Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HJ2

Gekke vraag misschien, maar heeft iemand die ruis wel eens gemeten en een fft analyse gedaan? Misschien helpt het je bij het trouble shooten  ;D
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Stef

Found it.  De amp staat in een AV meubel metn Oled, Google wifi pod (I know...bad idea daar moet ik een oplossing voor vinden), etc.  De amp anders geplaatst en geen probleem meer.  Wellicht maakt het optioneel RCA/XLR de amp meer gevoelig voor RFI wat Colin van Nord aangaf als een mogelijke oorzaak.  De home ciné is minder hectisch op dat vlak lol vandaar geen enkel probleem tijdens het testen.

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Kingpin

Quote from: Stef on March 11, 2021, 09:25:43
Found it.  De amp staat in een AV meubel metn Oled, Google wifi pod (I know...bad idea daar moet ik een oplossing voor vinden), etc.  De amp anders geplaatst en geen probleem meer.  Wellicht maakt het optioneel RCA/XLR de amp meer gevoelig voor RFI wat Colin van Nord aangaf als een mogelijke oorzaak.  De home ciné is minder hectisch op dat vlak lol vandaar geen enkel probleem tijdens het testen.
Is dat ding wel CE gekeurd dan  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scoc

Quote from: Kingpin on March 11, 2021, 09:30:43
Is dat ding wel CE gekeurd dan  ;)

Dat moet tegenwoordig niet meer denken de Britten  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Stef

Belangrijkste is m.i. dat er geen fundamenteel probleem is met de amp. 
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Walraven Records

Quote from: Stef on March 11, 2021, 12:06:00
Belangrijkste is m.i. dat er geen fundamenteel probleem is met de amp.
Dat is goed nieuws.

Stef

En de echte oorzaak van mijn "hiss" probleem lijkt me nu ook helemaal uitgeklaard.  Zoals geweten is is de combi DAVE-M-Scaler heeft gevoelig voor RFI.  Nu had ik begin vorige week mijn dual BNC even vervangen met een ander paar dat ik nog in de kast had liggen.  Deze zijn slechts een paar mm dik en had ik vorig jaar gebruikt om wat "clip on ferrites" te testen.  Toen ik de Purifi amp kocht had ik al andere BNC kabels.  Ik vermoed dat de shielding van deze BNC kabels beschadigd is door deze clip on ferrites.  Nu terug mijn usual BNC in de set en.....dead silent. 
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Tabcam

Quote from: Stef on March 12, 2021, 09:21:59
En de echte oorzaak van mijn "hiss" probleem lijkt me nu ook helemaal uitgeklaard.  Zoals geweten is is de combi DAVE-M-Scaler heeft gevoelig voor RFI.  Nu had ik begin vorige week mijn dual BNC even vervangen met een ander paar dat ik nog in de kast had liggen.  Deze zijn slechts een paar mm dik en had ik vorig jaar gebruikt om wat "clip on ferrites" te testen.  Toen ik de Purifi amp kocht had ik al andere BNC kabels.  Ik vermoed dat de shielding van deze BNC kabels beschadigd is door deze clip on ferrites.  Nu terug mijn usual BNC in de set en.....dead silent.
En als je de MScaler helemaal niet meer gebruikt?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Stef

Quote from: TabCam on March 12, 2021, 10:13:12
En als je de MScaler helemaal niet meer gebruikt?

- zonder M-Scaler G1 USB of Toslink naar DAVE : dead silent
- met M-Scaler via dual BNC Cleareraudio.uk naar DAVE : dead silent
- met M-Scaler optisch naar DAVE: dead silent

Nu optisch mag uiteraard geen probleem geven  :D maar wou toch alles meepikken tijdens testing.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Teejoo


Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

brt

Quote from: Rob46 on April  5, 2021, 19:44:17
https://www.alpha-audio.nl/review/review-nad-c298-eigentakt-eindversterker/

Maar dit wist jij natuurlijk allang, Rob ;)

Interessant dat Purifi ook hier de vergelijking met een klassa A versterker van 7k kan doorstaan. Ruim 3,5 keer de prijs, verwaarloosbaar verschil.
Dat zit vooral in de voortrap, als ik het zo lees, en zegt dus niks over Purfifi zelf.

Het blijft een waanzinnig knappe uitvinding voor dit geld.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Quote from: brt on April  6, 2021, 12:36:50
Interessant dat Purifi ook hier de vergelijking met een klassa A versterker van 7k kan doorstaan. Ruim 3,5 keer de prijs, verwaarloosbaar verschil.
Dat zit vooral in de voortrap, als ik het zo lees, en zegt dus niks over Purfifi zelf.
Of het in de voortrap zit weet ik niet, heb eenzelfde vergelijk gedaan met mijn eigen Klasse T, ook tov een 7k kostende versterker en daar zat ook nauwelijks tot geen verschil in.
Dat was puur een eindbak, beide vergeleken op eenzelfde pre.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: Kingpin on April  6, 2021, 13:23:57
Of het in de voortrap zit weet ik niet, heb eenzelfde vergelijk gedaan met mijn eigen Klasse T, ook tov een 7k kostende versterker en daar zat ook nauwelijks tot geen verschil in.
Dat was puur een eindbak, beide vergeleken op eenzelfde pre.

Hier vergeleken ze ook puur de eindbak (Pass Labs), als ik het goed begreep.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob_Dingen

Quote from: brt on April  6, 2021, 13:42:00
Hier vergeleken ze ook puur de eindbak (Pass Labs), als ik het goed begreep.

Nee de Pass Labs was de gebruikte voor versterker.
Ze hebben hem vergeleken met Bryston zoals ik lees.

Richi

Vorige week was ik aan het schuiven met mijn apparatuur en toen heb ik de Naim Atom weer direct aan de luidsprekers gehangen. Dus even zonder de Purifi ertussen. Even kijken of dit het nog wel waard was. Nou, de Purifi hing er binnen een kwartier weer tussen.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jaaptina

#1066
In mijn set up voegt de Purifi Eval1 versterker naar mijn gehoor niet iets toe. Het bouwen was leuk, maar hij gaat in de verkoop.

Richi

Quote from: jaaptina on April  6, 2021, 15:00:39
In mijn set up voegt de Purifi Eval1 versterker naar mijn gehoor niet iets toe. Het bouwen was leuk, maar hij gaat in de verkoop.
Kan je iets meer zeggen over je setup? Waar vergelijk je mee?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Quote from: Rob_Dingen on April  6, 2021, 14:06:11
Nee de Pass Labs was de gebruikte voor versterker.
Ze hebben hem vergeleken met Bryston zoals ik lees.

Oh ja, klopt Rob.
Merkjes door elkaar gehaald, maar blijft een eindversterker van 2k die met eentje van 7k meekan, dat is toch een prestatie.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jaaptina

Quote from: Richi on April  6, 2021, 15:19:06
Kan je iets meer zeggen over je setup? Waar vergelijk je mee?
Penaudio cenya 4 Ohm 86 dB speakers opgesteld in de voorkamer van 3,5x4,5m. Ik vergelijk met een Sonneteer versterker. @TabCam is onlangs op bezoek geweest en heeft me gerust gesteld, dat de Purifi klinkt zoals ie klinken moet.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Richi

Quote from: jaaptina on April  6, 2021, 19:10:56
Penaudio cenya 4 Ohm 86 dB speakers opgesteld in de voorkamer van 3,5x4,5m. Ik vergelijk met een Sonneteer versterker. @TabCam is onlangs op bezoek geweest en heeft me gerust gesteld, dat de Purifi klinkt zoals ie klinken moet.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Mooie spullen! Dan begrijp ik het wel ja. En die @TabCam die komt nog wel eens ergens. :D Zijn Purifi versterker hier thuis beluisterend, heb ik besloten er ook een te gaan bouwen.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Koen K

Hoe kun je in andermans luisterruimte, op andermans speakers horen of een versterker klinkt zoals het moet?

