Beamer (JVC DLA-X5500) + Adeo Plano 100"

Started by Martijnst1990, April 7, 2020, 15:10:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Later dit jaar ga ik eindelijk ook projecteren! Er wordt een HT gebouwd in een slaapkamer die we over hebben van bijna 12m2 (2.94 bij 3.89). Er zit 1 raam in de kamer, waar een verduisterend gordijn voor komt.

Nu ben ik dus op zoek een beamer + scherm en dan denk ik aan een vast spanscherm. Ik twijfel vooral over de beamer, wil ik een goede 1080p projector met goede zwartwaardes (bijvoorbeeld de Sony VPL-HW45ES - 1.999 EUR) of voor bijvoorbeeld een Epson TW-7400 (1.800 - 1.900 EUR), deze is 4K (niet native, alleen snap ik dat verschil niet helemaal geloof ik), maar heeft waarschijnlijk wat minder goede zwartwaardes/contrast. In principe hecht ik niet mega veel waarde aan 4K content, maar ergens ook wel leuk dat het wel kan op groot scherm.

Heeft iemand anders ook voor deze keuze gestaan die mij hierin kan adviseren? Het scheelt waarschijnlijk dat de kamer nagenoeg helemaal verduisterd kan worden en dat het plafond en de muren ook donker worden.

Qua scherm hoop ik 100"  kwijt te kunnen en dan een spanscherm. Ik heb er 1 van Elite Screens gezien voor 329 EUR, mocht iemand hier nog aanraders voor hebben hoor ik het ook graag!

Alvast bedankt voor jullie reacties.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

angelo41

de tw 7400 met een hivilux scherm. kan perfect in verduisterde ruimte.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Martijnst1990

Hivilux ken ik nog niet, ik ga het eens opzoeken!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

J.A.F._Doorhof

We hebben nog een paar leuke projectoren die daarin zouden passen. Waaronder de 7400 inderdaad
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MechanicalAnimal

Quote from: Martijn90 on April  7, 2020, 15:10:39

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Wegens omstandigheden heb ik geen HT met projectie gerealiseerd maar is het bij een 65" TV gebleven maar ik heb wel nog een tip  :D

Ga kijken bij een forumsponsor als die in je buurt zit, projectoren leveren onderling best een verschillend plaatje en het is echt goed IRL te gaan kijken.
Zeker als je nog een keuze hebt tussen verschilende modellen

Ik heb destijds een bezoekje gebracht aan Frank / ITC in Emmeloord, het was een stukje rijden maar dat was echt een superleuke ervaring.

Niet alleen zie je het beeld, maar kun je de projector ook even horen (fan-noise).



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

skyfox

#5
Martijn, check de BenQ W2700 eens. Retail rond de 1500, maar met wat zoeken en geduld voor ietsje minder ook wel te krijgen. Wel echt gaan proefkijken of jij en je vriendin geen last krijgt van het regenboog effect. Als BenQ expert kan Frank je vast aan een leuke deal met calibraties helpen.

Qua scherm, als je budget het trekt, zoek naar een scherm met masking. Die grijze balken onder/boven of links/rechts weg kunnen halen geeft echt heel veel meer immersie in het beeld. Kies je voor een 21:9 scherm, dan is een beamer met gemotoriseerde lens en memory functie wel een must, dat je niet continu de beamer handmatig moet verstellen. Dus misschien beter te kiezen voor een goed 16:9 scherm. Ik overweeg een Projecta, die hebben tegenwoordig ultragladde doeken voor de beste detailweergave voor niet de hoofdprijs. Frank heeft deze dacht ik hangen. Is misschien voor jou ook interessant.

Wat 4k en eshift 4k betreft, bij eshift wordt er een Full HD beeld 4x geprojecteerd (of soms 2x bij bepaalde merken/types), met net steeds een kleine verschuiving van de pixels. Omdat dit razendsnel gebeurd hebben je ogen dit eigenlijk niet door en kijk je voor je gevoel naar native 4k. Als je echt heel kritisch kijkt dan is native nog net ietsje scherper in veel gevallen. Maar als het goed is kijk je film, niet pixels ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Sjaak_Banaan

Of gewoon even wachten tot er een mooie gebruikte projector voorbij komt hier op de markt... Werner heeft een mooie in de aanbieding, wel wat boven budget, maar wie weet valt er iets te regelen. :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Martijnst1990

