Dream Theater II

Started by peelke, December 15, 2016, 12:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peelke

Quote from: Valkyrie on June 25, 2020, 22:07:29
WoW dit is gaaf en groooot! :wub:
Quote from: R on June 25, 2020, 22:13:05
Heel tof dit!  O0 Mooie planning zo, dat wordt genieten.

Dank :blush: kan ook niet wachten tot de eerste film....

Quote from: pameijer on June 25, 2020, 22:13:29
Is allemaal toch nog best snel gegaan als je bedenkt wat er allemaal is gebeurd! Nu maar hopen dat alle kabels in de muren het doen...., heb je dat wel gecheckt tussentijds?

Nee, niet tussentijds gecheckt. Ik ben een echte daredevil  :devil:

Zonder gekheid; elektricien heeft alle elektra wel gecontroleerd.
En sowieso kunnen alle kabels als het moet opnieuw getrokken worden,
maar laten we hopen dat dat niet meer hoeft...  :crazy:

KillerbeeNL

super gaaf dit , complimenten je zal wel niet kunnen wachten plaats te nemen in deze prachtige HT ruimte [emoji3059]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Yes man!

Wanneer kunnen we kaartjes kopen[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skyfox

Welke film verschijnt er op de première?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Harry HT

Hi Peelke,

Succes met installeren, het ziet al geslaagd uit en als het straks ook zo klinkt, kom jij voorlopig niet meer buiten [emoji41][emoji41]

Gegroet,

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

peelke

#181
Quote from: denoontje on June 25, 2020, 23:19:53
Yes man!

Wanneer kunnen we kaartjes kopen[emoji51]


Ben bang dat na bijna precies drie jaar zonder HT/luisterruimte, dus eindelijk heel veel films en muziek nu eens echt goed kijken/luisteren/beleven,  :coffee:
in combinatie met 3 enthousiaste pubers in huis  :nervous:,
het Dream Theater in ieder geval de komende maanden uitverkocht is...  ;D

peelke

Quote from: skyfox on June 26, 2020, 00:06:22
Welke film verschijnt er op de première?


Dit is nu echt een goede vraag!  ^^

Welke film zouden jullie als eerste afspelen in dit nieuwe HT?
Ik zit zelf te denken aan een film die naast veel kijkplezier met name de nieuwe Atmos set-up tot zijn recht laat komen.
Suggesties zijn zeer welkom! 

LS2

#183
Voor de familie 'a star is born'
Maar 'gravity' of 'dunkirk' lijken me wel het meest geschikt voor een perfecte grand opening
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

denoontje

Quote from: peelke on June 26, 2020, 10:56:29
Ben bang dat na bijna precies drie jaar zonder HT/luisterruimte, dus heel veel films en muziek nu eindelijk eens echt goed kijken/beleven  :coffee:,
in combinatie met 3 enthousiaste pubers in huis  :nervous:,
het Dream Theater in ieder geval de komende maanden uitverkocht is...  ;D



geweldig !!! 


Als je van oorlogsfilm houdt:
Hecksaw ridge....

Marco66

Mooi man, erg benieuwd naar het eindresultaat!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

skyfox

Qua film, mag het oorlog zijn dan onderschrijf ik Hacksaw Ridge absoluut. Niet alleen goed beeld en een geweldige audiotrack, maar ook nog eens een goed verhaal. Wil je in het genre net iets meer popcorn, dan is Midway ook zeer smakelijk.

Moet het een familiefilm zijn, dan wil ik Aladdin aandragen. Mag het iets spannender, dan is Fantastic Beasts een leuke keuze.

Uiteraard op uhd. Ik leen ze ook graag uit, kijk ik meteen mee [emoji56]



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

peelke

Quote from: LS2 on June 26, 2020, 11:19:28
Voor de familie 'a star is born'
Maar 'gravity' of 'dunkirk' lijken me wel het meest geschikt voor een perfecte grand opening

Quote from: denoontje on June 26, 2020, 11:21:34

Als je van oorlogsfilm houdt:
Hecksaw ridge....

Quote from: skyfox on June 26, 2020, 14:39:28
Qua film, mag het oorlog zijn dan onderschrijf ik Hacksaw Ridge absoluut. Niet alleen goed beeld en een geweldige audiotrack, maar ook nog eens een goed verhaal. Wil je in het genre net iets meer popcorn, dan is Midway ook zeer smakelijk.

Moet het een familiefilm zijn, dan wil ik Aladdin aandragen. Mag het iets spannender, dan is Fantastic Beasts een leuke keuze.


Bedankt voor de suggesties.
"Hacksaw ridge" op basis van deze enthousiaste aanbevelingen meteen als Ultra HD 4K bij Amazon besteld, en toen ik daar toch was maar meteen "a Star is Born" en de "Dark Knight" trilogy ook maar in het mandje gedaan  ;D

Dunkirk is ook een aanrader, en heb ik ook al in huis, alleen heeft mijn dochter deze al min. 10x gezien.... :wow:

Wat denken jullie van "Shawshank Redemption"? Ik ben zo verzot op deze film dat ik zelfs een bezoek heb gebracht aan de gevangenis waar deze gefilmd is (Mansfield, Ohio)  :crazy:.
Geen van de kids heeft deze nog gezien, 1ste keer deze film moet wat mij betreft op een groot scherm worden gezien!

Quote from: skyfox on June 26, 2020, 14:39:28

Uiteraard op uhd. Ik leen ze ook graag uit, kijk ik meteen mee [emoji56]

Wat fijn van die behulpzame mede HTForum leden  ::)

peelke

Ook nog een paar foto's nu de spots geïnstalleerd zijn, begint te lijken op het beoogde eindresultaat.
Akoestiek is trouwens enorm verbeterd, nu afwachten wat het tapijt gaat doen aanstaande dinsdag.










skyfox

Quote from: peelke on June 26, 2020, 17:30:10
Bedankt voor de suggesties.
"Hacksaw ridge" op basis van deze enthousiaste aanbevelingen meteen als Ultra HD 4K bij Amazon besteld, en toen ik daar toch was maar meteen "a Star is Born" en de "Dark Knight" trilogy ook maar in het mandje gedaan  ;D

Dunkirk is ook een aanrader, en heb ik ook al in huis, alleen heeft mijn dochter deze al min. 10x gezien.... :wow:

Mooie bestellijst, daar ga je veel plezier aan beleven! Je dochter houdt van WO2 films, of specifiek Dunkirk?

Quote from: peelke on June 26, 2020, 17:30:10
Wat denken jullie van "Shawshank Redemption"? Ik ben zo verzot op deze film dat ik zelfs een bezoek heb gebracht aan de gevangenis waar deze gefilmd is (Mansfield, Ohio)  :crazy:.
Geen van de kids heeft deze nog gezien, 1ste keer deze film moet wat mij betreft op een groot scherm worden gezien!

Een mooie film. Zou niet per sé mijn keuze zijn om als eerste in een groot HT te kijken. Persoonlijk zou ik kiezen voor iets meer spektakel. Ik weet ook niet hoe de UHD transfer is, of deze ervoor zorgt dat de film de tand des tijds wat meer overleeft. Maar goed, ik ken dan ook de smaak van jou en je kids niet goed.

Quote from: peelke on June 26, 2020, 17:30:10
Wat fijn van die behulpzame mede HTForum leden  ::)

Dat doen we toch voor elkaar  :hehe: ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: skyfox on June 26, 2020, 14:39:28
Qua film, mag het oorlog zijn dan onderschrijf ik Hacksaw Ridge absoluut.

+1.

Een van de beste/meest indrukwekkende films die ik recentelijk heb gezien. Kun je ook meteen je surroundgeluid/laag checken :D

Zie ik nu op 1 van de foto's een rechthoekige afdruk in het spanplafond? :tounge: Ziet er mooi uit Peelke.

Hoop dat de première van volgende week na 3 jaar wachten brengt wat je al die tijd voor o(r)(g)en had.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Traxmore

Oorlog en bas.... Fury, geen beste film, maar de Tiger tanks maken veel goed. Overlord , zo zijn er nog een aantal.
Helaas wordt tegenwoordig de bas en de dynamic op veel schijfjes de nek omgedraaid.

vik

Mooie ontwikkelingen!

Gaat Garmt de projector Kalibreren?  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

peelke

#193
Quote from: skyfox on June 26, 2020, 17:46:46
Mooie bestellijst, daar ga je veel plezier aan beleven! Je dochter houdt van WO2 films, of specifiek Dunkirk?


Volgens mij had het veelvuldig kijken van Dunkrik meer te maken met ene Harry Styles?....  :wub: ;D

Quote from: Jean Sibelius on June 26, 2020, 20:57:39
+1.

Een van de beste/meest indrukwekkende films die ik recentelijk heb gezien. Kun je ook meteen je surroundgeluid/laag checken :D


Hacksaw Ridge staat voorlopig op de koppositie, en zal hoe dan ook in het openingsweekend gekeken worden!

Quote from: Jean Sibelius on June 26, 2020, 20:57:39

Zie ik nu op 1 van de foto's een rechthoekige afdruk in het spanplafond? :tounge: Ziet er mooi uit Peelke.

Hoop dat de première van volgende week na 3 jaar wachten brengt wat je al die tijd voor o(r)(g)en had.

Dit soort grappen moet je niet maken bij perfectionisten, dat zou jij toch moeten weten Jan.... :devil:
Ter (mijn) geruststelling, er is naast het net over de akoestische panelen, ook nog een extra laag Dacron over gehele plafond aangebracht. Zeg maar dubbel genaaid houdt beter.... :laugh:

Het is altijd spannend om na zoveel planning en tijd, eindelijk het eind resultaat te mogen beleven!
Heb er alle vertrouwen in, maar zal toch blij zijn als er tijdens de eerste LP/film, weer kippenvel op mijn arm staat  :P

Quote from: vik on June 28, 2020, 10:18:31
Mooie ontwikkelingen!

Gaat Garmt de projector Kalibreren?  :)


Projector heeft nog geen 200 uur gespeeld na een kalibratie door Frank, en is toen voor drie jaar de doos in gegaan.
Eerst maar eens even kijken hoe de projector uit de doos komt, ook nu ik een andere projectiedoek heb.
Garmt heeft in ieder geval 2 dagen gereserveerd, dus als het echt nodig is kunnen we hier vast wel een mouw aan passen  :popcorn:




peelke

Zou ik bijna de foto update vergeten.

Ondertussen zijn:
- De WtW in-uit-laten mat zwart gespoten en gemonteerd
- De rand van de back-boxes voor de B&W ceiling speakers mat zwart gespoten
- Adereindhulzen op alle LS-kabel aan de speakerkant gemonteerd, met Deoxit.
- Alle luidsprekers gemonteerd

Twijfel nog wel of ik de grill op de ceiling speakers ga monteren, ziet er zo wel stoer uit, maar leidt misschien ook af aangezien alle andere speakers niet te zien zijn.
Vanavond deze maar eens zwart spuiten (worden in het wit geleverd.... ::)) en uitproberen.

Alles klaar gezet



Rand zwart gespoten



Achtergrond zwart gespoten WtW uitlaat, en de eerste ceiling speaker gemonteerd



Alle vier de ceiling speakers, en achter de akoestische panelen de rear- side-speakers gemonteerd



Ziet er best strak/stoer uit



Speakers L+C+R gemonteerd in bafflewand



Martijnst1990

Wat onwijs gaaf weer zeg! Echt super strak zoals de plafond speakers gemonteerd zijn, zou het gewoon proberen zonder grill eerst, die is er toch zo op te zetten als het wel stoort?

Welke projector heb je trouwens? En wat betreft de eerste film die wordt gekeken lees ik lekker mee, heb ik misschien wat aan als ik de eerste film ga kijken ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

peelke

Quote from: Martijn90 on June 28, 2020, 18:50:30
Wat onwijs gaaf weer zeg! Echt super strak zoals de plafond speakers gemonteerd zijn, zou het gewoon proberen zonder grill eerst, die is er toch zo op te zetten als het wel stoort?

Welke projector heb je trouwens? En wat betreft de eerste film die wordt gekeken lees ik lekker mee, heb ik misschien wat aan als ik de eerste film ga kijken ;D

Dank je wel! Ben net toch maar voor de zekerheid begonnen met het spuiten van de grill, kan ik morgen even kijken hoe het er uitziet.

Ik heb een JVC DLA-X75 met een kleine 400 uur op de teller (en nog een nieuwe reservelamp), dus hier ga ik voorlopig maar eens flink wat uren op zetten  :popcorn:
Volgende stap is 4k, maar na dit avontuur (naast realisatie van onze nieuwe woning in het afgelopen jaar) voorlopig even geen upgrades (is mij geadviseerd door mijn lieftallige echtgenote...)  ::)

vik

Duidelijk.  :thumbs-up:

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. (1200 lumen max op 3.5 meter A.T.)

Quote from: peelke on June 28, 2020, 18:09:59
Projector heeft nog geen 200 uur gespeeld na een kalibratie door Frank, en is toen voor drie jaar de doos in gegaan.
Eerst maar eens even kijken hoe de projector uit de doos komt, ook nu ik een andere projectiedoek heb.
Garmt heeft in ieder geval 2 dagen gereserveerd, dus als het echt nodig is kunnen we hier vast wel een mouw aan passen  :popcorn:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

wow wow wow, wat een ruimte man, super gaaf!
Daar kun je wel een hoop uren in genieten!

Ook keurig aangepakt kwa akoestiek, meteen helemaal klaar  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Wat een gave foto update weer! Dat spanplafond ziet er echt héél strak uit. Mooi met de speakers er zo in verwerkt en de luchtverversing. Héél fraai. Welk type en kleur vloerbedekking wordt er geplaatst?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9