Dat doet me een beetje denken aan een Marktplaatser die in een ver verleden een Rotel RDD-980 loopwerk bij me kwam ophalen. Bij het beluisteren gaf hij aan dat hij het apparaat niet wilde hebben omdat hij via mijn kamer, speakers, versterker en DAC kon horen dat het geen upgrade ging worden ten opzichte van zijn huidige exemplaar. 15 euro korting was voldoende om de conclusie volledig overhoop te halen en zo ging hij uiteindelijk met het loopwerk onder zijn arm weer naar huis, een kilometer of 200 verderop.  ::)

kermy

#1072
Quote from: Koen K on April  8, 2021, 11:10:55
Hoe kun je in andermans luisterruimte, op andermans speakers horen of een versterker klinkt zoals het moet?

Dat doet me een beetje denken aan een Marktplaatser die in een ver verleden een Rotel RDD-980 loopwerk bij me kwam ophalen. Bij het beluisteren gaf hij aan dat hij het apparaat niet wilde hebben omdat hij via mijn kamer, speakers, versterker en DAC kon horen dat het geen upgrade ging worden ten opzichte van zijn huidige exemplaar. 15 euro korting was voldoende om de conclusie volledig overhoop te halen en zo ging hij uiteindelijk met het loopwerk onder zijn arm weer naar huis, een kilometer of 200 verderop.  ::)

Doet mij een beetje denken aan een uitspraak uit een stripboek, "vreemde jongens die Romeinen" waarbij je Romeinen mag vervangen door MP kopers. Als ik dat vermogen had zoals hij leek te hebben, dan wist ik het wel. Maar uiteindelijk ging het over korting, zo jammer.


Met vriendelijke groet,

Kermy

vanzomereng

Quote from: Koen K on April  8, 2021, 11:10:55
Hoe kun je in andermans luisterruimte, op andermans speakers horen of een versterker klinkt zoals het moet?

Dat doet me een beetje denken aan een Marktplaatser die in een ver verleden een Rotel RDD-980 loopwerk bij me kwam ophalen. Bij het beluisteren gaf hij aan dat hij het apparaat niet wilde hebben omdat hij via mijn kamer, speakers, versterker en DAC kon horen dat het geen upgrade ging worden ten opzichte van zijn huidige exemplaar. 15 euro korting was voldoende om de conclusie volledig overhoop te halen en zo ging hij uiteindelijk met het loopwerk onder zijn arm weer naar huis, een kilometer of 200 verderop.  ::)

Als die koper, zelf wist dat ie met lulkoek bezig was maar wist hiermee nog wat extra korting te bedingen,
is die koper toch alsnog als een slimme gast te bestempelen.

By the way, ik heb hier ook forumluisteraars jaren geleden gehad (de z.g.n kenners  :notify:) die bij mij in een
voor hun vreemde ruimte met allerlei componenten die hen vreemd waren, konden horen wat voor een "rust"
er uit ging vanuit mijn E-Sound CD-speler.    Dat konden zij door alle variabelen heen blijkbaar horen  :ohmy:

Sindsdien neem ik geen enkele audiofiel meer serieus.
Mijn advies aan jullie is dan ook, neem ook mij vooral niet serieus   :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Quote from: Koen K on April  8, 2021, 11:10:55
Hoe kun je in andermans luisterruimte, op andermans speakers horen of een versterker klinkt zoals het moet?

Geen idee voor wie je reactie bedoeld is, maar volgens mij schrijven zowel @jaaptina als ik zelf dat we thuis een purifi versterker besluisterd hebben alvorens al dan niet tot aanschaf over te gaan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a