apparaat om je subwoofer in te regelen

Started by bigbro, April 6, 2017, 14:52:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bigbro

Hoi,

Heb laatst een goed verhaal gelezen over een apparaat(je) om je subwoofer in te regelen. Hierdoor krijg je een veel strakkere bas. Het werkt ongeveer zo als een inregelmicrofoon bij een surroundversterker maar dan alleen voor de sub. Ben alleen de naam vergeten, iets met anti en node meen ik me te herinneren. Ik wil graag z' on apparaat dat je tussen de kabel vanuit je versterker en de sub in zet. Mijn Piega P1 sub rommelt namelijk teveel. Kan iemand mij even helpen hoe zo'n apparaat heet. Ze kosten rond de 350 euro. Misschien zijn er ook wat ervaringsdeskundigen hier op het forum. Hoor graag van jullie.




bigbro

Quote from: morca on April  6, 2017, 15:02:18
Dat is de goedkope versie,een duurdere kan je ook nog met de hand bijregelen.
Dat heeft wel mijn voorkeur
Kun je iets over je ervaring hiermee vertellen. Ik heb weleens met inregelstystemen gewerkt zoals bijvoorbeeld Audissey van ik meen Denon voor surroundsystemen. Ik vond het resultaat altijd onbevredigend. Op het moment dat een luidspreker in de hoek staat wordt alle bas eruit gefilterd. Vervolgens ging ik het er dan weer handmatig inzetten.

De reden dat ik dit wil proberen met mijn sub is omdat de sub mij teveel rommelt. Het is niet strak terwijl het de topversie van Piega is. Dat zou zeer goede kwaliteit moeten geven.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Het beste is je sub zelf handmatig inmeten mbv een meetmic en rew
Zie daarvoor meer info in de eerste link in mijn onderschrift
Ik en veel leden vinden het resultaat van adsy niet goed.
Het systeem maakt vaak fouten

De antimode die jij wil kopen werk niet beter imo.
Beter een mini dsp bv en een umik meetmic kopen
Zit je ook in je budget en kan je mbv rew op je comp en de software van de minidsp handmatig je sub veel beter inregelen als adsy of de antimode

Lees de eerste link even in me onderschrift