Costum box hulp?

Started by ugur3D, October 3, 2016, 13:51:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ugur3D

Hey there
Ik was een tijdtje terug hier bij de forums om te vragen of iemand me kon helpen met het aanschaffen van een sub.
ik heb nu wel een keuze (de nieuwe JL W subs, W7AE) alleen zit het probleem dat ik niet weet welke amp ik moet nemen.
ik heb zelf geen kennis maar ik weet wel hoe de JL klinkt, het jeez wat is het een beest...
ook had ik tijdtje terug gevraagt of iemand bereid was om een costum box voor mij te maken, met een costum stof voor het box.
is er nog steets iemand die dit nog doet? of is het nu verandert waarbij jullie suggeren hoe ik het zelf moet doen etc?


knubbe

Neem een amp met genoeg vermogen en die de impedantie aan kan.
Om welk type gaat het? Welk formaat.

Er zijn genoeg mensen/bedrijven die voor je kunnen bouwen.
Zou persoonlijk een lokale meubelmaker zoeken.
Met het ontwerp wordt hier wel meegeholpen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Goeie keuze.
De kist heb ik even gekeken die moet 53 liter zijn als het een gesloten sub word.
Wil je hem gesloten of gepoort? Hoe heb je hem gehoord bij die kennis,wat had die?

Amp:
Zit je een beetje met die 3 ohm.
Wat vaak gedaan word is koop een PA amp en sluit de sub op links of rechts aan,mono en 3 ohm kan geen PA amp aan.
Dus je gebruikt dan maar 1 kanaal van een stereo PA amp.
Bv deze zou een goeie zijn:
Crown XTi 4002 versterker
Bij de Baxshop kost die 1000 euro,en dsp zit erin gebouwd.
Wat voor receiver heb je ivm met inmeten van de sub.

Zelfbouwen is een optie,dan reken ik alle panelen voor je uit en is het een bouwpakket wat je zelf goed moet lijmen en schroeven.
Ben je beetje handig?

Netjes een rooster ervoor maken......forumlid wupsie had dat gedaan zou eens kunnen kijken wat die gebruikt heeft het rooster vast te zetten.
Want die moet wel goed vast zitten,die sub is een monster.

Henkjan_O

welke maat van die W7AE is t?  8, 10, 12, of 13"?

ik zou idd een versterker met DSP nemen (zoals die crown).  qua inbouwversterkers heb je dan Hypex of MiniDSP, beide hebben geen probleem met een wat lagere impedantie.

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

morca

Quote from: Henkjan_O on October  3, 2016, 17:33:57
welke maat van die W7AE is t?  8, 10, 12, of 13"?

ik zou idd een versterker met DSP nemen (zoals die crown).  qua inbouwversterkers heb je dan Hypex of MiniDSP, beide hebben geen probleem met een wat lagere impedantie.
Goeie vraag,ik ging al te snel vd 13 uit.
Zou een hypex dit wel fijn vinden ,3 ohm staat niet in de spec,s.

Henkjan_O

geen probleem, de stroombeveiliging komt mss wat eerder in, dus in Watt komt er mogelijk minder uit bij 3ohm dan bij 4ohm, maar verder geen enkel gevaar
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

ugur3D

#6
Quote from: knubbe on October  3, 2016, 14:53:54
Neem een amp met genoeg vermogen en die de impedantie aan kan.
Om welk type gaat het? Welk formaat.

Er zijn genoeg mensen/bedrijven die voor je kunnen bouwen.
Zou persoonlijk een lokale meubelmaker zoeken.
Met het ontwerp wordt hier wel meegeholpen :)
Bedoel je als de RMS bv 1000 Is, moet ik dan een versterker hebben die minimaal ook 1000 moet zijn ?
Ik zou zelf niet weten waar ik moet zijn om iemand te zoeken die dit soort dingen kan doen.
Exacte model weet ik zo niet, maar ik ben van plan om 2x W7 (nieuwste versie) te nemen in 13Inch

Quote from: morca on October  3, 2016, 16:49:23
Goeie keuze.
De kist heb ik even gekeken die moet 53 liter zijn als het een gesloten sub word.
Wil je hem gesloten of gepoort? Hoe heb je hem gehoord bij die kennis,wat had die?
gepoort is toch voor pure bass? dan zal dat wel zijn wat ik graag wil hebben aangezien dat mijn prioriteit heeft.
Wat wordt er precies bedoelt met 53 Liter? moet de kistinhoud minimaal 53Liter zijn? damm


Quote from: morca on October  3, 2016, 16:49:23
Amp:
Zit je een beetje met die 3 ohm.
Wat vaak gedaan word is koop een PA amp en sluit de sub op links of rechts aan,mono en 3 ohm kan geen PA amp aan.
Dus je gebruikt dan maar 1 kanaal van een stereo PA amp.
Bv deze zou een goeie zijn:
Crown XTi 4002 versterker
Bij de Baxshop kost die 1000 euro,en dsp zit erin gebouwd.
Wat voor receiver heb je ivm met inmeten van de sub.
Wat bedoel je precies bet receiver? nog een onderdeel die ik moet aanschaffen?
Holy shit die prijs omg ik dacht dat versterkers niet zo veel kosten, wtf... iets langer wachten dus voor mij damm...

Quote from: morca on October  3, 2016, 16:49:23
Zelfbouwen is een optie,dan reken ik alle panelen voor je uit en is het een bouwpakket wat je zelf goed moet lijmen en schroeven.
Ben je beetje handig?

Nee, niet echt ik heb zelf nooit iets in elkaar gezet, en dan durf ik ook niet aangezien ik belang heb aan kwaliteit en ik weet dat het me zelf dit nooit gaat lukken vandaar dat ik ook opzoek ben naar iemand die even mij kan helpen, ik ben dan ook bereid om een prijs te geven aan die persoon.
[/quote]

vincneus1

Waar woon je? Er is vast iemand in de buurt die je kan en wil helpen :)

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk


ugur3D

Ik woon in regio Overijssel, in Deventer
ik moet nog wel even iets door sparen, aangezien ik de prijs van amps niet zo hoog had verwacht heh

vincneus1

Quote from: ugur3D on October 13, 2016, 20:21:46
Ik woon in regio Overijssel, in Deventer
ik moet nog wel even iets door sparen, aangezien ik de prijs van amps niet zo hoog had verwacht heh
Jaaa, das even schrikken He [emoji23]  dure hobby dit!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk


Henkjan_O

Quote from: ugur3D on October 13, 2016, 20:21:46
ik moet nog wel even iets door sparen, aangezien ik de prijs van amps niet zo hoog had verwacht heh
je kan ook zoeken op een jong gebruikte zelfbouw Hypex, zelfbouw 2e hands zakt vrij hard qua marktwaarde, daar kan je je voordeel mee doen.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

morca

Welke hypex dan.
Die zullen lang niet genoeg power leveren voor de 13 w7'

Mbt gepoorte kist.
Die word geen 53 liter maar eerder 120-150 liter minimaal.
De crown xti 4002 stuurt deze 2 drivers mooi aan.

Henkjan_O

UcD 400 of 700 lijken me voldoende krachtig toch?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)


morca

Voor dit 1500 watt monster.
Ik betwijfel het.
Heb zelf een ds4 op me gepoorte 13w3v3staan .
En die is maar 600 watt rms.

JL driver hebben zeer stijve ophanging.
Heeft wel wat vermogen nodig om ze aan het werk te zetten ,is mijn bescheiden mening dan.