Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Started by M, September 16, 2016, 10:59:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

keeskloon

Goedendag
Heb een probleempje met updaten
Als ik deze update wil doen Firmware UDP20XEU-64-1221B http://www.oppodigital.co.uk/beta-firmware-UDP20XEU-players.html via usb dan zegt de speler kan niet updaten want file is beschadigd heb het al 3x gedownload via oppo site maar telkens hetzelfde.
Dit is mijn laatste firmware die erop staat Firmware UDP20XEU-65-0131
Wat kan dat zijn.

gr
kees
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Toni ( JVB Digital )

#1352
Hallo Kees,

Je hebt de meest recente firmware versie al op je speler staan!


1. Zodra de meest recente firmwareversie op de speler is geïnstalleerd, kunt u niet meer terugkeren naar een eerdere officiële of publieke beta firmware. dit is niet van toepassing bij het upgraden naar een toekomstige officiële of beta firmware release.

Special Notice:
1. Once this firmware version is installed on the player, you will not be able to revert back to any previous official or public beta firmware. There will be no problem upgrading to any future official or beta firmware release.

JVB Team

keeskloon

Quote from: Toni ( JVB Digital ) on March 24, 2019, 12:57:47
Hallo Kees,

Je hebt de meest recente firmware versie al op je speler staan!


1. Zodra de meest recente firmwareversie op de speler is geïnstalleerd, kunt u niet meer terugkeren naar een eerdere officiële of publieke beta firmware. dit is niet van toepassing bij het upgraden naar een toekomstige officiële of beta firmware release.

Special Notice:
1. Once this firmware version is installed on the player, you will not be able to revert back to any previous official or public beta firmware. There will be no problem upgrading to any future official or beta firmware release.

JVB Team
[/quote

Als ik het goed begrijp is de firmware UDP20XEU-64-1221B wel geinstalleerd via de laatste firmware update.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

papaleo

#1354
Nee,...dit 'UDP20XEU-65-0131' is de laatste Firmware
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

keeskloon

Dus als ik het goed begrijp dan zit Firmware UDP20XEU-64-1221B in de laatste Firmware UDP20XEU-65-0131 in verwerkt.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

riwi

Quote from: keeskloon on March 25, 2019, 17:06:42
Dus als ik het goed begrijp dan zit Firmware UDP20XEU-64-1221B in de laatste Firmware UDP20XEU-65-0131 in verwerkt.

Ja. De laatste firmware bevat alle voorgaande 'oplossingen'
Het eerste nummertje (zeg maar de 64 , 65) geven de versie aan. 65 is nieuwer dan 64. De cijfers erachter zijn meer een interne nummering bij Oppo. Een B geeft aan dat het beta firmware is.

master30

Heeft een audoquest jitterbug nog extra nut om op een vrije usb poort aan te sluiten?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Teejoo

#1358
Vraagje mbt subtitel shift: onthoudt de Oppo de stand of moet je die net als bij de Panasonic per film instellen?

Jack_D

Hij onthoud de laatste instelling................... Alleen bij .mkv bestanden en fysieke DVD's(die zilveren schijfjes, geen blueray) is de plek van de ondertitels niet het zelfde bij de zelfde "subtitel shift waarde", maar ach hoe vaak draai je nog een echt DVD schijfje :D .

Quote from: Teejoo on November 20, 2019, 20:50:40
Vraagje mbt subtitel shift: onthoudt de Oppo de stand of moet je die net als bij de Panasonic per film instellen?

THX-UltraII

Ik heb onlangs de Shield gekocht met het idee dat je hiermee alles af zou kunnen spelen. Nou, mooi niet dus. Geen Dolby Vision support en geen HDR10+ support. De enige manier om BDMV structure rips af te kunnen spelen is de Oppo 203.

Er blijkt echter een alternatief te zijn sinds Oppo out of business is, de M9702. Dit is een exact dezelfde speler als de Oppo 203 maar dan zonder fysieke disc afspeelmogelijkheid. De site ziet er vaag uit (http://www.bd-mod.com/) maar de reviews op internet zijn prima.

Nu schijnt het zo te zijn dat de verkoper op een forum in Italie of Spanje de spelers voor 300 dollar aan biedt.

Is er interesse op dit forum voor een Powerbuy? Dan kunnen we/ik misschien wat gaan regelen met de verkoper.

Pinda13

#1361
Quote from: THX-ultraII on November 23, 2019, 11:53:06
Ik heb onlangs de Shield gekocht met het idee dat je hiermee alles af zou kunnen spelen. Nou, mooi niet dus. Geen Dolby Vision support en geen HDR10+ support. De enige manier om BDMV structure rips af te kunnen spelen is de Oppo 203.

Er blijkt echter een alternatief te zijn sinds Oppo out of business is, de M9702. Dit is een exact dezelfde speler als de Oppo 203 maar dan zonder fysieke disc afspeelmogelijkheid. De site ziet er vaag uit (http://www.bd-mod.com/) maar de reviews op internet zijn prima.

