Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Maikel_audionerd

Quote from: Christiaan S on February 24, 2017, 13:11:58
Als je ook nog bedenkt dat ik nu in het geheel geen tv kan kijken?
Dat vraag ik me ook af :tongue2:

Tot ik in mijn agenda kijk ;) Werk. Afspraken. Dierenarts. Afspraken.
Morgen werken. En dan 's avonds uitpakken. Om waarschijnlijk niet de juiste kabeltjes te hebben om het af te maken ;)
Ik kijk al 10 jaar geen tv, een verademing.
Gefeliciteerd met je nieuwe scherm  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

LuPo

Quote from: Christiaan S on February 24, 2017, 11:26:29
Daar heb ik ook serieus naar gekeken.
Maar UHD sprak me toch niet voldoende aan.

Tv staat in de doos in mijn huis.
Morgenavond maar eens uitpakken en installeren. Dat gaat nog wel de nodige moeite kosten door weggewerkte kabels.

Samen met PS4 Pro. ;)

Was €520 tijdens de btw dagen. Dus ik hoefde niet lang na te denken..  :clapping:

VlisChris

Donders.
Dat is serieus goedkoop. Nee. Dan had ik ook niet hoeven denken :D
Minor setback; maatje van me vertelde steeds dat hij ook 55 heeft. Blijkt die steeds geintje te hebben gemaakt. Is zijn tv 48 of hooguit 50 :-X En dat is al een flink ding :P

Morgen maar eens beginnen met de doos open te maken. En daarna te kijken of die een beetje bevalt.
Wie weet is die TE groot. Dan komt er een 50 voor terug.

Ik zie het morgen wel.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LuPo

Quote from: Christiaan S on February 25, 2017, 02:50:28
Donders.
Dat is serieus goedkoop. Nee. Dan had ik ook niet hoeven denken :D
Minor setback; maatje van me vertelde steeds dat hij ook 55 heeft. Blijkt die steeds geintje te hebben gemaakt. Is zijn tv 48 of hooguit 50 :-X En dat is al een flink ding :P

Morgen maar eens beginnen met de doos open te maken. En daarna te kijken of die een beetje bevalt.
Wie weet is die TE groot. Dan komt er een 50 voor terug.

Ik zie het morgen wel.

Ja, precies. :D Je ziet hier nog wel mooi de dip richting €500: https://tweakers.net/pricewatch/519907/samsung-ue50ku6000w-zwart.html

50" bevalt mij echt prima. Ik kom van 46" en dit is een serieuze stap groter. Groter is altijd beter voor film/serie dus wat dat betreft.. :laugh:
ik ben achteraf blij dat ik 50" heb genomen, omdat de 55KU6000 geen VA paneel heeft. Ik heb nu echt een serieus lage inputlag voor gamen op de PS4 Pro en het contrast en zwartwaarden zijn ook veel beter dan mijn vorige tv (die was IPS denk ik). http://www.displayspecifications.com/en/model/c14247c

Review van de KU6000: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300
Wellicht staat op deze site ook jouw nieuwe aankoop?

VlisChris

Ik zal straks eens kijken.
Nu kom ik van een acht jaar oude 42" plasma.
Er op vooruitgaan doe ik toch wel gok ik ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

mikeske

net besteld, normaal binnen enkele dagen hier:



marantz av7703 ter vervanging van mijn av8003
ben benieuwd  ;D

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

master30

Quote from: mikeske on February 25, 2017, 15:45:08
net besteld, normaal binnen enkele dagen hier:

marantz av7703 ter vervanging van mijn av8003
ben benieuwd  ;D

Mooi hoor
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Dirk

in navolging van velen deze week ook maar eens een Klipsch R-115SW aan de set toegevoegd, die hier enkel wordt ingezet voor surround, waarbij hij een puur LFE signaal voor z'n kiezen krijgt + wat laaginfo vd surrounds die pas vanaf 80Hz inkomen.

ik was behoorlijk wantrouwig, want je leest wel vaker hosanna verhalen van nieuwe eigenaren die achteraf een beetje overdreven blijken, maar voor HT kan deze wat mij betreft absoluut z'n mannetje staan...en qua prijs/kwaliteit is dit imo een onklopbare sub, zeker als je een beetje slim inkoopt.:thumbs-up:

nu alleen nog eens rustig kijken hoe ik de driver er netjes uit krijg, want ik zou hem eigenlijk graag wit laten spuiten, maar daarvoor moet dus eerst alles (letterlijk) uit de kast. 
iemand een idee hoe je bij de schroeven komt zonder wat te beschadigen?  ik weet wel zeker dat die "sierrand" er eerst af moet om bij de schroeven te komen, maar heb geen idee hoe die vast zit en wil natuurlijk niets stuk maken  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jossie

Mordaunt Short heeft optisch eenzelfde aanblik. Daar is de sierrand gewoon een rubberrand die onderdeel is van de rolrand. Die wip je dan aan de rand omhoog en daaronder zitten dan de schroeven. Het is een soort flens die tegen de kast drukt. Dit lijkt eenzelfde constructie, als de sierrand ook rubber is zal het misschien dezelfde soort oplossing zijn.
Omni !

Dirk

het lijkt idd gewoon een rubber rand die op één of andere manier vastgeklemd zit, maar hij is behoorlijk hard en zit toch veel vaster dan ik aanvankelijk dacht, dus er even met een (bot) mes oid tussen gaan om hem "ff los te wippen" lukt me vooralsnog niet...en ik heb geen zin om iets onherroepelijk stuk te maken in al m'n zachtheid  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jossie

Zie je een naad tussen de rolrand en de sierrand? Dan is het een andere constructie. Als je in die overgang ziet dat het het zelfde materiaal is (doorlopend) moet het toch ongeveer zoals ik schets. Anders kan de sierrand misschien draaien? Kan ook zijn dat hij gekit is.
Omni !

Dirk

rolrand en die sierrand lijken me echt 2 aparte delen, iig loopt het niet vloeiend als één geheel door.
het lijkt idd alsof die hard rubberen sierrand er op vastgekit zit, al kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen...ze moeten toch ook relatief makkelijk een driver kunnen vervangen mocht dat ooit nodig zijn, of zou die rand dan opgeofferd worden en mee vervangen?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

Wat is 55" eigenlijk niet overdreven groot :D
Tov 42" had ik het verschil qua tv-maten groter verwacht.

Beeld is wel lekker groot 8)
Uiteraard was ik vergeten om een CI+ module te bestellen.
Dus ik zit nu naar analoge tv te kijken :-X Maar YouTube bevalt me vast uitstekend qua beeld ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jossie

Quote from: Dynky on February 25, 2017, 22:23:31
rolrand en die sierrand lijken me echt 2 aparte delen, iig loopt het niet vloeiend als één geheel door.
het lijkt idd alsof die hard rubberen sierrand er op vastgekit zit, al kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen...ze moeten toch ook relatief makkelijk een driver kunnen vervangen mocht dat ooit nodig zijn, of zou die rand dan opgeofferd worden en mee vervangen?

Dat zou natuurlijk goed kunnen. En 15" woofers gaan niet gemakkelijk stuk. Buiten dat maken Amerikanen apparaten niet om te repareren. Na vijf jaar is bij hen de technology achterhaald >> tijd voor iets nieuws.
Omni !

Scuzz

Hier een Teufel M11000 THX Ultra 2 sub (hier uit de markt overgenomen) als upgrade van een SVS PB-10ISD.

Wat een beest.... Een karwei om op z'n plek te krijgen maar wat een verschil. Was hiervoor van een BK-XXLS400 naar de PB10 gegaan en dat was vooruitgang maar dit.... Wat een power en druk... Wat zullen de buren blij zijn als ons nieuwe huis (vrijstaand) af is  :angel: :pompom:

blue-eyes

Is deze ook helemaal af te stellen zoals bijv. met een Velodyne? Per hz het level bij te sturen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

smokeintheface

Afgelopen zaterdag de gelukkige eigenaar geworden van de Sony HW45ES. 8) Wat een beeld zeg!! Frank en Annewiek Bedankt!!!

Nu nog een nieuw schermpje halen, zeer waarschijnlijk gaat dit de Kingpin VFS270-16:9   2768x1629 worden.
Tenzij iemand nog een beter scherm weet?

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Scuzz

Quote from: Blue-Eyes on February 27, 2017, 15:52:27
Is deze ook helemaal af te stellen zoals bijv. met een Velodyne? Per hz het level bij te sturen?

Niet zonder dsp o.i.d.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mikeske

Net geleverd  :pompom:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

BenW

Quote from: mikeske on March  3, 2017, 12:47:56
Net geleverd  :pompom:

Lijkt mij een mooi apparaat, i.c.m. met wat ga je het gebruiken?
Ik heb een SR7010 met B&W 683/686/HTM61/ASW610 set, heeft een voorversterker voor mij ook een toegevoegde waarde?
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Spekkie99

Quote from: BenW on March  3, 2017, 13:50:20
Lijkt mij een mooi apparaat, i.c.m. met wat ga je het gebruiken?
Ik heb een SR7010 met B&W 683/686/HTM61/ASW610 set, heeft een voorversterker voor mij ook een toegevoegde waarde?
Dikkere eindversterkers wel.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mikeske

Quote from: BenW on March  3, 2017, 13:50:20
Lijkt mij een mooi apparaat, i.c.m. met wat ga je het gebruiken?
Ik heb een SR7010 met B&W 683/686/HTM61/ASW610 set, heeft een voorversterker voor mij ook een toegevoegde waarde?

Mijn gerief staat allemaal in mijn signature  ;)

Een processor met losse eindversterker(s) zal wel beter zijn dan een reciever.
Je kan dan ook meer het geluid bepalen door de keuze van de eindversterkers en de kabels er tussen.

Hangt er natuurlijk van af hoeveel je er aan wil spenderen.
Alles moet natuurlijk beetje in proportie blijven.

Uw reciever is ook al geen kleintje   ;)

Quote from: Spekkie99 on March  3, 2017, 16:18:42
Dikkere eindversterkers wel.

Inderdaad, die kan hij aan zijn reciever aansluiten en de reciever dan als processor gebruiken.
Dan heb je meer power / controle over de speakers.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

master30

Quote from: Spekkie99 on March  3, 2017, 16:18:42
Dikkere eindversterkers wel.

Ik heb ook de 7010 en toen ik een eindversterker probeerde viel me op dat het opeens toch beter klonk, inmiddels heb ik er nu 2  ;D
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

vik

Prachtig Rudy! Heel veel plezier ermee. Toch wel een behoorlijke upgrade vanaf de Vulkan VIIIR  ;)


Quote from: RvD on February 28, 2017, 22:24:03
De Aurum Vulkan 9  :music:




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike