Blu ray UHD speler met weinig issues

Started by WillyP, May 11, 2020, 13:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Quote from: ppeter on May 18, 2020, 16:41:36
Bij de Panasonic kan je perfect kiezen om te upscalen naar 4K of niet!
En ik moet zeggen bij zowel streams als BD en UHD, dat 4K een schitterend beeld geeft met een E-shift projector.
Zowel BD 1080p als 4K is echt genieten met onze Epson beamer!

Vind zelf Blu-rays toch prettiger in HD en eshift uitgeschakeld op mijn JVC, vandaar dat voor mij persoonlijk deze optie echt een gemis is op de Panasonic...
Maar goed als het voor jou op de Epson goed is dan inderdaad lekker op 'auto' laten staan en geen zorgen om maken verder :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ppeter

Quote from: PascalP on May 18, 2020, 16:58:31
Vind zelf Blu-rays toch prettiger in HD en eshift uitgeschakeld op mijn JVC, vandaar dat voor mij persoonlijk deze optie echt een gemis is op de Panasonic...
Maar goed als het voor jou op de Epson goed is dan inderdaad lekker op 'auto' laten staan en geen zorgen om maken verder :)
Waarom zou het een gemis zijn, als je gewoon kan kiezen voor 1080p (pass-through)?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

PascalP

Quote from: ppeter on May 18, 2020, 17:17:31
Waarom zou het een gemis zijn, als je gewoon kan kiezen voor 1080p (pass-through)?

Omdat ik dan bij iedere wissel van disc via het hoofdmenu naar de settings moet gaan, videoinstellingen, aanpassen, wachten tot mijn JVC weer een keer synced met de nieuwe resolutie, bevestigen, film opstarten.
Jammer dat je dit niet al kunt wisselen tijdens het film afspelen, nu als ik het vergeet moet ik echt de film stoppen etc. DAT vind ik gewoon omslachtig en onnodig als concurrenten wel een 'direct' modus hebben of zelfs een knop direct op de remote om tijdens het afspelen te kunnen wisselen.
Heb de Pana puur voor de HDR Optimizer momenteel maar anders had ik allang een andere speler gehad.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Je hebt in de Sony de volgende optie:

4K upscale setting auto1, auto2 and off. (off is source direct van wat ik heb begrepen) en alles wordt dan in de oorspronkelijke resolutie door gestuurd via de HDMI. Helaas geen snel toets op de remote net zoals de Oppo. Maar in principe stel je dat maar 1x in en kom je er niet meer aan.

Quote from: PascalP on May 18, 2020, 15:30:54
En precies dat vind ik dus het grootste nadeel van de Panasonics, ik wil mijn Blu-rays gewoon in 1080p afspelen en UHD in 4K en niet iedere Blu-ray naar 4K upscalen op mijn e-shift projector.
Echter is dit bij de Panasonic een vrij omslachtig menu en kun je dit niet on-the-fly switchen of source direct zoals de Oppo.
Weet niet of de Sony's dit kunnen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

raindog

Quote from: sion on May 18, 2020, 15:28:11
Het beste is om het medium te gebruiken op het originele apparaat waar het voor bedoeld is, dus DVD op DVD-spelers, blu-ray op blu-ray speler en Ultra HD 4K op UHD-spelers. Maar uit praktische overweging snap ik dat je geen 3 losse apparaten wilt hebben staan.

Er even vanuit gaande dat je een 4K weergever hebt, dan gaat het om de kwaliteit van de upscaling en een 'origineel apparaat' doet meestal niet aan upscaling. Wanneer je een speler hebt die beter upscaled dan je 4K weergever (TV of beamer) dan boek je dus wel  degelijk winst met een moderner apparaat.

Quote from: sion on May 18, 2020, 15:28:11
Ik weet niet waar jij leest dat een UHD-speler blu-ray beter kan weergeven dan een bluray-speler zelf, want dat lijkt mij grote onzin.

Dat is geen onzin, aangezien de upscaling voor een groot deel bepaalt hoe goed een bluray wordt omgezet naar 4k. Ik heb best een goede 4k beamer maar upscaling van 1080p naar 4K doet ie niet meer dan redelijk. De Panasonic 9004 doet dit echt een stuk mooier. Daar zit de winst dan ook tov een pure bluray speler (of zelfs dvd-speler).

Trouwens, Ik bedenk me net dat mijn eerste DVD-speler met hdmi-aansluiting een JVC was die kon upscalen naar 720p of 1080i. Daar had ik op mijn eerste Panasonic (HD-ready) plasma veel voordeel van, want die JVC speler kon beter upscalen en de-interlacen dan de Panasonic TV. Was toen mega in mijn nopjes met de beeldkwaliteit en dacht dat het eigenlijk niet meer beter kon  ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

PascalP

#80
Quote from: vik on May 18, 2020, 20:14:53
Je hebt in de Sony de volgende optie:

4K upscale setting auto1, auto2 and off. (off is source direct van wat ik heb begrepen) en alles wordt dan in de oorspronkelijke resolutie door gestuurd via de HDMI. Helaas geen snel toets op de remote net zoals de Oppo. Maar in principe stel je dat maar 1x in en kom je er niet meer aan.

Mooi, zoiets zou ik inderdaad willen hebben, ook Sion bedankt voor de bevestiging dat de Sony dit kan :)
Misschien maar eens ergens op de wishlist zetten zo'n ding...

Doet de Sony trouwens ook HDR->SDR conversie?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

StefaanD

Quote from: Mokumer45 on May 18, 2020, 01:50:37
Als ik de spec's doorlees, hebben volgens mij de nieuwe Sony's (de x700, de x800Mk2 en x1100ES) wel Dolby Vision maar geen HDR10+.
Kijk dat is goed om te horen, maakt de keuze weer wat uitgebreider. Ik weet dat in vorige versies dat door Sony wel beloofd werd maar er nooit van gekomen is, dus dacht dat dit nog altijd zo is.

HDR10+ gemis is niet zo erg, want dat komt niet echt van de grond vooral dankzij de populariteit van DV.

WillyP

Quote from: sion on May 18, 2020, 15:28:11
Blu-ray was ook al heel goed (ook op blu-ray spelers), dus daar valt weinig aan te verbeteren. Ik weet niet waar jij leest dat een UHD-speler blu-ray beter kan weergeven dan een bluray-speler zelf, want dat lijkt mij grote onzin.
Toen mijn Primare BD32 uitkwam, had hij dezelfde beeldkwaliteit als andere topapparaten, bijvoorbeeld de Oppo BDP-105D. Qua geluid stak hij met kop en schouders boven zijn rivalen uit.

Nu lees ik graag Duitse tijdschriften als Audio, Stereo en Stereoplay. Veel Blu ray spelers testen ze niet meer, maar afgaande op hun bevindingen komt het er op neer, dat de huidige UHD spelers een beter beeld neerzetten bij Blu ray en DVD en dat ze bij geluid niet het niveau halen van mijn Primare speler. Voor mij telt voor een goede filmervaring de kwaliteit van het beeld zwaarder dan de kwaliteit van het geluid.

Het is altijd de vraag in hoeverre tests in tijdschriften met veel advertenties objectief zijn. Bij de genoemde tijdschriften heb ik er wel vertrouwen in. De uitkomsten bestempelen als grote onzin, vind ik kort door de bocht.

Na het lezen van de vele reacties, waarvoor mijn hartelijke dank, is het me nog niet duidelijk of ik veel opschiet met de aanschaf van een UHD speler. De beeldkwaliteit is in theorie beter, maar zie ik dat ook op mijn 43 inch LED TV en naar verwachting is de geluidskwaliteit minder.

Groet,

WillyP

Martijnst1990

Quote from: WillyP on May 19, 2020, 12:44:27
Toen mijn Primare BD32 uitkwam, had hij dezelfde beeldkwaliteit als andere topapparaten, bijvoorbeeld de Oppo BDP-105D. Qua geluid stak hij met kop en schouders boven zijn rivalen uit.

Nu lees ik graag Duitse tijdschriften als Audio, Stereo en Stereoplay. Veel Blu ray spelers testen ze niet meer, maar afgaande op hun bevindingen komt het er op neer, dat de huidige UHD spelers een beter beeld neerzetten bij Blu ray en DVD en dat ze bij geluid niet het niveau halen van mijn Primare speler. Voor mij telt voor een goede filmervaring de kwaliteit van het beeld zwaarder dan de kwaliteit van het geluid.

Het is altijd de vraag in hoeverre tests in tijdschriften met veel advertenties objectief zijn. Bij de genoemde tijdschriften heb ik er wel vertrouwen in. De uitkomsten bestempelen als grote onzin, vind ik kort door de bocht.

Na het lezen van de vele reacties, waarvoor mijn hartelijke dank, is het me nog niet duidelijk of ik veel opschiet met de aanschaf van een UHD speler. De beeldkwaliteit is in theorie beter, maar zie ik dat ook op mijn 43 inch LED TV en naar verwachting is de geluidskwaliteit minder.

Groet,

WillyP
Ik denk inderdaad dat je beeldformaat echt de bottleneck is voor het zien van het verschil tussen HD en UHD. Ik moet eerlijk bekennen dat ik al moeite heb met het verschil zien op mijn 65" OLED. Als de geluidskwaliteit van je Primare zo goed is, zou ik die lekker houden aangezien je het verschil in beeld waarschijnlijk nagenoeg niet zal zien.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Als beeld dan zo belangrijk voor je is qua filmbeleving (meer dan het geluid), zou ik zelf kijken naar een upgrade in je scherm en inderdaad de Primare lekker laten staan.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

sion

Quote from: WillyP on May 19, 2020, 12:44:27
Nu lees ik graag Duitse tijdschriften als Audio, Stereo en Stereoplay. Veel Blu ray spelers testen ze niet meer, maar afgaande op hun bevindingen komt het er op neer, dat de huidige UHD spelers een beter beeld neerzetten bij Blu ray en DVD en dat ze bij geluid niet het niveau halen van mijn Primare speler. Voor mij telt voor een goede filmervaring de kwaliteit van het beeld zwaarder dan de kwaliteit van het geluid.

Het is altijd de vraag in hoeverre tests in tijdschriften met veel advertenties objectief zijn. Bij de genoemde tijdschriften heb ik er wel vertrouwen in. De uitkomsten bestempelen als grote onzin, vind ik kort door de bocht.

Willy, een kleine nuance dan van mijn kant: ik behoor tot het kamp van de 'puristen '. Ik wil bronmateriaal zo puur en onbewerkt mogelijk weergeven.
Ik geloof dus niet dat iets 'mooier' kan worden dan het origineel. Een DVD zal nooit een blu-ray worden en een blu-ray zal nooit een UltraHD worden.
Dat is mijn mening.

Verder is het wel zo wat raindog beschrijft dat als je weergever 4K is dat er ergens in de keten een upscaling plaats zal moeten vinden.
Dan wil je natuurlijk dat op de beste plek doen. Ik kan het zelf niet zo goed geloven dat een apparaat als een JVC N7 over een 'matige' scaler zou beschikken, maargoed dat neem ik dan maar aan van Raindog dat dat zo is.

Ik heb zelf vergelijkingen gemaakt tussen scaling op de Sony X1000 vs de scaling van mijn Sony VW260 en ik heb dat ook gedaan met Oppo en ik
ben tot de conclusie gekomen dat de scaling van de Sony VW260 waanzinnig goed is, vele maken beter dan in de speler. Ook heb ik beneden een Oled
tv van Sony (55") die ook over waanzinnige scaling beschikt ('X1 Extreme processor').

Ik zou voor dat ene schijfje wat jij hebt geen andere speler kopen en met een 43 inch televisie lekker blu-ray blijven kijken.
En laat je zeker niet leiden door tijdschriften, want die zijn écht niet onafhankelijk. Heb je ooit een review gelezen "dit is een slecht product,
dat moet je laten staan?" Maar dat is een andere discussie ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

papaleo

Wat raindog zegt kan ik bevestigen het upscalen van 1080 materiaal naar 4k dat is niet het sterkste punt van de JVC N7.
Ik heb hiervoor een Sony VW500 en een VW360 gehad deze projectoren scalen subliem naar 4k...
Ik laat dan ook mijn Oppo205 de scaling voor zijn rekening houden wanneer ik 1080p content met mijn N7 ga kijken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

WillyP

Quote from: clockwork on May 19, 2020, 14:08:13
Als beeld dan zo belangrijk voor je is qua filmbeleving (meer dan het geluid), zou ik zelf kijken naar een upgrade in je scherm en inderdaad de Primare lekker laten staan.
Kon dat maar! Mijn huidige TV is iets meer dan een jaar oud. Toen we een nieuwe gingen uitzoeken, liep mijn vrouw direct door naar de afdeling waar de OLED's stonden. Alleen beginnen die pas bij 55 inch en we hebben spijtig genoeg hooguit plaats voor een 43 inch TV. Daarom speel ik met de gedachte om de bron aan te pakken. Maar uit veel jullie reacties blijkt dat de winst gering is, als er al sprake is van winst.

Groet,

WillyP

raindog

LG maakt tegenwoordig ook een kleinere OLED, de 48CX6LB, die is krap 122 cm breed. Mogelijk een optie?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

WillyP

Toen wij onze belangstelling toonden in de winkel voor een OLED, vertelde de verkoper dat we niet hoefden te rekenen op een OLED die kleiner was dan 55 inch. De vraag was zo groot dat het voor de fabrikant niet lucratief was om kleinere modellen te produceren. Verkooppraat of niet, we besloten niet af te wachten tot er een kleiner model beschikbaar zou komen.

Die LG 48CX6LB is een stap in de goede richting, maar nog echt te groot, 43 inch past net. Bovendien is de huidige TV nog geen anderhalf jaar oud en bevalt goed, dus die zal niet op korte tijd worden vervangen. Maar dank je wel voor de tip.

Groet,

Willy

pameijer

#90
Gezien de eisen van TS dacht ik meteen aan de Pioneer UDP-LX500, maar die is niet te krijgen nieuw. Met een beetje geduld tot 2021 heb je wel een topkwaliteitsspeler, gebouwd als een tank die óók SACD en DVD-Audio doet.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

Quote from: pameijer on May 20, 2020, 12:14:56
Gezien de eisen van TS dacht ik meteen aan de Pioneer UDP-LX500, maar die is niet te krijgen nieuw. Met een beetje geduld tot 2021 heb je wel een topkwaliteitsspeler, gebouwd als een tank die óók SACD en DVD-Audio doet.

Want wat komt er dan?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

WillyP

Pioneer heeft laten weten dat de UDP-LX500 en UDP-LX800 weer leverbaar zullen zijn per januari 2021. Afgaande op de specificaties en testen van beide Pioneers, heb ik wel degelijk interesse, maar ik heb begrepen dat de toekomst van Pioneer zelf nogal ongewis is.

Ik zou best kunnen wachten tot begin 2021 als ik dan kan rekenen op een apparaat dat nog enige tijd ondersteund wordt.

Groet,

WillyP


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

WillyP

Afgaande op de vele tests die er zijn van de UHD Blu ray spelers komt het er in het kort op neer dat de apparaten van Oppo, Panasonic, Pioneer en Sony een goede tot zeer goede beeld- en geluidskwaliteit hebben. Wat wel verschilt zijn de ervaringen met het afspelen van schijfjes. Blijkbaar zijn UHD Blu ray spelers erg gevoelig voor vingerafdrukken, stofjes en dergelijke.

Wat zijn jullie ervaringen? Komen deze problemen veel voor? En dan vooral bij UHD schijfjes of ook bij gewone Blu ray's en DVD's?

Groet,

WillyP

Teejoo

#95
Quote from: WillyP on May 22, 2020, 11:43:37
Afgaande op de vele tests die er zijn van de UHD Blu ray spelers komt het er in het kort op neer dat de apparaten van Oppo, Panasonic, Pioneer en Sony een goede tot zeer goede beeld- en geluidskwaliteit hebben. Wat wel verschilt zijn de ervaringen met het afspelen van schijfjes. Blijkbaar zijn UHD Blu ray spelers erg gevoelig voor vingerafdrukken, stofjes en dergelijke.

Wat zijn jullie ervaringen? Komen deze problemen veel voor? En dan vooral bij UHD schijfjes of ook bij gewone Blu ray's en DVD's?

Groet,

WillyP
Ik herken dit met mijn 2 Panasonics helemaal niet. Ik heb met geen enkele UHD ooit een probleem gehad.

Wel vorig jaar met 2 oude blu-rays waar hij even bleef hangen met een disc waarop een extended versie stond. Hij had dus moeite om de overgangen ongemerkt te laten verlopen. Wel zijn mijn discs allemaal nieuw en ik ga er net als met mijn apparatuur enorm zuinig mee om zodat het ook als nieuw blijft.

pameijer

Straks komt mijn Panasonic 9004 binnen en morgen de Pioneer LX500. Kan ik mooi voor je gaan vergelijken  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

theetjuh

Zo'n zonde dat de Panasonics geen SACD doen, anders was ik daar zeker voor gegaan!
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

Teejoo

Quote from: pameijer on May 22, 2020, 14:14:10
Straks komt mijn Panasonic 9004 binnen en morgen de Pioneer LX500. Kan ik mooi voor je gaan vergelijken  ;D
Die Pioneer lijkt me ook mooi. Misschien dat ik 1 van mijn Panasonics nog eens ruil voor deze. Ik las een hele tijd geleden op het Duitse forum wel dat er nogal wat discs problemen hadden, maar wellicht is dat al weer opgelost met firmware.

Mokumer45

Ooit 1x probleem gehad met een BR disk, werd opeens niet meer opgestart. Bleek aan de disk zelf te liggen, de toplaag bleek vergaan of zo iets te zijn - heel vreemd. Ben altijd heel voorzichtig met alles. Verder eigenlijk nooit echte problemen gehad, hooguit een paar keer rare dingen door eigen schuld.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.