Pathé thuis

Started by Gerjan1994, May 18, 2020, 19:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gerjan1994

Quote from: quattronl on September  7, 2020, 14:19:29
Gebruik je de Marantz speler nog wel nu je de Sony 4k speler hebt?
Ik wil ook graag overstappen naar een 4k speler (Panasonic UB824) maar heb nog die hele mooie en goeie Marantz UD7007 staan. Staat zo mooi bij de rest van de Marantzen en speelt zo mooi alleen als ik een 4k speler zou hebben is dat neem ik aan echt overkill.

De marantz klinkt naar mijn ervaring wel voller en mooier.
Lekker laten staan haha.

quattronl

Quote from: Gerjan1994 on September  7, 2020, 14:42:52
De marantz klinkt naar mijn ervaring wel voller en mooier.
Dan heb je het over audio (stereo, dus cd's)?
Merk je het ook met blu-ray's? En dat qua beeld (lijkt me lastiger om het verschil in beeld te zien) of juist met het (surround) geluid van een blu-ray?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Gerjan1994

Quote from: quattronl on September  8, 2020, 10:17:58
Dan heb je het over audio (stereo, dus cd's)?
Merk je het ook met blu-ray's? En dat qua beeld (lijkt me lastiger om het verschil in beeld te zien) of juist met het (surround) geluid van een blu-ray?

Surround geluid klinkt volgens mij beter met bluray  ;D

MLCinema

Ik vond zelf de UD5007 bij Blu Ray mooier dan de Sony UBP X800. Voller, dynamischer. Ook andere leden hebben vergelijkbare ervaringen met spelers va Denon vs 4K spelers.

Ik heb de UD5007 alleen verkocht omdat het beeld van de Sony Icm met de N5 stuk mooier is dan de Sony doordat je Sony beter upscaled dan de JVC. Anders had die hier nog gestaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

pameijer

#254
Mijn UD7007 versloeg de Panasonic UB9004 met voorsprong en de Pioneer LX500 met miniem verschil in de CD-weergave. Deze apparaten zijn gewoon echt heel goed daarin. Ik hoorde bij mij thuis ook geen verschil tussen Mijn UD7007 en de Marantz SA15-S2. Het zijn gewoon absolute aanraders voor mensen die geen 4k-discs willen aanschaffen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Gerjan1994

Jullie hadden het over een extra display onder de klep maar die heb ik niet  :notify:


denoontje

Dat wordt dan een diy[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

Tijd voor een upgrade naar bijvoorbeeld een SR8012[emoji6].

Download gewoon de app, zorg dat je in hetzelfde WiFi netwerk zit en je kan op de app op je telefoon zien welk audio spoor geselecteerd is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Lol... welk type was het ook alweer?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

SR6011, vanaf de 7005 hebben ze dat extra schermpje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Gerjan1994

Op aandringen van Kamidioblitz even velours besteld voor boven op het audio meubel en miss op de center  :pompom:

Ik heb mijn beamer nog steeds op een plank staan maar het beeld staat niet helemaal waterpas, ik wil dus een beugel aanschaffen die aan de schuine kant bevestigd kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Morgen maar even de velours gaan plakken  ;D




Gerjan1994

#261
Dit weekend wat met velours gespeeld  :colgate:
De center bovenkant moet nog worden beplakt en het witte kastje ben ik nog niet helemaal over uit wat ik ermee ga doen. Of een zwarte ophalen als die weer leverbaar is of juist beplakken  :coffee:
Het is een hele leuke redelijk goedkope upgrade.
De voorkant van de center zie ik al niet meer. :clapping:





Hier zit het velours erop  :popcorn:


Martijnst1990

Heel netjes! Snel de bovenkant center plakken en een zwart kastje bestellen en plakken ;D

Ik moet de bovenkant van iig mn subwoofer ook nog ff beplakken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Ik heb het velour er los opliggen...vrees dat ik het er anders niet meer af krijg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gerjan1994

Quote from: denoontje on September 13, 2020, 22:28:40
Ik heb het velour er los opliggen...vrees dat ik het er anders niet meer af krijg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is bijzaak  :pompom:

Gerjan1994

Weer flink wat avondjes films gekeken haha.
Lekker genieten van mijn eigen plekje  ;D

Ben deze week naar de bouwmarkt geweest en heb hout aangeschaft voor frames voor de akothermd40  :colgate:
Dus binnenkort in elkaar schroeven en doek halen.

Ook de 4K collectie blijft groeien  :pompom:





 

Gerjan1994

#266
Ik zat wat filmpjes te kijken op youtube en zag dat veel mensen de atmos speakers als front en back hight hebben hangen.

Ik ben aan het kijken hoe ik nog 2 extra atmos speakers kwijt kan maar zit met een punt dak.  :sadlike:

Ik kwam deze twee opstellingen tegen.
Ik weet dat dit niet exacte atmos opstellingen zijn eerder een aura 3d.
maar ik vroeg me toch af gebruikt iemand atmos in deze opstelling ?




Bijv met kef eitjes of dali c1.


reza

Ik zou toch echt gaan voor een echte Atmos opstelling met speakers boven je. Dit levert gewoon beter geluid op..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Gerjan1994

Nieuwe aanwinsten.
Hopen dat het atmos nu wat beter tot zijn recht komt.
Nu kan ik de keffs wat naar me toe richten integenstelling tot mijn huide speakers die recht naar beneden stralen.

Gerjan1994

Ze hangen  :pompom: :pompom:
Echt een wereld van verschil  :ohmy:
Ik heb ze iets naar de bank gericht en niet kaarsrecht naar beneden zoals de charios.
Even sausase party gekeken net.
Wat een prachtige atmos effecten nu.
En dat voor maar 42 euro  :laugh:



Valkyrie

Leuk om te lezen dat je ook de Kef eitjes gebruikt voor Atmos  ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Gerjan1994

Quote from: Valkyrie on September 25, 2020, 16:40:43
Leuk om te lezen dat je ook de Kef eitjes gebruikt voor Atmos  ;)

Het is dat ik met mijn punt dak zit anders had ik er gelijk een .4 opstelling van gemaakt.
Echt leuke speakers voor weinig geld

denoontje

Nice voor weinig..top


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gerjan1994

#273
Daar was ik weer  ;D
Even een leuke update, dit is niet HT gerelateerd.
Maar ik vind het toch leuk om hier te delen.
Mijn HT staat nu al een paar maand op een laag pitje en er komen dit jaar zoiezo geen updates aan.
In de zomervakantie kwamen ik en mijn vriendin erachter dat zij geheel onderwacht en totaal niet gepland zwanger was geraakt.
We woonden allebij nog thuis en er moest dus nog flink wat geregeld worden.
Naar flink wat moeite hebben wij een mooi huurhuis kunnen vinden waar wij ongeveer 1.5jaar in mogen blijven.
Dat geeft ons mooi de tijd om nog net even wat extra te gaan sparen.
Ik hoop in de toekomst een mooi huisje te kunnen kopen samen en dan lekker weer verder bouwen aan mijn ht.
Maar voor nu even lekker genieten straks van de andere dingen die gaan komen  ;D ;D










anton

Hartelijk gefeliciteerd samen, jullie zien er gelukkig uit en zo te zien ook allebei aanpakkers dus dat moet helemaal goed komen  :headbanging:. Geniet ze  :pompom: :pompom: !!!