Dank voor het meedenken allemaal! Even de vragen in volgorde:
Waar zijn eigenlijk de passieve filters (en de tweeters) van je German Maestro 6908 gebleven?
Ik hoop dat ze alleen de woofers hebben besteld (en dat ik dus niet voor tweeters en scheidingsfilter betaald heb die nu ergens in de winkel zijn achtergebleven....

)
Even iets uitsluiten. De filtering en dsp doe je alleen op de mosconi toch?
Dus niet op de headunit zelf?
Ja, alle filtering die ik zelf doe gebeurt op de Mosconi DSP versterker. De head unit filtert dus zelf ook, maar daar kan ik niets op instellen.
Ik kan zo snel niet vinden, of de mosconi dsp 6 kanaals is. Dus kan ik nog
niet met zekerheid zeggen, dat een extra 2 kanaals versterker mogelijk is.
Zoals Lion of Judah inderaad aangaf: de versterker kan DSP voor 6 kanalen aan, maar heeft slechts 4 eindversterkers. Dus een extra stereo versterker is technisch mogelijk.
Je geeft aan dat er 4 kanalen van de radio naar de mosconi gaan. Je hebt
alleen voorspeakers toch? Dus eigenlijk regel je nu met de fader, het volume
tussen je woofers, en je mid/hoog?
De vier kanalen naar de Mosconi moet ik wat nuanceren. De headunit kan veel meer kanalen uitsturen, afhankelijk van de uitvoering van de auto. In mijn geval (een relatief goedkope uitvoering) zittern er standaard 9 speakers in: 2 woofers voor, 2 middentoners voor, 2 tweeters voor, 1 center speaker voor, 2 speakers achter. Bij duurdere uitvoering kunnen nog meer luidsprekers aangesloten worden. Echter, mijn auto heeft 'grijs kenteken', dus de achterspeakers heb ik niets aan (zit zo'n gigantisch tussenschot achter de voorstoelen tot het dak), dus deze hebben geen nut meer. De fader knop doet dus nog steeds hetzelfde als origineel, alleen is het nutteloos geworden. De center voor luidspreker is door het bedrijf uitgebouwd (is nu dus een leeg gat, de speaker hebben ze keurig meegeleverd). Wat ik bedoelde te zeggen is dat het geluid dat bedoeld is voor de mids en de tweeters vanuit één uitgang op de head unit komt. Dat gaat naar de tweeter en vanaf de tweeter is het doorgelust naar de middentoner. Er loopt dus maar één kabel naar die twee speakers. Dus als ik een extra stereoversterker zou inbouwen, moet er een extra kabel getrokken worden wat niet goedkoop zal zijn.
Ik zou je dealer maar snel confronteren met dit broddelwerk.
Mijn gevoel zegt juist, doe dat maar niet.
Wie weet wat ze nog meer voor gekkigheid uithalen. 
Tja, ik wil nu eerst proberen helemaal scherp te krijgen wat er allemaal wel/niet goed is en wat de oplossing is. Dan keuze maken hoe ik er mee om ga. Of ik laat het door een andere partij goed oplossen of wil aanbieden dat ik de extra materiaalkosten betaal (bv. extra stereo versterker) en dat het bedrijf het uurloon voor haar rekening neemt. Maar iets zegt me dat ze daar niet mee akkoord gaan. Tja, en dan ik wel gaan stampvoeten, maar dat haalt ook niet veel uit ben ik bang. Een andere partij vinden is ook niet zo eenvoudig. Ik vind het niveau van veel installers bedroevend laag. Ik had hier wel een goed gevoel over. Mocht iemand een aanbeveling hebben voor een goed bedrijf omgeving Utrecht, dan houd ik me aanbevolen!
Ik zeg nu: twee oplossingen:
1. Extra stereo versterker + draad naar de tweeters/middentoner zodat je helemaal geen filters nodig hebt. Kan ik dan voor de tweeters volstaan met een goedkope versterker (ik wil echt niet het geld uitgeven voor bv. een 2 kanaals mosconi versterker van een paar honderd euro)
2. Een fatsoenlijk scheidingsfilter tussen mid en hoog laten plaatsen, maar dan moet ik iets vinden dat klein genoeg is om in de A stijl te passen