Nu schijnt het zo te zijn dat de verkoper op een forum in Italie of Spanje de spelers voor 300 dollar aan biedt.

Is er interesse op dit forum voor een Powerbuy? Dan kunnen we/ik misschien wat gaan regelen met de verkoper.

Ik heb hier ff in taobao ingevoerd en krijg de volgende versies. M9702 en de m9708 versie. Ik zie wat feedback en reviews inderdaad van het gekochte product. Het is de bedoeling dat je zelf de voeding doet of kan je die upgraden? Want de M9702 is wel erg weinig hardware in een kastje. Less is more??[emoji28][emoji85]

Edit: er is ook nog een m7702 versie, alleen is out of stock. Volgende batch pas 5 januari 2020. Die is veel verkocht en heeft 78+ reviews. Maar zoiets, de software zal wel Chinees zijn denk ik of kan je die naar Engels zetten?

Het lijkt mij niet echt wat als ik eerlijk moet zijn.


" no loss of fine detail "

Jack_D

Zomaar even lekker zeuren... :D

De printplaat layout en componenten lijken niet op die van de Oppo, als ik de foto's ff zo bekijk. Kan hij qua afspeel functionaliteit misschien wel het zelfde zijn, maar ik neem aan dat je ook de goede output van de Oppo wilt.
Dus hoezo kloon, hebben ze alleen de zelfde soc(system on a chip) gebruikt, is het dan al een kloon?, Een Oppo is toch net ietsjes meer dan dat, toch?


Quote from: THX-ultraII on November 23, 2019, 11:53:06
Ik heb onlangs de Shield gekocht met het idee dat je hiermee alles af zou kunnen spelen. Nou, mooi niet dus. Geen Dolby Vision support en geen HDR10+ support. De enige manier om BDMV structure rips af te kunnen spelen is de Oppo 203.

Er blijkt echter een alternatief te zijn sinds Oppo out of business is, de M9702. Dit is een exact dezelfde speler als de Oppo 203 maar dan zonder fysieke disc afspeelmogelijkheid. De site ziet er vaag uit (http://www.bd-mod.com/) maar de reviews op internet zijn prima.

Nu schijnt het zo te zijn dat de verkoper op een forum in Italie of Spanje de spelers voor 300 dollar aan biedt.

Is er interesse op dit forum voor een Powerbuy? Dan kunnen we/ik misschien wat gaan regelen met de verkoper.

Kjelt

Quote from: Jack_D on November 26, 2019, 11:44:08
Zomaar even lekker zeuren... :D

De printplaat layout en componenten lijken niet op die van de Oppo, als ik de foto's ff zo bekijk. Kan hij qua afspeel functionaliteit misschien wel het zelfde zijn, maar ik neem aan dat je ook de goede output van de Oppo wilt.
Dus hoezo kloon, hebben ze alleen de zelfde soc(system on a chip) gebruikt, is het dan al een kloon?, Een Oppo is toch net ietsjes meer dan dat, toch?
Dan zou je de voeding nog willen verbeteren inderdaad , meerdere onafhankelijke spanningen.
Maar dan nog vraag ik me sterk af of hier de originele Oppo firmware op draait of dat er gehacked is tot een werkend product.
Of dan alle content ook werkt ? Alleen chinese UI  :D of ook dat hetzelfde.
Je zou het eigenlijk eens willen zien en vergelijken inderdaad. De prijs is eerder reeel voor een Oppo mediaspeler product dan voor een kloon, want dan is het aan de hoge kant als je ziet wat ze leveren.

Pinda13

Quote from: Jack_D on November 26, 2019, 11:44:08
Zomaar even lekker zeuren... :D

De printplaat layout en componenten lijken niet op die van de Oppo, als ik de foto's ff zo bekijk. Kan hij qua afspeel functionaliteit misschien wel het zelfde zijn, maar ik neem aan dat je ook de goede output van de Oppo wilt.
Dus hoezo kloon, hebben ze alleen de zelfde soc(system on a chip) gebruikt, is het dan al een kloon?, Een Oppo is toch net ietsjes meer dan dat, toch?

Lijkt zeker geen OPPO idd.
" no loss of fine detail "

Digi-Bert

Ik heb er 2 maanden terug 1 gekocht, ideaal, als je deze alleen als mediaplayer gebruikt. Zelfde firmware als de Oppo, start ook op met het oppo logo. Het is de laatste versie, leest SACD-ISO, en alle andere ISO's. Maar wel allemaal via netwerk SMB, geen fancy interface, wel benaderbaar met de OPPO 20x app net als de Oppo.
De firmware is compleet unlocked, met dezelfde bugs als de Oppo203.
Dus problemen met onthouden user / wachtwoorden wanneer een share verlaten wordt (geen probleem als je op dezelfde share blijft).

