Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

Matthijs1973, JGvH and 3 Guests are viewing this topic.

HuubF

Er zijn nog wel meer speakermerken die ik nog niet geprobeerd heb. Maar ik ben nu 67 en ik ben met het eindspel bezig. Dus geen andere merken meer met weer andere voor-en nadelen.

Dynaudio bevalt me prima. Je moet alleen wel het juiste type in huis halen: met audiofiele kwaliteiten maar wel met een afgewogen geluid, vooral in het laag. Ik heb nu een aantal monitors in huis gehad (S40, 20i, Heritage) en ik de s1.4 uitgebreid beluisterd. De S40 klonk spetterend wel met typisch monitor-laag, de 20i vooral mooi, de Heritage (te) audiofiel en de s1.4 spectaculair à la de S40 maar met iets minder kwaliteit. Een mooie Dynaudio vloerstaander moet alles in zich kunnen verenigen. Bij Spendor zie ik zo gauw geen echte upgrade van de A7. Correct me if I'm wrong.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jean Sibelius

Hoi Huub,

Heb je al ooit de Confidence C1's gehoord/geprobeerd? Als ik ooit terug naar monitors 'moet', dan staan die bovenaan mijn lijstje.

Enige nadeel is dat ze wel een stabiele versterker nodig hebben, maar als dat op orde is....  :pompom: :music: :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HuubF

Quote from: Jean Sibelius on May  9, 2021, 19:17:22
Hoi Huub,

Heb je al ooit de Confidence C1's gehoord/geprobeerd? Als ik ooit terug naar monitors 'moet', dan staan die bovenaan mijn lijstje.

Enige nadeel is dat ze wel een stabiele versterker nodig hebben, maar als dat op orde is....  :pompom: :music: :colgate:

Groeten, Jan

Ja bijna, maar iemand was me net voor. Ik zou nu liever een vloerstaander willen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

67! Eindspel ;). Dat weet niemand, je kan de 100 halen of met 40 is het einde verhaal. Ik denk in ieder geval niet zo...... ;D

vanzomereng

Quote from: HuubF on May  9, 2021, 19:00:13
Er zijn nog wel meer speakermerken die ik nog niet geprobeerd heb. Maar ik ben nu 67 en ik ben met het eindspel bezig. Dus geen andere merken meer met weer andere voor-en nadelen.

Er is alleen gesproken van, dat het wellicht fraai is om deze te beluisteren, over mogelijke aanschaf is niet gesproken  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

dre73

Quote from: Ralf67 on May  9, 2021, 14:41:28
Sonus Faber Cremona Auditor  :inlove:

Wat een mooie afwerking hebben deze luidsprekers .

De gebruikte Scan Speak units ben ik wel bekend mee.

De Vifa ringradiator bedoel je? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Quote from: HuubF on May  9, 2021, 19:46:56
Ja bijna, maar iemand was me net voor. Ik zou nu liever een vloerstaander willen.
Met de keuze van je vriendin ben je wat standvastiger ..........op je 67ste
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Quote from: addesmo on May  9, 2021, 19:55:01
67! Eindspel ;). Dat weet niemand, je kan de 100 halen of met 40 is het einde verhaal. Ik denk in ieder geval niet zo...... ;D

👍

HuubF

Quote from: addesmo on May  9, 2021, 19:55:01
67! Eindspel ;). Dat weet niemand, je kan de 100 halen of met 40 is het einde verhaal. Ik denk in ieder geval niet zo...... ;D

In mijn geval is de ondergrens 67, niet 40.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

... de onrust was gisteren ochtend ook slechts 'een beetje over' he  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Ow.... dus.... ehhhhhh.... nu.... ehhhh....

Dynaudio?
Lijkt me?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

notoxus

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Hannibal_ on May 10, 2021, 20:17:06
Ow.... dus.... ehhhhhh.... nu.... ehhhh....

Dynaudio?
Lijkt me?

Een Dyn C of een M30.1 met een klein subje. 

Al het andere gaat gegarandeerd fout.  Huub is op zoek naar resolutie en snelheid maar  beseft niet dat hij dat juist niet zou moeten doen...

67....................

Resolutie kills music.....

roeleken

Die Klipsch Heresy IV zie ik ook niet meer op mp,   Het zal toch niet...
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Quote from: roeleken on May 10, 2021, 21:51:33
Die Klipsch Heresy IV zie ik ook niet meer op mp,   Het zal toch niet...

Nee die niet...

Om de onrust een beetje te beteugelen staan de Spendors weer te koop. Dat gaat een tijdje duren maar ik neem die tijd. Ondertussen kan ik sparen voor een serieuze upgrade, geen zijstap of weer een nieuwe weg.

Ik ben ervan overtuigd dat streaming en versterker goed genoeg zijn dus daar hoef ik niets aan te doen.

Waarschijnlijk worden de Spendors verkocht vóórdat ik genoeg geld heb gespaard, dus komt er een relatief goedkope tussenstap (een monitor) die mij ook nog eens duidelijkheid oplevert over het dilemma audiofiel en/of lekker.

Wat er dan uiteindelijk komt? Ik denk aan een Dynaudio Confidence of Contour 30i, een actieve ATC of een JBL Synthesis. Wel allemaal vloerstaanders en merken die ik al ken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: HuubF on May 10, 2021, 23:28:36
Nee die niet...

Om de onrust een beetje te beteugelen staan de Spendors weer te koop. Dat gaat een tijdje duren maar ik neem die tijd. Ondertussen kan ik sparen voor een serieuze upgrade, geen zijstap of weer een nieuwe weg.

Ik ben ervan overtuigd dat streaming en versterker goed genoeg zijn dus daar hoef ik niets aan te doen.

Waarschijnlijk worden de Spendors verkocht vóórdat ik genoeg geld heb gespaard, dus komt er een relatief goedkope tussenstap (een monitor) die mij ook nog eens duidelijkheid oplevert over het dilemma audiofiel en/of lekker.

Wat er dan uiteindelijk komt? Ik denk aan een Dynaudio Confidence of Contour 30i, een actieve ATC of een JBL Synthesis. Wel allemaal vloerstaanders en merken die ik al ken.

Huub,

Als je naar actieve LS gaat, heeft je versterker dan nog een rol?
Is misschien ook je DAC ?

grtjs, Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Quote from: Xander32 on May 11, 2021, 06:13:59
Dat leest als zijnde een weloverwogen voornemen.

Ja er wordt hier heel erg goed nagedacht, hoor!

De 'tijdelijke' speakers zijn trouwens weer JBL HDI1600's. Die stonden al maanden te koop voor een bodemprijs en niemand wilde ze hebben. Raarrr.

Ik haal ze vandaag op. Nou ben ik ontzettend benieuwd hoe het echt zit met de balans tussen verfijning en live-beleving. Om de één of andere reden kan ik niet leven zonder dat nog een keertje te hebben ervaren. Dan zijn die relatief goedkope JBL's een handiger zet dan een setje L100's.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Hannibal_ on May 11, 2021, 07:03:19
Huub,

Als je naar actieve LS gaat, heeft je versterker dan nog een rol?
Is misschien ook je DAC ?

grtjs, Han

Met actieve luidsprekers zal ik een voorversterker nodig hebben. De enige actieve speaker die ik wel zou willen hebben is de ATC SCM40a. Dat kost serieus geld want die zijn 2e hands niet te krijgen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Quote from: HuubF on May 11, 2021, 07:12:25
Met actieve luidsprekers zal ik een voorversterker nodig hebben. De enige actieve speaker die ik wel zou willen hebben is de ATC SCM40a. Dat kost serieus geld want die zijn 2e hands niet te krijgen.

Ahhhh okay... Ik zal ze eens opzoeken, kende ATC nog niet.
Leuk..
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Raphie

Volgende stap, Blak eruit, want ev niet gebruiken kan natuurlijk niet, dan alleen een pre is ook geen optie want dan staan er weer veel kastjes, dus dan maar één kastje dat als dac én pre functioneert. En dan zijn we weer full-circle met je setup van vorig jaar.
Dan moet de DAC weer beter kunnen en begint het circus weer overnieuw.
JBL PRX Power!

Hannibal_

Quote from: HuubF on May 11, 2021, 07:12:25
Met actieve luidsprekers zal ik een voorversterker nodig hebben. De enige actieve speaker die ik wel zou willen hebben is de ATC SCM40a. Dat kost serieus geld want die zijn 2e hands niet te krijgen.

Het wordt inderdaad wel weer een heel ander systeem, geloof ik ja....
Het zijn flinke jonges, die ATC's zeg.
Maar ik begrijp de aantrekkingskracht wel, geloof ik.
Ze komen erg goed uit tests.

Natuurlijk klinkend, detailrijk....

cool!

(zes ingebouwde AB eindversterkers? yeah....)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.