Author Topic: Geluidskwaliteit verbeteren  (Read 8303 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online frank2

• .....THE SOUND..... ....EXPERIENCE....
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+6)
  • Total likes: 75
  • Music and my 3 girls, what else?
    • http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49503.0
Re: Geluidskwaliteit verbeteren
« Reply #100 on: November 24, 2019, 15:44:02 »
Heb een iets oudere primaire beluisterd, ook klasse D. Gruwelijk geluid, kaal droog gewoon slecht geluid, zelfs mijn reciever klonk stukken beter en die vind ik al matig
VV: Plinius m8 / EV: Plinius 103A/ Anthem MRX 700 /Usher 525 center / Usher X-708 / Pioneer LX58/ Moon mind 180+Kingpin voeding /C&D dac1 /  Mede8er / Panasonic 55ST60 isf gecal. / LS: cassiopeia moonbase2/ coax: atlas mavros ultra/ Casseopia mono kristal interlinks /Black Power X1 gemod./ Samsung C1740- Caiway, AlphaCable SP 1005, Atlas, Supra HDMI kabel

Offline myself

« Reply #101 on: November 24, 2019, 15:51:17 »
Zoveel mensen, zoveel wensen en smaken.

Kijk eens naar het binnenste van de arcam A32. Echt n beest van n versterker welke menige ‘lastige’ speaker onder controle houd. Die heeft zoveel reserves en klinkt heerlijk en is 2e hands zeer betaalbaar

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Akurate DSM/3 + Akurate 4200 (bi-amp), Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony W850B (65"), Arcam AVR300 + DV79, Dreambox 8000 (HTM-1, SCM-1, Rel strata II gaan weg)
LS.kabel:Crystal Cable Reference, Nordost Blue Heaven II (center), Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Linn black interlinks, Stroom: AQ Blizzard/Crystal Cable Reference, Vibex, Kemp powerstrip

Offline JunkO

« Reply #102 on: November 25, 2019, 11:13:46 »
Primare gebruikt klasse D versterkers en die hebben een stuk minder ruimte nodig. Toch willen de meeste mensen dezelfde grootte componenten i.v.m. ruimte/stapelen/racks etc.

Wat je sowieso ziet is dat primaire een ringkerntrafo gebruikt en die middels de koelribben de EMI deels afschermt. Ook Denon schermt zo deels af maar welke nu beter is?

Ik zou eerder gaan luisteren of op demo laten komen als dat kan dan zeggen op basis van uiterlijk of innerlijk dat het (g)een goed component is.

Ach natuurlijk, de versterker techniek erachter is anders. Ik wist niet een klasse D versterker een stuk minder ruimte nodig had, dom. Dat het aan het uiterlijk niet is af te zien hoe iets klinkt snap ik wel hoor. Hopelijk lukt het me om vooraf te luisteren.

Heb een iets oudere primaire beluisterd, ook klasse D. Gruwelijk geluid, kaal droog gewoon slecht geluid, zelfs mijn reciever klonk stukken beter en die vind ik al matig

Ik denk dat er geen goede match was met de speakers, lees bijna enkel positieve ervaringen met Primare. Hoogstens dat ze soms wat fel in het hoog kunnen klinken. Maar goed, de één vind dit en de ander weer dat.

Zoveel mensen, zoveel wensen en smaken.

Kijk eens naar het binnenste van de arcam A32. Echt n beest van n versterker welke menige ‘lastige’ speaker onder controle houd. Die heeft zoveel reserves en klinkt heerlijk en is 2e hands zeer betaalbaar

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

De Arcam FMJ A32 is inderdaad ook een mooie versterker, helaas nergens tweedehands aangeboden momenteel.

Ik zal m'n ogen en oren open houden de komende tijd.
NAD C325BEE | Metrum Acoustics Quad DAC | Steljes Audio MS2 streamer + iFi Audio iPower | ELAC 512 Jet | NAD PP2i | Thorens TD320 MKII | Canare 4S8 | RU Connected + JKE Hifi interlinks

Online TabCam

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 476
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #103 on: November 25, 2019, 22:12:37 »
Mijn ervaring met Primare was ook anders, heel muzikaal maar in de verste dus waarschijnlijk iets extra. Hele drukke overgeproduceerde muziek (hedendaagse pop) klonk daardoor veel te druk, bijna al het andere beter. Betekent niet dat de jouwe op die van mij of Frank2 zal lijken :angel:. Elke set en elke luisterruimte is anders.

Je zal ook zien dat niet alle Watts hetzelfde zijn. Buizen hebben vaak minder nodig dan solid state en klasse D is mijns inziens erg verschillend maar veelal nog veel meer nodig.

En je hebt kan best gelijk hebben qua mix'n'match, sommige luidsprekers zijn heel gemakkelijk, andere veel moeilijker. Dat vind ik ook het leuke, lekker experimenteren tot je een fijne combinatie hebt.
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Offline JunkO

« Reply #104 on: December 6, 2019, 14:14:24 »
Inmiddels is ook de iFi Audio iPower in m'n bezit, overgenomen van de persoon waar ik ook de Steljes MS2 streamer van heb (had ze beter beide direct over kunnen nemen, maar goed  ;D). Ik heb er nog niet heel goed naar kunnen luisteren dus kan er nog weinig over zeggen helaas. De verbeteringen zitten toch vaak in de nuances en dat kost even tijd.

Ik heb in de tussentijd zoveel mogelijk proberen te lezen over de Primare I21 en de Denon PMA-1500AE, op fora in binnen- en buitenland. De ene keer vind men de Primare duidelijke beter en de andere keer de Denon, dus daar laat ik het niet van af hangen. Wat ik inmiddels wel duidelijk heb is dat beide uitstekend presterende versterkers zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar de Primare, ondanks dat de Denon goedkoper is en een Phono ingang heeft. Waarom? Ik luister eigenlijk amper lp's en de Denon is simpelweg nét te diep voor m'n meubel. Last but nog least vind ik de Primare echt beeldschoon  :inlove:

Nu nog even budget vrij maken en m'n vriendin overtuigen.  :laugh:
NAD C325BEE | Metrum Acoustics Quad DAC | Steljes Audio MS2 streamer + iFi Audio iPower | ELAC 512 Jet | NAD PP2i | Thorens TD320 MKII | Canare 4S8 | RU Connected + JKE Hifi interlinks