CineMike T-1800 High Performance subwoofer

Started by vik, April 20, 2018, 14:18:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Beiden technieken hebben hun voor en na delen en ook afhankelijk van de omstandigheden en voorkeur. De techniek van de versterking is dan niet relevant. Je moet het zien in een totaal plaatje.

Bij extreem hoog vermogen schiet je te kort met een classe a/b en indien je kiest voor een classe a/b moet deze aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen i.v.m de controle over de driver. Snelheid en controle zijn dan essentieel. Gaat dat niet goed is de kans op beschadiging van  driver en versterker heel erg groot. Dan heb je ook nog te maken met de onderlinge verschillen in kwaliteit.

Dan heb je zoals ik eerder aangaf de keuze tussen actief of passief. Kies je voor passief zorg dan dat je kiest voor een ultra low distortion driver, goede behuizing en externe dsp mogelijkheden en versterking.

Zowel bij interne als externe switching amps heb je te maken met vervuiling. Dit wordt veroorzaakt tijdens het schakelen. Afhankelijk van de kwaliteit van de set kan dit een effect hebben op het geluid. Dan bedoel ik op de hele set. Hoewel de versterker techniek steeds beter wordt, is het mede afhankelijk van hoe goed de fabrikant zijn producten filtert. CineMike past bijvoorbeeld ook de Crown dsp versterkers aan door middel van een betere filtering.

Een classe a/ab techniek heeft veel minder vervuiling op de set, en het is dus heel goed mogelijk dat Ejorne met een class a/b een geluids verbetering ervaart op zijn JL en zijn gehele hele set.

Mijn JL Audio Fathom F113 is ook gemeten door CM en dit is de eerste sub die hij niet heeft hoeven filteren. Ook de kwaliteit van de versterker is uitzonderlijk t.o.v andere merken. Ook Rythmik doet het enorm goed.

Als ik persoonlijk weer opnieuw een keuze zou moeten maken voor een actieve subwoofer...100% weer een JL Audio Fathom serie. Ik zou hem voor geen goud willen ruilen tegen een SVS of Velodyne hoe diep die ook gaan servo of geen servo. De kwaliteit en beleving in het laag vind ik persoonlijk een klasse apart.

Het is altijd baas boven baas en er is altijd beter. Ik heb lang nog niet alles gehoord.

Quote from: Carloz on May  7, 2018, 08:53:26
Is het dan echt alleen "puur" vermogen wat de sub nodig heeft of verbeter je de output/baskwaliteit met een audiofiele versterker met veel vermogen. Ik ben een beetje zoekende wat het werkelijke effect zal zijn. En dan geen meningen maar feiten  :) voor zover dat mogelijk is bij onze hobby.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Quote from: Carloz on May  7, 2018, 12:55:51
Ik vind dat jij moet testen een een mooie review schrijven....dat is het grote nadeel van een stempel hebben als sub-expert  ;D

Maar ik ben echt wel heel benieuwd wat jouw bevingen zouden zijn!
Dat gaat wat tijd en geld kosten.
Laatste heb ik nu niet  ;D
Ik ben niet de enige hier op het forum die wat van subs weet.
Ik zie nog een paar knappe koppen met wie ik samen het meettopic run.
En zo zijn is er wel meer kennis hier.
Maar bedankt voor het compliment .

gast_001

Cinemike pakt het gewoon slim aan met de eigen subs, men komt bij mensen over de vloer en kan op deze manier een eigen product aanbieden / introduceren.
Ipv externe producten aanbieden, concurreren met ellendige webshops e.d. zoekt men het intern. Goed bezig !

De doelgroep voor een dergelijk product is overigens groter dan men denkt.
Installatiemarkt (dedicated HT) is groot en er zijn genoeg mensen met geld in de knip.