Wat is nou de beste mediaspeler als prijs niet uitmaakt?

Started by Fiscus, November 8, 2019, 19:47:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

THX-UltraII

Via een forum in Spanje voor 250 te bestellen.

https://forum.redfox.bz/threads/mediaplayer-m9702-und-das-fachsimpeln-dar%C3%BCber.77350/page-22

Zie openingspost

@Alex: de Oppo (en dus de 9702) is de ENIGE speler die Dolby Vision en HDR10+ ondersteuning voor BDMV rips ondersteunt.

angelo41

Quote from: THX-ultraII on November 24, 2019, 19:19:26
Via een forum in Spanje voor 250 te bestellen.

https://forum.redfox.bz/threads/mediaplayer-m9702-und-das-fachsimpeln-dar%C3%BCber.77350/page-22

Zie openingspost

@Alex: de Oppo (en dus de 9702) is de ENIGE speler die Dolby Vision en HDR10+ ondersteuning voor BDMV rips ondersteunt.
thanks

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


THX-UltraII

ik heb in een ander topic al aangegeven dat het me handig lijkt dat we hier op het forum een powerbuy opzetten.

holco

Ik heb wat pagina's aan het eind van dat topic gelezen en zo te zien zijn er best wel wat problemen (nog) mee, geeft op zich niks als er frequent maar firmware oplossingen zijn, maar contact zoeken via een Spanjaard naar een Chinees bij specifieke problemen lijkt mij verre van ideaal.


 
Quote from: THX-ultraII on November 24, 2019, 19:19:26
Via een forum in Spanje voor 250 te bestellen.

https://forum.redfox.bz/threads/mediaplayer-m9702-und-das-fachsimpeln-dar%C3%BCber.77350/page-22

Zie openingspost

@Alex: de Oppo (en dus de 9702) is de ENIGE speler die Dolby Vision en HDR10+ ondersteuning voor BDMV rips ondersteunt.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

Quote from: IMWhizzle on November 24, 2019, 18:12:09
De perfecte mediaspeler op dit moment is de Oppo cloon M9702. Het draait werkelijk alles, net als de oude vertrouwde Popcorn Hour spelers toentertijd. Geen Android, lekker Linux en de beste beeld- en geluidskwaliteit. Speelt als enige speler op de wereld dual layer Dolby Vision (de versie op UHD discs).

Beste investering sinds tijden.

Zit er ook een (NL) ondertitel scraper op/in die je films voorziet van NL subs wanneer deze niet in de originele  file aanwezig zijn...?
Dit is wat je toch minimaal van dè 'perfecte' Mediaplayer verwacht.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

Quote from: papaleo on November 24, 2019, 22:25:38
Zit er ook een (NL) ondertitel scraper op/in die je films voorziet van NL subs wanneer deze niet in de originele  file aanwezig zijn...?
Dit is wat je toch minimaal van dè 'perfecte' Mediaplayer verwacht.

Nee, draait op Oppo software dus lijkt mij niet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jack_D

Wanneer er in een filmbestand geen NL subtitels of uberhaubt geen ondertitels zitten kun je een los ondertitelbestand in de map erbij zetten en deze speelt de Oppo dan gewoon af, werkt prima, het is gewoon software dus een kloon zou dit dan toch ook gewoon moeten doen.......... :thumbs-up:

Quote from: papaleo on November 24, 2019, 22:25:38
Zit er ook een (NL) ondertitel scraper op/in die je films voorziet van NL subs wanneer deze niet in de originele  file aanwezig zijn...?
Dit is wat je toch minimaal van dè 'perfecte' Mediaplayer verwacht.

papaleo

Quote from: Jack_D on November 24, 2019, 23:28:31
Wanneer er in een filmbestand geen NL subtitels of uberhaubt geen ondertitels zitten kun je een los ondertitelbestand in de map erbij zetten en deze speelt de Oppo dan gewoon af, werkt prima, het is gewoon software dus een kloon zou dit dan toch ook gewoon moeten doen.......... :thumbs-up:
Ja dat weet ik...,ik heb zelf een Oppo ;)

Maar als je toch eerst toch nog ff dit moet doen en dan dat ff moet doen dan doe je dit en dán doet die dat allemaal....maw de M9702 is niet/géén 'perfecte' mediaplayer dit werd er gesuggereerd vandaar dat ik vroeg of er ook een sub scraper op zat.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Heeft die M9702 wel een beetje een deftige UI en posterwall? Of is het gewoon oldskool door foldertjes bladeren?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

alexeiboris

#109
Eigenlijk is het verhaal dus dat er geen enkele mediaspeler is die alles kan en alles goed doet, hoeveel geld je ook wilt uitgeven. De perfecte speler bestaat (nog) niet.

Malignant

Quote from: PascalP on November 25, 2019, 09:08:17
Heeft die M9702 wel een beetje een deftige UI en posterwall? Of is het gewoon oldskool door foldertjes bladeren?

Box draait gewoon JB Oppo Firmware, dus niets posterwall enzo.
Lekker old school :)
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

THX-UltraII

Quote from: alexeiboris on November 25, 2019, 09:22:00
Eigenlijk is het verhaal dus dat er geen enkele mediaspeler is die alles kan en alles goed doet, hoeveel geld je ook wilt uitgeven. De perfecte speler bestaat (nog) niet.

wel dus, de oppo. De Oppo is de ENIGE speler die ALLE audio EN videobestanden af kan spelen en ondersteunt. Geen fancy GUI etc maar afspelen doet hij ALLEMAAL

N1v3K


mancaver


holco

Is er al wat bekend over de NL sub scraper voor je Zidoo?


Quote from: papaleo on November 24, 2019, 23:37:58
Ja dat weet ik...,ik heb zelf een Oppo ;)

Maar als je toch eerst toch nog ff dit moet doen en dan dat ff moet doen dan doe je dit en dán doet die dat allemaal....maw de M9702 is niet/géén 'perfecte' mediaplayer dit werd er gesuggereerd vandaar dat ik vroeg of er ook een sub scraper op zat.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

N1v3K


alexeiboris

#116
Quote from: THX-ultraII on November 25, 2019, 15:43:16
wel dus, de oppo. De Oppo is de ENIGE speler die ALLE audio EN videobestanden af kan spelen en ondersteunt. Geen fancy GUI etc maar afspelen doet hij ALLEMAAL
Het is maar net hoe je het ziet. Ik versta onder perfecte speler méér dan alleen alle formaten af kunnen spelen, ook gui, en usability moet een rol spelen. En daar gaat de Oppo toch echt mank. Uiteindelijk kan ie alles maar de manier waarop is niet altijd even handig, mooi of logisch.

Wat mij betreft zou de dune pro 4K de beste zijn, als die de framerate issues en hdr metadata issues zouden oplossen, ook al heb ik daar in de praktijk nauwelijks tot geen last van... grootste probleem met de dune 4k vind ik zelf de interne realtek dvd player, dat ding sucks. Maar goed, een ander zal het worst wezen of het ding dvd's goed speelt :)

Als de apple tv via infuse atmos en bluray/uhd menu's zou doen, en ook dvd menu's, zou dát de beste speler voor mij zijn...

Jack_D

Was het maar zo, maar helaas heeft ook de Oppo met sommige .avi files problemen en ook .wmv draait niet helemaal lekker. Dus ook een Oppo speel niet alles, maar in vergelijking met andere echte "dedicated" mediaspelers speelt ie wel heel veel, en ook nog eens met een zeer goede kwaliteit en simpel en makkelijk in gebruik... En dat voor iets wat eigenlijk een veredelende blue-ray speler is, is dat lang niet slecht(zoals al eerder ergens hieronder vermeld, doe ik dus +1 :D )

En de user interface is niet oud, deze noemen wij gewoon retro, tis maar hoe je het bekijkt..... :D

De mediaspeler die echt alle audio en video formaten aan kan bestaat volgens mij niet op dit moment. Aardig in buurt en empirisch vastgesteld komt de Oppo 203(en dus ook de 205) met jailbreak firmware. En sommige AliExpress doosjes spelen soms ook verbazingwekkend veel formaten, maar helaas met een niet al te beste kwaliteit, maar speel ze wel af :tounge:
Er zullen best nog wel andere "bijna alles slikkers" zijn, maar aan alle reacties van dit topic terug te zien zijn het er niet echt veel, en ook allemaal net niet helemaal.....

Quote from: THX-ultraII on November 25, 2019, 15:43:16
wel dus, de oppo. De Oppo is de ENIGE speler die ALLE audio EN videobestanden af kan spelen en ondersteunt. Geen fancy GUI etc maar afspelen doet hij ALLEMAAL

Fox

Quote from: Jack_D on November 25, 2019, 20:12:48
Was het maar zo, maar helaas heeft ook de Oppo met sommige .avi files problemen en ook .wmv draait niet helemaal lekker. Dus ook een Oppo speel niet alles, maar in vergelijking met andere echte "dedicated" mediaspelers speelt ie wel heel veel, en ook nog eens met een zeer goede kwaliteit en simpel en makkelijk in gebruik... En dat voor iets wat eigenlijk een veredelende blue-ray speler is, is dat lang niet slecht(zoals al eerder ergens hieronder vermeld, doe ik dus +1 :D )

En de user interface is niet oud, deze noemen wij gewoon retro, tis maar hoe je het bekijkt..... :D

De mediaspeler die echt alle audio en video formaten aan kan bestaat volgens mij niet op dit moment. Aardig in buurt en empirisch vastgesteld komt de Oppo 203(en dus ook de 205) met jailbreak firmware. En sommige AliExpress doosjes spelen soms ook verbazingwekkend veel formaten, maar helaas met een niet al te beste kwaliteit, maar speel ze wel af :tounge:
Er zullen best nog wel andere "bijna alles slikkers" zijn, maar aan alle reacties van dit topic terug te zien zijn het er niet echt veel, en ook allemaal net niet helemaal.....

Toch blijf ik me verbazen, we hebben het over kwaliteit en dan ook over vorige eeuw AVI low res kwali zooi ????
En dan natuurlijk wel op een 4K schermpje  :D

alexeiboris

Tja, oude formaten... ik zet ook nog regelmatig een (muziek/concert) dvd op hoor, Nirvana MTV unplugged, kraftwerk min/max, beasty boys, etc noem maar op, beeld is dan niet super meer maar het geluid is kwalitatief vaak erg goed, DTS 5.1, DD5.1 etc doet amper of niet onder voor de moderne varianten, en het meeste is gewoon niet op bluray te krijgen en dat zal ook niet meer gebeuren ben ik bang.

Jack_D


Ik heb hier nog een arsenaal aan oude home movies allemaal in .avi.... Dus ja.... ook die oude formaten zijn belangrijk. En ja... Je kan ze converteren, en ja... je kan ook een speler hebben die ze wel gewoon kan afspelen. Dus ja, voor jouw totaal niet belangrijk die oude formaten maar voor andere wel, en nee, inderdaad niet belangrijk voor de fantastische beeldkwaliteit, heb je toch nog een beetje gelijk :D


Ik blijf me verbazen over de mensen die zich verbazen over mensen die niet denken als hen zelf, verbazingwekkend.... :tounge2:

Quote from: Fox on November 26, 2019, 12:30:45
Toch blijf ik me verbazen, we hebben het over kwaliteit en dan ook over vorige eeuw AVI low res kwali zooi ??? ?
En dan natuurlijk wel op een 4K schermpje  :D

riwi

Ik denk dat je niet ontkomt aan het inzetten van meerdere spelers :)

Ik heb :
# Oppo 203 : voor DVD/BD en UHD schijfjes. Herkent mijn netwerk schijven (NFS en SMB) automagisch. Ik remux alles behalve concerten dus films speelt ie goed. HDR mapping is niet dynamisch maar werkt best aardig voor UHD HDR materiaal. Bluray beeldkwaliteit en audio kwaliteit is erg goed.
# Dune 4k Pro : Mooie videowall, eigen dune_folder.txt GUI handgemaakt werkt mooi en handig. Beeldkwaliteit is een stuk minder dan van de Oppo. HDR materiaal ziet er niet uit, ontbrekende metadata etc. Ik gebruik de Dune wel als YouTube client die ik bedien via de telefoon.
# Ziggo Next : TV kijken/opnemen, terug kijken. Prima Netflix Client (ook HDR) en ook Youtube doet het goed
# HTPC met Kodi MadVR : HDR is perfect met dynamische mapping. MadVR heeft een hoog hobbygehalte. Mijn Kodi heeft geen videowall want mijn verzameling is te groot of te complex. En Kodi kan er niet tegen dat je media verplaatst of hernoemt. Mijn HTPC speelt geen .ts files en BDMV folders heeft de mijne moeite mee (index.bdmv kiezen). Iso doet ie wel. Dit soort issues zijn waarschijnlijk wel op te lossen op de PC/Kodi.

Dusssss  :hehe:  :music: :
Als ik een geremuxte film of serie kijk zet ik de HTPC aan, of de Oppo. Meestal de HTPC.
Als ik UHD HDR materiaal kijk zet ik de HTPC aan.
Als ik een optische schijf wil spelen zet ik de Oppo aan.
Als ik een concert DVD/Bluray kijk zet ik de Dune aan en gebruik de menu's zodat je de tracklist kan gebruiken.
Als ik Youtube of Netflix kijk gebruik ik de Ziggo Next (of soms de Dune voor youtube).

Ik wil er nog een speler bij kopen voor de stereo audio :)

Fiscus

Alles zo doorgenomen, denk ik dat ik toch uitkom op een zappiti 4k HDR speler. Goed beeld, speelt bijna alles. Moet ik nog wachten voor DV op de nieuwe die uit gaat komen? En zo ja wanneer komt die uit?
En voor alle andere content koop ik nog wel eens een simpele mediaspeler (Netflix etc) apple tv of watdanook..

Dan tot dusver in alle feedback!

Flavio

Ik heb via de AVPasion group buy de EM9702 (Oppo 203 kloon) besteld voor minder dan US$300,-. Ik zocht een mediaspeler met twee HDMI uitgangen en dit leek mij de goedkoopste oplossing.
Op mijn Dune heb ik nog nooit de videowall functie gebruikt dus dat dit niet op de EM9702 zit boeit mij niet zo.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

denoontje

Quote from: mancaver on November 20, 2019, 12:34:21
Nee....
HoofdFolder/map: Filmnaam
In deze deze map staan de mappen: BDMV & CERTIFICATE (Zoals bij elke BLURAY/UHD MAP)

Je selecteerd dan in BDMV_Modify de filmnaam-map en klik op 'modify'.....

DONE ;)

Prima keus voor nu.
Mooie wall en prima beeld en geluid.
Netflix loopt bij mij via mijn panasonic 424 hd bluray player.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk