Attitude en gedrag....

Started by J.A.F._Doorhof, January 26, 2020, 12:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: Kjelt on January 28, 2020, 10:23:05
Er is bijna niemand die in 1 hokje zit. Als je de cursus doet (ooit 10 jaar geleden wel eens gehad) dan zie je dat je in meerdere van die hokjes kleurt,
soms is er een dominante (hoogste score) soms is het vrij gelijk.

De roos van Leary, tsja wie heeft er geen variant op een cursus voorbij zien komen  ;)

Quote from: Kjelt on January 28, 2020, 10:23:05Het probleem bij een forum is dat je geen directe feedback van de ander krijgt.
Het geschreven woord is vaak harder door het gebrek aan intonatie, gezichtsuitdrukking, kan vaak op meerdere wijzen gelezen en geinterpreteerd worden, dan een conversatie in real life, waar het gesproken woord en de feedback direct komt waardoor je je kunt excuseren of meteen zeggen dat het niet zo bedoeld is.

Dat niet alleen, mensen (en dus ook hier) zijn gelijk geneigd om uit te gaan van het slechtste. Geen idee, maar ik denk dat het ook wel met de attitude in het dagelijkse leven te maken heeft. Kijk maar eens in het verkeer. 30 jaar geleden kreeg je een middelvinger of hooguit een scheldpartij door een open raam (ging vrij makkelijk toen airco nog een zeldzaamheid was). Anno 2020 rijden ze je klem en slaan jou en je auto aan diggelen als ze de kans krijgen. Een beetje jennen en klieren met elkaar ontaardt al snel in gekwetst zijn met alles wat daar bij hoort. Ook in maatschappelijke discussies zie je dat. Voor Facebook en Trutter hadden we discussies, argumenten en dan was je het wel of niet met elkaar eens onder de streep. Nu is er een discussie, moet er een duidelijke winnaar zijn en de verliezer moet he-le-maal kapot. Gelijk krijgen is niet meer genoeg. Kapot moet je. Het liefst in privé dus we zoeken op waar je werkt en we gaan je werkgever aanmoedigen om je te ontslaan of we zorgen dat je geen opdrachten meer krijgt. Digitale Tokkies. Ze noemen zichzelf overigens social justice warriors maar death squad zou meer bij de inhoud passen.

Oftewel: als men zich gecorrigeerd voelt of niet bereikt wat voor ogen staat gaan alle registers open. De één heeft daar meer last van dan de ander, dat dan wel. Ik kan wel zeggen dat de bezuinigingen op de GGZ overal in de maatschappij zichtbaar worden....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

HP: ik herken je verhaal gelukkig niet in mijn leven.

J.A.F._Doorhof

Ik wel jammer genoeg
Zoiets heet ook wel eens jaloezie.
Denk aan #metoo bv

Voor een gedeelte absoluut waar waarschijnlijk maar ik vrees dat voor het overgrote merendeel de factor Racune en jaloezie enorm speelt
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tabcam

@HP: Wat voegt een analyse wat er volgens jou mis gaat/is gegaan t.o.v. in NL 30 jaar gelden toe aan een topic hoe we het hier leefbaar houden? Krijgen we over die analyse weer discussie etc..

Is het niet handiger dat iedereen een beetje aan zelfreflectie doet? Heb je het stukje over disinformatie gelezen? Volgens mij is punten 5 en 17 direct van toepassing.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mario D

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2020, 10:15:28
Ik ken wel een redelijk goede en leuke fotograaf :D

Maar is misschien niet eens een gek idee.
Zou het dan wel vrijwillig laten trouwens.
Maar een gepersonaliseerde avator doet het altijd beter dan iets abstracts.

Done.  ;D


Hanky Panky

Quote from: TabCam on January 28, 2020, 11:46:25
@HP: Wat voegt een analyse wat er volgens jou mis gaat/is gegaan t.o.v. in NL 30 jaar gelden toe aan een topic hoe we het hier leefbaar houden? Krijgen we over die analyse weer discussie etc..

Is het niet handiger dat iedereen een beetje aan zelfreflectie doet? Heb je het stukje over disinformatie gelezen? Volgens mij is punten 5 en 17 direct van toepassing.

Jouw analyse van mij daar zitten we wel om verlegen?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HuubF

#231
Quote from: TabCam on January 28, 2020, 11:46:25
... Heb je het stukje over disinformatie gelezen? Volgens mij is punten 5 en 17 direct van toepassing.

Haha het lijkt wel een beschrijving van Trump.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hanky Panky

Quote from: HuubF on January 28, 2020, 12:06:03
Haha het lijkt wel een beschrijving van Trump.

Mwoah, ik herken er veel van Greta T in terug. Onder andere de 'How dare you' gambit.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

oud_account_1

Quote from: Hanky Panky on January 28, 2020, 12:16:06
Mwoah, ik herken er veel van Greta T in terug. Onder andere de 'How dare you' gambit.
Da's mooi, kan Frank of het mod-team haar bannen?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Wie wat waar ?
Greta van fleet ?

NEEEEEE :D

Hi en welcome Mario :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tabcam

Quote from: Hanky Panky on January 28, 2020, 12:05:53
Jouw analyse van mij daar zitten we wel om verlegen?
Het was en is geen analyse van jou. Het is aanspreken op jouw gedrag en houding. Mag je ook bij mij doen. Lijkt me relevant in het licht van dit topic.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hanky Panky

Quote from: TabCam on January 28, 2020, 13:08:07
Het was en is geen analyse van jou. Het is aanspreken op jouw gedrag en houding. Mag je ook bij mij doen. Lijkt me relevant in het licht van dit topic.

Ik parkeer het even, je reactie heeft een te hoog mod-gehalte voor mijn smaak.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Lucky.L

Misschien is het beter om dit topic maar weer te sluiten en het beleid door te voeren aangezien het hier ook al weer vervelend gaat worden.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

J.A.F._Doorhof

Dan zien we direct wie wel en niet mee wil werken.....
En ook andere zien dat dan, dus bij een doorvoering van die regels krijgen we dan achteraf hopelijk wat minder "gejank" van de zogenaamde online vriendjes.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Geert (gvc)

Als we nu eens invoeren dat iedereen na 3 posts pas terug verder mag discuteren na iets gepost te hebben in het 'Welke muziek luister je vandaag?' topic 😜? Kwestie van wat tot rust te komen en de prioriteiten juist te hebben 😉
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

morca

Quote from: gvc on January 28, 2020, 13:58:46
Als we nu eens invoeren dat iedereen na 3 posts pas terug verder mag discuteren na iets gepost te hebben in het 'Welke muziek luister je vandaag?' topic 😜? Kwestie van wat tot rust te komen en de prioriteiten juist te hebben 😉
Verplichte Zen moment om tot bezinning te komen  :clapping:


Tabcam

Quote from: gvc on January 28, 2020, 13:58:46
Als we nu eens invoeren dat iedereen na 3 posts pas terug verder mag discuteren na iets gepost te hebben in het 'Welke muziek luister je vandaag?' topic 😜? Kwestie van wat tot rust te komen en de prioriteiten juist te hebben 😉
Tot bezinning komen is altijd goed. Ik ben alleen bang dat men juist muziek gaat posten waar ofwel meer vuur dan wel telkens hetzelfde e.d. :nopompom:

Dit soort maatregels help helaas niet tegen kwaadwillenden. Beetje humor helpt wel om topics draagbaar te maken @gvc :pompom:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hanky Panky

Quote from: TabCam on January 28, 2020, 14:49:28
Beetje humor helpt wel om topics draagbaar te maken @gvc :pompom:

Er zijn genoeg voorbeelden op dit forum waar de ene deelnemer humor inbrengt en de ander uit zijn broekje springt van woede....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Mario D

Quote from: morca on January 28, 2020, 14:41:24
Mario,,,ik dacht ff een moment ...wie is dat  :clapping:

Er staat toch JL audio in mijn onderschrift.  :D

Mario D

Quote from: Hanky Panky on January 28, 2020, 14:59:15
Er zijn genoeg voorbeelden op dit forum waar de ene deelnemer humor inbrengt en de ander uit zijn broekje springt van woede....

Idd, omdat we allemaal verschillen van karakter.
Met over de rooie te gaan schiet je trouwens niets op, Zowel niet in het dagelijks leven als hier op het forum. Je leven word er alleen somberder op. (En je leeft minder lang denk ik).  :D

DustinV

Quote from: Mario D on January 28, 2020, 15:08:49
Idd, omdat we allemaal verschillen van karakter.
Met over de rooie te gaan schiet je trouwens niets op, Zowel niet in het dagelijks leven als hier op het forum. Je leven word er alleen somberder op. (En je leeft minder lang denk ik).  :D

Goed voor je hart is het in ieder geval niet.

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat je daar een punt hebt HP.
Kijk humor is leuk maar kan ook kwetsend zijn.

Laat zeggen je bent een flink betoog aan het houden voor een kabel die echt fantastisch klinkt.
Je krijgt zo iemand tegen over je die niets onderbouwd, maar alleen elke post zegt "geloof je dat nu echt, allemaal placebo"
Elke keer weer dat soort posts.
Je doet je best hem/haar te overtuigen dat je toch ook dubbele blindtests hebt gedaan en dat ook daaruit kwam dat die kabel het beste was.
Met andere woorden je doet je best om jouw passie over te brengen op die ander.

Nu krijg je ineens.... ik zou eerder een dubbele oren test laten doen lol lol
Kan erg leuk zijn voor de poster van die post, of zelfs zijn digitale vrienden die het ook allemaal maar onzin vinden die kabels.
Maar voor degene die zijn best doet zijn punt te maken kan die "grap" enorm kwetsend overkomen en zelfs tot een punt leiden dan volwassen mensen gewoon jankend achter hun PC zitten (of Mac).

Leuk.... ja natuurlijk voor jou.
Maar zo zijn we dus wel in het verleden bouwers van speakers kwijt geraakt omdat ze om de haverklap belachelijk gemaakt werden omdat hun een bepaald Xover filter gebruikte dat normaliter niet werkte.

En dat is trouwens niet alleen met dit soort dingen.
Je wil niet weten hoe de gitaar forums soms reageren op zogenaamd "klankhout" of "coatings"
In mijn optiek is het simpel.... pickups bepalen voor 80% het geluid, de rest... openheid van de gitaar, denk aan de redspecial waar kamers inzitten ipv een volledig dichte body. Voor mij is het dan ook vaak belangrijker hoe zo een ding speelt en eruit ziet. PUP (pickups) die kan je altijd wisselen.

Maar pas op als je dit in een tonewood topic plaatst, je word nog net niet eruit geflikkerd.

Humor ligt heel dicht bij verdriet.
Denk daar gewoon eens aan.

Mensen op dit forum (en andere) posten geen onzin (tenzij ze dit opzettelijk doen maar daar prik je heel snel doorheen).

IEDEREEN post wat hij/zij geloofd.
Wie ben jij dat om daar aan te twijfelen of het belachelijk te maken.
Net als jij iets geloofd, geloofd een ander dat ook.
Het is mooi als mensen dat iets meer tot zich laten indringen.

Daarnaast is ook elke situatie anders.
Wij hebben een batcave en daarom wil ik absoluut zwart en minder lightoutput.
Maar dat slaat helemaal nergens op als je in een woonkamer met lichte muren zit en doorzicht gordijnen dan moet je juist veel licht hebben en zwart.... maakt niet uit.
Als je die achtergronden NIET leest of niet WIL lezen dan sta je dus lijnrecht tegen over elkaar en dat leidt tot discussies terwijl beide partijen in feite 100% gelijk hebben.

Het heeft dan ook totaal geen zin om de mensen in de woonkamer uit te gaan leggen dat een dieper zwart zorgt voor hogere contrast waardes dus dat je het sukkel vindt dat hij/zij dat niet eens weet. Net zoals de man/vrouw in de batcave niet hoeft te horen dat 12 ftlbm van een scherm amper te zien is.

Als we dat soort begrip voor elkaar nu eens opbrengen en er vanuit gaan dat iedereen in zijn/haar situatie een andere waarheid heeft. Dan zijn we al een stuk.
En dit is waar heel vaak overheen gelezen word.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"