Martin's Home Theater

Started by buckler, April 26, 2021, 14:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Quote from: Teejoo on September 16, 2021, 09:08:26
Ik vind het eigenlijk wel wat voor jou Pascal!

Nee dat was niet de insteek van mijn comment Teejoo  :tongue2:
Maar heb wel zo'n onderbuikgevoel dat er de komende paar maanden wel wat N-series op de markt gaan komen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

#576
Van harte gefeliciteerd Martin.  ^^

Nu kun je gewoon elke dag de laser aan knallen. Heerlijk kijken naar GTST en kost je in ieder geval geen nieuwe lamp. :D

Ik ben ook zeer benieuwd naar de eShiftX.  :)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Vette shit hoor...feli


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

anton

Proficiat Martin, prachtmachine lijkt mij  :wub:. Ook ik heb mijn NZ 8 blind besteld, misschien niet heel erg slim om heel veel geld te gaan uitgeven aan iets wat je nog niet hebt kunnen keuren. Ik zag op Youtube bij Heimkino Zuhause een kritische blik van Lars Mette voorbijkomen. Hier had hij het ook over het feit dat de nieuwe generatie t.o.v. de huidige qua specs niet zo,n enorme sprongen ging maken. Maar ook hij had alle vertrouwen in JVC vanuit het verleden dat ze ook wel eens konden gaan verrassen  :smile:. Ze zullen ook wel in de gaten hebben dat als deze serie uitkomt en hij kan niet overtuigen bij de kritische consument tegen deze prijzen het enorm moeilijk gaat worden om in de toekomst als vooruitstrevend en toonzettende producent te worden aangezien.
We gaan het zien maar ik heb er alle vertrouwen in. Nogmaals proficiat want zo,n 9 is toch wel echt  :wub: :wub:

Jefften

Mooie upgrade Martin!

Ik ben zeer benieuwd wat je ervan vindt!

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

buckler

Dank jullie wel mannen... maar eerst de NX9 weg he.
Werner verkoopt hem voor mij maar hij heeft ook nog vier demo toestellen die weg moeten dus het kan wel even duren.
Maar dat vind ik niet erg hoor, kan ik mooi de reviews afwachten en eens gaan kijken zodra hij optimaal opgesteld staat met Envy en DCR.
Ben er ook zeer nieuwgierig naar.

nogmaals bedankt heren
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#581
Zooooooo dan.... alles draait, staat perfect afgesteld en voorzien van 3D lut calibraties.
Ik kan maar een ding zeggen en dat is WOW en dan bedoel ik ook WOW.
We hebben na de werkzaamheden wat scenes zitten kijken en zowel Werner als ik waren zwaar onder de indruk.
Het gene naast het contrast wat zo'n indruk op ons maakte was de enorme diepte in het beeld, nu zal dat vast ook komen door de DCR lens maar het verschil in diepte tussen de NX9 en de NZ9 ,samen met DCR, is echt heel groot.
Een waar genot.

De SDR 3D lut calibratie hadden we al van vorige week en die draait op Mid laser met de iris op -12.
De HDR 3D lut calibratie hebben we twee keer gepakt om het verschil te kunnen zien in high en mid laser.
De HDR High 3D lut cali draait met de iris op -9.
De HDR Mid 3D lut cali draait met de iris op -5.
Zal op de UHD films op Mid laser gaan draaien want beide waren we het erover eens dat dat ,vrij duidelijk, het beste plaatje gaf. Beide geven overgens exact 29,8 fl maar de Mid laser setting gaf toch een mooier beeld vonden we allebij. Zwart is ook ZWART.
Maargoed misschien dat ik de High laser cali wel eens zal gebruiken bij films die veelal overdag geschoten zijn etc etc maar dat gaan wel allemaal wel zien, ze staan er beide in ieder geval in gesaved.

