UHD bluray spelers overzicht

Started by riwi, September 24, 2017, 18:09:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

N1v3K

Damn. Had ik er nou toch alvast maar 1 gekocht toen ie nog 829 was  :plain:

riwi

Quote from: N1v3K on November 12, 2019, 22:06:47
Damn. Had ik er nou toch alvast maar 1 gekocht toen ie nog 829 was  :plain:

Misschien komend weekend Werner of de andere mannen in antwerpen vragen?

Fox

Dit is toch wel een opmerking die raar is.

"Apps toevoegen aan de Panasonic DP-UB450EG-K zou dus geen enkele meerwaarde bieden, en alleen maar leiden tot een mindere beeld- en geluidskwaliteit."

Gezien SMART Tv's tegenwoordig nog maar max. 3 jaar SMART zijn worden spelers met fysieke/media afspeel mogelijkheden de Apps steeds belangrijker.
Of je hebt weer steeds meer separate apparaten nodig voor elke optie.


Quote from: quattronl on October 14, 2019, 14:23:46
Perfect ding voor mij denk ik!
Wil perse DV en de 824 zou daarin een van de weinig zijn. Apps hoeven er van mij ook niet op.
Deze 450 zou dan prima voldoen. Zeer mooie prijs ook!
Al ben ik wel benieuwd naar een vergelijk tussen de 450 en 824, vooral qua beeld (en geluid).

CineSmurf

Eens. Slechte ontwikkeling dat er steeds minder apps op de aparaten komen. In elk geval voor bij de projector, die is sowieso niet zo smart...

Overigens kan ik me de overweging van de smart-tv fabrikanten wel voorstellen, die willen gewoon graag dat je regelmatig een nieuwe koopt. Niets handiger dan dat ze na een jaar of 5 tot 7 de functionaliteit zo terug kunnen schroeven dat jij weer behoefte hebt aan een nieuwe...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

quattronl

Quote from: Fox on November 14, 2019, 08:36:22
Dit is toch wel een opmerking die raar is.

"Apps toevoegen aan de Panasonic DP-UB450EG-K zou dus geen enkele meerwaarde bieden, en alleen maar leiden tot een mindere beeld- en geluidskwaliteit."

Gezien SMART Tv's tegenwoordig nog maar max. 3 jaar SMART zijn worden spelers met fysieke/media afspeel mogelijkheden de Apps steeds belangrijker.
Of je hebt weer steeds meer separate apparaten nodig voor elke optie.

Mijn idee is dat als de apps op een tv op mediaspeler niet meer werken ik gewoon met een Chromecast verder ga en dus alles vanaf de telefoon stream. Hoef ik alleen maar de telefoon actueel te houden (die goedkoper te upgraden is (ik gebruikt toch nooit topmodellen) als 1 van die andere apparaten).
Perfect zal het niet zijn maar als je dat nastreeft wordt het een duur geintje.
Maar zoals altijd: ieder z'n voorkeur  ;D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

ppeter

#330
Is er een (kwaliteit) meerwaarde, wanneer je het beeld en geluid apart stuurt naar beamer en receiver?
video HDMI out >> beamer
audio HDMI out >> receiver

Momenteel gaan deze beide (video+audio) via video HDMI out naar de receiver.
Panasonic UB900.

Is er een reden waarom ik bij content met DTS HD de volume een stuk harder moet zetten dan bij DolbyDigital en DD+ Atmos? Als voorbeeld heb ik een BD StarWars waarvan de intro menu met DD is en deze luid en helder is, en bij de start van de film ik de volume een stuk hoger moet zetten met DTS HD? Ook bij het streamen met de Shield, ervaar ik dit verschil?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Teejoo

Quote from: ppeter on November 17, 2019, 19:49:03
Is er een (kwaliteit) meerwaarde, wanneer je het beeld en geluid apart stuurt naar beamer en receiver?
video HDMI out >> beamer
audio HDMI out >> receiver

Momenteel gaan deze beide (video+audio) via video HDMI out naar de receiver.
Panasonic UB900.
Nee.

scoc

Quote from: ppeter on November 17, 2019, 19:49:03
Is er een (kwaliteit) meerwaarde, wanneer je het beeld en geluid apart stuurt naar beamer en receiver?
video HDMI out >> beamer
audio HDMI out >> receiver

Momenteel gaan deze beide (video+audio) via video HDMI out naar de receiver.
Panasonic UB900.

Is er een reden waarom ik bij content met DTS HD de volume een stuk harder moet zetten dan bij DolbyDigital en DD+ Atmos? Als voorbeeld heb ik een BD StarWars waarvan de intro menu met DD is en deze luid en helder is, en bij de start van de film ik de volume een stuk hoger moet zetten met DTS HD? Ook bij het streamen met de Shield, ervaar ik dit verschil?

Die verschillende geluidsterktes heeft naar mijn mening niets te maken met het type van geluidspoor maar eerder met hoe dit gemixed is. Zo heb ik blu-rays waar volume op -18 meer dan hard genoeg waar ik andere moet op -12 of zelfs -10 zetten. En veel Disney BD's (vooral Marvel gedoe) zijn niet erg goed gemixed wat betreft dynamiek stellen die vaak teleur.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

WillyP

#333
Hi all,

Een paar vragen voor jullie:

1. Welke UHD speler heeft een volwaardige 5.1 / 7.1 uitgang? Voor zover ik weet alleen de beide Oppo's; Sony en Pioneer niet en bij de Panasonic DP-UB9004 zijn de afstanden niet instelbaar.

2. Over met name de Oppo UDP-205 wordt gezegd dat de interne DAC van zeer hoog niveau is en veel DAC's in AV (voor)versterkers overtreft. Wie heeft ervaring met deze manier van aansluiten en wil daar iets over vertellen?

Groet,

WillyP


Jack_D

Ik draai meestal via de 5.1 analoge uitgang van mijn Oppo UDP-203, ben er zeer tevreden over.
Mijn 203 is gemodificeerd dus zal wat beter klinken dan de standaard 203.

De 205 heeft mooie Sabre dac's en standaard een lineaire voeding voor het analoge audio deel, dus dat is zo "out of the box" al beter dan de standaard 203.

Ligt er natuurlijk ook aan wat voor DAC je in je versterker/receiver hebt als je gaat vergelijken, en natuurlijk hoe goed je gehele audio setup is. Wanneer je een 205 aan een versterker van €300,- gaat hangen is het een beetje een vlag op een modderschip :D , das zonde van je geld. Moet allemaal wel een beetje in balans met elkaar zijn.

Quote from: WillyP on November 18, 2019, 11:03:18
Hi all,

Een paar vragen voor jullie:

1. Welke UHD speler heeft een volwaardige 5.1 / 7.1 uitgang? Voor zover ik weet alleen de beide Oppo's; Sony en Pioneer niet en bij de Panasonic DP-UB9004 zijn de afstanden niet instelbaar.

2. Over met name over de Oppo UDP-205 wordt gezegd dat de interne DAC van zeer hoog niveau is en veel DAC's in AV (voor)versterkers overtreft. Wie heef ervaring met deze manier van aansluiten en wil daar iets over vertellen?

Groet,

WillyP

ppeter

Quote from: scoc on November 17, 2019, 21:28:45
Die verschillende geluidsterktes heeft naar mijn mening niets te maken met het type van geluidspoor maar eerder met hoe dit gemixed is. Zo heb ik blu-rays waar volume op -18 meer dan hard genoeg waar ik andere moet op -12 of zelfs -10 zetten. En veel Disney BD's (vooral Marvel gedoe) zijn niet erg goed gemixed wat betreft dynamiek stellen die vaak teleur.
Ok Thx!
Quote from: Teejoo on November 17, 2019, 19:52:32
Nee.
Ok
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

rho

Heeft er iemand de Sony UBP-X800m2 in huis?
Zijn er naast de mogelijkheid om dolby Vision weer te geven nog belangrijke updates t.o.v. de eerste versie?

Fox

#337
Hou er rekening mee dat je je receiver wel een volledige analoge by-pass moet hebben en dat je geen room correctie ed. gebruikt.

Anders heb je van de speler van D naar A en bij je receiver weer van A naar D voor de bewerking en dan weer naar A ....


Quote from: WillyP on November 18, 2019, 11:03:18
Hi all,

Een paar vragen voor jullie:

1. Welke UHD speler heeft een volwaardige 5.1 / 7.1 uitgang? Voor zover ik weet alleen de beide Oppo's; Sony en Pioneer niet en bij de Panasonic DP-UB9004 zijn de afstanden niet instelbaar.

2. Over met name over de Oppo UDP-205 wordt gezegd dat de interne DAC van zeer hoog niveau is en veel DAC's in AV (voor)versterkers overtreft. Wie heef ervaring met deze manier van aansluiten en wil daar iets over vertellen?

Groet,

WillyP

WillyP

Klopt als een bus! Gelukkig heb ik zo'n by-pass, zodat ik de blu-ray speler direct zou kunnen aansluiten. Maar dan moet ie er wel zijn en afgezien van de Oppo's (tegen absurde prijzen) ben ik die nog niet tegengekomen.

Groet,

WillyP