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  8, 2020, 10:29:39
We hebben nog een paar leuke projectoren die daarin zouden passen. Waaronder de 7400 inderdaad
Ik was al van plan om eens die kant op te komen als het allemaal weer wat veiliger is :D

Quote from: MechanicalAnimal on April  8, 2020, 10:31:22
Wegens omstandigheden heb ik geen HT met projectie gerealiseerd maar is het bij een 65" TV gebleven maar ik heb wel nog een tip  :D

Ga kijken bij een forumsponsor als die in je buurt zit, projectoren leveren onderling best een verschillend plaatje en het is echt goed IRL te gaan kijken.
Zeker als je nog een keuze hebt tussen verschilende modellen

Ik heb destijds een bezoekje gebracht aan Frank / ITC in Emmeloord, het was een stukje rijden maar dat was echt een superleuke ervaring.

Niet alleen zie je het beeld, maar kun je de projector ook even horen (fan-noise).




Een 65" TV hangt al in de huiskamer, heb nog wel een 55" Panasonic plasma over, maar wil nu toch wel echt eens gaan experimenteren met projectie ;D

Goeie tip! Langsgaan om zelf te kijken en horen ben ik zeker van plan :)

Quote from: skyfox on April  8, 2020, 10:49:54
Martijn, check de BenQ W2700 eens. Retail rond de 1500, maar met wat zoeken en geduld voor ietsje minder ook wel te krijgen. Wel echt gaan proefkijken of jij en je vriendin geen last krijgt van het regenboog effect. Als BenQ expert kan Frank je vast aan een leuke deal met calibraties helpen.

Qua scherm, als je budget het trekt, zoek naar een scherm met masking. Die grijze balken onder/boven of links/rechts weg kunnen halen geeft echt heel veel meer immersie in het beeld. Kies je voor een 21:9 scherm, dan is een beamer met gemotoriseerde lens en memory functie wel een must, dat je niet continu de beamer handmatig moet verstellen. Dus misschien beter te kiezen voor een goed 16:9 scherm. Ik overweeg een Projecta, die hebben tegenwoordig ultragladde doeken voor de beste detailweergave voor niet de hoofdprijs. Frank heeft deze dacht ik hangen. Is misschien voor jou ook interessant.

Wat 4k en eshift 4k betreft, bij eshift wordt er een Full HD beeld 4x geprojecteerd (of soms 2x bij bepaalde merken/types), met net steeds een kleine verschuiving van de pixels. Omdat dit razendsnel gebeurd hebben je ogen dit eigenlijk niet door en kijk je voor je gevoel naar native 4k. Als je echt heel kritisch kijkt dan is native nog net ietsje scherper in veel gevallen. Maar als het goed is kijk je film, niet pixels ;)

Fijne uitgebreide reactie! Zal die beamer eens opzoeken. Een kant en klaar scherm met masking had ik nog niet gevonden of aan gedacht. Wel al wat gelezen over masking en dat dat ook wel zelf te maken is. De meerwaarde lijkt me inderdaad duidelijk :)

Je stukje over 4k en eshift 4k is helder! Nog een dingetje om mee te nemen dus.. Al zal het sowieso geen native 4k beamer worden, gezien de prijzen daarvan.

Quote from: Sjaak_Banaan on April  8, 2020, 11:07:56
Of gewoon even wachten tot er een mooie gebruikte projector voorbij komt hier op de markt... Werner heeft een mooie in de aanbieding, wel wat boven budget, maar wie weet valt er iets te regelen. :D
De markt hou ik zeker al in de gaten, al koop ik wel echt het liefst pas als we de sleutel hebben van het huis. Ook zonde om nu maanden iets ergens boven neer te moeten leggen terwijl in de tussentijd misschien een betere deal langskomt :D Die van Werner had ik wel al gezien ja.. maar inderdaad boven budget ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

J.A.F._Doorhof

#8
BenQ kunnen we leveren
En ondanks dat ik een ambassadeur voor ze ben (dus flinke belangen heb om ze happy te houden) vind ik persoonlijk de projectoren wel mooi maar ik zou altijd aanraden iets bij te leggen voor een LCD ivm de rust in het beeld en eventuele hoofdpijn ivm dlp.

Maar kan wel vragen voor een demo opstelling als er een paar mensen geïnteresseerd zijn. Voor de prijs zijn de benqs absoluut erg goed. Wij zitten alleen meestal het 1 stapje hoger. Maar zoals gezegd we kunnen een keer een demo dag met ze doen.

Kan zelfs wel vragen of ze zelf iemand kunnen meesturen die meer info kan geven over de interne dingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martijnst1990

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  9, 2020, 01:00:37
BenQ kunnen we leveren
En ondanks dat ik een ambassadeur voor ze ben (dus flinke belangen heb om ze happy te houden) vind ik persoonlijk de projectoren wel mooi maar ik zou altijd aanraden iets bij te leggen voor een LCD ivm de rust in het beeld en eventuele hoofdpijn ivm dlp.

Maar kan wel vragen voor een demo opstelling als er een paar mensen geïnteresseerd zijn. Voor de prijs zijn de benqs absoluut erg goed. Wij zitten alleen meestal het 1 stapje hoger. Maar zoals gezegd we kunnen een keer een demo dag met ze doen.

Kan zelfs wel vragen of ze zelf iemand kunnen meesturen die meer info kan geven over de interne dingen.
En wat zou jij wel  aanraden in een budget tot 2k voor de beamer? Je noemde de TW7400 al. Heb je toevallig ervaring met de Sony VPL45ES die ik noemde?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Mkloppie

Ik heb zelf een XY-screen electrisch spanscherm gekocht rechtstreeks bij hun in China.  105inch voor totaal van 630 euro. En dan hebben ze de rekening ook nog verlaagd naar 300 euro voor de invoer belasting.  :headbanging: 

En zoals je al zag in mijn topic gebruik in de TW-7400 in combinatie met dat scherm.

MechanicalAnimal

Quote from: Martijn90 on April  8, 2020, 14:50:02

Goeie tip! Langsgaan om zelf te kijken en horen ben ik zeker van plan :)


Een ander idee is om eens t ekijken of je in real life bij een forumgenoet kan kijken.

Ik heb een leuke middag bij Wolfkamp op bezoek geweest, dan ervaar je ook meteen hoe een huiskamer of zolder HT aanvoelt en wat je kan verwachten en kun je weer ervaringen horen en ideeen opdoen.

In een showroom kijk je toch meer naar het plaatje van de beamer zelf.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Martijnst1990

#13
Quote from: MechanicalAnimal on April  9, 2020, 08:33:02
https://www.avforums.com/reviews/epson-eh-tw7400-projector-review.15848

https://www.techradar.com/reviews/epson-home-cinema-4010-eh-tw7400

https://www.homecinemamagazine.nl/2019/02/review-epson-eh-tw7400-ultra-hd-lcd-projector/
Thanks!

Quote from: Mkloppie on April  9, 2020, 09:52:24
Ik heb zelf een XY-screen electrisch spanscherm gekocht rechtstreeks bij hun in China.  105inch voor totaal van 630 euro. En dan hebben ze de rekening ook nog verlaagd naar 300 euro voor de invoer belasting.  :headbanging: 

En zoals je al zag in mijn topic gebruik in de TW-7400 in combinatie met dat scherm.
Zal eens op hun site kijken. Ik wil dan wel gaan voor een vast spanscherm, maar daar hebben ze er ook verschillende van. Zeker de thin frame HD ziet er mooi uit.

Quote from: MechanicalAnimal on April  9, 2020, 10:07:29
Een ander idee is om eens t ekijken of je in real life bij een forumgenoet kan kijken.

Ik heb een leuke middag bij Wolfkamp op bezoek geweest, dan ervaar je ook meteen hoe een huiskamer of zolder HT aanvoelt en wat je kan verwachten en kun je weer ervaringen horen en ideeen opdoen.

