de bouw van "The Barn'"

Started by doubjj20, November 14, 2016, 20:52:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

doubjj20

Welkom, en leuk dat je mijn topic bezoekt.

ik ga maar met de deur in huis vallen, ik ga hier net als velen voor me een foto verslag geven van de bouw van een dedicated HT, genaamd, "The Barn"

Nou vraag je je misschien af, waarom die naam, nou, omdat de HT in deze ruimte komt:



Dit is de oude varkensstal van ons huis wat we 3 jaar geleden gekocht hebben.
Ja, klopt. Er moest dus nog heeeeeel veel gebeuren.

De afgelopen 2,5 jaar hebben dan ook groot en deels in het teken van het verbouwen van ons droomhuis gestaan.
Voor wie daar meer over wil lezen krotpaleis.blogspot.nl

Toen we het huis kochten hebben we er rekenig mee gehouden dat we een HT wilde bouwen. Het huis is toch groot genoeg, dus waarom  niet?

Ondertussen is er al heel veel gebeurd. Het huis is zeker nog niet klaar, maar wel leefbaar en aangezien de vrouw een rustpauze wil, ga ik de bios bouwen.
Zo ziet het er nu uit:



De afmetingen van de ruimte zijn 3,9 mtr bij 5,9 mtr bij 2,4 mtr.

Elke ruimte heeft z'n eigen moeilijkheden. Bij  mij zijn dat het deels schuine dak, de stalramen en de oude stenen met eikenbalk.








In eerste instantie was het de bedoeling om ook een soort kantoor achtig iets te maken, maar na flink onderhandelen, wordt het alleen nog een HT.

Goed, dan het plan.
ik ben van plan om acoustisch transparant doek op te gaan hangen, om de speakers achter het doek te kunnen plaatsen.
Later kunnen dan ook acoustische aanpassingen gemaakt worden achter het scherm.
Er komt een koof rondom in de kamer. Deze koof wil ik van MDF platen maken, welke getexed (hoe schrijf je dat :withstupid:) worden.
Tussen de koof in wil ik een soort spanplafond maken, wat er ook weer uitkan, zodat ook daar later nog acoustische aanpassingen gemaakt kunnen worden.

Op dit moment is het de bedoeling om redelijk basic te beginnen en dan later uit te kunnen breiden.
We hebben een enorme verbouwing achter de rug en het budget is redelijk aan het opraken, dus dat is zeker ook een van de redene om het zo aan te pakken.

Ooit heb ik dit 3d model gemaakt om een beter beeld van de ruimte te krijgen.




Het komt er met het acoustisch scherm anders uit zien, maar het geeft al vast een idee.

De komende tijd zal ik foto's van de voortgang hier plaatsen.


Oja, en dan nog een vraag. Hoe kan ik makkelijk de foto's ergens uploaden?
Ik wil eigenlijk een showcase aanmaken op het forum, maar dat wil op de een of andere manier niet lukken?



RalphH

#1
Nice, veel succes en plezier met de bouw en natuurlijk met het eindresultaat straks.

EDIT
Ah, en welkom in het Prive Home Theater gedeelte van het forum ;D :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

1nt3gr@

 Goed dat het gelukt is met de foto's  :clapping:
Dit project zal ik zeker volgen en waar nodig kom ik je graag helpen.


B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

denoontje

Deze gaan we weer volgen...


little pig little pig let me in......


Veel bouwplezier!

blue-eyes

Altijd de mooiste projecten op deze manier, iig om te volgen ;)
Zelf doen weet ik het nog niet :)

Maar gaaf, ik blijf benieuwd!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

i2Paq

#5
Gaaf!

Niet dat ik van Thuis-biosen ben maar deze is wel erg heftig.

Ook ben ik reuze benieuwd naar de foto die gemaakt zijn tussen de stal als ruïne en het huidige moment.

Edit: heb je site bekeken met het hele verhaal: RESPECT!

Prachtig huis is het geworden!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Gijs82

Heb je blog bekijken, echt een mooi huis aan het worden! Complimenten!

En de bouw van je ht gaan we natuurlijk ook volgen!  ;D
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Siddartha

veel succes! Een tip: laat je budget nu niet ervoor zorgen dat je het minder doet of dingen weg laat, dat zou zonde zijn.

En ik zie dat je VS360 speakers hebt? :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

skyfox

Wauw, wat een gave verbouwing! En dan het HT wat in aanbouw is... gaaf man! Voor je HT ruimte, ga je ook de akoestiek aanpakken? Zal nu nog redelijk doorgalmen. Ik ga binnenkort eens met de mannen van Mutrox zitten om mijn eigen zolderproject door te spreken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Sjaak_Banaan

Wow, dat ziet er vet uit allemaal!  :worship:
Ik heb ook je krotpaleis-blog bekeken, als ik dat allemaal zie gaat het met je HT ook wel goed komen.
Deze ga ik ook volgen, laat die updates maar komen!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Mediasluis

Succes met de verbouwing.
Als je voor de projectioe nog iedeën nodig hebt en of over plaatsing,... kijk dan gerust eens hier tussen de verscheidene reviews:
www.mediasluis.nl/reviews
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

doubjj20

Thanks allemaal voor de positieve reacties!
Doet een mens goed.

jep, heb idd de vs360 speakers. Deze gaan dadelijk ook naar de bios. Misschien blijven ze daar, maar misschien gaan ze wel weer terug naar de woonkamer. Wil toch wat in de woonkamer houden... ::)
Maar we gaan het zien.

Akoestische aanpassingen staan wel op het verlanglijstje. Ik heb alleen nog helemaal geen kaas gegeten van metingen doen en wat ik dan moet aanpassen.
Dus ik ga zo beginnen, maar het plafond en de projectiewand worden demontabel, zodat ik altijd nog aanpassingen kan doen.

Ik ben vandaag aan de koof begonnen aan de schuine kant. Deze is het moeilijkste, dus zag er een beetje tegen op, maar het ziet er al goed uit.  Morgen zal ik eve wat foto's maken enplaatsen.

Ik moet nog iets verzinnen om foto,s op een fatsoenlijke manier ergens te kunnen plaatsen.

Tot morgen!

doubjj20

#13
Dubbele post. Sorry :blink:

skyfox

Boston VS360 speakers? Nice! Ik heb de monitoren, VS260 :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

pvd_66

Mooi, gaaf hoor  :worship:
Succes met de verdere aankleding, ik blijf t volgen  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Maikel_audionerd

Supergaaf project dit zeg! En een erg leuke blog.
Ik gebruik voor het plaatsen van foto's altijd tinypic.com maar geen idee of dat veel makkelijker kan
Succes met klussen  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Da-lite

Wow dit noem ik nog eens een " Barn " , super mooi project . Dit word een mooie ht ruimte.

Ik lees dat je het basic wilt houden in het begin, wat ik volkomen begrijp. Maar als je kan zou ik toch al de luidsprekerdraden klaar leggen voor Atmos in je plafond, zodat je op latere datum nog gaten kan maken in je plafond voor de speakers zelf. En als die draden nu al klaar liggen voor later ,bespaart dit je veel werk nadien. Nu je toch aan je plafond bezig bent is dit even meegenomen. En van Atoms ga je geen spijt hebben later. Ik weet ook niet of je direct begint 7.1 of je wilt beginnen met 5.1 , maar leg zeker de draden ook al voor 7.1 ...ook al doe je in het begin maar een 5.1 .
Uitbreiden kan je altijd op latere datum , maar draden bijtrekken op latere datum als je ruimte al af is ...is een misserie , geloof me ik spreek uit ondervinding toen Atmos op kwam.

Veel succes met de verdere opbouw van jou ruimte.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

doubjj20

sow,
gisteren dus begonnen met de koof.
Ik zag enorm op tegen het schuine deel, maar het is uiteindelijk toch goed gekomen.

tada:



de pvc pijp die je ziet was ik eerst van plan om  alle kabels naar het scherm te laten lopen.
Maar ik heb nog veel vloerverwarmingsslang over en ik heb besloten om die te gaan gebruiken. Deze is flexibel, maar wel glad van binnen. Wordt vervolgd.

Ook de achterkant is al een eind onderweg.
Hier moet ik alleen nog een aanpassing maken omdat ik de beamer in de koof wil plaatsen zodat de beamer niet in het zicht hangt.



Aan de voorkant waar het scherm komt ben ik nog niet begonnen.
ik twijfel namelijk een beetje of ik hier de koof niet hoger zal maken zodat het minder in de zichtlijn zit.
De koof is aan de zijkanten 60 cm en zal ongeveer 20 cm hoog  worden.
Enig advies?

Hopelijk krijg ik het frame van de koof deze week af, dan kan ik van het weekend alle stroompunten aan gaan sluiten en de koof bekleden aan de onderkant.
ik ben van plan om de koof te bekleden met MDF van 16 of 18 mm dik. Dit om wat massa aan het plafond te krijgen.


Quote from: Da-lite on November 16, 2016, 12:23:19
Ik lees dat je het basic wilt houden in het begin, wat ik volkomen begrijp. Maar als je kan zou ik toch al de luidsprekerdraden klaar leggen voor Atmos in je plafond, zodat je op latere datum nog gaten kan maken in je plafond voor de speakers zelf. En als die draden nu al klaar liggen voor later ,bespaart dit je veel werk nadien. Nu je toch aan je plafond bezig bent is dit even meegenomen. En van Atoms ga je geen spijt hebben later. Ik weet ook niet of je direct begint 7.1 of je wilt beginnen met 5.1 , maar leg zeker de draden ook al voor 7.1 ...ook al doe je in het begin maar een 5.1 .
Uitbreiden kan je altijd op latere datum , maar draden bijtrekken op latere datum als je ruimte al af is ...is een misserie , geloof me ik spreek uit ondervinding toen Atmos op kwam.

Helemaal gelijk met de upgrades. Dat is het enige virus wat wél prettig is :clapping:


Het plafond wordt bij mij demontabel. Het worden verschillende frames die ik ga bekleden met doek. Deze komen met magneten tegen het frame aan te zitten.
Deze zijn er straks makkelijk uit te halen voor eventuele upgrades, of voor acoustische aanpassingen.

Ik ga beginnen met 5.1, maar leg wel de buizen al voor 7.1 en omdat het plafond demontabel is, kan ik altijd nog dolby atmos maken.

Sjaak_Banaan

Sow, je gaat als een malle!  :clapping:

Heb je al bedacht wat voor formaat scherm je wil ophangen en hoe hoog die komt te hangen?
De koof zou ik de weg kunnen zitten wanneer die te laag is, wij zijn dat voor ons nu aan het bekijken, maar onze kelder is ook maar 2,18 cm... jij hebt iets meer ruimte. :)

Waarom kies je voor zo'n zwaar mdf, dat is toch alleen maar duurder? Wij hebben 9 mm mdf gebruikt en dat voldoet prima, om de 50 cm 3 mdf-schroeven, koof vullen met wol en het doet niet meer.
Wij gaan waarschijnlijk de koof beplakken met zwart plakvilt om lichtreflectie tegen te gaan, dat is beter dan verven, zo blijkt uit meerdere reacties in mijn topic.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje

Wat een tempo, bedenk wel dat de positie van 5.1 surrounds anders is als 7.1 surrounds.
Zelfde geld voor atmos .2 of .4[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

W.Otter

Veeet! Volg.*

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

doubjj20

Quote from: Sjaak_Banaan on November 16, 2016, 22:44:25
Heb je al bedacht wat voor formaat scherm je wil ophangen en hoe hoog die komt te hangen?
De koof zou ik de weg kunnen zitten wanneer die te laag is, wij zijn dat voor ons nu aan het bekijken, maar onze kelder is ook maar 2,18 cm... jij hebt iets meer ruimte. :)

Ik wil voor een scherm gaan van 270 cm ongeveer. Dat is de maat die ik over houd tussen de koof in.
omdat mijn ruimte hoog genoeg is, denk ik dat dit geen problemen gaat opleveren.

Liefste ga 21:9 projecteren, maar mijn beamer die ik nu heb ondersteund dat niet.
Maar omdat ik acoustisch transparant doek wil gaan gebruiken maak ik het scherm al wel 21:9 maar plaats ik masking, zodat ik later ooit toch 21:9 kan projecteren

Mijn kijkafstand is max 3.5 mtr voor de voorste rij. De achterste rij zal op 5 mtr zitten.
Zou deze kijkafstand met dit maat doek een beetje gaan kloppen?



Quote from: Sjaak_Banaan on November 16, 2016, 22:44:25
Waarom kies je voor zo'n zwaar mdf, dat is toch alleen maar duurder? Wij hebben 9 mm mdf gebruikt en dat voldoet prima, om de 50 cm 3 mdf-schroeven, koof vullen met wol en het doet niet meer.
Wij gaan waarschijnlijk de koof beplakken met zwart plakvilt om lichtreflectie tegen te gaan, dat is beter dan verven, zo blijkt uit meerdere reacties in mijn topic.

Ik wil de platen met lamello's aan elkaar gaan koppelen en dan heb ik een minimale plaatdikte nodig. verder hoop ik dat, hoe dikker het materiaal, hoe minder het gaat doorhangen.
Ik ga de platen om de 40 cm vastschroeven aan het frame wat ik nu aan het maken ben.

Ik heb je topic maanden terug eens helemaal gelezen, maar moet nodig bijlezen merk ik wel. :clapping:

Vanavond weer verder.
Kijken of ik het frame van de koof vandaag klaar krijg. :P

Wil eigenlijk dit weekend de electra enzo afmaken en de onderkant van de koof er tegen aan gaan maken, maar moet ook nog 100 tr plint in de woonkmaer en keuken ertegen aan maken.
Anders krijg ik ruzie met de vrouw denk ik :blink:



Sjaak_Banaan

Hehe, je hebt het er maar druk mee, petje af. :)

Wij zijn nog lang niet uitgeleerd, dus ik weet niet of ik de juiste persoon ben om het aan te vragen.
Wij zijn onlangs verwezen naar: http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm
Daar kun je je type projector invoeren en flink gaan schuiven in de calculator om afstanden en beeldbreedtes te bekijken.

Ga nu maar eerst die plinten fixen!  :P
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder