluidje produceren, dat is eigen aan mechanisch bewegende zaken, je kan dit niet geluidloos maken, net zoals je het geluid een de ventilator en de luchtverplaatsing ook altijd zal horen.



reza

Er staat nu een filmpje op YT waarin de reviewer ook de eshift uit heeft gezet omdat hij het geluid te storend vond en ook niet echt een meerwaarde zag/vond.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Hij bedoelt de e-shift he.

Ik heb net onder mijn projector gestaan met geen audio aan. E-shift on en off geschakeld en ik hoorde totaal niks. Nul.
En andere film erin gedaan en wederom getest terwijl ik met mijn oor dan op a 10cm sta en nog steeds geen geluid. Echt helemaal niks.
Terwijl je het zeker wel in het beeld terug ziet. Het word er echt over het hele plaatje beter/scherper op.
Werkt prima
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: reza on January  9, 2022, 18:09:47
Er staat nu een filmpje op YT waarin de reviewer ook de eshift uit heeft gezet omdat hij het geluid te storend vond en ook niet echt een meerwaarde zag/vond.
Heb je een linkje?

Teejoo

Quote from: home@the movies on January  9, 2022, 17:24:09
Het zal echt niet zo zijn dat de ene unit meer "lawaai" maakt dan de andere hoor, meer het feit dat niet iedereen een bepaald geluid als hoorbaar of stootbaar ervaart.
Martin (buckler) heeft ook geen probleem met het geluid van de ventilator op de hoge laser stand, en ik zelf heb het geluid van de iris nooit als dusdanig storend ervaren, ook niet bij de vorige reeks projectoren, het horen of het niet storend vinden zijn twee verschillende dingen.
Het is nu eenmaal een optisch/mechanisch element dat heen en weer beweegt, zoiets zal altijd een geluidje produceren, dat is eigen aan mechanisch bewegende zaken, je kan dit niet geluidloos maken, net zoals je het geluid een de ventilator en de luchtverplaatsing ook altijd zal horen.
Dat lijkt mij ook. Maar ik vind het zo vreemd dat Martin niets hoort, en op AVS Kris Deering ook niet in z'n review. Terwijl de rest hem wel hoort. Ik kan het me ook niet voorstellen dat je niets hoort, maar er zijn dus units die echt stil zijn. Of wordt je van lassen doof Martin? ;)

Je eraan storen is idd een ander verhaal.

Teejoo

#1070
Quote from: buckler on January  9, 2022, 18:21:34
Hij bedoelt de e-shift he.

Ik heb net onder mijn projector gestaan met geen audio aan. E-shift on en off geschakeld en ik hoorde totaal niks. Nul.
En andere film erin gedaan en wederom getest terwijl ik met mijn oor dan op a 10cm sta en nog steeds geen geluid. Echt helemaal niks.
Terwijl je het zeker wel in het beeld terug ziet. Het word er echt over het hele plaatje beter/scherper op.
Werkt prima
Ook met Low laser? Ik merk namelijk dat een beetje ventilatorruis ook weer fijn is om andere geluiden te maskeren.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on January  9, 2022, 19:17:26
https://youtu.be/i7wLySbmMk4

Bij 15 min ongeveer.

Maar daar word de nz7 e-shift toch beoordeeld dit is nog de 'oude' e-shift en niet de e-shiftX.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

De "oude" eshift hoeft maar 2x zijn trukje te doen en de nieuwe 4x dus nog meer geluid :tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: Teejoo on January  9, 2022, 19:03:17
Ook met Low laser? Ik merk namelijk dat een beetje ventilatorruis ook weer fijn is om andere geluiden te maskeren.

Op mid laser maar met audio geluid helemaal uit.
Geloof het of niet maar je hoort werkelijk niks... nul... nada.

En ik heb op het AVS ook al gelezen dat de e-shift van een NZ7 meer lawaai maakt dan die van een NZ8 of NZ9.
Dus of we die wel moeten vergelijken.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek