Kelder HT

Started by gielpeeters, January 24, 2016, 15:53:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gielpeeters

Beste HTForum-ers,

Vorig jaar hebben we ons eigen huis mogen (laten) bouwen en een van de zaken die daar wat mij betreft niet aan mocht ontbreken was een HT-ruimte. Gelukkig hadden we de mogelijkheid om een dedicated ruimte (kelder) te realiseren. Afgelopen 2 jaar heb ik dit forum dan ook regelmatig bezocht om inspiratie en tips op te doen. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de HT-ruimte die dus eigenlijk mede mogelijk gemaakt is door dit mooie forum! Dank daarvoor!

De ruimte meet nu aan de binnenkant 400cm bij 425cm. De ruimte is door Gé (via forum bij terechtgekomen) akoestisch aangepast en afgewerkt. Dat was wel nodig, aangezien zo'n betonnen kelder niet echt goed klinkt voor een HT. Op de vloer ligt gewoon vloerbedekking en er zit een akoestisch systeemplafond in. De apparatuur deels via de markt van dit forum en deels via forumsponsors aangeschaft.

Projector: Sony VPL-HW55ES
Scherm: Projecta HD Progressive 0.9 2m40 zichtbreedte
Receiver: Denon X3200W
Speakers: Boston Acoustics A225C, 2x A250 als fronts, 2x A25 en 2x A23 als surround
Subwoofer: SVS PB-1000
Bron: Sony BDP-S7200
Bron: Game PC (Core i5 6600, GTX970), Kodi, Synology DS214play NAS
(alles in zwart)




fasteddie

Nou ik ben wel benieuwd naar de foto's...kan niet wachten
Volgmodus aan!

mr.crash

Volgen staat hier ook aan.

Welkom op het  FORUM

Groet Han

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............




Sjaak_Banaan

Dat is een mooie ruimte Giel, hoe lang is er uiteindelijk aan gewerkt?
Het lijkt supersnel omdat het in een paar posts is samengevat, maar kan me voorstellen dat het wel even heeft geduurd.
Staat je centerspeaker zo trouwens niet veels te laag?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

gielpeeters

#7
De basis stond in een week of 4 denk ik. Toen kon ik al film kijken. Systeemplafond is er iets later ingezet door Gé omdat er wat leveringsproblemen waren, maar al met al is het dus heel snel gegaan!

De center speaker staat inderdaad een beetje te laag, maar dat hebben we uiterst professioneel opgelost door deze op 2 schroeven te plaatsen zodat deze naar de luisterpositie gericht is (en hebben we meteen "spikes"). T.z.t. zal daar nog wel een mooiere oplossing voor gemaakt worden.

Remco

Echt mooi hoor. Heel veel luisterplezier in jullie eigen bios. Heerlijk!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

gielpeeters

De DVD kasten nog even een bijpassende kleur gegeven... Nu nog enkele fraaie filmposters aan de muur en dan is het een heel eind in de goede richting:





gielpeeters

De filmposters hangen inmiddels ook en met een paar foto's met een echte camera ziet het toch nog een stukje fraaier uit. Zie de openingspost voor het (voorlopige) eindresultaat.

jelleeelco

Echt waanzinnig mooie HT, zeer smaakvol! Dat is zeker genieten!

N1v3K

Leuke ruimte geworden :)

MLCinema

Wauw! Ziet eruit als een gezellige ruimte!! Genieten[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

gielpeeters

Dank voor de complimenten!

Benieuwd hoe lang ik kan genieten van de bios voordat het upgrade-virus me te pakken heeft wat hier op het forum flink wat slachtoffers heeft gemaakt. De her-calibratie van de projector (in juli) zorgt in ieder geval weer voor spetterende kleuren dus ik verwacht er weer een hele tijd mee vooruit te kunnen.

markv

Het is maar detail vraag maar ik ben ook bezig met zo'n zwevende koof onder het plafond. Wat heb jij op de rechtopstaande rand gebruikt? Is dat ook gipsplaat of...? Je foto's laten dat niet zien ...

Vriendelijke groet,
Mark.

gielpeeters

Quote from: markv on August 22, 2016, 23:35:38
Het is maar detail vraag maar ik ben ook bezig met zo'n zwevende koof onder het plafond. Wat heb jij op de rechtopstaande rand gebruikt? Is dat ook gipsplaat of...? Je foto's laten dat niet zien ...

Vriendelijke groet,
Mark.

Hoi Mark,
Dat is hout, ik schat 120mm x 18mm

gielpeeters

Kleine toevoeging; gisteren een center speaker stand gemaakt, met wat multiplex en pvc:




luuk123456

Complimenten Giel! mooi gemaakt, past ook mooi in je ruimte :headbanging:

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

gielpeeters

Quote from: luuk123456 on December 21, 2016, 11:04:05
Complimenten Giel! mooi gemaakt, past ook mooi in je ruimte :headbanging:

Groet,
Luuk
Dank je!

De pvc buis heb ik voor 90% gevuld met fijn zand; die aanbeveling had ik ergens gelezen. Ik vraag me nu wel nog af of het zinvol is om de speaker stand op "spikes" te zetten. Het nut schijnt nogal te maken te hebben met de ondergrond (in dit geval tapijt op beton)...

luuk123456

Quote from: gielpeeters on December 23, 2016, 11:58:22
Dank je!

De pvc buis heb ik voor 90% gevuld met fijn zand; die aanbeveling had ik ergens gelezen. Ik vraag me nu wel nog af of het zinvol is om de speaker stand op "spikes" te zetten. Het nut schijnt nogal te maken te hebben met de ondergrond (in dit geval tapijt op beton)...

Goeie vraag Giel,
Bij dat vraagstuk ben ik persoonlijk ook aangekomen.
De wereld van kabels, spikes, koppelen of juist ontkoppelen van de vloer van welke soort vloer etc.
Je kan er met de zoekfunctie genoeg over vinden denk ik.
Ik kijk en leer vaak ook nog veel van het AVS forum, maar dat zal jou wel bekent zijn denk ik....


Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Martijnst1990

Mooie ruimte! Speakers stand vind ik ook erg geslaagd  :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

gielpeeters

Dank je!

Ik vond de speakerkabels die achterin de ruimte uit de muur kwamen niet zo mooi dus heb toch maar 2 extra speakers aangeschaft :P. De A23s zijn verhuisd als surround back en op hun plek zijn de A25s gekomen. Nu dus een 7.1 opstelling. Is best leuk moet ik zeggen, zeker ook bij een potje FIFA...

PascalP

Geweldige ruimte!
Hoop ooit in onze kelder iets soortgelijks te realiseren!

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"