In een showroom kijk je toch meer naar het plaatje van de beamer zelf.
Klopt! Heb toevallig al van meerdere forum genoten een uitnodiging gehad om eens te komen kijken en ben in het verleden 2x bij HTip geweest. En ik heb zelfs van een forum genoot het aanbod om zijn oude beamer te proberen om te kijken of het bevalt  8) Wat een mooi forum is het toch eigenlijk :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

J.A.F._Doorhof

Sony is ook goed natuurlijk
Epson en Sony zijn in dat segment wel de sterkste spelers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

Goede review
https://www.youtube.com/watch?v=y8E0j9DcaJE&t=902s

als je voor een vast scherm gaat zou ik persoonlijk niet die van china nemen als je voor bijna de helft een goede Hivilux kan krijgen

Als 235cm breed voldoende is voor €699 excl verzend (€47.99) koop je een Masking scherm.

home@the movies

#17
QuoteIk heb zelf een XY-screen electrisch spanscherm gekocht rechtstreeks bij hun in China.  105inch voor totaal van 630 euro. En dan hebben ze de rekening ook nog verlaagd naar 300 euro voor de invoer belasting.  :headbanging: 

En zoals je al zag in mijn topic gebruik in de TW-7400 in combinatie met dat scherm.

Ja hoor, laten, we met zijn allen, zeker in deze tijden, de Chinese economie nog wat extra steunen. Dat terwijl je een zelfde scherm ook gewoon in Belgie of Nederland kan kopen aan een gewone "normale" prijs en daarbij de lokale handelaar kan ondersteunen.

Ik moest het toch even kwijt.

https://homeatthemovies.be/products/i-visions-electro-hd-projectiescherm

https://homeatthemovies.be/products/ivision-screens-cinema-4k-series-tab-tensioned-16-9-gain-1-0

https://homeatthemovies.be/collections/projectieschermen/products/cinepro-spanscherm-standaard-doek


pameijer

Quote from: home@the movies on April 10, 2020, 11:10:07
Ja hoor, laten, we met zijn allen, zeker in deze tijden, de Chinese economie nog wat extra steunen. Dat terwijl je een zelfde scherm ook gewoon in Belgie of Nederland kan kopen aan een gewone "normale" prijs en daarbij de lokale handelaar kan ondersteunen.

Ik moest het toch even kwijt.

https://homeatthemovies.be/products/i-visions-electro-hd-projectiescherm

https://homeatthemovies.be/products/ivision-screens-cinema-4k-series-tab-tensioned-16-9-gain-1-0

https://homeatthemovies.be/collections/projectieschermen/products/cinepro-spanscherm-standaard-doek

Als de lokale boeren dan stoppen met die prijsafspraken... Of is het toeval dat elke leverancier op de cent na dezelfde prijs vraagt voor de iVisions schermen?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

jahtari

Waarom geen 85 inch lcd scherm? Heb je native 4k, prima beeld en geen beamer herrie.  :pompom:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

home@the movies

Quote from: pameijer on April 10, 2020, 12:21:11
Als de lokale boeren dan stoppen met die prijsafspraken... Of is het toeval dat elke leverancier op de cent na dezelfde prijs vraagt voor de iVisions schermen?

Dat heeft helemaal niets met prijsafspraken te maken, wij houden ons aan de adviesverkoopsprijs die ons door fabrikanten worden medegedeeld, niets meer en niets minder.
Elke fabrikant heeft een adviesverkoopsprijs voor zijn product, dat is ook bij eender welke projector zo op onze webshop, en van een mailtje te sturen is nog nooit iemand slechter geworden of doodgegaan hé. Trouwens, wat is er mis met een "eerlijke" prijs voor een bepaald product?

darkrunner

Je mag China niet discrimineren van de Big boss :)

Quote from: jahtari on April 10, 2020, 12:29:58
Waarom geen 85 inch lcd scherm? Heb je native 4k, prima beeld en geen beamer herrie.  :pompom:
3 Weken geleden nieuwe Elektrisch scherm geïnstalleerd wat voor men 75" tv komt, heb er tot nu 2 films op gezien, voor de rest veel Netflix series gekeken maar dan op de 75" tv...

Ik ga alles in de verkoop doen en voor de nieuwe Sony 85" tv gaan zitbank zal op 275 kijkafstand komen, een Tv is in alle opzichten zoveel beter alleen al het HDR gedeelte en het geklooi wat erbij komt kijken via een projector pfff.


Martijnst1990

Quote from: darkrunner on April  9, 2020, 20:09:08
Goede review
https://www.youtube.com/watch?v=y8E0j9DcaJE&t=902s

als je voor een vast scherm gaat zou ik persoonlijk niet die van china nemen als je voor bijna de helft een goede Hivilux kan krijgen

Als 235cm breed voldoende is voor €699 excl verzend (€47.99) koop je een Masking scherm.
Review is best duidelijk, alleen jammer dat het geen Europese type nummers zijn  :tounge: Maar daar kom ik vast uit. Thanks.
Quote from: home@the movies on April 10, 2020, 11:10:07
Ja hoor, laten, we met zijn allen, zeker in deze tijden, de Chinese economie nog wat extra steunen. Dat terwijl je een zelfde scherm ook gewoon in Belgie of Nederland kan kopen aan een gewone "normale" prijs en daarbij de lokale handelaar kan ondersteunen.

Ik moest het toch even kwijt.

https://homeatthemovies.be/products/i-visions-electro-hd-projectiescherm

https://homeatthemovies.be/products/ivision-screens-cinema-4k-series-tab-tensioned-16-9-gain-1-0

https://homeatthemovies.be/collections/projectieschermen/products/cinepro-spanscherm-standaard-doek


Zit zeker wat in! Dat spanscherm ziet er ook erg netjes uit.
Quote from: jahtari on April 10, 2020, 12:29:58
Waarom geen 85 inch lcd scherm? Heb je native 4k, prima beeld en geen beamer herrie.  :pompom:
Beneden in de huiskamer hangt een 65" OLED, wil nu juist graag het echte bioscoop gevoel door een beamer te nemen. Sowieso zegt mn gevoel dat als je 90"+ wilt gaan met dezelfde kwaliteit je wel echt een hele dure tv moet hebben om dezelfde kwaliteit te krijgen.

Quote from: darkrunner on April 10, 2020, 12:37:18
Je mag China niet discrimineren van de Big boss :)
3 Weken geleden nieuwe Elektrisch scherm geïnstalleerd wat voor men 75" tv komt, heb er tot nu 2 films op gezien, voor de rest veel Netflix series gekeken maar dan op de 75" tv...

Ik ga alles in de verkoop doen en voor de nieuwe Sony 85" tv gaan zitbank zal op 275 kijkafstand komen, een Tv is in alle opzichten zoveel beter alleen al het HDR gedeelte en het geklooi wat erbij komt kijken via een projector pfff.


Zie voornamelijk antwoord hierboven. Maar wat bedoel je precies met geklooi met een beamer? Als her eenmaal hangt allemaal en de kamer is te verduisteren, is er geen geklooi toch?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

darkrunner

#23
 -4010 = EH-TW7400
-5050 = 9400

Voordeel tv: kleur, zwart, ook met licht goed beeld, telkens als ik van beamer naar tv wissel zie je toch echt dat een tv beeld een heel stuk beter,
90" is indd een kantelpunt zelf vind ik 110" ideaal maar toch wil ik liever voor een 85" tv gaan.

110" wat ik nu heb daar is de kijkafstand 320cm van, bij de 85" tv zal de kijkafstand rond de 260cm worden.

Ik ben nog steeds tevreden van het plaatje wat men beamer neerzet, maar als het scherm omhoog gaat en de tv weer aan dan zie je toch direct hoeveel je eigenlijk inboet aan kwaliteit.

Martijnst1990

Quote from: darkrunner on April 10, 2020, 21:46:54
-4010 = EH-TW7400
-5050 = 9400

Voordeel tv: kleur, zwart, ook met licht goed beeld, telkens als ik van beamer naar tv wissel zie je toch echt dat een tv beeld een heel stuk beter,
90" is indd een kantelpunt zelf vind ik 110" ideaal maar toch wil ik liever voor een 85" tv gaan.

110" wat ik nu heb daar is de kijkafstand 320cm van, bij de 85" tv zal de kijkafstand rond de 260cm worden.

Ik ben nog steeds tevreden van het plaatje wat men beamer neerzet, maar als het scherm omhoog gaat en de tv weer aan dan zie je toch direct hoeveel je eigenlijk inboet aan kwaliteit.
Thanks, duidelijk verhaal!

Heb jij dan een dedicated ruimte met allebei of heb je het over een huiskamer met beamer + tv? Ik heb dus straks in de huiskamer een 65" tv (dus lang geen 85") en boven een dedicated ruimte met 90-100" beamer in een ruimte die altijd donker zal zijn als ik ga kijken. Die ruimte boven zal dus echt gebruikt worden om me volledig in een film te kunnen storten en dan speelt het (denk ik) gevoelsmatig ook mee dat er een beamer hangt en geen tv, meer bioscoop gevoel.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT