Attitude en gedrag....

Started by J.A.F._Doorhof, January 26, 2020, 12:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De laatste tijd valt mij (en veel andere) op dat er dingen behoorlijk aan het verharden zijn zowel in de maatschappij als op ons mooie en gezellige forum.

Denk aan :
1.
Verhitte discussie die rustig beginnen en op een gegeven moment volledig uit de hand lopen.

2.
Mensen die duidelijk steken onder water geven met maar 1 bedoeling, zogenaamd leuk overkomen en de ander te kwetsen.

3.
Ronduit scheldpartijen en dreigmails


Als modteam (en ik schrijf dit trouwens uit eigen beweging en naam) moet je ergens tussen springen maar vaak krijg je vaak een RTM als het al veel te hoog is opgelopen, wat betekend dat er een flinke verkilling is in de sfeer en vaak tussen personen wat vaak niet meer goed komt.

Wat me opvalt is dat er wel vaak mails onderling gestuurd worden met goede bedoelingen van andere leden, dat er regelmatig RTM's binnen komen met letterlijk de termen "bullying" etc. maar niemand doet verder wat.

Duidelijke kenmerken :
1. Woorden uit context halen
Je zegt dat rood je favoriete kleur is en dat geel je niet zo kan bekoren.
En de fans van geel beweren dat je rood superieur vind en dat geel troep is.

2. Woorden letterlijk verdraaien
Ik vind die hond een beetje eng word Ik vind alle honden rot beesten

3. Suggestieve opmerkingen
Ik ben van mening dat mensen die een pistool hebben niet schuldig kunnen zijn aan doden als ze het pistool in een 3 kluizen in huis opbergen.
word al snel
Dus jij vind dat als een kind word doodgeschoten dit niet de schuld is van jou?


Finesse en geraffineerder
Je zal dit waarschijnlijk overal wel al eens in meerdere of mindere vorm tegen gekomen zijn.
Vaak word dit soort gedrag gedaan om iemand buiten spel te zetten, uit te lokken dat iemand er tegen in gaat, de rest van de groep aan jouw kant te krijgen (wie leest immers alles)

Dit kan onbewust gebeuren, vaak is even vragen wat de stelling is dan meer dan genoeg.
Maar heel vaak gaat dit bewust. Er word gezocht naar elke vorm van negatieve uitleg die mogelijk is en dit word aangedikt. Soms te erg maar meestal net genoeg om mensen te laten twijfelen "zou dat echt zo bedoeld zijn" wat weer leidt tot of een reactie van de betrokkenen dat dit niet zo bedoeld was, of de betrokkenen komt terug op het forum en ziet een veelvoud aan reacties die hem/haar volledig uit context plaatsen maar dan is het kwaad al geschiet (niemand kijkt 10 posts laat staan 2 pagina's terug)

manier van communiceren
Als ik naar mezelf kijk ben ik vaak consequent in mijn meningen, herhaal die graag als iets niet duidelijk mocht zijn, en denk ik vaak wat verder door dan misschien voor andere duidelijk is. Er is echter nooit een kwade bedoeling achter, hoewel het soms drammerig kan overkomen als je aan de andere kant staat. Dit is echter een vorm van een discussie die misschien niet iedereen zijn/haar smaak is maar wel iets is waar geen kwaad of aggressive gedachtes achter zit. Het is een beetje het "denktank" idee, net zolang punten bekijken tot je samen tot een compromise uit kan komen. En dit ligt niet iedereen.

Echter....
Dit geeft geen vrijkaart voor het hard reageren, schelden, proberen iemand in zijn hemd te zetten, uit te dagen met als doel iemand belachelijk te maken etc.
We noemen dit op de man spelen (voor het geval je dit term niet kent).

Ieder mens heeft zijn eigen manier van communiceren.
Ik neem mezelf als voorbeeld omdat ik me niet schaam voor mijn manier van verdedigen, het is stellig (absoluut), stug (absoluut) maar wel respectvol en met een visie die onderbouwt word.