De voeding is extern, wordt geleverd met europese stekker (aangeven bij bestelling), wanneer je een betere wilt, kun je dit veranderen.
Beeld is perfect, maar je kunt hem niet als DAC gebruiken, ook geen 2de HDMI in, wel een splitsing voor HDMI naar Receiver (audio only) en naar beeld (audio en video).

Speelt HDR formaten als Oppo.
Net als oppo wel problemen met MKV waar 1 audio stroom is die atmos bevat, met een truck op te lossen.
ISO moeten niet gedecrypt te worden, en heeft niet de BD menu problemen die ikmet de DUne wel had.

Voor mij perfecte Mediaplayer, alleen geen fancy interface en geen subtitle scraper, werkt wel met extrerne subs die handmatig wordt toegevoegd (zelfs bij ISO's).

Fox

wel of geen Oppo maakt voor mij niet uit, want het probleem blijft hoe een full BD/UHD af te spelen vanaf de NAS...

holco

Afspelen vanaf de NAS is geen probleem,  de goede stream vinden is wel wat lastig vanaf de NAS.

Quote from: Fox on November 26, 2019, 12:26:01
wel of geen Oppo maakt voor mij niet uit, want het probleem blijft hoe een full BD/UHD af te spelen vanaf de NAS...
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

#1368
Quote from: Fox on November 26, 2019, 12:26:01
wel of geen Oppo maakt voor mij niet uit, want het probleem blijft hoe een full BD/UHD af te spelen vanaf de NAS...

Ik heb dit al in meerdere topics verkondigd....

Dit 'probleem' is geen totaal probleem wanneer je het met de Oppo "MediaControl" app deze afspeelt...het is plug and play.
Een klik op de UHD/BDMV film/map en voila je krijg alle menus die je ook met een fysiek schijfje zou krijgen zonder eerst allerlei poes pas uit te halen met de file,en dit alles ook nog eens ZONDER de jailbrake...


Quote from: holco on November 26, 2019, 13:04:42
Afspelen vanaf de NAS is geen probleem,  de goede stream vinden is wel wat lastig vanaf de NAS.

Is allemaal niet nodig wanneer je het met de Oppo MC app doet
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Hoe hebben jullie de onderstaande settings staan? Let wel, ik gebruik een projector die zelf tonemapping doet. Ik wil de Oppo wel laten upscalen naar 4K

riwi

Hoi Teejoo,

Met HDR auto geeft ie HDR door naar de weergever. Dat is dus wat je wil in Frame Adaptive mode met de JVC N serie projectoren.
Je kan de Oppo ook zelf de mapping laten doen (niet dynamisch), door HDR op Off te zetten en de mapping naar een gewenste Lumen waarde te doen (200 of 300). En dan nog de mode kiezen. Ik heb 3 of 4 meestal gekozen toen ik dat gebruikte.

Fox

Quote from: papaleo on November 26, 2019, 16:57:38
Ik heb dit al in meerdere topics verkondigd....

Dit 'probleem' is geen totaal probleem wanneer je het met de Oppo "MediaControl" app deze afspeelt...het is plug and play.
Een klik op de UHD/BDMV film/map en voila je krijg alle menus die je ook met een fysiek schijfje zou krijgen zonder eerst allerlei poes pas uit te halen met de file,en dit alles ook nog eens ZONDER de jailbrake...


Is allemaal niet nodig wanneer je het met de Oppo MC app doet

Is dit een andere App?

Ik heb de Oppo 20.. App en geïnstalleerd, en ja hij vind mijn NAS, maar als ik op de UHD of BD film/map van de file druk zie ik de wel de onderliggende mappen BDMV (+ die andere) op het scherm, maar er start geen film op. En als ik op BDMV druk krijg ik die andere reeks mappen daar onder...

Dit werkt bij mij wel op de USB, maar niet de NAS.

HarrieA

Onder de map BDMV staan nog verschillende mapjes. 1 daarvan is STREAM, daar zitten de files onder die jij nodig hebt.

papaleo

#1373
Quote from: Fox on November 27, 2019, 14:15:35
Is dit een andere App?

Ik heb de Oppo 20.. App en geïnstalleerd, en ja hij vind mijn NAS, maar als ik op de UHD of BD film/map van de file druk zie ik de wel de onderliggende mappen BDMV (+ die andere) op het scherm, maar er start geen film op. En als ik op BDMV druk krijg ik die andere reeks mappen daar onder...

Dit werkt bij mij wel op de USB, maar niet de NAS.

Deze moet je hebben...
De 'zwart/witte' app niet de 'blauw/witte' app in de applestore
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Vreemd, deze zie ik niet in de Android app store.

Quote from: papaleo on November 27, 2019, 17:00:34
Deze moet je hebben...
De 'zwart/witte' app niet de 'blauw/witte' app in de applestore
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.