Yippie

Author Topic: JVC N7 VS Sony  (Read 283 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline reza

• Jezus loves you!
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 73
  • First i was blind, but now i see
JVC N7 VS Sony
« on: March 10, 2019, 08:29:24 »
Leuk stukje:

https://youtu.be/NQhi05VD1ug

Veel plezier.
« Last Edit: March 10, 2019, 08:30:12 by reza »
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline buckler

Re: JVC N7 VS Sony
« Reply #1 on: March 10, 2019, 09:12:57 »
Thanks for sharing Reza

Ik vind wel dat je hier heel weinig op kan zeggen of uit kan halen voor ons kijkers...
A de units zijn blijkbaar niet gecalibreerd en B met welke camera heeft de reviewer gefilmt (en gefilmt matriaal komt zowiezo slecht over) etc etc.
Maar wat ik wel op alle forums zo 'tussen de regels lees' is dat de JVC's niet zo overweldigend beter blijken te zijn dan wat we van de eerste commentaren een paar maanden geleden hoorde, maar des al niet te min goed zullen ze zeker zijn.
Blijft moeilijk en persoonlijk vind ik en daar komt nog eens bij op welk doek je projecteert en heb je een donkere kamer of een lichte en kijk je (en hou je van) meer lichte overdag films of zijn zwartwaardes het allerbelangrijkste voor je? Als dat laatste het geval is moet je dan uberhaupt wel naar deze generatie projectoren gaan kijken?
Lang verhaal kort het is nog niet zo simpel...

Maar nogmaals bedankt voor het delen.
B&W Nautilus surround , Oppo UDP203 , Pioneer PDP-LX6090 , Pioneer Susano , Velodyne spl-1200 ultra , Auralex Gramma , Stewart Firehawk Fixed DeLuxe , Epson LS10000 Laser Projector ISF , Nordost frey , Chord/Supra hdmi , Isotek Vision

Offline reza

• Jezus loves you!
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 73
  • First i was blind, but now i see
« Reply #2 on: March 10, 2019, 09:52:11 »
Zeker ook met je eens. Het verschil zal hem grotendeels in je portemonnee te vinden zijn.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar JVC omdat het blacklevel beter is en HDR ziet er beter uit. Dit zijn voor mij de belangrijkste redenen om voor JVC te (blijven) gaan.
« Last Edit: March 10, 2019, 11:04:16 by reza »
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline Teejoo

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 215
    • Teejooscoop
« Reply #3 on: March 10, 2019, 10:49:47 »
Ik vind die review ook niet echt nuttig.

Verder ben ik op basis van de demo vorig jaar van mening dat beide merken erg goed uitzien. Sommige dingen zagen beter uit bij de N5, andere bij de Sony. Wel vond ik de JVC altijd scherper.

Wel verwacht ik echt dat de N7 erg lijkt op de NX9, en daarmee een erg mooie projector is.

Maar dan moeten ze natuurlijk wel uitgeleverd worden..
« Last Edit: March 10, 2019, 11:22:34 by Teejoo »

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate Wilson benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmospower
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 51
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #4 on: March 10, 2019, 11:58:37 »
Ik vind die review ook niet echt nuttig.

Verder ben ik op basis van de demo vorig jaar van mening dat beide merken erg goed uitzien. Sommige dingen zagen beter uit bij de N5, andere bij de Sony. Wel vond ik de JVC altijd scherper.

Wel verwacht ik echt dat de N7 erg lijkt op de NX9, en daarmee een erg mooie projector is.

Maar dan moeten ze natuurlijk wel uitgeleverd worden..

toch geen switch dan naar de n5 die wel verkrijgbaar is?
Ik wil beiden toch nog eens naast elkaar zien voordat ik een besluit neem....al lijkt tegen die tijd dat dat kan de nieuwe generatie al weer op de deur te kloppen

Offline Teejoo

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 215
    • Teejooscoop
« Reply #5 on: March 10, 2019, 12:03:41 »
toch geen switch dan naar de n5 die wel verkrijgbaar is?
Ik wil beiden toch nog eens naast elkaar zien voordat ik een besluit neem....al lijkt tegen die tijd dat dat kan de nieuwe generatie al weer op de deur te kloppen
Nee, ik wil die 2e iris om de lamp te dimmen en het betere contrast.
Voor mij gaat het nu om de N7 of VW760.
« Last Edit: March 10, 2019, 12:04:24 by Teejoo »

Offline buckler

« Reply #6 on: March 10, 2019, 17:11:16 »
Nee, ik wil die 2e iris om de lamp te dimmen en het betere contrast.
Voor mij gaat het nu om de N7 of VW760.

Als ik naar mezelf kijk en zie hoe enorm prettig de laser is ten opzichte van een lamp in verband met 'opstarten' en 'afkoelen' qua tijd en het feit dat er niet meer her gecalibreerd hoeft te worden omdat het niet verloopt zou ik het wel weten Theo.
Een topscherm en een Lumagen Pro erbij en je bent helemaal het baasje  :headbanging:
B&W Nautilus surround , Oppo UDP203 , Pioneer PDP-LX6090 , Pioneer Susano , Velodyne spl-1200 ultra , Auralex Gramma , Stewart Firehawk Fixed DeLuxe , Epson LS10000 Laser Projector ISF , Nordost frey , Chord/Supra hdmi , Isotek Vision