Dogmatische of open onderzoekende houding?

Started by Tabcam, April 1, 2020, 23:30:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tjeb

Quote from: Laan on June 26, 2022, 21:42:26
Jij en je metgezellen wel? Doe gewoon eens aardig tegen elkaar.

Metgezellen.... Is het een soort pact?

scrutinizer

#301
Quote from: Tjeb on June 26, 2022, 08:09:48
Ja, goed idee.
Is trouwens een soort vrijbrief om alles maar te kunnen beweren terwijl niemand er opmerkingen over mag maken. De meest bijzondere statements kunnen op die manier als waarheid verkondigd worden..

I

Vele van deze beweringen worden geponeerd vanuit intrinsieke basis..........
Ook die van jou ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tjeb

Quote from: scrutinizer on June 27, 2022, 10:42:21
Vele van deze beweringen worden geponeerd vanuit intrinsieke basis..........
Ook die van jou ;)

Ja hehe, ik schrijf niet vanuit een ander persoon toch?


Hoe moet het anders "geponeerd" worden, vanuit extrinsieke basis??



chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

#304
Ja lekker van die quasi intellectuele oneliners gebruiken die je zelf niet helemaal begrijpt.... ::)

scrutinizer

#305
Quote from: Tjeb on June 27, 2022, 12:40:22
Ja lekker van die quasi intellectuele oneliners gebruiken die je zelf niet helemaal begrijpt.... ::)
Ik begrijp er niets van, Tjeb
Maar in wezen vertelt iedereen hier hetgeen zij ervaren en begrijpen.Toch?
Jij bent hierin persoonlijk ook afhankelijk van kennis........
En je sneer ...tja  Zie boven


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

En dat zo ook dit forum langzamerhand een herhaling van zetten aan het worden is is mede te wijten aan een bewijsdrang en het hierin incontinent nadruppelen........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tjeb

Quote from: scrutinizer on June 27, 2022, 13:45:14
Ik begrijp er niets van, Tjeb
Maar in wezen vertelt iedereen hier hetgeen zij ervaren en begrijpen.Toch?
Je hoeft het niet uit te leggen, ik begreep hem de eerste keer al..
Maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je vanuit je zelf schrijft en niet vanuit/voor iemand anders toch??

Quote
Jij bent hierin persoonlijk ook afhankelijk van kennis........
En je sneer ...tja  Zie boven

Kijk en daar heb je eindelijk een goed punt, "jij bent hierin persoonlijk ook afhankelijk van kennis"

Dat klopt, en als ik de kennis niet heb doe ik geen standvastige uitspraken en daar zit precies de crux!!

Ik hoor het, dus het is waar en verdedig dit met hand en tand is een andere manier van benaderen en dat is dus precies waar de schoen wringt.

En over de sneer...
Schrijf gewoon begrijpbare taal dan is het goed genoeg....



scrutinizer

Ik schrijf zoals ik dat wil, Tjeb!
Quote from: Tjeb on June 27, 2022, 14:36:17
Je hoeft het niet uit te leggen, ik begreep hem de eerste keer al..
Maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je vanuit je zelf schrijft en niet vanuit/voor iemand anders toch??
Je begreep hem de eerste keer toch al ;)

QuoteKijk en daar heb je eindelijk een goed punt, "jij bent hierin persoonlijk ook afhankelijk van kennis"

Dat klopt, en als ik de kennis niet heb doe ik geen standvastige uitspraken en daar zit precies de crux!!

Ik hoor het, dus het is waar en verdedig dit met hand en tand is een andere manier van benaderen en dat is dus precies waar de schoen wringt.

En over de sneer...
Schrijf gewoon begrijpbare taal dan is het goed genoeg....




Als jij jezelf nu eens niet zo verheven opstel.......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zymotic

Tjeb en scrutinizer graag normaal en met een beetje respect naar elkaar reageren.

Tjeb

#310
Quote from: scrutinizer on June 27, 2022, 14:52:29
Ik schrijf zoals ik dat wil, Tjeb! 

Vanuit extrinsieke of intrinsieke basis?? ::)
Maar goed het is grappig dat iemand deze opmerking maakt die anderen altijd verteld hoe hij/zij zich moet gedragen op het forum... Dus jij mag schrijven wat je wilt maar ik mag dat niet omdat je een andere mening hebt.



chansig

Laat het gaan Tjeb. Over het algemeen ziet men zich los van wat er allemaal gebeurt in een topic of een forum. Het ligt over het algemeen aan de ander.

Wanneer dit besef, het ligt aan de ander, verandert en men dus gaat ervaren dat men een net zo groot aandeel heeft in wat er speelt (ongeacht hoe vaak iemand post) dan en alleen dan zal er iets gaan veranderen.

Tot die tijd is het zoals het is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

#312
Het gaat om de toon die men tegen elkaar aanslaat.
Ik deed dit ook .
Misschien vaak onbewust en onbedoeld.

Dit is wel anders geweest.
Jammer dat die meer relaxte sfeer een beetje weg is.
Hoe langer men social media gebruikt.
Hoe meer het filter eraf gaat.
Dingen die je in dagelijkse leven niet snel zou zeggen.
Maar achter je toetsenbord is zo makkelijk.

Ik zie het overal online.
Fora , apps ect.
Mensen zeggen wat ze denken.
Alles wat ze denken.
Dat deed je eerder niet maarzo bij iemand recht in ze gezicht.

Maar dat gezicht is weg.
Men leest alleen letters en praat met het toetsenbord....

Vraag mij af waar dit heengaat......

chansig

Morca...het is hier op dit forum echt super relaxed. Je kan hier alle kanten op.

Als men echt zou zeggen wat men denkt ? Dan verwacht ik dat er weinig leden overblijven.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: Tjeb on June 27, 2022, 14:36:17


En over de sneer...
Schrijf gewoon begrijpbare taal dan is het goed genoeg....


Nogmaals ....Ik schrijf zoals ik dat wil.

Los van dit alles lees ik graag het hoe iemand zijn beleving ervaart en vanuit zijn kennis omschrijft, zonder dat ik daar zo nodig mijn onbedwingbare plasje over moet doen.
Zoals sommige hier als remora de topicmigratie volgen.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

morca

Quote from: chansig on June 27, 2022, 15:59:44
Morca...het is hier op dit forum echt super relaxed. Je kan hier alle kanten op.

Als men echt zou zeggen wat men denkt ? Dan verwacht ik dat er weinig leden overblijven.  :D

Gr. Hans
Je hebt deels gelijk Hans.
De sfeer is wel weer beter nu.
Dat kan ik niet ontkennen.

Al niet iedereen dat met me eens zal zijn.
Dat is ook waar ik naar toe wil

Deze discussie,s zijn zoals eerder genoemd al heel oud.
En waren er altijd al.


Ik weet van veel leden waarom ze of weg zijn.
Of niet meer posten.
Dat is jammer.
Dat was eigenlijk mijn punt.

Tov toen ik hier kwam.
Is de sfeer wel verhard.
De discussie,s worden in elk topic opgerakeld.
Ook in topics die er niks me te maken hebben.

Als voorbeeld:
Ik post een meting van asr met de mededeling dat ik misschien deze denon ga kopen.

Ipv dat ik info krijg.
Begint men: denk je dat je dat hoort?? Die lage vervorming?
Ipv onderbouw advies eens iets te testen.
Of met wat linkjes waar ik wat ervaringen kan lezen.
Gaat de discussie die men ergens in een ander topic heeft op dezelfde toon door.
De discussie die ik niet meelees dus weet dat ook allemaal niet!
Men vliegt elkaar in de haren.
Zonder echt info te geven.

1 als ik nieuw lid was geweest,had ik gedacht
Gezellig hier. Ik zoek het zelf wel uit.
2 gelukkig ben ik niet nieuw.
En wacht ik wat reacties af van leden die ik ken.
En die wel als advies goed onderbouwd was.

Daar kon ik wat mee!!
En het aanbod vd dealer dat eens te proberen.

Zonder dat advies had ik nu een Denon gehad.
Puur door die aanvallen naar elkaar.
Zonder info aan de buitstaander te geven waarom het ene beter is!


Laan

Quote from: chansig on June 26, 2022, 22:12:21

Het forum is sowieso een herhaling van zetten.

Net zoals jij, jouw metgezellen en de rest.

Gr. Hans

Goede conclusie na 31116 posts Hans!  :tounge2:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

Jij had het naar 370 al door ? Tsja...ik heb over het algemeen iets meer tijd nodig om dingen te snappen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Quote from: scrutinizer on June 27, 2022, 16:15:45
Nogmaals ....Ik schrijf zoals ik dat wil.

Los van dit alles lees ik graag het hoe iemand zijn beleving ervaart en vanuit zijn kennis omschrijft, zonder dat ik daar zo nodig mijn onbedwingbare plasje over moet doen.
Zoals sommige hier als remora de topicmigratie volgen.

Nou één keer antwoord geven was kennelijk niet genoeg, twee antwoorden op hetzelfde stukje zet extra kracht bij...

Dus van mijn kant dan ook maar nog een keertje:

Vanuit extrinsieke of intrinsieke basis?? ::)
Maar goed het is grappig dat iemand deze opmerking maakt die anderen altijd verteld hoe hij/zij zich moet gedragen op het forum...

Dus jij mag schrijven wat je wilt maar ik mag dat niet omdat jij een andere mening hebt dan ik?

scrutinizer

Quote from: Tjeb on June 29, 2022, 10:15:55
Nou één keer antwoord geven was kennelijk niet genoeg, twee antwoorden op hetzelfde stukje zet extra kracht bij...

Dus van mijn kant dan ook maar nog een keertje:

Vanuit extrinsieke of intrinsieke basis?? ::)
Maar goed het is grappig dat iemand deze opmerking maakt die anderen altijd verteld hoe hij/zij zich moet gedragen op het forum...

Dus jij mag schrijven wat je wilt maar ik mag dat niet omdat jij een andere mening hebt dan ik?
Ik geef niets anders aan dan dat een ieder het op eigen zintuigelijke waarneming en verwerking van zijn aangelegde kennis moet doen.
Jij gaf toch, buiten een sneer, aan dat je hem in eerste instantie al begreep....?

Quote from: scrutinizer on June 27, 2022, 16:15:45
Nogmaals ....Ik schrijf zoals ik dat wil.

Los van dit alles lees ik graag het hoe iemand zijn beleving ervaart en vanuit zijn kennis omschrijft, zonder dat ik daar zo nodig mijn onbedwingbare plasje over moet doen.



::)  Zoals ik al aangaf lees ik graag bevindingen.....
Zo ook de teleurstelling van sommige die een about face hebben vwb waarneming en deze aangelegde kennis, Tjeb.  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tjeb


scrutinizer

#321
Definition of about-face
1: a 180° turn to the right from the position of attention
2: a reversal of direction
3: a reversal of attitude, behavior, or point of view

Voor het geval je het niet wist........ ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tjeb

Nou het spijt me, zal aan mij liggen maar ik heb hem 4 keer gelezen en nog steeds valt het kwartje niet...

Bedoel je dat mensen die eerst iets horen het ineens niet meer horen of heb je het over de mensen die niet geloven dat er iets te horen is?

Als je het laatste voor ogen hebt dan klopt deze vergelijking toch niet? Deze groep blijft volgens jou bij zijn mening dat de kans klein is dat er iets te horen is en draaien dus niet.

scrutinizer

#323
Quote from: Tjeb on June 29, 2022, 19:14:56
Nou het spijt me, zal aan mij liggen maar ik heb hem 4 keer gelezen en nog steeds valt het kwartje niet...

Bedoel je dat mensen die eerst iets horen het ineens niet meer horen of heb je het over de mensen die niet geloven dat er iets te horen is?

Als je het laatste voor ogen hebt dan klopt deze vergelijking toch niet? Deze groep blijft volgens jou bij zijn mening dat de kans klein is dat er iets te horen is en draaien dus niet.
Links of rechtsom verkondigt iemand zijn standpunt.
Voorzover gelezen heb jij, net als chansig, ook de nodige hifi belevingen, gedachten en parafenalia gehad. ;)
Zo zijn er ook mensen die zich gewoon verder laten leiden door hun "eigen" intuitie en kennis opgedaan. Prima toch?
Maar ga nou niet zitten sturen op dat ik een andere mening ben aangedaan.
Wel vind ik dat iedereen deze hobby moet kunnen beleven en omschrijven op zijn manier.....Ongeacht.

Oh ja....Mocht het zijn je mijn post of schrijfstijl niet wilt begrijpen......Heb MIJN motivatie hier neergepend en zal je het er mee moeten doen. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tjeb

#324
Ik laat me juist leiden door mijn eigen intuïtie en opgedane kennis en daar deel ik mijn mening over.
Ik heb zelf geprobeerd (kabels, tweaks, zekeringen antitril opstellingen en noem ze maar op)  heb aan ABX'en meegedaan, heb zelf meerdere luidsprekers en een versterker gebouwd dus aan de criteria van een deel van de titel voldoe ik. Door deze opgedane kennis heb ik een eigen mening maar mag deze niet verkondigen en dat vindt ik best vreemd...

Men vindt dus dat als ik roep dat het "insmeren met bramen jam van mijn interlinks een positief effect op het geluidsbeeld heeft" dit serieus genomen moet worden en hier niet op gereageerd mag worden als degene die dit doet vragen stelt of kritisch is...

Jij gaat mijn stukje proza dan met veel interesse zitten lezen en volgt mijn bevindingen dan met veel plezier? Gelukkig (en das mijn mening die ik hier ook mag delen) zijn er mensen die hierover wel kritische vragen stellen en proberen andere mensen te behoeden voor een dergelijke bizarre ingreep en ik ben er daar een van.. Doe ik dit in iemand zijn showtopic? Neen, ik doe het wel als personen gevaarlijke of bizarre tips aan andere mensen gaan geven..

Zij mogen dus bizarre tips geven en ik mag daar tegenin gaan, gelukkig is dit hoe fora werken.....