Dit stuk gaat echter niet over mij (maar wil geen geziek voor de andere personen hebben, ik redt me wel :D)

Vooral in audio en video zijn uitgesproken meningen.
IEDER mensen en ik bedoel IEDER mens is anders met zijn/haar passie bezig, en ieder mens heeft zijn of haar ervaringen die hij/zij deelt op een openbaar forum zoals het onze. Dit is niet om te stoken of om een gelijk te halen (die persoon weet dat hij/zij gelijk heeft uit ervaring door luister en kijk sessies bv), maar het nut van een forum is van elkaar te leren en open te staan voor elkaars ideeën en visies.

Wie kent niet meer de 2 partijen die elkaar bestookte met teksten als "no scaling no artifacts" en "by scaling better images"
Tja het ging toen nogal over scaling bij projectoren.
Dat liep toen wel eens hoog op, ik heb regelmatig met bv mensen als Rob Dingen wel overhoop gelegen, echter achter de schermen (en ook wel ervoor) waren we wel vrienden, ondanks dat we elkaar soms behoorlijk "bevochten" echter het resultaat was wel altijd dat het ging over het punt en NOOIT over elkaar, ik heb altijd een goede relatie gehad met bv Rob alleen waren we online het regelmatig niet met elkaar eens, de waarheid lag in het midden, soms veranderde ik mijn mening, soms Rob. En dat is een forum. Als 2 experts een andere mening hebben met zoveel kennis dan botst dat, maar dat is leuk want uiteindelijk hebben we allemaal een beetje ongelijk natuurlijk. De kunst is om samen naar een betere oplossing te komen.

Persoonlijk
Wat ik/we de laatste tijd zien is echter niet meer over het punt.
Mensen schelden elkaar verrot omdat de een vind dat een speaker in een hoek moet staan en de ander vind dat dit niet mag.
Jongens, in de hoek geeft meer bas, uit de hoek minder. Maar het verschilt per kamer, praat daar eens over, doe metingen etc. onderbouw de boel en misschien heb je beide wel gelijk alleen is jouw kamer volledig anders.....

In de hedendaagse maatschappij is bullying niet meer iets van kinderen jammer genoeg, sterker de kinderen doen het minder en het lijkt alsof de volwassen generatie het overneemt. Maar goed wat doe je eraan.

Kanjer training
Misschien een bekende naam.
Het grootste probleem van bullying is het volgende.

De zwakste word gepakt door 1 iemand die zelf grote problemen heeft maar dit niet durft toe te geven (iemand die goed in elkaar zit doet dit niet)
De rest staat erbij en heeft een paar keuzes.

1. Ik doe lekker mee, want dan ben ik zeker niet de pineut later.
2. Ik doe lekker niets en draai me om.
3. Ik zeg er wat van.

Dit laatste heeft vaak desastreuze gevolgen, en kan er toe leiden dat jij daarna de pineut bent, resultaat je hebt die ene persoon "gered" maar je bent zelf enorm de pineut.
Op een kanjer training leren kinderen dat dit gedrag NIET normaal is.
Als je ziet dat iemand een ander pest of het eraan zit te komen ga je als GEHEEL er wat aan doen. Dit is een mindset en heeft de hele groep nodig.

het forum
Hoe kun jij/wij ervoor zorgen dat dit soort dingen niet meer gebeurt?
Wel heel makkelijk.
Als je ziet dat een discussie de verkeerde kant op gaat kun je 3 dingen doen.

1. Je gaat lekker mee doen, altijd leuk wat gedonder in de tent
2. je doet niets, pakt de popcorn en ziet het spektakel ontvouwen
3. je doet een RTM
4. je zegt er wat van.

1-2 zijn natuurlijk niet goed.
3 is goed, we hebben een werelds mod team die alles bekijkt wat binnenkomt, dit onderling overlegt en dan een beslissing neemt die UNANIEM is.
4 is echter het beste, maar let op.

help mee
Communicatie is key.
Hey l@l hou je b@k dicht dit kan echt niet..... zou ik niet doen.
Maar
hey, zullen we even normaal tegen elkaar doen, laten we het hebben over het onderwerp en niet over elkaar, dank je wel.
Klinkt en werkt een stuk beter.

JULLIE zien dingen eerder dan wij.
Als het modteam erbij geroepen word is het vaak al ge-escaleert is is vaak een ban een laatste red middel.
Als je iets ziet wat op de man gespeeld word, zeg er dan gewoon wat van op een zeer nette en beheerste manier, en als jij de enige bent zal dat amper impact hebben, maar als je ineens 10 man "tegen" je krijgt dan zal het snel stoppen.

voorbeeld
Mensen die dit soort gedrag vertonen hebben een probleem, of ze het zelf weten of niet.
Deze mensen zien vaak niet eens wat ze fout doen, en als alleen de betrokkenen reageert dan is dat een bevestiging, helemaal als je dan ziet dat je likes krijgt van je "vrienden" dus dan nog maar wat extra olie op het vuur.

Ik ging er vroeger wel eens hard tegen in en dan escaleerde de boel.
Als je echter vraagt "leg me eens de beweegreden uit waarom je dit post?, je weet dat dit xxxx kan kwetsen, ik snap het niet"
Zul je heel snel merken dat er geen antwoord komt, een afwijkende opmerking zonder opgaaf van reden, een vluchtpoging in de hoop dat je stopt, maar vraag het gewoon nog een keer "kerel, ik bedoel er niets mee, maar vind je zelf ook niet dat dit wat hard overkomt?" en wederom zal er geen antwoord komen, als dit van meerdere kanten komt (ook van mensen die het normaal wel eens zijn met die persoon) druk je dit direct de kop in.

LET WEL... dit betekend niet dat je het met die ander eens bent, je kan het nog steeds pertinent niet met elkaar eens zijn, maar dat is niet op de man.

Als simpel praktijk voorbeeld.
Er word iemand aangesproken op een speaker methode.
Dit loopt flink uit de hand en verschillende RTMs komen binnen (lees dit liep op dat moment al langer met die persoon, ook met andere).
Persoon in kwestie word door het mod team NETJES te orde geroepen en gevraagd het gedrag te staken.
Hierop volgend volgt een email waar de honden geen brood van lusten en gevuld met flink wat krachttermen.
Hierop is maar 1 oplossing, ban.

Nog geen uur later krijg ik (ik wist hier niets van op dat moment) een relatief nette mail waarom xxxxx een ban heeft gekregen.
Ik leg netjes uit wat er gebeurt is en dat dit soort gedrag vaak achter de schermen gebeurt en het daarom wat direct kan overkomen als we een ban geven maar dat ik de mail gezien heb en het echt niet door de beugel kon en ik dan ook 100% achter een ban sta.
Ik ging ervan uit dat dit een ANDER persoon was.
Na nog een mail wisseling blijkt echter dat dit wel degelijk de persoon was, en die vind dat hij 0.0 fout gedaan heeft.
Tja.....
Als je een mod een hele mail door voor rotte vis uitmaakt, het forum onder het tapijt schoffelt met al hun "domme" leden en daarna zelf aangeeft dat ^$*()#(&#( forum nooit meer te bezoeken..... tja dan is het toch makkelijk. Maar dat ziet hij toch anders..... ik ben maar gestopt met antwoorden.

het probleem
Dit soort mensen leeft van stoken, hebben weinig tot geen inbreng op het forum, hebben geen respect voor andermans meningen en als je het niet goedschiks wil dan gaan we maar schelden en pushen. En heeft het zelf totaal niet in de gaten (tenminste dat hoop ik dan maar).

Laten we nu voorkomen dat dit soort mensen onze sfeer vergalt.
En laten we als FORUM en niet als beheer gewoon een beetje op elkaar letten dat dit niet gebeurt.
Zie je iets dat niet door de beugel kan of dat duidelijk op de man word gespeeld of puur gepost word om te stoken zeg dan heel simpel "kerel, kun je aub je beweegreden uitleggen, want ik hoop dat je inziet dat dit niet echt opbouwend is en kwetsend kan zijn, is vast niet de bedoeling"

Als we dit allemaal een beetje voor elkaar doen dan weet ik zeker dat het misschien wel duidelijk is bij die groep.