We hebben ook nog eens de Envy vergeleken met de Frame adapt / JVC en dat was toch wel weer duidelijk hoor, dat zal zelfs Stevie Wonder wel zien LOL
De Motion vind ik erg goed, en heb toch wel het idee dat die ook weer een aardig stapje gemaakt heeft.
De Projector is verder aardig stil en de 8K e-schift ,die op zowel de bt709 als de 2020 aanstaat, werkt zeer goed en is zeker zichtbaar beter maar is ook aardig stil dus daar heb ik met deze unit wel geluk mee want ik lees her en der dat hij bij de een stil is en bij de ander eigenlijk weer niet.

Tja, wat kan ik er nog meer over schrijven? Denk dat ik eerst maar eens flink wat uren moet gaan kijken om achter 'dingetjes' te komen maar wat ik nog wel een keer wil delen is dat tijdens het afstellen van de DCR lens van de week het voor mij weer eens duidelijk werd waarom ik de lens in eerste instantie heb gekocht. Blijf zeggen dat dit mijn beste aanschaf van de laatste jaren ,of misschien wel ooit, is geweest.
Die speciale look van scherpte/meer licht door meer pixels/en enorme hoeveelheid diepte je ermee krijgt blijft voor mij iets heel bijzonders.

Lang verhaal kort: Ik ben zeer tevreden maar dat hadden jullie vast al door ;-)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Voor de nieuwsgierigen hoe dat er nou uitziet zo'n NZ9 met DCR lens:


JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Dat zijn weer mooie berichten Martin.
Ik zal binnenkort eens komen kijken of je niet overdrijft  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

anton


vik

Martin had gewoon een zeer slechte NX9  :tounge:

Quote from: rdebruin on January  8, 2022, 15:50:09
Dat zijn weer mooie berichten Martin.
Ik zal binnenkort eens komen kijken of je niet overdrijft  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Quote from: rdebruin on January  8, 2022, 15:50:09
Dat zijn weer mooie berichten Martin.
Ik zal binnenkort eens komen kijken of je niet overdrijft  :D

Je weet de weg maat.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: vik on January  8, 2022, 15:58:44
Martin had gewoon een zeer slechte NX9  :tounge:

Ha, nee dat denk ik niet Viktor.
Als je zag hoe enorm scherp die was (pixelgrid) en hoeveel licht dan denk ik eerder het tegendeel.

Maar deze NZ9....  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo





Maw Martin zit voorlopig zò naar een film te kijken...geweldig om te lezen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: buckler on January  8, 2022, 15:38:03
Voor de nieuwsgierigen hoe dat er nou uitziet zo'n NZ9 met DCR lens:


Super!

pameijer

Quote from: buckler on January  8, 2022, 15:38:03
Voor de nieuwsgierigen hoe dat er nou uitziet zo'n NZ9 met DCR lens:


Best een mooie voorzetlens zo!

Vraagje: hoe heb je je beamer zo dicht tegen de achterwand gekregen en toch de kabels netjes weggewerkt? Op de foto lijkt het echt alsof hij tegen de achterwand aan hangt.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

buckler

Quote from: pameijer on January  8, 2022, 17:20:23
Best een mooie voorzetlens zo!

Vraagje: hoe heb je je beamer zo dicht tegen de achterwand gekregen en toch de kabels netjes weggewerkt? Op de foto lijkt het echt alsof hij tegen de achterwand aan hangt.

Dat is meer iets wat zo lijkt op de foto.... er zit toch wel wat ruimte tussen de achterkant van de projector en de muur hoor.
Mijn stroomkabel komt daar uit de muur want die zit sinds de koop en verbouwing van het huis daar al in gemetseld ;-)
De (2) hdmi kabels zitten in een witte kabelsok die naar het plafond loopt en daar gaan ze in een witte kunstof afwerkstrip die elke Gamma of Praxis anbied.
Niks speciaal eigenlijk.

Mijn oude projectoren tot en met mijn LS10000 hingen direct en heel kort onder het plafond, toen kocht ik de NX9 en heb ik een Grobi beamer deckenhalter gekocht. later er een 10 cm verlengpijp voor aangeschaft zodat de projector wat lager komt te hangen en dus beter zijn warmte kwijt kan en nu bij de NZ9 hebben we er een verlengpijp van 20 cm tussen gezet. Nu dus nog beter qua koeling en beeld omdat er heel wat minder shift nodig is tov hoe het eerst was.
Hij hangt dus overal verder vanaf dan de foto doet vermoeden.
Dit is echt een hele mooi beugel trouwens.

https://www.grobi.tv/videotv/beamer-halterungen/740/design-deckenhalter-fuer-beamer
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Gefeliciteerd Martin met deze geweldige aanschaf! :D Heel veel kijkplezier met dit monster :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

buckler

Thanks mannen

Gisteren weer eens naar The Hobbit deel 1 op blu ray gekeken en dat ziet er echt geweldig uit.
Op SDR is het echt een flinke stap hoor, maar kort samengevat nu hij gecalibreerd is (met dezelfde 29/30fl licht waardes als de NX9 had) is het meest in het oog springende de betere zwartwaardes en contrast en diepte in het beeld. Plus dat laser toch gewoon anders oogt met de kleuren en het rust in het beeld...
Dat is het eigenlijk.
Scherpte zit nul verschil in voor degene die dat het belangrijkste vinden, het is dezelfde lens natuurlijk.
De voorwaartse stap op SDR vind ik wel groter dan op op bt2020 bij uhd.
In UHD films met veel donkere scene's zoals bv The Revenant , John Wick (3) , The Hobbit en Aquaman dan is dat nog steeds flink beter maar bij films als bv 1917 , Tenet en Once Upon a Time in Hollywood maakt dat minder uit. Dan is het nog steeds een stapje voorwaarts maar dat is dan zo klein dat dat te verwaardelozen is.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee en kan nu meer uren gaan kijken dan ik met een lamp projector wou doen.
Series, Netflix , Formule 1 noem het maar op.
Genieten.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Quote from: buckler on January  9, 2022, 09:41:18
Ik ben er in ieder geval heel blij mee en kan nu meer uren gaan kijken dan ik met een lamp projector wou doen.
Series, Netflix , Formule 1 noem het maar op.
Genieten.

Dit punt begrijp ik niet helemaal? Lamp gaat pak hem beet 2000 uur mee zeker in jouw geval met veel gebruik op lamp high (NX9).
Lamp kost zo'n €500 OEM en als je 3 uur per dag kijkt vervang je hem na 2 jaar?
Kost de wereld ook niet over die periode ;)

Ik weet dat je wel eens vaker postte dat je de NX9 alleen in het weekend gebruikte zodat het een beetje 'speciaal' bleef, dit ga je nu dus ook teniet doen?
Misschien persoonlijk, maar ik zou er geen onderscheid in maken hoeveel ik kijk of het een lamp of laser is  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Toni71

Mooi projector, en lens. Ik doe mee met wauw.  :inlove:

papaleo

Hey Martin ik heb een vraag...

Ik lees net hierboven dat het scherpte verschil tussen een x9 en z9 '0,0' is...ik begrijp hieruit dat dit zonder de 'toegevoegde waarde' van de nieuwe e-shiftX is,tòch?

Hoe ervaar jij dan de nieuwe e-shiftX krijg je daar geen extra scherpte van of laat je deze future/functie met rust omdat je daarvoor èn de Envy èn de DCR gebruik...ik zou mij kunnen voorstellen dat wanneer de nieuwe e-shiftX goed werk aflevert en het beeld niet 'te' kunstmatig scherp word je dit met beide handen zou aanpakken....want hoe scherper je het beeld zou kunnen projecteren dest te meer (3D) diepte je creëert...want voor die reden (scherpte/diepte creëren) heb je een x/z9 een DCR en een VP in je keten zitten.tóch?  ;)
Of kleven er er toch genoeg redenen aan om e-shiftX toch niet te gebruiken...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Voor mij is het extra geluid van de e-shift toch de reden om hem niet te gebruiken, ondanks dat het wel iets toevoegt.

@Martin: is HDR met filter gecalibreerd?