Ben ook Picard lekker aan het volgen. Star Trek is altijd goed! Wel is mij iets erg vervelends gaan opvallen en ik weet niet of anderen dat ook zien. Het ontneemt me een beetje de fun uit de serie terwijl het juist zo veel potentie biedt.
Het zijn geen spoilers qua serie, maar als het je op dezelfde manier triggert als dat het bij mij deed zou je het misschien niet willen lezen
Ik heb door de jaren heen vaker dingen van Patrick Stewart (Picard

) gezien die niet met Star Trek. Zoals bijvoorbeeld "Eleventh Hour" (2006) en "Blunt Talk" (Comedy, 2015-2016) .
In Blunt Talk serie viel mij al op dat het acteerwerk en met name de voortbrenging van dialoog. Vroeger werd Stewart erg geroemd hierom, maar ik bemerkte bij Blunt Talk al dat dit achteruit was gegaan. Het lijkt gemaakt over te komen en dat er te veel moeite wordt gedaan om dit dialoog emotie / visuele uitdrukking en/of uitstraling te geven. Terwijl ten tijde van "Eleventh Hour" zijn performance veel meer gelijkenissen toonde met TNG.
Vanaf e1 van Picard had ik dat gevoel ook en met name bij de dialogen van Picard zelf. Er voelt iets onnatuurlijks aan. Dat was ten tijde van TNG helemaal niet het geval. Misschien dat het "opstart ep's" zijn (de eerste ep's van TNG waren ook zeer houterig) maar ik vond het zeer opvallend
Bij e2 ging ik er nog meer op letten en viel het mij op dat in de scene's met dialoog van Picard ogenschijnlijk meer 'cuts' zitten en dat zinnen ietwat onnatuurlijk overlopen (door de cut?). En daarmee bekroop mij sterk het gevoel dat Stewart er misschien wat moeite mee heeft en dat de regisseur met de beste wil van de wereld dat alleen naar 'adequate' of 'good' kan krijgen ipv 'rock solid'.