Uit eigen ervaring weet ik dat met heel veel mensen in het EV topic en Klimaat best te praten is ondanks dat je het volledig niet met elkaar bent en je lijn recht tegen over elkaar staat zonder enige vorm van concessies, maar dat er een HELE kleine groep is in dat topic maar nog veel meer in het audio topic die geen goede wil hebben en die juist bij die andere groep net het knopje indrukken waardoor die ook dat gedrag gaan vertonen.... ofwel we hebben bullying te pakken.

Haal die angel eruit voor hij kan steken.
Laat gewoon weten dat topics heet kunnen worden in een discussie maar dat het verstand van iemand, de opvoeding, het feit dat iemand werkeloos is of gehandicapt (ja zo erg kan het) absoluut niet thuis hoort op dit of welk forum of maatschappij dan ook, en wij zijn met zn allen het forum en de maatschappij dus let op elkaar.

disclaimer
Ik schrijf dit stuk niet voor mezelf, zoals gezegd ik kan mezelf wel redden.

Ik heb het echter wel regelmatig aan de hand dat als ik iemand vraag normaal te doen ik meteen te horen krijg "oh we gaan dreigen dat als ik niet stil ben ik een ban krijg"
Ik heb het woord ban dan niet in mijn mond gehad, geef juist aan dat ik geen ban wil gaan geven dus dat ze even moeten nadenken wat ze posten.
Binnen een paar minuten zie je echter meteen 10 reacties met opmerkingen als "censuur", "hard forum beleid", "monddood maken" etc.
Tja..... je spreekt alleen maar iemand aan op het gedrag en binnen 10 reacties ben ik een nazicommandant die met een zweep iedereen monddood maakt na ze gemarteld te hebben in een donkere kamer..... mmmm ik snap dat niet :D maar mensen geloven het wel, want wie leest die eerste post, het is veel leuke om..... snappie ?

Maar er speelt veel meer achter de schermen dan soms op het forum staat, dit kost ons soms zelfs moderators omdat ze met de dood bedreigt worden, het bizarre is dat je dan onder de ban lijst hele petities ziet om die persoon terug te halen, het forum beleid word beschuldigt van nazi gedrag en censuur. Volgens de wet mogen we dit soort mails niet openbaar maken en dat doe ik ook niet, maar hou dat wel even in je achterhoofd voor je je "online" vrienden gaat verdedigen die een ban hebben gehad.

Een beter forum begint bij jezelf heeft iemand als onderschrift.
Hou het netjes, en onthoud dat degene aan de andere kant ook een mens is met gevoelens.
Als we met zijn allen gewoon opletten kan het hier een stuk leuker worden.

Ik sta open voor PM reacties natuurlijk als je iets kwijt wilt wat je niet openbaar wil.
Maar ik wil geen gezeur meer zien in de ban lijsten. We bannen amper en als we bannen..... trust me
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Het is jammer dat het moet.
Maar ik zit hier al een jaar mee, heeft een lid toen enorm veel schade berokkend en jammer genoeg zijn we dat lid kwijt die echt een aanwinst was voor het forum maar door dit soort gedrag niet meer wilde posten, ik heb verschillende mails met hem gewisseld maar de maat was vol.

Daarom zeg ik ook, ik redt me wel.
Ik laat me niet zomaar weg jagen :D
Maar zelfs ik heb wel eens op een punt gestaan dat ik bijna de stekker eruit trok, maar je leert :D

We moeten gewoon een beetje zuinig zijn op elkaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

#3
De intentie zal zeker goed zijn Frank...laat ik dat maar als eerste zeggen. Maar ik vind het een verhaal vanuit een slachtoffer positie geschreven. Het is een forum, niet meer dan wat letters en ik kijk er dus totaal anders na. Ga eerst naar jezelf kijken (in het algemeen).

Ik weet wat ik doe en niet doe. Ik maak mijn keuze's, ik reageer zoals ik reageer en daar is niemand maar dan ook niemand anders verantwoordelijk voor. Ieder die daar een idee over heeft, heeft daar een idee over. Prima...verwacht niet dat ik daar in mee ga of me schuldig over ga voelen, want dat gaat niet gebeuren. Iets waar je gister op zat in je discussie.

Als jij (dus jij) dan vind dat ik wegloop voor mijn verantwoordelijkheden, me met alle respect laf vindt (hoe verzin je de combinatie van woorden) dan zijn dat jouw gedachten. En dat heeft, vanuit mij, niets met bullying of wat dan ook te maken.

Meer ga ik er ook niet over zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

#4
Tja, zo makkelijk gaat dat niet chansig
Ik ben namelijk niet het slachtoffer..... maar het forum.
En in dit geval had het ook totaal niets met mij  te maken maar met een lid dat we een jaar geleden om dit soort dingen zijn verloren EN een mail wisseling en ban van deze week.
En ik denk als een mod dit leest die hier langer dan een jaar zit beide situaties kan bevestigen.
Het is jammer dat je het zelf aanhaalt.

Maar inderdaad jij bent zo iemand.
Je maakt onlangs een opmerking naar me die uitgelegd zou kunnen worden als kwetsend.
Ik heb je verschillende keren HEEL netjes gevraagd om even uit te leggen wat je bedoelde omdat dit kwetsend kan overkomen maar dat dit vast niet zo bedoeld was.
Jouw reactie was keer op keer.... "ik leg niets uit, je doet er maar mee wat je wilt"

Na 3x heb ik inderdaad gezegd dat ik dat een laffe houding vind.
ALLES wat ik zeg wil en kan ik verantwoorden, als iemand zegt dat iets wat ik post kwetsend is ben ik er als de kippen bij om uit te leggen dat dit absoluut niet de bedoeling was en dat ik altijd ben voor wederzijds respect.

Had je gewoon meteen gezegd "sorry kerel maar dat zie je verkeerd, dat was absoluut niet kwetsend bedoeld maar ik vind je een rot persoon" had je geen ban niets gehad (had ik ook duidelijk aangegeven) maar dan weet ik wat ik aan je heb, en de rest ook en kan ik in het vervolg jou dus ontwijken want ik heb geen zin in ruzie, allemaal verspillende energie waar niemand beter van word.

Maar het feit dat je blijft ontwijken, blijft reageren, zelfs als ik aangeef dat het nu dan over is, zand erover en terug ontopic.
Volgt er een post waar je feitelijk gewoon vraagt om een ban.
Het feit dat je dit niet gekregen hebt zou toch moeten betekenen dat ik volledig open ben in mijn vraagstelling naar je, en alleen maar een uitleg wilde.

Nu je wederom hier iets post laat je eigenlijk exact zien wat ik bedoel.
Ik zeg verschillende keren dat het NIET om mijn gaat, ik noem je niet eens, of heb jij net een ban gehad en me gemaild?
Zelfs in de disclaimer zeg ik dat ik mezelf als voorbeeld neem omdat ik andere geen "geziek" wil bezorgen....

en dan nog na zo een artikel doe je exact wat ik aangeef.
Je verdraait de intentie van het stuk.

Kerel, leg eens uit wat je beweegt om in een artikel waarin ik vraag voor wederzijds respect en vooral begrip zo iets post?
Waarom zie je de noodzaak jezelf in de spotlight te zetten?
Of mij juist niet, terwijl ik dit post voor het hele forum, dus elke bezoeker.


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richi

Helemaal met Frank eens: denk af en toe eens na voordat je iets post, met name wat het met anderen doet mogelijk. Herschrijf je bijdrage even als het verkeerd kan worden opgevat. Het hoeft niet altijd zwart-wit te zijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

reza

Ik zit ook vaak op AVS daar gaan ze toch wel heel anders met elkaar om. Dus het kan wel..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

myself

Ook dit forum was destijds toen ik hier begon heel erg open en had goede discussies met wederzijds respect en had de intentie om mensen te helpen.
Vandaag de dag zijn het vooral een paar egotjes die graag zichzelf horen en constant steken onder water geven en daardoor prille discussies meteen in de grond te boren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

morca

Mooi beschreven Frank.
Ik ervaar ook wat jij zegt.
Toen ik hier lid werd was de sfeer veel gemoedelijker.
Nu is het vaak meer wie het eerste je pootje probeert te haken.
Op roddel via pm van 3e die de boel op proberen te naaien bij beide partijen...
Wat in het verleden ook lukte, om zo leden zwart te maken of een slechte naam te geven.
Zodat andere leden dat lid gaan negeren.

Die likes was ook geen goed idee imo.
Je krijgt meer faceboook cultuur.
Zie dan hoe grappig ik ben met al mijn likes.....

Dirk

Quote from: morca on January 26, 2020, 13:37:06
Die likes was ook geen goed idee imo.
Je krijgt meer faceboook cultuur.
Zie dan hoe grappig ik ben met al mijn likes.....

^^
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.A.F._Doorhof

@reza
Als je daar iets post wat niet kan word het verwijderd en lig je eraf zonder uitleg of openbaarheid.

Tenminste dat was een paar geleden zo.
Kende via via een mod daar toen.
Beleid was heel simpel
Doe je iets wat een admin niet aanstaat dan is het gewoon weghalen en bannen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Likes is leuk toch
Alleen net als met alles sommige kunnen er niet mee overweg.

Het kan ook positief zijn
Als je niet durft te reageren geef de persoon die het wel doet dan een like. Uiteindelijk is de groep die het leuk wil hebben altijd groter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 13:39:34
@reza
Als je daar iets post wat niet kan word het verwijderd en lig je eraf zonder uitleg of openbaarheid.

Tenminste dat was een paar geleden zo.
Kende via via een mod daar toen.
Beleid was heel simpel
Doe je iets wat een admin niet aanstaat dan is het gewoon weghalen en bannen


Klopt.

Maar het forum, of het nu daar of hier is, is volgens mij om elkaar te helpen, niet om elkaar aan te vallen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Knor

#13
Quote from: morca on January 26, 2020, 13:37:06
Die likes was ook geen goed idee imo.
Je krijgt meer faceboook cultuur.
Zie dan hoe grappig ik ben met al mijn likes.....

Ben ik ook wel met je eens, maar likes worden wat mij betreft niet zozeer gegeven vanwege hun 'grappigheid'. Ik zie ze vooral als blijken van inhoudelijke meerwaarde...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

morca

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 13:41:39
Likes is leuk toch
Alleen net als met alles sommige kunnen er niet mee overweg.

Het kan ook positief zijn
Als je niet durft te reageren geef de persoon die het wel doet dan een like. Uiteindelijk is de groep die het leuk wil hebben altijd groter.
Is het leuk?
Mensen  liken mijn post dat het niet leuk is  . Deze post van jouw niet ;D

morca

Quote from: Knor on January 26, 2020, 13:49:24
Ben ik ook wel met je eens, maar likes worden wat mij betreft niet zozeer gegeven vanwege hun 'grappigheid'. Ik zie ze vooral als blijken van inhoudelijke meerwaarde...
Bij jouw  posts kan ik me dat goed  voorstellen dat je likes krijgt voor daadwerkelijke input.

Maar andere vaak ook om dom ouwehoeren.
Of iemand op eeen speelse maar doortrapte manier voor l*l proberen  te zetten.

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29
Tja, zo makkelijk gaat dat niet chansig
Ik ben namelijk niet het slachtoffer..... maar het forum.
En in dit geval had het ook totaal niets met mij  te maken maar met een lid dat we een jaar geleden om dit soort dingen zijn verloren EN een mail wisseling en ban van deze week.
En ik denk als een mod dit leest die hier langer dan een jaar zit beide situaties kan bevestigen.
Het is jammer dat je het zelf aanhaalt.


Geen idee waar je op doelt.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29


Maar inderdaad jij bent zo iemand.



Je kent me helemaal niet. Maar dat je zo naar me kijkt (en ws ook anderen) en anderen weer niet zegt hopelijk ook genoeg.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29
Je maakt onlangs een opmerking naar me die uitgelegd zou kunnen worden als kwetsend.


Klopt...dat zou kunnen. Dat bepaal je zelf. Dat is dus wat ik ook schreef en bedoel in mijn eerste reactie in dit topic
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29

Ik heb je verschillende keren HEEL netjes gevraagd om even uit te leggen wat je bedoelde omdat dit kwetsend kan overkomen maar dat dit vast niet zo bedoeld was.
Jouw reactie was keer op keer.... "ik leg niets uit, je doet er maar mee wat je wilt"


En ik heb je netjes uitgelegd waarom ik het niet ging uitleggen. Juist aangegeven dat ik het gevoel/idee heb dat het je niets gaat brengen. Hetgeen je nu als een soort quote aanhaalt heb ik zeker niet geschreven.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29
Na 3x heb ik inderdaad gezegd dat ik dat een laffe houding vind.
ALLES wat ik zeg wil en kan ik verantwoorden, als iemand zegt dat iets wat ik post kwetsend is ben ik er als de kippen bij om uit te leggen dat dit absoluut niet de bedoeling was en dat ik altijd ben voor wederzijds respect.


Ik heb ook aangegeven dat het niet de schuld van je ouders was. Twee keer en nu dan dus voor de derde keer. En het mij laf noemen deed je met alle respect...volgens jezelf. Wat ik er van vind doet er niet toe.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29
Had je gewoon meteen gezegd "sorry kerel maar dat zie je verkeerd, dat was absoluut niet kwetsend bedoeld maar ik vind je een rot persoon" had je geen ban niets gehad (had ik ook duidelijk aangegeven) maar dan weet ik wat ik aan je heb, en de rest ook en kan ik in het vervolg jou dus ontwijken want ik heb geen zin in ruzie, allemaal verspillende energie waar niemand beter van word.

Waarom zou ik sorry moeten zeggen voor iets waar ik achter sta ? Je opmerking dat het me niets zou opleveren aan ban of wat dan ook (0,0 was het toch ?) werd een paar posts anders toen je aangaf dat ik maar uit het topic moest verdwijnen als ik niets te melden had of mijn excuses aan kon bieden. Want anders je het allemaal wel eens anders kunnen gaan zien.....dus zover  de 0,0.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29
Maar het feit dat je blijft ontwijken, blijft reageren, zelfs als ik aangeef dat het nu dan over is, zand erover en terug ontopic.

Jij ws degene die bleef vragen of ik het wilde uitleggen. Daar heb ik iedere keer op gereageerd. Wanneer jij niets gevraagd had en het had laten gaan, was de rest er niet geweest. Maar na het vragen kwam er nog met een laatste post waarin je het eea kwijt kon om vervolgens te schrijven dat het maar weer on topic moet gaan. Vervolgens heb ik daar niet meer op gereageerd.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29

Nu je wederom hier iets post laat je eigenlijk exact zien wat ik bedoel.
Ik zeg verschillende keren dat het NIET om mijn gaat, ik noem je niet eens, of heb jij net een ban gehad en me gemaild?
Zelfs in de disclaimer zeg ik dat ik mezelf als voorbeeld neem omdat ik andere geen "geziek" wil bezorgen....

en dan nog na zo een artikel doe je exact wat ik aangeef.
Je verdraait de intentie van het stuk.

Dat is jouw visie/gevoel op mijn post. Ik begin met te schrijven dat je intentie zeker goed zal zijn (twijfel ik ook niet aan). Vervolgens geef ik mijn visie op het geheel en pak daarbij hetgeen er gister is geschreven om mijn visie daarmee te onderstrepen. Je hoeft het daar niet mee eens te zijn. Vraag ik ook niet.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29
Kerel, leg eens uit wat je beweegt om in een artikel waarin ik vraag voor wederzijds respect en vooral begrip zo iets post?

Kerel, volgens mij staat er simpelweg hoe ik er naar kijk. Maar dat is niet de bedoeling dat ik dat schrijf ?

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29

Waarom zie je de noodzaak jezelf in de spotlight te zetten?

Ik ga geen antwoord geven om een aanname, welke jij doet, te bevestigen of te ontkrachten.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:40:29
Of mij juist niet, terwijl ik dit post voor het hele forum, dus elke bezoeker.


Aangezien ik ook het forum ben....je spreekt zeker niet voor mij. Maar dat is volgens mij wel helder.

Gr. Hans




Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Duidelijk.

Maar met die laatste zin zeg je eigenlijk dat je vind dat iedereen gewoon maar moet doen wat ze willen ?

Ik heb namelijk met deze post de bedoeling gehad om voor alle mensen die het leuk willen hebben te proberen het leuker te maken.... Door te zeggen dat het niet op jouw slaat betekend dus dat je niet mee doet met het verbeteren

Mag natuurlijk maar gewoon dat we dat duidelijk hebben
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Van mij zou er wel vaker gebanned mogen worden, ook zonder uitleg. Zoals op AVS bv.
Daar is de sfeer echt anders en ligt de focus echt op het oplossen of bedenken van ingewikkelde zaken.
Wat dus hartstikke productief is. Als mensen niet normaal kunnen reageren op vraagstukken dan gaan ze maar ergens anders hun "goed bedoelde" advies geven. Dat is HT forum onwaardig..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 14:03:11
Duidelijk.

Maar met die laatste zin zeg je eigenlijk dat je vind dat iedereen gewoon maar moet doen wat ze willen ?


Nee hoor...dat zeg ik zeker niet. Dat is wat er in jouw hoofd gebeurt. Dus goed dat je het vraagt. Volgens mij zijn de forumregels redelijk duidelijk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 14:03:11
Ik heb namelijk met deze post de bedoeling gehad om voor alle mensen die het leuk willen hebben te proberen het leuker te maken.... Door te zeggen dat het niet op jouw slaat betekend dus dat je niet mee doet met het verbeteren

Zoals aangegeven: Je intentie zal goed zijn. Trek ik dus ook absoluut ook niet twijfel. De hele post gaat mijn inziens niet om wederzijds respect. Ik lees iets anders: Anderen moeten zich gedragen om het voor de ander makkelijker/beter te maken. Vandaar dus mijn eerste reactie: Geschreven vanuit een slachtoffer positie. En dan doel ik niet op jou specifiek als slachtoffer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

#21
Top
Daarom vroeg ik het even
Zie je niets aan de hand. Gewoon 2 volwassenen die een vraag stellen en antwoord geven.

Laten we nu dat blijven proberen ;)

Sloeg op deel 1

Deel 2
Is een mening
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 14:11:55
Top
Daarom vroeg ik het even
Zie je niets aan de hand. Gewoon 2 volwassenen die een vraag stellen en antwoord geven.

Laten we nu dat blijven proberen ;)

Sloeg op deel 1

Deel 2
Is een mening

Geen idee wat deel 1 is of deel 2.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Quote from: reza on January 26, 2020, 14:04:41
Van mij zou er wel vaker gebanned mogen worden, ook zonder uitleg. Zoals op AVS bv.
Daar is de sfeer echt anders en ligt de focus echt op het oplossen of bedenken van ingewikkelde zaken.
Wat dus hartstikke productief is. Als mensen niet normaal kunnen reageren op vraagstukken dan gaan ze maar ergens anders hun "goed bedoelde" advies geven. Dat is HT forum onwaardig..
Op het AVS forum, gaat het daar ook over het milieu, politiek etc.?
(hebben ze Like buttons?)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

reza

Of die topics er zijn weet ik niet, ik kom er in ieder geval niet. Like buttons zijn er wel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"