MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Started by The Luggage, March 11, 2019, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Ik begrijp het hele nda gebeuren eigenlijk niet meer in deze fase van het product als het om dit soort basale vragen.

J.A.F._Doorhof

Dat is ook moeilijk teejoo

Ik doe heel veel Beta en Alpha testen
Heb een klein telefoon boek aan NDA's

Er spelen een paar dingen

1. Bugs
Een product kan kapot gemaakt worden door bugs. In een pre release.zitten altijd bugs. Die wil je niet naar buiten hebben.

Reden is simpel. Ik moet nog steeds mensen vertellen dat Sony een normale hotshoe heeft (al jaren op dit moment) maar toch zijn er volksstammen die Sony belachelijk maken omdat ze niet eens een normale hotshoe hebben.

2. Features
Veel dingen zijn niet aanwezig of nog niet doorontwikkeld. Dat wil je om dezelfde reden niet naar buiten hebben. Want het blijft hangen.

Foto's zijn op dit moment alleen jpg
Bij release is er RAW maar forums staan vol met alleen jpg en mensen checken niet de datum of snappen het niet

3. Complexiteit
Dit is een duur ding en enorm complex. Dat betekend dat er een enorme kans is op catastrofale fouten en crashes (nog niet echt meegemaakt) ook dit wil je niet naar buiten hebben op een product dat niet niet klaar is

4. Concurrentie
Er is altijd wel iemand die sneller en goedkoper kan. Niet dezelfde kwaliteit maar ze komen wel op ideeen.

Neem het isf
Ik en nog een paar zijn daar heel serieus mee bezig. Maar er zijn ook cowboys die maar wat doen .toch krijgt daardoor het label isf een slechte naam.

Zet een dure unit op de markt na een goedkopere kopie die om de.haverklap crashes heeft en slechte kwaliteit en Voila mensen vertrouwen de originele unit ook niet meer.

NDAs zijn vaak moeilijk te begrijpen omdat mensen particulieren vaak meedoen aan golden betas en dat zien als betas.

Ik heb een paar geleden een van de betere flitsers mogen helpen testen. Je wil echt niet weten hoe die menu's er uit zagen. Kansloos. Duidelijk gemaakt door een techneut en geen enkele fotografische kennis. Het product dat nu op de markt staat is radicaal anders .

Ook betrokken geweest bij een Alpha van een MF camera van 100k. Waren er 3 van wereld wijd. Hoe denk je dat ik me voelde toen ik hem sloopte ???

Bleek dat de tripod aansluiting 3 mm.te diep zat dus als je een statief gebruikte kon de spiegel er niet langs wat leidde tot een enorme crash en defecte body.

In het finale Product was dit allemaal opgelost. Maar als ik het op een forum had gezet had het altijd ergens bij mensen terecht kunnen komen en het product geschaadt.


Hoop dat je wat hebt aan mijn uitleg
Ik werk bijna dagelijks met NDAs en soms is het.heel moeilijk ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Quote from: Teejoo on June 14, 2020, 09:17:48
Ik begrijp het hele nda gebeuren eigenlijk niet meer in deze fase van het product als het om dit soort basale vragen.

Kom gewoon eens langs  ;) dat zou al heel veel oplossen  ;D ;D, demos kunnen en mogen weer na de versoepeling van de Corona maatregelen en de Envy staat hier permanent te blinken in demo ruimte, met een NX9.

Teejoo

Quote from: home@the movies on June 14, 2020, 15:43:23
Kom gewoon eens langs  ;) dat zou al heel veel oplossen  ;D ;D, demos kunnen en mogen weer na de versoepeling van de Corona maatregelen en de Envy staat hier permanent te blinken in demo ruimte, met een NX9.
Bij jou of in Antwerpen?

home@the movies

Quote from: Teejoo on June 14, 2020, 16:28:20
Bij jou of in Antwerpen?

Bij mij, maar als je wil zet ik hem in Antwerpen, no Problem.

reza

 Werner, Ik heb je enige tijd geleden al een pm gestuurd met wat vragen. Waarschijnlijk is je postbus vol..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"


papaleo

Wauw...ik weet niet in hoeverre ik van de foto's mag uitgaan maar als ik de scaling van de Oppo vs Envy er even bij pak dan is dit voor mij een ZÒ momentje...wat een strak beeld zet Envy hier neer zeg waanzinnig zijn de verschillen tussen een al goede scaler die de Oppo al heeft.  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: papaleo on June 16, 2020, 15:17:23
Wauw...ik weet niet in hoeverre ik van de foto's mag uitgaan maar als ik de scaling van de Oppo vs Envy er even bij pak dan is dit voor mij een ZÒ momentje...wat een strak beeld zet Envy hier neer zeg waanzinnig zijn de verschillen tussen een al goede scaler die de Oppo al heeft.  :worship:

En dat is denk ik een zeer belangrijk punt hoor, de Envy is veel meer dan enkel een DTM kastje van €7K ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on June 16, 2020, 15:53:18
En dat is denk ik een zeer belangrijk punt hoor, de Envy is veel meer dan enkel een DTM kastje van €7K ;)
Was toch 5?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on June 16, 2020, 16:34:16

5 en 7 zijn volgens mij ook al niet meer van toepassing..
Is het dan al €3000 geworden? Dan moet ik toch maar eens langsgaan.

reza

Quote from: Teejoo on June 16, 2020, 16:39:42
Is het dan al €3000 geworden? Dan moet ik toch maar eens langsgaan.

Hahaha, was het maar zo een feest.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje


Teejoo

Op AVS Loopt een discussie over de kwaliteit van de envy vs pc versie waarbij deze laatste beter zou zijn.

buckler

Nope mannen, het is €8000 adviesprijs.
Maar het blijkt zeker een enorme meerwaarde te zijn voor projectors...
Ik ga deze zeker volgen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Quote from: Teejoo on June 16, 2020, 17:03:32
Op AVS Loopt een discussie over de kwaliteit van de envy vs pc versie waarbij deze laatste beter zou zijn.

Dit is iets wat ik al wist. Het enige handige van de Envy tegenover de HTPC is de gebruikbaarheid en voor alle bronnen. De Envy gaat niet meer doen dan de htpc dat had Madshi ook al verteld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: buckler on June 16, 2020, 17:48:48
Nope mannen, het is €8000 adviesprijs.
Maar het blijkt zeker een enorme meerwaarde te zijn voor projectors...
Ik ga deze zeker volgen

Als het al €8K gaat worden voor de 'instap' dan wordt de Lumagen Pro toch steeds aantrekkelijker....
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: reza on June 16, 2020, 19:23:07
Dit is iets wat ik al wist. Het enige handige van de Envy tegenover de HTPC is de gebruikbaarheid en voor alle bronnen. De Envy gaat niet meer doen dan de htpc dat had Madshi ook al verteld.
Waar het om gaat is dat hij kwalitatief minder zou presteren dan de HTPC. Dat mag natuurlijk niet in dit geval voor zo'n bedrag tov een gratis + kosten hardware beschikbare versie.

reza

Zoals ik al schreef, je betaald voor een kant en klaar product. Kwalitatief zal hij het niet beter doen indd dan de HTPC. De grafische kaart die in de Envy hangt is wel heel dik en kost alleen al 2.5k geloof ik.
Die kaart heb ik niet :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on June 16, 2020, 20:18:26
Zoals ik al schreef, je betaald voor een kant en klaar product. Kwalitatief zal hij het niet beter doen indd dan de HTPC. De grafische kaart die in de Envy hangt is wel heel dik en kost alleen al 2.5k geloof ik.
Die kaart hem ik niet :D
zit er geen rtx2080 ti in de envy?? [emoji848]2.5k voor een 2080?

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


reza

Quote from: angelo41 on June 16, 2020, 20:34:51
zit er geen rtx2080 ti in de envy?? [emoji848]2.5k voor een 2080?

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk



Geen idee welke kaart er precies inzit? Er is een lijst met de spullen die er in zitten.
Mij is verteld dat de kaart alleen al de totale prijs om hoog krikt. Wat die precies kost weet ik ook niet, ik geen geen verstand van computers en de spullen die er in zitten :D

Daarom heb ik ook een htpc LATEN bouwen :nopompom: en IN laten stellen :thumbs-up:
Inmiddels kan ik er wel behoorlijk mee uit de voeten maar van alle hardware :blink:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

#272
Quote from: reza on June 16, 2020, 20:51:02
Geen idee welke kaart er precies inzit? Er is een lijst met de spullen die er in zitten.
Mij is verteld dat de kaart alleen al de totale prijs om nog krikt. Wat die precies kost weet ik ook niet, ik geen geen verstand van computers en de spullen die er in zitten
had ergens gelezen een rtx280ti en die kost 1300 a 1600.

en binnenkort is er al een rtx 3000 [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


DustinV

Quote from: reza on June 16, 2020, 20:51:02
Geen idee welke kaart er precies inzit? Er is een lijst met de spullen die er in zitten.
Mij is verteld dat de kaart alleen al de totale prijs om hoog krikt. Wat die precies kost weet ik ook niet, ik geen geen verstand van computers en de spullen die er in zitten :D

Daarom heb ik ook een htpc LATEN bouwen :nopompom: en IN laten stellen :thumbs-up:
Inmiddels kan ik er wel behoorlijk mee uit de voeten maar van alle hardware :blink:

Wellicht een nvidia quadro of tesla kaart.

angelo41

Quote from: DustinV on June 16, 2020, 20:58:16
Wellicht een nvidia quadro of tesla kaart.
die quadro zijn meer bedoeld voor autocad etc.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk