Het Tactile Response en BEQ topic

Started by maximus79, December 29, 2019, 13:01:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LS2

#75
Quote from: maximus79 on January  4, 2020, 13:23:08
Dan snap ik niet wat je hier bedoeld, bij zit de minidsp tussen de receiver en subwoofer. De minidsp krijgt een signaal dat is aangepast aan mijn ruimte (dirac) dus stom gezegd dan ik hier weer vlak (of een house curve) en de minidsp veranderd het signaal voor de laag optimalisatie per film.
Ik vind dat vreemd. Want je schrijft hieronder al zelf:
Quote from: maximus79 on January  4, 2020, 12:36:33
. Je moet sub eq en BEQ voor films los zien van elkaar. Sub doe je voor je ruimte en BEQ voor de bron, de film in dit geval.
BEQ voor de bron
Dirac voor je ruimte

En heb ik onderstaande duidelijk beschreven?

Quote from: LS2 on January  4, 2020, 12:48:10
Wat ik hierboven bedoel:
Stel dat de opname niet gedempt zou zijn en er dus geen BEQ nodig zou zijn dan krijgt je receiver van de bron toch hetzelfde signaal als wanneer de opname wel gedempt is en met minidsp en beq gecorrigeerd?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

maximus79

Quote from: LS2 on January  4, 2020, 13:46:14
Ik vind dat vreemd. Want je schrijft hieronder al zelf:BEQ voor de bron
Dirac voor je ruimte

En heb ik onderstaande duidelijk beschreven?

Wat ik zeg klopt dan toch? Of je nou wel of niet je ruimte corrigeert met een audyssey, dirac of whatever, BEQ staat hier los van. Wat is nou eigenlijk je vraag? ;D

QuoteKan de minidsp niet tussen bron en versterker? Dan krijg je het BEQ gecorrigeerde signaal dat dirac kan aanpassen aan jouw ruimte

Hoe zou je dit dan willen aansluiten?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

LS2

#77
Quote from: maximus79 on January  4, 2020, 13:57:25
Wat ik zeg klopt dan toch? Of je nou wel of niet je ruimte corrigeert met een audyssey, dirac of whatever, BEQ staat hier los van. Wat is nou eigenlijk je vraag? ;D
Ik "beweer" dat je op het meest natuurgetrouwe signaal audyssey, dirac of whatever moet loslaten en dat is dus het signaal dat ge-BEQ't is. Ik stel over deze bewering enkele kritische vragen want het kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd zie.

Maar ik denk dan, je speelt een film af via blu-ray die gedempt is in het laag. Eigenlijk zou je blu-ray speler het on gedempte signaal naar je receiver moeten sturen maar nu heb je daar dus BEQ voor nodig. Je zegt dat je de minidsp alleen gebruikt om BEQ te gebruiken.

Laten we zeggen dat een gedempte opname een krom signaal geeft. Dat kromme signaal lever je aan je minidsp door de blu-ray speler op de input van minidsp aan te sluiten. De minidsp maakt er met BEQ een recht signaal van en je sluit dus de minidsp via de output aan op de blu-ray input van je receiver zodat die het correcte rechte signaal krijgt.

Vervolgens stuurt je receiver dat rechte signaal naar je speakers maar door kamer- en speakerinvloeden hoor je dat geluid weer op een andere manier krom.

Als je receiver dat rechte signaal met dirac weer tegengesteld krom maakt (tov de kromming van de ruimte- en speakerinvloeden) dan hoor je weer een recht signaal. Precies zoals het van de minidsp naar je receiver gaat.

Dus zoals het origineel bedoeld is. Zelf kun je dirac natuurlijk wel zo instellen naar je eigen smaak zoals een housecurve
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

morca

Quote from: LS2 on January  4, 2020, 14:13:28
Ik "beweer" dat je op het meest natuurgetrouwe signaal audyssey, dirac of whatever moet loslaten en dat is dus het signaal dat ge-BEQ't is. Ik stel over deze bewering enkele kritische vragen want het kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd zie.

Maar ik denk dan, je speelt een film af via blu-ray die gedempt is in het laag. Eigenlijk zou je blu-ray speler het on gedempte signaal naar je receiver moeten sturen maar nu heb je daar dus BEQ voor nodig. Je zegt dat je de minidsp alleen gebruikt om BEQ te gebruiken.

Laten we zeggen dat een gedempte opname een krom signaal geeft. Dat kromme signaal lever je aan je minidsp door de blu-ray speler op de input van minidsp aan te sluiten. De minidsp maakt er met BEQ een recht signaal van en je sluit dus de minidsp via de output aan op de blu-ray input van je receiver zodat die het correcte rechte signaal krijgt.

Vervolgens stuurt je receiver dat rechte signaal naar je speakers maar door kamer- en speakerinvloeden hoor je dat geluid weer op een andere manier krom.

Als je receiver dat rechte signaal met dirac weer tegengesteld krom maakt (tov de kromming van de ruimte- en speakerinvloeden) dan hoor je weer een recht signaal. Precies zoals het van de minidsp naar je receiver gaat.

Dus zoals het origineel bedoeld is. Zelf kun je dirac natuurlijk wel zo instellen naar je eigen smaak zoals een housecurve
Elke beq file is anders.
Dan moet hij dirac draaien voor elke film.

Maximus legt het goed uit.
Maar dat punt  vat jij niet lijkt het ,wat hij probeert uit te leggen

morca

Quote from: mancaver on January  4, 2020, 12:41:23
Ik vraag me dan echt af hoe je een BEQ kan laden en ook nog (een) gecorrigeerde sub(s) kan gebruiken 'bovenop' die BEQ. Ik heb op de DDRC's geen input waar ik de BEQ kan inladen.
Heeft de gewone minidsp dat wel ?

maximus79

Quote from: LS2 on January  4, 2020, 14:13:28
Ik "beweer" dat je op het meest natuurgetrouwe signaal audyssey, dirac of whatever moet loslaten en dat is dus het signaal dat ge-BEQ't is. Ik stel over deze bewering enkele kritische vragen want het kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd zie.

Maar ik denk dan, je speelt een film af via blu-ray die gedempt is in het laag. Eigenlijk zou je blu-ray speler het on gedempte signaal naar je receiver moeten sturen maar nu heb je daar dus BEQ voor nodig. Je zegt dat je de minidsp alleen gebruikt om BEQ te gebruiken.

Laten we zeggen dat een gedempte opname een krom signaal geeft. Dat kromme signaal lever je aan je minidsp door de blu-ray speler op de input van minidsp aan te sluiten. De minidsp maakt er met BEQ een recht signaal van en je sluit dus de minidsp via de output aan op de blu-ray input van je receiver zodat die het correcte rechte signaal krijgt.

Vervolgens stuurt je receiver dat rechte signaal naar je speakers maar door kamer- en speakerinvloeden hoor je dat geluid weer op een andere manier krom.

Als je receiver dat rechte signaal met dirac weer tegengesteld krom maakt (tov de kromming van de ruimte- en speakerinvloeden) dan hoor je weer een recht signaal. Precies zoals het van de minidsp naar je receiver gaat.

Dus zoals het origineel bedoeld is. Zelf kun je dirac natuurlijk wel zo instellen naar je eigen smaak zoals een housecurve

Je maakt het veels te ingewikkeld volgens mij......BEQ gaat alleen maar over het laag zeg vanaf rond de 30hz en daar onder wat weg gefilterd is op de blu-ray bijvoorbeeld. Ik ga in herhaling vallen maar zie BEQ nou eens los van je normale room correctie.....je kamer is helemaal niet van belang met BEQ.
Natuurlijk moet je als wel al correctie heb op je sub, hier rekening mee houden, maar je sub correctie voor je kamer en BEQ kunnen gewoon naast elkaar leven.

Kijk anders even naar de link die ik gedeeld over BEQ, daar is zo veel info te vinden.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: morca on January  4, 2020, 14:24:30
Heeft de gewone minidsp dat wel ?

Bij de 2x4 en 2x4 Hd sowieso, bij de DDRC's geen idee.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

CinéHome

Ik ben zo niet van de pc aan de receiver. Ik speel nog al mijn films het liefste via de blu-ray. 😇
Dan is het alvast een handige tussen-oplossing om een benaderde BEQ setting te kunnen instellen via presets.
Als er dan ergens een lijst gepubliceerd wordt voor elke film wat het afkap-punt is en met welke sterkte, kom je ook al een heel eind.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

maximus79

Quote from: MichelDW on January  4, 2020, 14:29:29
Ik ben zo niet van de pc aan de receiver. Ik speel nog al mijn films het liefste via de blu-ray. [emoji56]
Dan is het alvast een handige tussen-oplossing om een benaderde BEQ setting te kunnen instellen via presets.
Als er dan ergens een lijst gepubliceerd wordt voor elke film wat het afkap-punt is en met welke sterkte, kom je ook al een heel eind.
Je hoeft geen pc aan de receiver te hebben.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

LS2

Ik zal er nog eens over nadenken.

Maar ik zie beq en dirac toch ook los van elkaar? En ik heb het idee dat ik weet wat BEQ doet. Het haalt ultralaag informatie terug dat op bijvoorbeeld de blu-ray schijf ontbreekt tov de originele opname. Dus als de schijf die informatie wel zou bevatten dan komt die informatie toch ook zo via de bron je receiver binnen?
En als de schijf die informatie niet bevat dan zou het toch het best zijn als je receiver die informatie wel ontvangt en doorgeeft aan je sub(s)? En daar gebruik je een BEQ file voor denk ik dan. En die laadt Maximus79 in zijn minidsp, dus dan hoort die minidsp toch voor de receiver en niet erna?

Maar zoals gezegd, ik zal er nog eens over nadenken.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

LS2

Want jij zegt dat dirac en beq naast elkaar kunnen bestaan. Maar je gebruikt dus dirac.
Je krijgt een onvolledig signaal van je bron want er ontbreekt info onder de 30hz. Je dirac is zo ingesteld dat het hele spectrum gecorrigeerd wordt voor ruimte- en speakerinvloeden. Dus het onvolledige signaal wordt altijd op dezelfde manier gediract. Dan hoor je dus als je niet beq't het geluid zoals het op de bron bedoeld is. Incompleet.

Dus je gooit er via de minidsp nog eens beq overheen. Maar die beq moet uitgaan van het onvolledige signaal,niet van het onvolledige geluid(!). Je corrigeert dus niet het onvolledige signaal, maar het gecorrigeerde onvolledige signaal. Dat kan toch nooit uitpakken zoals waar beq voor bedoeld is?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

morca

#86
Dat pakt wel uit zoals bedoeld is.


Je gebruikt dirac of whatever om je normale response goed te krijgen.

Daarna speell je die film af met hpf ingemixt.

Daarna maakt minidsp die hpf ongedaan door hem reverse te liften.

Its simple.

De mini dsp hoort idd op de subuitgang.
Anders werkt het beq niet goed.
En je moet dirac elke keer draaien....


RalphH

#87
Dirac draai je 1x, je moet m enkel altijd aanzetten is wat je bedoelt gok ik.
En aangezien je Dirac niet instelt met een bron (bijv blu ray) waar info op ontbreekt, is dirac idd je basis. Wat je op het latere in of uitgaans-signaal corrigeert of toevoegt, doet dan niet meer ter zake.

Ik snap enkel nog steeds niet waar men de beq correctie vandaan haalt zonder de originele bron te kennen/bezitten. Ik haal dat ook niet uit het topic op avs. Ik zie geregeld een redelijk steil aflopend "origineel" verloop waar niet echt uit te halen lijkt wat er bijverzonnen moet worden.
Maar als t wat toevoegd zal t wel goed zijn. Ik zal volgende week eens eea testen, ben nu niet thuis.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

Quote from: morca on January  4, 2020, 15:34:41
Dat pakt wel uit zoals bedoeld is.


Je gebruikt dirac of whatever om je normale response goed te krijgen.

Daarna speell je die film af met hpf ingemixt.

Daarna maakt minidsp die hpf ongedaan door hem reverse te liften.

Its simple.

De mini dsp hoort idd op de subuitgang.
Anders werkt het beq niet goed.
En je moet dirac elke keer draaien....
Precies
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Quote from: LS2 on January  4, 2020, 14:44:47
Want jij zegt dat dirac en beq naast elkaar kunnen bestaan. Maar je gebruikt dus dirac.
Je krijgt een onvolledig signaal van je bron want er ontbreekt info onder de 30hz. Je dirac is zo ingesteld dat het hele spectrum gecorrigeerd wordt voor ruimte- en speakerinvloeden. Dus het onvolledige signaal wordt altijd op dezelfde manier gediract. Dan hoor je dus als je niet beq't het geluid zoals het op de bron bedoeld is. Incompleet.

