Nieuwe Sony 4K projectors Q3-2017.

Started by scoc, August 28, 2017, 20:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

donaldk

Met Xenon zijn ze tot 9000:1 gekomen op een Barco P 4K. Dus dan heb je alle drie, maar inderdaad niet vanaf fabriek.

scoc

Quote from: MaxxMark on September 21, 2017, 14:09:21
Heeft iemand al enig idee/gevoel hoe die 260 zich verhoudt tot de JVC's qua zwartwaardes? Vorig jaar bij HomeCinemaHappening de JVC's en de 550's (semi) naast elkaar gezien en toen was zover ik me herinner het verschil in contrast acceptabel. Als de 260 zich tov de jvc's dan niet zo goed staande houdt, is dat ook weer een minpuntje.

Het blijft in dit segment nog altijd dat je 3 opties hebt:
- 4k
- lichtopbrengst
- zwartwaarde

En je mag maximaal 2 opties kiezen :P
Niet eenvoudig om op basis van geheugen te vergelijken en niet direkt 1-op-1 maar inzake zwartwaarde en contrast loopt JVC (lamp) nog steeds voor op Sony (zelfs vergeleken met de VW760). Wat kleuren en natuurlijk plaatje betreft heeft Sony een (lichte) voorsprong naar mijn mening. In pure resolutie is het Sony die voorop loopt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

MaxxMark

Quote from: Kjelt on September 21, 2017, 14:18:23
Altijd lastig zonder 1:1 vergelijk natuurlijk maar ik denk toch wel te kunnen zeggen dat ze niet in de buurt gaan komen.
De JVC wint het wel qua zwartwaardes en statisch contrast (de lampprojectoren dan)
Daar was ik al een beetje 'bang' voor. Zeker met de hogere lichtopbrengsten wordt het contrast alleen maar belangrijker. Zoals ik in mijn eigen HT topic al eens noemde toen ik over ging van mijn JVC RS-10 naar een X5000 merkte ik dat hoewel het contrast is toegenomen (verschil tussen het donkerste en het lichtste),  is het bereik wel verschoven. Het donkerste zwart van de x5000 is lichter dan het donkerste van de rs-10.

Quote from: Kjelt on September 21, 2017, 14:18:23
Voor mij persoonlijk vind ik de JVCs een te hard digitaal achtig beeld geven daar moet je van houden, smaak is persoonlijk.
Probleem is ook altijd het demo materiaal, kijk altijd met type films waar je zelf graag naar kijkt en van houdt. Transformers doet het misschien goed op de JVC maar als je voornamelijk oudere analoge films kijkt is het weer een ander verhaal.

De Sony's hebben een heel rustig natuurlijk beeld, kijkt heel fijn vind ik en zo superscherp, ook van dichtbij.
Daarnaast zijn ze stiller dan de JVC's ook niet onbelangrijk voor mensen waar de projector vlak bij de zitpositie hangt.

Die mening deel ik. Ik vond mijn RS10 een veel filmischer beeld geven dan de X5000. Dat bemerkte ik vooral toen ik kort terug ging van de x5000 naar de Rs10.

En zoals scoc terecht zegt; het beeld van de Sony (native 4k) is beter (zeker ook als je e-shift zn 'onrustigheid' meeneemt). En daarnaast is de interpolatie van de Sony gewoon heel veel beter. Maar dat zwart hè... ::)

Lastig lastig
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Quote from: MaxxMark on September 21, 2017, 16:46:02
Die mening deel ik. Ik vond mijn RS10 een veel filmischer beeld geven dan de X5000. Dat bemerkte ik vooral toen ik kort terug ging van de x5000 naar de Rs10.

Ik neem aan dat je de hardheid cq. scherpte bedoeld van de X5000 versus de HD350. Moet je toch eens proberen om de e-shift aan te zetten bij 1080p materiaal. En een aantal van die mpc regelaars wat verder naar links. Ik vind dat het beeld dan een stuk analoger is op de JVC. Je lijkt wat aan scherpte in te boeten, maar het is de hardheid die minder wordt, kwa scherpte blijft het wel gelijk.
Ik vond de HD350/RS10 een reutelbak kwa pans. Dat heeft de X5000 beter voor elkaar. En als je dan de vergelijking met de Sony 260/360 maakt dan is het verschil nog groter. Want pans op de Sony's zien er super smooth uit met amper artifacts.

Op de 760 met Billy Linn zagen we een stuk waar de camera een 360 graden pan doet een paar maal. Dat was wel super soepel kwa pan en dan is het wel duidelijk wat 60fps brengt en waar 24fps te kort schiet.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik vind het wel grappig dat de zwartwaarden zo enorm belangrijk lijken te zijn zodat ze in een adem met native 4K, filmisch beeld- motionflow- lichtopbrengst-scherpte en kleurschakeringen genoemd word.

In dit rijtje komt zwartwaarden voor mij toch echt op de laatste plaats  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

papaleo

#205
Quote from: Erik van Voorst on September 21, 2017, 17:30:08
Ik vind het wel grappig dat de zwartwaarden zo enorm belangrijk lijken te zijn zodat ze in een adem met native 4K, filmisch beeld- motionflow- lichtopbrengst-scherpte en kleurschakeringen genoemd word.

In dit rijtje komt zwartwaarden voor mij toch echt op de laatste plaats  ;D

Helemaal mee eens,Zeker wanneer je zoals in mijn geval,projecteert in een 'huiskamer'HT daar waar je het niet pikdonker kan maken... ;)

Edit
Voor de evt kenners maar vooral geintreseerde onder ons...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165225.0
::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MaxxMark

Quote from: riwi on September 21, 2017, 17:26:32
Ik neem aan dat je de hardheid cq. scherpte bedoeld van de X5000 versus de HD350. Moet je toch eens proberen om de e-shift aan te zetten bij 1080p materiaal. En een aantal van die mpc regelaars wat verder naar links. Ik vind dat het beeld dan een stuk analoger is op de JVC. Je lijkt wat aan scherpte in te boeten, maar het is de hardheid die minder wordt, kwa scherpte blijft het wel gelijk.
Ik vond de HD350/RS10 een reutelbak kwa pans. Dat heeft de X5000 beter voor elkaar. En als je dan de vergelijking met de Sony 260/360 maakt dan is het verschil nog groter. Want pans op de Sony's zien er super smooth uit met amper artifacts.

Op de 760 met Billy Linn zagen we een stuk waar de camera een 360 graden pan doet een paar maal. Dat was wel super soepel kwa pan en dan is het wel duidelijk wat 60fps brengt en waar 24fps te kort schiet.

Uh, ja dat bedoelde ik inderdaad :)

En inderdaad Sony is gewoon heer en meester op het gebied van pans (en scherpte met pans).

Quote from: Erik van Voorst on September 21, 2017, 17:30:08
Ik vind het wel grappig dat de zwartwaarden zo enorm belangrijk lijken te zijn zodat ze in een adem met native 4K, filmisch beeld- motionflow- lichtopbrengst-scherpte en kleurschakeringen genoemd word.

In dit rijtje komt zwartwaarden voor mij toch echt op de laatste plaats  ;D

Het 'probleem' zit hem er in dat je (ik in dit geval) aan de JVC zwartwaardes gewend ben. Als je dan naar iets gaat dat minder goed is (een stap terug), dan valt dat extra sterk op. Zeker in een perfect donkere ruimte. Het is iets wat me vaak snel opvalt, ook als je bij iemand anders bent. Misschien dat ik er gevoeliger voor ben, of er (te) veel waarde aan hecht.

Dikke kans dat als ik lange tijd naar Sony zn motionflow had gekeken, dat ik met geen mogelijkheid naar een JVC zou willen kijken.

Een vooruitgang merk je meestal niet of nauwelijks. Maar ga je daarna terug, dan merk je pas hoe verwend je was
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

papaleo

#207
Quote from: evilniek on September 21, 2017, 10:32:16
Oh, maar d'r zit toch een veel sterkere lamp in de VW550, merkwaardige constatering.

Ik weet niet in hoevere het contrast,brightnes is opgekrikt na de firmware v2.203 update in de 550?
Ik heb de 550 wellicht vòòr deze update mogen aanschouwen dit verklaard waarschijnlijk mijn opmerking wbt de lightoutput van een 360 tov de 550.

VPL-VW550ES Update from v2.203:
- Further improvements of HDR-related functionality
- Adds 'HDR Contrast' function to Picture Menu (when viewing HDR content) allowing user to adjust the average screen brigtness
- Add automatic selection of BT2020 color space when receiving such content
- Adds "HDR" indicator in the Information Menu when HDR content is being received.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Net al onze Sony demo toestellen besteld, Winter is coming  :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:



papaleo

Quote from: home@the movies on September 21, 2017, 18:23:07
Net al onze Sony demo toestellen besteld, Winter is coming  :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:
Tsss,wat moet met zoveel toestellen?
Je kan toch maar (goed) naar 1 toestel tegelijk kijken.... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: home@the movies on September 21, 2017, 18:23:07
Net al onze Sony demo toestellen besteld, Winter is coming  :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:
Ik hoop dat je ze wel voor de winter (21 december) binnen hebt  :tounge:

papaleo

Quote from: Kjelt on September 21, 2017, 18:27:40
Ik hoop dat je ze wel voor de winter (21 december) binnen hebt  :tounge:
Ik wil je niet te veel ontmoedigen...mocht je de 760 besteld hebben zou het zomaar eens kunnen dat het Q1/2 2018 gaat worden  >:D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on September 21, 2017, 18:31:42
Ik wil je niet te veel ontmoedigen...mocht je de 760 besteld hebben zou het zomaar eens kunnen dat het Q1/2 2018 gaat worden  >:D

Waar heb je dat ergens horen zeggen  ;D ;D ;D

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: papaleo on September 21, 2017, 18:31:42
Ik wil je niet te veel ontmoedigen...mocht je de 760 besteld hebben zou het zomaar eens kunnen dat het Q1/2 2018 gaat worden  >:D

Helaas de 760 is buiten mijn budget  :(
Maar te zien aan de prijsbepalingssectie heb jij inmiddels een cm extra ruimte weten te creeren.
Heb je een cm van de betonplaat in het plafond weten af te beitelen?  :D

papaleo

#215
Quote from: Kjelt on September 21, 2017, 18:37:02
Helaas de 760 is buiten mijn budget  :(
Maar te zien aan de prijsbepalingssectie heb jij inmiddels een cm extra ruimte weten te creeren.
Heb je een cm van de betonplaat in het plafond weten af te beitelen?  :D

Hahaa...nee,ik sla wbt 'laser' nog 1 a 2 generaties over...,wellicht komt deze dan in een kleiner jasje met wellicht een 'nog' betere PQ...voor minder €'s
Al vond/vind ik de 760 op dit moment wel/al heel  8)  :wub:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

#216
Zonder een het ander te "bashen" want ook ik vind de nieuwe Sony's erg mooi. (760 laser heb ik persoonlijk  nog niet gezien) maar ik ben heel bekend met de 5000 ES laser van Sony en de Z1 van JVC.

Maar het contrast niveau van bijvoorbeeld een X7500 (RS 520) haal je absoluut niet in (260/360) . Ook niet met een 550 ES van Sony. Ik heb de 550 ES en mijn JVC RS 520 1:1 vergeleken. En dat ga je ook absoluut merken met HDR is mijn ervaring. Als je ooit de kans krijgt zou je ze naast elkaar moeten zien. Neem dan eens de Pioneer Kuro Test disc of bijvoorbeeld de UHD Lucy.

Ik heb zelf de RS 520 (pro versie X7500) van JVC, en heb pas geleden de Sony 360 ervaren (zie mijn reaktie in dit topic) op een studiotek 130 van Stewart. En zelfs op dit doek oogde het voor mij vrij flets en voor mij absoluut geen "wow" ervaring (HDR) die een JVC X7500 wel brengt. Daarbij is de scherpte wel fantastisch van de Sony!! SDR heb ik wel prachtig ervaren.

Het hoge native contrast is zeker wel een belangrijke factor voor de uiteindelijke beeld kwaliteit en mag ook zeker niet vergeten worden of aan de kant worden geschoven.

Ik ben wel zeer benieuwd naar de 760 ES laser.
Quote from: MaxxMark on September 21, 2017, 14:09:21
Dat is toch wel een aardig minpuntje. Als je op een 21:9 scherm projecteert, zonder anamorphic lens, is dat toch wel een belangrijk punt. Toen ik mijn RS-10 nog had werd ik er al moe van om de hele tijd handmatig de boel te moeten veranderen. Met mn x5000 was dat een hele verademing.

Heeft iemand al enig idee/gevoel hoe die 260 zich verhoudt tot de JVC's qua zwartwaardes? Vorig jaar bij HomeCinemaHappening de JVC's en de 550's (semi) naast elkaar gezien en toen was zover ik me herinner het verschil in contrast acceptabel. Als de 260 zich tov de jvc's dan niet zo goed staande houdt, is dat ook weer een minpuntje.

Het blijft in dit segment nog altijd dat je 3 opties hebt:
- 4k
- lichtopbrengst
- zwartwaarde

En je mag maximaal 2 opties kiezen :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Lol..laat me raden.. een nieuwe Sony?  ;D :P

Quote from: papaleo on September 21, 2017, 17:34:27
Helemaal mee eens,Zeker wanneer je zoals in mijn geval,projecteert in een 'huiskamer'HT daar waar je het niet pikdonker kan maken... ;)

Edit
Voor de evt kenners maar vooral geintreseerde onder ons...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165225.0
::)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rob_Dingen

Hoi,

Jullie praten allemaal over contrast maar dat is nog maar de helft van wat je waarneemt.
Iedereen vergeet hier ansi contrast wat in mijn ogen zeker zo belangrijk is.
Ik heb namelijk liever een projector met native 1:10.000 on off contrast en 1:1.000 ansi contrast dan 1:100.000 on off contrast en 1:500 ansi contrast.
Namelijk met een hoge ansi is het in beeld contrast zeer hoog.
Als de ansi waarde laag is zullen koplampen bijv niet zo scherp zijn omdat de omgeving ook oplicht.

Rob

papaleo

Quote from: vik on September 21, 2017, 19:48:43
Lol..laat me raden.. een nieuwe Sony?  ;D :P

"i don't know notttthing i'm Manuel from barcelona...."  :D

https://m.youtube.com/watch?v=s6EaoPMANQM
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#220
Quote from: Rob_Dingen on September 21, 2017, 20:15:40
Hoi,

Jullie praten allemaal over contrast maar dat is nog maar de helft van wat je waarneemt.
Iedereen vergeet hier ansi contrast wat in mijn ogen zeker zo belangrijk is.
Ik heb namelijk liever een projector met native 1:10.000 on off contrast en 1:1.000 ansi contrast dan 1:100.000 on off contrast en 1:500 ansi contrast.
Namelijk met een hoge ansi is het in beeld contrast zeer hoog.
Als de ansi waarde laag is zullen koplampen bijv niet zo scherp zijn omdat de omgeving ook oplicht.

Rob

Was het niet zo...
Dat wanneer je met een pj welke een hoog contrast heeft en projecteert in een kamer waar je niet heel goed kan verduisteren en dan ook met nog wat licht gekleurde meubels plus een licht plafond hebt...er weinig ansi over eind blijft.. ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: Rob_Dingen on September 21, 2017, 20:15:40
Hoi,

Jullie praten allemaal over contrast maar dat is nog maar de helft van wat je waarneemt.
Iedereen vergeet hier ansi contrast wat in mijn ogen zeker zo belangrijk is.
Ik heb namelijk liever een projector met native 1:10.000 on off contrast en 1:1.000 ansi contrast dan 1:100.000 on off contrast en 1:500 ansi contrast.
Namelijk met een hoge ansi is het in beeld contrast zeer hoog.
Als de ansi waarde laag is zullen koplampen bijv niet zo scherp zijn omdat de omgeving ook oplicht.

Rob


Dat is absoluut waar, en dat is net waar deze Sony het bijzonder goed doet, iedereen was verbaasd over een op papier niet echt hoge lichtopbrengst van 2000 Lumen, echter de dynamiek die je op het scherm ziet met een mooi ansi contrast geeft een heel ander gevoel.
Ik heb geen contrast metingen gedaan omdat de projector nog een beta pre productie sample is. Ik weet hoe het met de JVC Z1 gegaan is, de metingen van pre productie units waren gewoon totaal verschillend bij verschillende personen en gingen op bepaalde momenten gewoon nergens over.
Maar ik ben vrij zeker dat datgene wat ik met het oog zag ook bevestigd zal worden door de metingen, een wat lager on of maar een zeer goed ansi contrast.

vik

"Point taken" Rob absoluut waar!


Quote from: Rob_Dingen on September 21, 2017, 20:15:40
Hoi,

Jullie praten allemaal over contrast maar dat is nog maar de helft van wat je waarneemt.
Iedereen vergeet hier ansi contrast wat in mijn ogen zeker zo belangrijk is.
Ik heb namelijk liever een projector met native 1:10.000 on off contrast en 1:1.000 ansi contrast dan 1:100.000 on off contrast en 1:500 ansi contrast.
Namelijk met een hoge ansi is het in beeld contrast zeer hoog.
Als de ansi waarde laag is zullen koplampen bijv niet zo scherp zijn omdat de omgeving ook oplicht.

Rob
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies