Geluids niveau

Gestart door Edliver, februari 24, 2018, 11:40:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edliver

Hallo
Het geluidsniveau bij streamen of elke andere gebruikte media bron verschilt nogal dikwijls,is er een manier ( software ) om dit op een snelle makkelijke manier te egaliseren,dit zonder kwaliteit verlies uiteraard.
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

chansig

Volume zachter/harder zetten. Verschil tussen opnames zijn er en daar doe je dan niets aan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

in Roon is er zoiets als een "volume leveling", dat werkt hier iig prima, maar uiteraard enkel voor de content die je binnen Roon afspeelt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Ik zal eens kijken of Deezer dit ook heeft. Geen idee dat het bestond.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Edliver

Het Roon systeem ken ik niet ,of heb er geen ervaring mee,zover ik weet is dit ideaal om streaming muziek door het hele huis te krijgen.
Zijn er nog gelijk aardige systemen maar meer bedoeld om bekabeld te werken?
Voor het volume probleem is er ook Audacity maar dit vind ik veel te complex (om een goed resultaat te krijgen zonder verlies ).
Al een tijdje op "rust" en nu krijg ik terug de kriebels en de tijd om meer met HT en Stereo bezig te zijn !
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.


chansig

Dat zit toch niet in het volume ? Met de mogelijkheid zorg je alleen dat de hardheid van de muziek van alle muziek gelijk is. Er komt bv ook niet meer laag of wat dan ook bij als je dit zou instellen...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flakkees

toch wel hans , zachte passages worden dan vaak te hard weer gegeven dus het gaat ten koste van dynamiek
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx