Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

HuubF

Huh is die NAD al weer weg?  :sadlike:

Wat beviel je niet aan de NAD en wat zoek je in het geluid?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Quote from: DofN on November 14, 2021, 09:02:16
En welke speelt hij nog weg boven de 1000 euro'?

Ik denk nog genoeg, dit is echt een serieus mooi spelende amp.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: HuubF on November 14, 2021, 09:08:28
Huh is die NAD al weer weg?  :sadlike:

Wat beviel je niet aan de NAD en wat zoek je in het geluid?

Nad was een prachtige amp maar even downgraden voor andere zaken.

Vind de Audiolab ook wat analoger klinken en een wat bredere stage neerzetten dan de Nad.
Tip van maat van mij die hem ook heeft en klinkt gewoon erg aangenaam.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Audiolab heeft prima, goed uitgewerkte componenten voor een acceptabele prijs 👍 Niets mis mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dolby

Hoe bevalt de audiolab na een paar weken luisteren?

Marco66

#1355
De audiolab bevalt meer dan uitstekend, voor dit geld onverslaanbaar denk.
Enige minpunt van de 6000a Play is dat de app erg traag is en wat onhandig in gebruik icm tel of ipad.
Bij enig geluid wat er binnen komt verbreekt ie de verbinding.
Daarom een Ifi Audio Zen Stream gekocht.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fugazi_2009

Ben erg benieuwd hoe de ifi Stream bevalt. Een vriend van mij zit er ook met een schuin oog naar te kijken, maar je ziet er nog maar weinig ervaringen mee. En de ervaringen die je hoort lopen nogal uiteen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Marco66

Quote from: fugazi_2009 on December 22, 2021, 11:52:30
Ben erg benieuwd hoe de ifi Stream bevalt. Een vriend van mij zit er ook met een schuin oog naar te kijken, maar je ziet er nog maar weinig ervaringen mee. En de ervaringen die je hoort lopen nogal uiteen.

Reviews zijn over het algemeen zeer lovend, we gaan het zien.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Voor zo'n klein apparaat is de Ifi Zen Streamer zwaar en mooi gebouwd!
App werkt prima, albums worden vlot geladen van de usb schijf en ook spotify maakt snel verbinding.
Klinkt gewoon out of the box al goed, ff lekker in laten spelen met kerstmuziek het weekend.





Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vanzomereng

Quote from: Marco66 on December 24, 2021, 15:54:22
Voor zo'n klein apparaat is de Ifi Zen Streamer zwaar en mooi gebouwd!
App werkt prima, albums worden vlot geladen van de usb schijf en ook spotify maakt snel verbinding.
Klinkt gewoon out of the box al goed, ff lekker in laten spelen met kerstmuziek het weekend.

Zeer fraai....  :inlove:
Werkt de app op Android en beschikt de App over uitgebreide random-play functies?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Marco66

Quote from: VANZOMERENG on December 24, 2021, 16:55:31
Zeer fraai....  :inlove:
Werkt de app op Android en beschikt de App over uitgebreide random-play functies?

Is ook android app ja. Random play weet ik nog niet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

brt

Quote from: Marco66 on December 24, 2021, 18:52:25
Is ook android app ja. Random play weet ik nog niet.

Als je Spotify speelt gebruik je toch Spotify connect, neem ik aan? Dan heb je de vertrouwde bediening van je Spotify app...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Marco66

Quote from: brt on December 26, 2021, 23:33:10
Als je Spotify speelt gebruik je toch Spotify connect, neem ik aan? Dan heb je de vertrouwde bediening van je Spotify app...

Dat klopt. Voor internet radio en muziek van usb de ifi app.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

brt

Quote from: Marco66 on December 27, 2021, 08:57:37
Dat klopt. Voor internet radio en muziek van usb de ifi app.

Ah oke, dan hangt het dus vooral van je luistergedrag af hoeveel 'last' je hebt van de Ifi app...

Kun je al meer zeggen over je luisterimpressies? Ik heb behoorlijk wat lyrische dingen gelezen over dit streamertje namelijk.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Marco66

Voor het luttele bedrag van 235,00 wilde ik deze mooie monitoren wel eens aan de tand voelen in mijn woonkamer.
Impulse Bamboe Monitor nieuw.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

De Impulse Bamboe monitoren zijn binnen.
Zwaarder en groter dan verwacht, bouwkwaliteit is fraai te noemen.
Straks eens in de plaats van mijn John Eekels zetten en luisteren.



Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Ralf67

#1366
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.

Zoals je weet ben ik zelf in het bezit van 2 setjes Impulse Bamboo Monitors van QS Audio zoals deze.

Verder 2 setjes met welke afgebouwd zijn door Hepta Design Audio.

Maar voor €235 kan je je niet echt een miskoop hebben gedaan..

Dit zijn witte en silver gespoten Bamboo kasten met dezelfde woofer en tweeter.

Het filter lijkt net iets anders te zijn.

Mocht je ze weg doen, stuur maar een PM  8)

naish123

#1367
Waar kan ik wat vinden over deze monitoren?
Gewoon nieuwsgierig.

Of zijn het geen nieuwe?

Ralf67

#1368
Op het web nagenoeg niks.

Het gaat om NOS (new old stock) van QS Audio

Buiten dat ik een setje heb doorgezaagd , om als Dolby Atmos luidsprekers  te testen.

Specificaties die ik kon vinden zijn :

systeem: 2-weg bas-reflex
tweeter: Vifa 27 mm ring radiator
woofer: SEAS 17 cm met transparante polypropyleen conus en fase-plug
kast: multilaag sandwich optimaal gedempt voor zeer geringe kleuring
1 x interne acoustische verstijvingsschot
netto inhoud: 15 liter
  bedrading: custom made massief koper

filter: tweede orde hard-wired
geselecteerde condensatoren, spoelen en weerstanden
frekwentieberiek: +/- 3dB 50 Hz - 35 kHz
impedantie: 6 Ohm
rendement: 87 dB/W/m
afmetingen: 35x22x32 cm (hxbxd)
hoogte stand: 60 cm
afwerkingen: bamboe naturel

Waren ooit €1400 per setje, en gebouwd in een kleine oplage van 10 setjes.

Ontwerper is Keith Marshall van Impulse. (Audiowise)

Ralf67

#1369
Over het gebruikte Seas woofertje heb ik ook nog wel wat info.

Dit is een speciale variant die in de catalogus van Intertechnik heeft gestaan, toen ze nog Seas verkochten.

Heel weinig over te vinden, en zeker niet de Thiele/Small parameters

Marco66

Omdat ik niet echt enthousiast ben over de Play-fi app van de Audiolab vandaag een mooie upgrade gekocht.
Een fraaie Auralic Aries Femto met lineaire voeding.
Later eens kijken of ik weer stap wil maken met andere pre/dac/amp.
Kwa sound verrast de Audiolab mij nog steeds.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Heel lang over getwijfeld, en alhoewel deze Auralic de hemel werd ingeprezen, verschenen er al heel snel modellen met een dubbele femto klok, en daarna nog veel duurdere modellen, die allemaal weer beter zouden moeten zijn. Toen wilde ik me niet laten meeslepen door de waanzin :) Maar dit lijkt me een toppertje, laat weten wat je ervan vindt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: DofN on April  2, 2022, 20:47:03
Heel lang over getwijfeld, en alhoewel deze Auralic de hemel werd ingeprezen, verschenen er al heel snel modellen met een dubbele femto klok, en daarna nog veel duurdere modellen, die allemaal weer beter zouden moeten zijn. Toen wilde ik me niet laten meeslepen door de waanzin :) Maar dit lijkt me een toppertje, laat weten wat je ervan vindt.

Gaan het zien. Met name een stabiele en goede app bediening wat ik begrijp en dat vind ik belangrijk.
Kwa sound zal deze zeker niet slecht zijn ga ik vanuit.
Met nog betere voeding kun je nog een stap maken lees ik.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

holco

Mooie aanschaf :thumbs-up:

De Auralic app klinkt ook duidelijk beter dan Roon  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Marco66

#1374
Wat een verademing die Auralic, klinkt niet alleen erg goed maar de bediening via Lightning Ds is snel en gemakkelijk.
Bibliotheek vd aangesloten usb schijf is snel geïndexeerd en spotify vind ook de Auralic.
Ook radiostations starten snel op.
Blij met de aanschaf tot nu toe!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch