Audioquest Niagara (3000) netfilter

Started by papaleo, July 17, 2020, 19:20:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Ik zal morgen een meting gaan doen van mijn aparte stroomgroep daar waar alle video/audio apparatuur op staat....daar ben ik ook wel benieuwd naar of dat Een aparte stroomgroep minder ruis/vervuiling laat zien/horen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

B-art

999 euro voor een doos met wat weerstandjes oid. Wie legt mij dat uit dat dit de prijs rechtvaardigd. Zal wel vloeken in de kerk zijn.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

toetertje

We hebben wel gekkere dingen gezien toch?  :crazy:

B-art

Klopt, ben zelf ook redelijk audio-voodoo minded. Maar als je ziet wat er nu uiteindelijk in zit.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

H&C Hifi

Hier ook genoeg tevreden klanten met netfiltering van o.a. AudioQuest, enkel vind ik die van Isotek vaak nog iets beter..

Enkel hoor ik niet in elke situatie per definitie een verbetering, het is echt proberen.

B-art

Ok ik sta open voor uitproberen. Wat zou een verbetering tov mijn supra blok geven
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

H&C Hifi

Persoonlijk vind ik een Aquarius van Isotek fraaier dan een Niagara 1200  (maar helaas ook kostbaarder..)

papaleo

Wat niet begrijp is dat 'gerenomeerde' grote hifi zaken niet eens de mogelijkheid hebben om jouw zo'n EMI tester mee te geven om je evt vuile stroom bij je thuis te kunnen testen....ze kunnen je wel het filter van €1200 t/m €7000 verkopen maar een tester van nog geen €200,- in huis hebben,nee ho maar :nopompom:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

B-art

#33
Quote from: HcHifi.nl on August  7, 2020, 20:24:30
Persoonlijk vind ik een Aquarius van Isotek fraaier dan een Niagara 1200  (maar helaas ook kostbaarder..)

Mijn stroomkabels zijn voornamelijk van essential audio tools current conductor. Heb je ook ervaring met hun stroomblokken. Ook even wat betaalbaarder.
https://www.hi-stands.eu/nl/essential-audio-tools-mains-multiplier-5.html?gclid=EAIaIQobChMIk-Tt-d6J6wIVx-F3Ch03qQ5KEAAYASAAEgIYBvD_BwE
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

H&C Hifi

Quote from: papaleo on August  7, 2020, 20:24:53
Wat niet begrijp is dat 'gerenomeerde' grote hifi zaken niet eens de mogelijkheid hebben om jouw zo'n EMI tester mee te geven om je evt vuile stroom bij je thuis te kunnen testen....ze kunnen je wel het filter van €1200 t/m €7000 verkopen maar een tester van nog geen €200,- in huis hebben,nee ho maar :nopompom:

Hoi hoi,

Ik heb zon tester gehad van IsoTek..
De meest rare geluidjes en hoge getallen kwam soms tevoorschijn op dat display, evengoed zei dat weinig of dat er verbetering in het geluid werd ervaren.
Als je op het display het getal van 700 ziet veranderen naar bijv 10 dan heeft dat wel psychisch grote gevolgen  ;)

B-art

#35
Quote from: papaleo on August  7, 2020, 20:24:53
Wat niet begrijp is dat 'gerenomeerde' grote hifi zaken niet eens de mogelijkheid hebben om jouw zo'n EMI tester mee te geven om je evt vuile stroom bij je thuis te kunnen testen....ze kunnen je wel het filter van €1200 t/m €7000 verkopen maar een tester van nog geen €200,- in huis hebben,nee ho maar :nopompom:

Valt zo'n apparaat niet te lenen van een audiozaak.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

papaleo

Quote from: B-art on August  7, 2020, 20:31:02
Valt zo'n apparaat niet te lenen van een auduozaak.

Zoals ik al aangaf...deze hebben ze niet.
Als je er naar vraag dan staan ze met een mond vol tanden je aan te staren want de meeste weten niet eens van het bestaan van zo'n apparaatje af...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#37
Quote from: HcHifi.nl on August  7, 2020, 20:29:49
Hoi hoi,

Ik heb zon tester gehad van IsoTek..
De meest rare geluidjes en hoge getallen kwam soms tevoorschijn op dat display, evengoed zei dat weinig of dat er verbetering in het geluid werd ervaren.
Als je op het display het getal van 700 ziet veranderen naar bijv 10 dan heeft dat wel psychisch grote gevolgen  ;)


:D  :D

Maw het is voor jullie verkopers van filters ed een apparaatje dat goud geld kan opleveren....overtuigender dan het laten zien en horen is er toch niet :tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jack_D

#38
En wat betekenen die mv's welke de EMI meter weergeeft dan in de praktijk?En welke waardes zijn nog oke en welke niet?

toetertje

Quote from: papaleo on August  7, 2020, 20:35:48

:D  :D

Maw het is voor jullie verkopers van filters ed een apparaatje dat goud geld kan opleveren....overtuigender dan het laten zien en horen is er toch niet :tounge:

Treffen wij het dan even als forumgenoten, dat wij nu een forumgenoot hebben,
die hem eventueel aan andere forumgenoten, ter beschikking kan stellen.  :pompom:

B-art

#40
https://m.youtube.com/watch?v=JmYeG5ziTi4&feature=youtu.be

Kijk hier hebben we wat aan. Test Alpha audio met genoemde meter. SNS plug kemp doet al wonderen. Mijn ifi paralelfilter net zo denk ik dan
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

papaleo

Quote from: B-art on August  7, 2020, 21:01:59
https://m.youtube.com/watch?v=JmYeG5ziTi4&feature=youtu.be

Kijk hier hebben we wat aan. Test Alpha audio met genoemde meter. SNS plug kemp doet al wonderen. Mijn ifi paralelfilter net zo denk ik dan

Nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden want op mijn aparte stroomgroep heb ik ook nog een Kemp Powerstrip 8 plus zitten...eens kijken wat de EMI daar laat zien en horen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Xander32

Zo'n sns plug heb ik in mijn stekkerblok geprikt, het geluid werd er iig niet slechter op, maar ik heb ook geen hoorbaar positief verschil ervaren.

Quote from: B-art on August  7, 2020, 21:01:59
https://m.youtube.com/watch?v=JmYeG5ziTi4&feature=youtu.be

Kijk hier hebben we wat aan. Test Alpha audio met genoemde meter. SNS plug kemp doet al wonderen. Mijn ifi paralelfilter net zo denk ik dan
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Meerdere in bezit gehad en ook nog nooit een positief effect gehad (ook niet negatief)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

B-art

Voor wie het wil uitproberen, ik zie net dat er eentje (sns plug kemp) op MP staat voor 100 euro.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

papaleo

#45
Vanmorgen nog n paar testjes uitgevoerd...nu het nog niet zo warm is.

1)Gemeten in een Kemp strip deze zit permanent tussen/op de aparte stroomgroep
2)Gemeten in een Kemp strip/aparte stroomgroep met de SOLS filter
3)Gemeten in een Kemp strip/aparte stroomgroep met een koffiemachine aan en een magnetron die ingeschakeld wordt.
4) Gemeten in een Kemp strip/aparte stroomgroep met een koffiemachine aan en een magnetron die ingeschakeld wordt met een SOLS filter.

1) https://youtu.be/8_Sj53Cuzb4

2) https://youtu.be/ATd9JyPFePI

3) https://youtu.be/cna3dyKeEAY

4) https://youtu.be/us0alKOHhH8

Wat ik hier al uit kan concluderen is dat..., ook al heb je een aparte stroomgroep de vervuilers genadeloos kunnen toeslaan op je stroom...en of dit uiteindelijk negatieve consequenties zouden hebben op je uiteindelijke beeld en/of geluid kwaliteit...?!?  ???



Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

addesmo

Quote from: B-art on August  8, 2020, 09:36:27
Voor wie het wil uitproberen, ik zie net dat er eentje (sns plug kemp) op MP staat voor 100 euro.
Net gekocht en ik ben benieuwd ;) Bedankt voor de tip!

addesmo

Heb hem binnen en........doet dus helemaal niets!
Mijn grootste probleem was/is dat de koffiemachine in de keuken, notabene op een andere groep dan tv/audio in woonkamer erg stoort op de tv. Hoopte dat de Kemp dit ging oplossen, maar waar ik hem ook inprik, stekkerdoos, naast de koffiemachine of elk willekeurig stopcontact, nada niente. Jammer. Als iemand intersse heeft pb me maar ;)

B-art

#48
Dat is balen, mijn ifi is een vergelijkbare parallelfilter maar werkt wel. Ik zou hem gewoon weer op MP zetten.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

TopGun2010

Ik zou die koffiemachine na laten kijken.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...