Dus je gooit er via de minidsp nog eens beq overheen. Maar die beq moet uitgaan van het onvolledige signaal,niet van het onvolledige geluid(!). Je corrigeert dus niet het onvolledige signaal, maar het gecorrigeerde onvolledige signaal. Dat kan toch nooit uitpakken zoals waar beq voor bedoeld is?
Mss begrijp ik het ook niet goed  maar Ik denk dat je hier een reëel punt hebt.

De BEQ zou moeten worden toegepast op een onbewerkt LFE signaal.
Dirac (of anders) past het LFE aan aan je luisterplek, en die verschilt per ruimte/ positie etc.

Het tactile signaal heeft die aanpassing imo niet nodig,  het is immers niet gerelateerd aan de ruimte.
En daarom kan dat een vaste instelling per film zijn.
Elke film is anders en daarom verschillende instellingen.


Nog iets, hoe zit het met bv netflix, heeft elke serie zulke instellingen?

mancaver

Quote from: morca on January  4, 2020, 15:34:41
Its simple.

De mini dsp hoort idd op de subuitgang.
Anders werkt het beq niet goed.
En je moet dirac elke keer draaien....
Niet simpel dus als je eerst de BEQ in moet laden en dan de Dirac moet laten draaien... Ik heb 2 DDRC-88A's om 11 kanalen (incl subs) te DSP'en. Dat gaat dan een hele tijd duren om een filmpje te gaan kijken :(

Of de Minidsp 2x4 aansluiten op de sub-out van de receiver, BEQ daar op inladen en dan de output van de 2x4 naar de sub-in van de DDRC-88A. Is dat niet makkelijker?

morca

Quote from: RalphH on January  4, 2020, 16:30:06
Dirac draai je 1x, je moet m enkel altijd aanzetten is wat je bedoelt gok ik.
En aangezien je Dirac niet instelt met een bron (bijv blu ray) waar info op ontbreekt, is dirac idd je basis. Wat je op het latere in of uitgaans-signaal corrigeert of toevoegt, doet dan niet meer ter zake.

Ik snap enkel nog steeds niet waar men de beq correctie vandaan haalt zonder de originele bron te kennen/bezitten. Ik haal dat ook niet uit het topic op avs. Ik zie geregeld een redelijk steil aflopend "origineel" verloop waar niet echt uit te halen lijkt wat er bijverzonnen moet worden.
Maar als t wat toevoegd zal t wel goed zijn. Ik zal volgende week eens eea testen, ben nu niet thuis.
Aan de plotjes te zien lezen ze het uit.
Met dezelfde software als de master bass list van avs denk ik
Aan de hand daarvan maakt men de correctie file.

Dus idd je ijkt je set met de normale output overal.
Dus alles wat goed is opgenomen klinkt goed.

Naarna komt de beq om aan te vullen wat het hpf weggefiltert heeft in de studio.
Dirac is niet ingeregeld met die lpf uit die bluray.
Dus de correctie moet tusssen de receiver en de sub gebeuren.

RalphH

Maakt toch niet uit waar de beq zit? Al zou je m op de bron toepassen, dat boeit niet.
Dirac/audyssey/trinnov corrigeert je speaker response in de ruimte,  beq doet een aanpassing op het in/uitgangssignaal van een bron die niets met de kamer response te maken heeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mancaver

Quote from: RalphH on January  4, 2020, 16:30:06
Ik snap enkel nog steeds niet waar men de beq correctie vandaan haalt zonder de originele bron te kennen/bezitten. Ik haal dat ook niet uit het topic op avs. Ik zie geregeld een redelijk steil aflopend "origineel" verloop waar niet echt uit te halen lijkt wat er bijverzonnen moet worden.
Maar als t wat toevoegd zal t wel goed zijn. Ik zal volgende week eens eea testen, ben nu niet thuis.
Ik vraag me dat dus ook nog steeds af. Als dit puur door een paar bass-heads wordt toegevoegd ben ik geen fan. Is het op een bestaande file (bioscoop) gebasseerd dan ben ik geinteresseerd ;)
Ik heb net nog eens Edge of Tomorrow getest en moet toch constateren dat er wel degelijk output onder de 20-30Hz in zit. Ik zou dit niet graag geboost zien met 20Db, subs gaan nu al tekeer :)

Edit:
Quote van AVSForum:
@aron7awol are Edge of Tomorrow and Battle LA the only no BEQ needed titles so far? They're the only ones that I remember.

morca

Quote from: mancaver on January  4, 2020, 16:40:47
Niet simpel dus als je eerst de BEQ in moet laden en dan de Dirac moet laten draaien... Ik heb 2 DDRC-88A's om 11 kanalen (incl subs) te DSP'en. Dat gaat dan een hele tijd duren om een filmpje te gaan kijken :(

Of de Minidsp 2x4 aansluiten op de sub-out van de receiver, BEQ daar op inladen en dan de output van de 2x4 naar de sub-in van de DDRC-88A. Is dat niet makkelijker?
Ik doelde op Maximus zijn setup.

Voor jouw is het niet handig idd.

Dat laatste zo zou ik het doen.
Alleen dan de minidsp 2x4 achter je DDRC-88........wacht effe jij hebt multi subs...
Dan moet hij voor de DDRC-88A's idd.
Want dan stuur je op meer dan 1 subout out kanaal op de DDRC-88A's vermoed ik .

Dan is het simpel.
Zoal jij nu zegt elke keer dsp instellen voor elke film niet ;D

Daarom zei ik ook mbt Maximus zijn set.

morca

Quote from: RalphH on January  4, 2020, 16:46:45
Maakt toch niet uit waar de beq zit? Al zou je m op de bron toepassen, dat boeit niet.
Dirac/audyssey/trinnov corrigeert je speaker response in de ruimte,  beq doet een aanpassing op het in/uitgangssignaal van een bron die niets met de kamer response te maken heeft.
Klopt helemaal meastro.

Alleen de bron is vaak hdmi.
Daar past de 2x4 niet tussen.
Daarom zeg ik daarna.

Als je bv 5.1 bv los naar de amp vanaf je oppo stuurt met tulp.
Dan kan de 2x4 ook daartussen idd

maximus79

#96
Quote from: mancaver on January  4, 2020, 16:40:47
Niet simpel dus als je eerst de BEQ in moet laden en dan de Dirac moet laten draaien... Ik heb 2 DDRC-88A's om 11 kanalen (incl subs) te DSP'en. Dat gaat dan een hele tijd duren om een filmpje te gaan kijken :(

Of de Minidsp 2x4 aansluiten op de sub-out van de receiver, BEQ daar op inladen en dan de output van de 2x4 naar de sub-in van de DDRC-88A. Is dat niet makkelijker?
Morca bedoeld denk ik dat als de minidsp niet tussen je receiver en sub doet dat je dan dirac steeds zou moeten draaien? Geen idee maar dit is niet aan de orde.

Dirac hoef je niet steeds te draaien per film.....dat zou wat zijn zeg[emoji23]

Hoe ik het heb is het letterlijk 30 sec werk. In de minidsp app laad ik een film uit een lijst en klaar. Je kan 4 configs laden bijvoorbeeld voor verschillende films, ik gebruik 1 config als bypass zonder correctie. Je kan ook met een Harmony of zelfs een sony AB de minidsp van config veranderen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

Quote from: morca on January  4, 2020, 16:52:46
Klopt helemaal meastro.

Alleen de bron is vaak hdmi.
Daar past de 2x4 niet tussen.
Daarom zeg ik daarna.

Als je bv 5.1 bv los naar de amp vanaf je oppo stuurt met tulp.
Dan kan de 2x4 ook daartussen idd

Achso, ja idd beetje lastig met hdmi. Anders een werkje om je bronaudio om te zetten via een mkvtje ofzo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

#98
Maar laten we de BOSS niet vergeten he!
Dat is op subwoofer gebied voor mij de beste upgrade ooit! Als ik moet kiezen draai ik liever zonder sub dan zonder BOSS.

Reza en misschien William komen over een paar weken op bezoek, ik ben echt benieuwd wat hun er van vinden!!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

martien