Dream Theater II

Started by peelke, December 15, 2016, 12:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peelke

#125
Finish is in zicht.

Vandaag zijn alle kasten gesteld, bovenblad gemonteerd en afwerking bafflewand geplaatst.
Morgen akoestische panelen op plafond bevestigen en achter scherm.

Scherm is vandaag ook afgeleverd, dus ook deze kan binnenkort gemonteerd worden.





Martijnst1990

Heel gaaf weer! Komen er eigenlijk ook Atmos kanalen in of blijft het bij 7.1(?)?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

reza

Quote from: Martijn90 on June  9, 2020, 18:54:58
Heel gaaf weer! Komen er eigenlijk ook Atmos kanalen in of blijft het bij 7.1(?)?

heel goed kijken op de foto's..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Martijnst1990

#128
Quote from: reza on June  9, 2020, 19:10:26
heel goed kijken op de foto's..
Wel gezien, maar op de vorige pagina staat een foto van 7 B&W dozen, dus dacht dat die kistjes misschien ergens anders voor zouden zijn ;) Maar waarschijnlijk staan gewoon niet alle speakers op die foto ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

peelke

Quote from: Martijn90 on June  9, 2020, 18:54:58
Heel gaaf weer! Komen er eigenlijk ook Atmos kanalen in of blijft het bij 7.1(?)?

Foto zegt meer dan woorden  ;D
Er komen inderdaad Atmos kanalen, de back-boxes zijn al aan het plafond bevestigd.



Wordt trouwens 7.2.4, de subs moeten nog geleverd worden - foto volgt  :P

Martijnst1990

Quote from: peelke on June  9, 2020, 19:43:12
Foto zegt meer dan woorden  ;D
Er komen inderdaad Atmos kanalen, de back-boxes zijn al aan het plafond bevestigd.



Wordt trouwens 7.2.4, de subs moeten nog geleverd worden - foto volgt  :P
Ja! Nu is het duidelijk  :tounge: Wordt een prachtige surround bubble straks! Benieuwd naar de subwoofers, maar ik wacht geduldig op de foto's daarvan  ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Gaaf hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marco66

Heel benieuwd naar de looks en sound als ie af is, meet & greet in de maak  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

peelke

Vandaag zijn de 36 absorptiepanelen aan het plafond bevestigd.
Begreep van de timmerman dat het nogal een "k" klus was om de blokken over de verschillende buizen heen te verwerken.
Maar alles zit op de juiste plaats, en vooralsnog lijkt het ook vast te zitten  :unsure:

Morgen maar eens de laatste stutten/stempels weghalen en kijken of het allemaal blijft zitten.
Nog twee weken om te zorgen dat ze nooit meer loslaten, want als het spanplafond eenmaal zit zie je daar liever niet de afdruk in van een losgekomen paneel.... :wacko:

Ook is er alvast een stuk dacron geplaatst op de plek waar het scherm moet komen, dus dat geeft meteen een goed beeld van het scherm straks.

Nu nog te doen:
- Electra afronden
- Scherm monteren en ophangen
- HDMI kabel opnieuw trekken: actieve Audioquest HDMI kabel zit nu precies verkeerd om, source-kant bij de projector.... zucht.
- Misschien nog een keer absorptiepanelen opnieuw verlijmen... :-X
- Spanplafond plaatsen
- Kieren tussen panelen podium dicht kitten
- Deur schilderen in kleur wanden en dubbele kierdichting plaatsen (lekken van geluid voorkomen)
- Speakers monteren
- Verlengstukken WTW in-uitlaat ventielen (5x) monteren met dempers
- Spots plafond (12x) en wanden op houten zijpanelen (6x) monteren
- Ledstrip podium monteren
- Projector beugel monteren en projector ophangen
- Rookmelder (zonder knipperend lampje!) monteren
- Alle apparatuur, Stereo speakers en Subs plaatsen en aansluiten
- Vloerbedekking leggen
- Banken plaatsen, grote U-bank voor het podium en een 2,5 zits bank op het podium
- Plinten plaatsen onder kasten
- Platenkasten over de gehele breedte achterkant podium plaatsen
- Inregelen, inclusief Dirac en afstellen projector
-...
-...
En dan genieten!! :popcorn:






clockwork

#134
Prachtig allemaal zeg.  :wub: Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten op de eerste film/album....

Je verslag heeft mij in elk geval geïnspireerd om ook weer eens kritisch naar mijn ruimte te kijken en waar nodig aanpassingen te doen.
(absorptie panelen, kabel management etc).

blijf alsjeblieft foto's en verslagen plaatsen! :clapping:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Quote from: peelke on June 10, 2020, 22:11:46
...

Morgen maar eens de laatste stutten/stempels weghalen en kijken of het allemaal blijft zitten.
Nog twee weken om te zorgen dat ze nooit meer loslaten, want als het spanplafond eenmaal zit zie je daar liever niet de afdruk in van een losgekomen paneel.... :wacko:

...

Gaat gaaf worden en schiet lekker op Peelke en dat lijstje is nog wel te overzien :colgate:

Als het enige 'foutje' de omgedraaide HDMI kabel is, dan heb je netjes gewerkt :pompom:

Vwb de akoestische panelen. Omdat ik ook 100% zeker wilde zijn dat de akoestische panelen op hun plek zouden blijven, heb ik dunne ijzerdraadjes gespannen achter de panelen, die de panelen op hun plek houden, mochten ze toch van hun plek willen komen.

Succes met het afronden  :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

O man ik zou niet meer kunnen wachten.....
Wat is de timeline naar eerste [emoji327]?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

IndianaJ

Prachtige ruimte heb je daar en wat een werk.
Je pakt het goed aan maar zit aardig wat investering ook in ben ik bang.

Leuk om te volgen.
Succes.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

peelke

Quote from: Jean Sibelius on June 11, 2020, 07:32:06
Gaat gaaf worden en schiet lekker op Peelke en dat lijstje is nog wel te overzien :colgate:

Als het enige 'foutje' de omgedraaide HDMI kabel is, dan heb je netjes gewerkt :pompom:

Vwb de akoestische panelen. Omdat ik ook 100% zeker wilde zijn dat de akoestische panelen op hun plek zouden blijven, heb ik dunne ijzerdraadjes gespannen achter de panelen, die de panelen op hun plek houden, mochten ze toch van hun plek willen komen.

Succes met het afronden  :)

Goede tip van de ijzerdraadjes  :thumbs-up:
Ik denk dat ik maar eens creatief met kurk kippengaas of iets dergelijks aan de slag ga om toekomstige mini catastrofes te voorkomen

Quote from: denoontje on June 11, 2020, 10:48:39
O man ik zou niet meer kunnen wachten.....
Wat is de timeline naar eerste [emoji327]?

Wij hopen vrijdag 3 juli de eerste film te kunnen kijken.
Dus nog even vol houden  :crazy:

Teejoo

Quote from: peelke on June  9, 2020, 19:43:12
Foto zegt meer dan woorden  ;D
Er komen inderdaad Atmos kanalen, de back-boxes zijn al aan het plafond bevestigd.



Wordt trouwens 7.2.4, de subs moeten nog geleverd worden - foto volgt  :P
Die heb ik ook!

peelke

Quote from: Teejoo on June 11, 2020, 20:58:07
Die heb ik ook!

En ben je er tevreden mee in jouw opstelling?

Homethx

Quote from: peelke on June  9, 2020, 19:43:12
Foto zegt meer dan woorden  ;D
Er komen inderdaad Atmos kanalen, de back-boxes zijn al

Wordt trouwens 7.2.4, de subs moeten nog geleverd worden - foto volgt  :P

Waarom hier niet gaan voor de nieuwe S2 reeks zoals de rest van je speakers? Deze hebben toch totaal ander drivers? Kwestie van je surround bubbel zo uniform mogelijk te houden.

Teejoo

Quote from: peelke on June 11, 2020, 21:27:48
En ben je er tevreden mee in jouw opstelling?
Zeker. Ik was echt positief verrast hoe goed die dingen klonken. En dat zal bij jou nog beter zijn omdat ze allemaal op de zelfde hoogte hangen.

peelke

Quote from: Teejoo on June 12, 2020, 09:42:09
Zeker. Ik was echt positief verrast hoe goed die dingen klonken. En dat zal bij jou nog beter zijn omdat ze allemaal op de zelfde hoogte hangen.

Goed om te horen! Nu kan ik helemaal niet meer wachten... :crazy:  :bigsmile:

Quote from: Homethx on June 12, 2020, 00:02:49
Waarom hier niet gaan voor de nieuwe S2 reeks zoals de rest van je speakers? Deze hebben toch totaal ander drivers? Kwestie van je surround bubbel zo uniform mogelijk te houden.

Al met al heeft de ontwerpfase van het HT zo lang geduurd, dat de origineel beoogde luidsprekers vervangen zijn door de s2 versie. In deze wisseling zijn de plafond units veel duurder geworden, en op aanraden van Mutrox/BBG heb ik toen voor deze units gekozen. Gezien Teejoo zijn ervaringen, maak ik mij niet zo heel veel zorgen. Mocht het toch tegenvallen kan ik altijd nog upgraden...

peelke

Kleine update:
Vandaag begonnen met het installeren van de luidsprekers in de back-boxes.
De 4 surround speakers zijn vandaag geïnstalleerd;
Eerst akoestische paneel rondom de back-boxes verwijderen, ls-kabel doorvoeren, strippen, verbinden met terminals in het frame van de speaker, frame vastzetten in back-box en speaker in frame plaatsen. Zit uiteindelijk muurvast en ziet er wat mij betreft ook strak uit. Morgen witte randjes met mat zwarte verf afwerken en dan is dit weer klaar.


Links achter

Rechts achter


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: peelke on June 13, 2020, 17:33:33
Kleine update:
Vandaag begonnen met het installeren van de luidsprekers in de back-boxes.
De 4 surround speakers zijn vandaag geïnstalleerd;
Eerst akoestische paneel rondom de back-boxes verwijderen, ls-kabel doorvoeren, strippen, verbinden met terminals in het frame van de speaker, frame vastzetten in back-box en speaker in frame plaatsen. Zit uiteindelijk muurvast en ziet er wat mij betreft ook strak uit. Morgen witte randjes met mat zwarte verf afwerken en dan is dit weer klaar.


Links achter

Rechts achter


Ziet er inderdaad strak uit...zijn de volumes van de back boxen volgens specificaties gemaakt?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

peelke

Quote from: papaleo on June 13, 2020, 17:53:01
Ziet er inderdaad strak uit...zijn de volumes van de back boxen volgens specificaties gemaakt?

Back-boxes zijn door Mutrox op maat gemaakt voor deze luidsprekers, ontzettend zwaar van berken-massa plaat met extra demping intern.
Bijna compleet dood als je de "klop-test" doet.

Horen is weten, maar ik heb er alle vertrouwen in dat deze back-boxes beter zijn dan de back-box van B&W. 

vik

Een tip die ik je mee wil geven als aanvulling op je mooie project: ik zou de speaker kabels netjes afwerken met wat vergulde adereind hulzen.

Quote from: peelke on June 13, 2020, 17:33:33
Kleine update:
Vandaag begonnen met het installeren van de luidsprekers in de back-boxes.
De 4 surround speakers zijn vandaag geïnstalleerd;
Eerst akoestische paneel rondom de back-boxes verwijderen, ls-kabel doorvoeren, strippen, verbinden met terminals in het frame van de speaker, frame vastzetten in back-box en speaker in frame plaatsen. Zit uiteindelijk muurvast en ziet er wat mij betreft ook strak uit. Morgen witte randjes met mat zwarte verf afwerken en dan is dit weer klaar.


Links achter

Rechts achter

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

peelke

Quote from: vik on June 14, 2020, 09:04:55
Een tip die ik je mee wil geven als aanvulling op je mooie project: ik zou de speaker kabels netjes afwerken met wat vergulde adereind hulzen.


Prima tip, ik zat al te twijfelen hoe dit het beste aan te pakken  ^^

Wel heb ik nog een paar vragen waar je mij misschien mee kan helpen:
- Kan ik het beste een Adereindhulstang met vierkante pressing nemen?
- Maakt het nog uit welke hulzen ik gebruik?