Blu ray UHD speler met weinig issues

Started by WillyP, May 11, 2020, 13:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

#100
Heb nu een paar gebruikersfora doorgeworsteld van Panasonic en Sony. Waarschijnlijk melden zich eerder klagers dan lovers maar de tevredenheid over de Panasonic is groter dan over de Sony. Uiteindelijk telt dat voor mij zwaarder dan het gemis van SACD.

Dank weer voor de reacties.

Groet,

WillyP

Mokumer45

Prima toch, ieder zijn eigen voorkeuren. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met al mijn Sony disk spelers, 1e was een CD speler (doet nog steeds dienst in slaapkamer), 2e een gecombineerde Video/DVD recorder (Video deel niet goed meer, DVD recorder nog goed), 3e een BR speler (werkt nog steeds, ook in slaapkamer) en 4e een UHD speler in woonkamer. Mijn voorkeur is net tegenover gesteld, ik wil iig mijn SACD's af kunnen spelen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

pameijer

HQ CD-tje zit nu in de lade van de Pana UB9004 (John vd Veer - The Ark van NAIM Recordings) en er komt geluid uit  :pompom: . Klinkt mooi, moet nog vergelijken met mijn Marantz UD7007, maar ik ben er blij mee. Ik hoor bijna geen verschil tussen de analoge uitgang en de HDMI-uitgang, iig niet genoeg om er een waardeoordeel over te vellen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

Pioneer zou ik links laten liggen. Niet zo zeer om de bouwkwaliteit want die is goed. Ook gebaseerd op een Mediatek chip (Oppo) maar ze blijven continue de leveringen vooruit schuiven. Dat is inmiddels al 1.5 jaar zo ongeveer laat staan dat je zekerheid hebt met software support.

Ik denk dat als ik in jouw schoenen had gestaan, ook vanwege het formaat van de televisie lekker door zou spelen met de Primare.

Quote from: WillyP on May 20, 2020, 14:07:14
Pioneer heeft laten weten dat de UDP-LX500 en UDP-LX800 weer leverbaar zullen zijn per januari 2021. Afgaande op de specificaties en testen van beide Pioneers, heb ik wel degelijk interesse, maar ik heb begrepen dat de toekomst van Pioneer zelf nogal ongewis is.

Ik zou best kunnen wachten tot begin 2021 als ik dan kan rekenen op een apparaat dat nog enige tijd ondersteund wordt.

Groet,

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Akosoft

Ik heb nog de Sony x800 mk1 en heb er tot dusver slechts twee uhd schijven waarmee de x800 simpelweg bevriest. Het gaat om de uhd van Ready player one en Midway. Bovendien heb ik heel soms last van lichte lypsinc issues bij het afspelen van een blu ray. Snel op te lossen door even op pauze te drukken, maar wel vervelend. Netflix werkt meestal top, maar ik moet niet een film gaan stoppen om een andere op te zetten want dan wil hij ook wel eens blijven hangen. Gelukkig werkt de speler verder voor 98% wel goed, maar jammer dat hij wat buggie is. Kijk toch wel al vanwege de bugs met een schuin oog naar een Panasonic moet ik eerlijk zeggen...:)

WillyP

@Akosoft, wat jij meldt. ben ik op meer plaatsen tegengekomen. De Sony's bieden een zeer goede beeld- en geluidskwaliteit voor het geld, maar ze hebben wat issues. Meer dan bij Panasonic in ieder geval, al zijn er gelukkig ook veel bezitters van Sony die nergens last van hebben.

@Vik, ik heb geen enkele haast, de Primare doet het nog uitstekend. Ik vind het gewoon leuk om me te oriënteren op de nieuwe UHD spelers. eens zal het er toch van komen. En nu we het over Sony hebben: in hoeverre zou CineMike in staat zijn om de bugs waar we het over hebben, glad te strijken? Dat lijkt me nogal een opgave als je niet bij Sony werkt en geen inzage hebt in de firmware. En bij een eventuele update van de firmware, kun je opnieuw beginnen.

Groet,

Willy


MLCinema

Quote from: Akosoft on May 23, 2020, 11:29:24
Ik heb nog de Sony x800 mk1 en heb er tot dusver slechts twee uhd schijven waarmee de x800 simpelweg bevriest. Het gaat om de uhd van Ready player one en Midway. Bovendien heb ik heel soms last van lichte lypsinc issues bij het afspelen van een blu ray. Snel op te lossen door even op pauze te drukken, maar wel vervelend. Netflix werkt meestal top, maar ik moet niet een film gaan stoppen om een andere op te zetten want dan wil hij ook wel eens blijven hangen. Gelukkig werkt de speler verder voor 98% wel goed, maar jammer dat hij wat buggie is. Kijk toch wel al vanwege de bugs met een schuin oog naar een Panasonic moet ik eerlijk zeggen...:)
Ik had gisteren een hickup tijdens Midway met de UBP X800 mk1. Tijdens Mortal Engines heb ik een vastloper gehad waarbij echt de spanning eraf moest. Dat was sowieso wat vaker in het begin (sinds december 2017 in bezit).

Beeld en ook geluid van de speler is verder prima. Soms denk ik ook wel eens aan de Panasonic UB9004 Pioneer ook bekeken in het verleden Pioneer gehad, altijd tevreden over geweest. Zou nu zelf voor Panasonic gaan. Maar ik hoef geen sacd af te spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

vik

CineMike verandert niets aan de functionaliteit dus ook geen firmware. Het zijn puur hardware verbeteringen.

De reden dat ze voor Sony hebben gekozen is vanwege de HDMI source direct, dvd audio-SACD mogelijkheid,  auto switching mode (50/60hz) voor streaming apps en heeft dus geen last van judder. De Panasonic UB 820 heeft hier bijvoorbeeld wel last van en kijkt heel onprettig.

Panasonic ontwerpt zijn eigen chips en zijn uitstekend. Chroma sub sampling is van het hoogste niveau.

Echter moet je je wel beseffen dat je nooit 100% zekerheid hebt dat een keten probleemloos verloopt. Tenminste ik heb dat tot nu toe nog nooit meegemaakt. Er is altijd wel iets.  ;)

Quote from: WillyP on May 23, 2020, 13:42:38
@Vik, ik heb geen enkele haast, de Primare doet het nog uitstekend. Ik vind het gewoon leuk om me te oriënteren op de nieuwe UHD spelers. eens zal het er toch van komen. En nu we het over Sony hebben: in hoeverre zou CineMike in staat zijn om de bugs waar we het over hebben, glad te strijken? Dat lijkt me nogal een opgave als je niet bij Sony werkt en geen inzage hebt in de firmware. En bij een eventuele update van de firmware, kun je opnieuw beginnen.

Groet,

Willy
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Joost80

Is het grootste voordeel van de Panasonic's niet dat je de luminance van de subtitles kan verminderen (en verschuiven) , zodat je niet blind wordt gemaakt door u er witte letters tijdens het afspelen van HDR. Dat vind het grootste gemis van de moderne tv's zelf. Die optie had er standaard op moeten zitten. Dat is de enige reden dat ik overweg er één te halen.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

MLCinema

Dat van het dimmen van de subtitels vind ik ook een grote pre. Het valt vooral op als de ondertitel in de zwarte balken wordt weergegeven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

#110
Quote from: vik on May 24, 2020, 09:00:02
Echter moet je je wel beseffen dat je nooit 100% zekerheid hebt dat een keten probleemloos verloopt. Tenminste ik heb dat tot nu toe nog nooit meegemaakt. Er is altijd wel iets.  ;)
Amen! En al helemaal als je met optische kabels naar projectoren gaat werken.

htandre

Quote from: Teejoo on May 24, 2020, 11:09:57
Amen! En al helemaal als je met optische kabels naar projectoren gaat werken.

Kun je dat nader verklaren?
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Teejoo

Quote from: htandre on May 24, 2020, 12:59:55
Kun je dat nader verklaren?
Omdat die in elk geval met projectoren waar de HDMI poort helemaal uitgeschakeld wordt geen verbinding meer maken waardoor de bronnen en av processor vaak denken dat er geen display is aangesloten. En dan krijg je weer handshake issues.

papaleo

 ??? Ik kan mijn daar niet in vinden, ik weet niet waar het bij jouw dan mis gaat,Teejoo ...ik heb nu ook 'n paar maanden een optische hdmi kabel van af mijn Marantz AV8805 naar de JVC N7 lopen maar nog niet een keer een handshake probleem meegemaakt...
Alleen het bekende gevalletje dat het wat langer duurt alvorens de JVC beeld geeft,maar dit ligt niet aan de kabel maar aan de JVC dat is bekend.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

WillyP

Quote from: vik on May 24, 2020, 09:00:02

Echter moet je je wel beseffen dat je nooit 100% zekerheid hebt dat een keten probleemloos verloopt. Tenminste ik heb dat tot nu toe nog nooit meegemaakt. Er is altijd wel iets.  ;)


De minste issues heb ik met de volgende instellingen. Proefondervindelijk vastgesteld, al begrijp ik het niet helemaal. In theorie zou je meer problemen kunnen krijgen met lipsynchronisatie, maar dat merk ik niet zo. Behalve dan als het een probleem is van de desbetreffende schijf.

Blu ray speler signaaluitvoer: Bitstream.

HDMI 1 uitvoer direct naar TV.

HDMI 2 uitvoer naar AV.

Sindsdien gaat het bijna altijd goed. Voorheen was de situatie HDMI 1 naar AV en van AV naar TV. dan kwam het vaker voor dat de handshake niet altijd meteen verliep. Sowieso bevalt me dat gedoe met hHDMI me maar matig en ik geloof dat ik niet de enige ben.

Ook uitvoer van LPCM in plaats van Bitstream vanaf de verliep niet altijd zonder problemen. Bij bepaalde CD's en DVD's hoorde ik dan vervorming. Eigenlijk nooit bij SACS's of Blu ray's.

Groet,

WillyP

WillyP

#115
Ik zie nu dat het bericht van papaleo binnenkomt met een reactie op een bericht van Teejoo en dat is precies wat ik bedoel. Bij de een is er niets aan de hand en bij de ander is er soms sprake van handshake issues. En dan hebben we het over zeer ervaren cinefielen. Dat is toch om gek van te worden?

Vandaar ook mijn zoektocht, waar gelukkig heel veel mensen bij hebben geholpen. Nogmaals dank daarvoor.

Als een UHD speler voor mijn bescheiden TV al een voordeel oplevert, maar ik krijg daar handshake issues voor terug, is het dat mij niet waard. Daar ga ik me beslist aan ergeren.

Groet,

WillyP

Mokumer45

De Sony x800 Mk1 heeft qua uitvoer van het digitale geluid niet de mogelijkheid om voor Bitstream te kiezen. De keuze is of PMC of Auto, ik heb hem op Auto staan.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Teejoo

#117
Quote from: papaleo on May 24, 2020, 16:02:39
??? Ik kan mijn daar niet in vinden, ik weet niet waar het bij jouw dan mis gaat,Teejoo ...ik heb nu ook 'n paar maanden een optische hdmi kabel van af mijn Marantz AV8805 naar de JVC N7 lopen maar nog niet een keer een handshake probleem meegemaakt...
Alleen het bekende gevalletje dat het wat langer duurt alvorens de JVC beeld geeft,maar dit ligt niet aan de kabel maar aan de JVC dat is bekend.
Ja maar jij hebt een Marantz. Dat is samen met Denon zo ongeveer de enige fabrikant die het goed doet qua HDMI switching volgens mij.
Ik heb meerdere bronnen en dus nooit getest als ik geluid separaat naar de AV-processor stuur.

PascalP

Hier 0,0 HDMI issues tussen mijn Arcam en JVC met een optische kabel, de Denon in de woonkamer daarintegen wilt wel eens moeilijk doen...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sion

Quote from: WillyP on May 24, 2020, 16:05:48
De minste issues heb ik met de volgende instellingen.
Blu ray speler signaaluitvoer: Bitstream.

HDMI 1 uitvoer direct naar TV.
HDMI 2 uitvoer naar AV.

Sindsdien gaat het bijna altijd goed. Voorheen was de situatie HDMI 1 naar AV en van AV naar TV. dan kwam het vaker voor dat de handshake niet altijd meteen verliep.

Dit is denk ik wel een beetje versimpelde versie van het verhaal. Als je alle processing op de televisie uit hebt staan, dan zou inderdaad het geluid op tv en de receiver gelijk moeten lopen.

Maar zodra je iets van Motionflow, Reality Creation etc. etc. gaat aanzetten, dan gaat het tv beeld vertragen.

Hoewel ik lipsync uit heb staan zou ik er wel de voorkeur aan geven om de keten, via één kabel van receiver naar de tv te laten lopen en het switchen tussen bronnen op één plek te doen (in de receiver dus). Dit zou in theorie de minste handshake issues moeten geven, omdat ie de instelling tussen receiver en tv als het goed is opslaat, zolang de stroom erop blijft staan.

Hier idd ook een Marantz en geen enkel probleem met handshake/hdmi issues, wat bij Pioneer (heb een sc-lx88 gehad) nog wel eens het geval was.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

holco

Zo te zien heel veel Blu-Ray speler kennis hier  ;D

Ik heb een Oppo 203, fijne speler met erg mooi beeld en super geluid, enkel heb ik al een tijdje dat de HDMI handshake niet wil met de Marantz AV8802 processor,
elke keer dat ik hem opstart krijg ik wel beeld maar geen geluid, trek ik de HDMI uit de AV en plaats ik hem weer terug is het meteen opgelost.

Iemand een idee waar ik dat moet zoeken?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

WillyP

#121
Quote from: sion on May 24, 2020, 20:38:55
Dit is denk ik wel een beetje versimpelde versie van het verhaal. Als je alle processing op de televisie uit hebt staan, dan zou inderdaad het geluid op tv en de receiver gelijk moeten lopen.

Maar zodra je iets van Motionflow, Reality Creation etc. etc. gaat aanzetten, dan gaat het tv beeld vertragen.

Hoewel ik lipsync uit heb staan zou ik er wel de voorkeur aan geven om de keten, via één kabel van receiver naar de tv te laten lopen en het switchen tussen bronnen op één plek te doen (in de receiver dus). Dit zou in theorie de minste handshake issues moeten geven, omdat ie de instelling tussen receiver en tv als het goed is opslaat, zolang de stroom erop blijft staan.

Hier idd ook een Marantz en geen enkel probleem met handshake/hdmi issues, wat bij Pioneer (heb een sc-lx88 gehad) nog wel eens het geval was.

En hoe weet ik dat, dat deze opties aan staan? Ik zal eens grutten in de handleiding, maar daar zie ik dergelijke aanduidingen niet staan. Ik kan kiezen voor weergave in een donkere omgeving of een lichte omgeving, aangepast voor film, maar andere zaken zie ik niet. Niet dat ik ze ooit gemist heb. In welke orde van grootte is de lipsynchrone die zo ontstaat?

Vergeef me mijn onwetendheid, maar wat ik ook nog niet begrijp, is dat bij de door jou voorgestelde aansluitmethode het beeld en het geluid niet uit de pas lopen. Er treedt toch even goed vertraging op van het beeld?

Groet,

WillyP

Edit: aanvullende vragen.

svmnb

Quote from: Joost80 on May 24, 2020, 09:22:09
Is het grootste voordeel van de Panasonic's niet dat je de luminance van de subtitles kan verminderen (en verschuiven) , zodat je niet blind wordt gemaakt door u er witte letters tijdens het afspelen van HDR.

Klopt, en dat werkt prima!
Verder doet 'ie upscalen van BD's naar 4K erg goed, net als de HDR optimizer functie.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

CineSmurf

Ook de panasonic 424, of alleen de duurdere modellen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

reza

#124
Quote from: CineSmurf on May 24, 2020, 21:30:29
Ook de panasonic 424, of alleen de duurdere modellen?

Deze doet hetzelfde als zijn grotere broer.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"