MQA komt langzaam op stoom

Started by Shorty, January 6, 2016, 00:21:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Kjelt

MQA is de marketing naam voor een aantal technologieen die gepatenteerd zijn door Meridian oa:

•Digital Encapsulation Of Audio Signals. Applicant: Meridian Audio / Peter Craven, Robert Stuart Patent Application GB 2014/050040 (7 January 2014) or WO 2014/108677.
•Doubly Compatible Lossless Audio Bandwidth Extension. Applicant: Meridian Audio / Malcolm Law, Peter Craven. Patent Application GB 2503110 (12 June 2012).

zonder deze twee patenten kun je geen MQA audio afspelen/maken.


br@m

Quote from: evilniek on February 14, 2017, 16:24:27
MQA heeft al lang weinig tot niets meer van doen met Meridian, correct me if i'm wrong.

De Bob Stuart van MQA is de oprichter van Meridian.

Tevens geregistreerd als directeur van MQA Ltd.

En MQA Ltd zit op hetzelfde adres in Huntingdon UK als waar Meridian Audio gevestigd is.

Onderstaand een pagina met de KvK gegevens van Meridian. Ook de gratis info lijkt me voldoende duidelijk. Kijk maar eens bij 'mutual companies'. Maar liefst drie directeuren van MQA zijn ook directeur bij Meridian.

https://www.endole.co.uk/company/09123512/mqa-limited?page=ownership
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Maro

Quote from: br@m on February 14, 2017, 16:58:17
De Bob Stuart van MQA is de oprichter van Meridian.

Tevens geregistreerd als directeur van MQA Ltd.

En MQA Ltd zit op hetzelfde adres in Huntingdon UK als waar Meridian Audio gevestigd is.

Onderstaand een pagina met de KvK gegevens van Meridian. Ook de gratis info lijkt me voldoende duidelijk. Kijk maar eens bij 'mutual companies'. Maar liefst drie directeuren van MQA zijn ook directeur bij Meridian.

https://www.endole.co.uk/company/09123512/mqa-limited?page=ownership


En??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Quote from: morca on February 13, 2017, 19:39:25
Duidelijk.
Ze willen een monopolie positie verkrijgen waar ze van iedereen geld vangen.
Plus de gewone muziekindustrie zal er zwaar onder lijden.
Ik hoop dat het formaat een snelle dood tegemoed gaat.
En dat de ontwikkelaars hiermee ook een goeie financiële strop krijgen !!
En ....dat dus

br@m

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Maro

Quote from: morca on February 14, 2017, 17:20:13
En ....dat dus

Ohh ik snap het. Er mag geen geld verdiend worden in de hifi. Laten die andere merken nu ook eens wat initiatieven tonen wie weet komt er nog eens wat goeds. Linn roept wel heel hard maar komt ook met helemaal niks behalve peperdure streamers in de markt zetten op een platform van >15 jaar oud. Nee dat helpt de wereld vooruit. 

Laten we nu eerst eens gaan luisteren en dan oordelen. Maar hier zijn we drukker met kabels vergelijken ed...veel interessanter en helpt je set pas echt vooruit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

IMWhizzle

Ideaal moment om de muziek bestanden in de iTunes store op dit formaat aan te bieden. Kan hierdoor sneller geadopteerd worden door vele iPhone gebruikers. Ben hier zeker een voorstander van!
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

morca

Nou ooit moest een cd of dvda of sacd,gemaakt verscheept,en dan uiteindelijk nog verkocht worden Wim.

Dus de prijs voor de muziek opzich lag veel lager toen.
Nu hoeven al die tussenstappen niet meer.
Een album downloaden van een site zou dan veel goedkoper kunnen en dat is ons ook zo voorgeschoteld door de jaren heen.

Ondertussen kost een legale download nog net zoveel als bovengenoemde media het hoeft alleen niet meer over de hele wereld verscheept te worden.
Geen distributie bedrijven of winkels meer als tussenpersoon.
Maar toch betalen we nog net zoveel als toen je de cd,dvdamaar,sacd nog in de winkel kocht.

Dus ja het zijn zakkervullers.
Als je bovengenoemde uitleg niet helemaal snapt heb je of geld teveel of oogkleppen op en wil dit niet zien.
Niet alleen aan jouw gericht,er zullen nog wel meer leden over mijn bericht gaan vallen.

Maar zou zie ik de feiten dus......





Maro

#583
Dat het zakkenvullers zijn is een gegeven. Ik koop maar zelden fims maar de acteurs waar ik naar kijk zijn allemaal muti miljonair. Daar gaat het hier niet om. Muziek hetzelfde verhaal. Voordeel van het downloaden is wel dat al die ouwe garde zich suf toured om hun veels te dure levensstijl op peil te houden. Zo ga ik geregeld naar bands kijken die allang op de Bahama's hadden gewoond als het downloaden niet bestond maar ook artiesten die nu goed gaan in het live circuit omdat ze via YT bekendheid hebben. De wereld veranderd maar de hifi wereld denkt nog in 43cm doosjes van €3000,-.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

blue-eyes

#584
Wat maakt dat allemaal uit.... Iedereen die meer verdiend dan nodig is is ook een zakkenvuller..... Ik denk dat het merendeel van dit forum dan in moet leveren. Eigen portemonnee is een ander verhaal. Wat maakt het uit dat hij al miljoenen heeft? Als je genoeg geld hebt mag je niet meer aan iets verdienen?

Beetje raar allemaal. Jaloezie?
Wat maakt het uit! Te duur? Koop je het lekker niet. Vind je het belachelijk? Koop het lekker niet. Ben je gedwongen dit te kopen? Dacht het niet. Is een luxe product. Je gaat vrijwillig mee, of niet.


Niet om de prijzen te rechtvaardigen, ik vind er ook wel van, maar ik vind dit zo eigen beter er van worden reacties.... O ja, jullie vergeten de inflatie. Jullie salarissen zijn ook gestegen, misschien iets ;) . Prijs toen en nu vergelijken is niet helemaal fair. Vroeger koste een brood ook 1 ct, ik betaalde nu 2,79 voor een brood.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Maro

Quote from: Blue-Eyes on February 14, 2017, 18:15:13
Wat maakt dat allemaal uit.... Iedereen die meer verdiend dan nodig is is ook een zakkenvuller..... Ik denk dat het merendeel van dit forum dan in moet leveren. Eigen portemonnee is een ander verhaal. Wat maakt het uit dat hij al miljoenen heeft? Als je genoeg geld hebt mag je niet meer aan iets verdienen?

Beetje raar allemaal. Jaloezie?

Nee helemaal niet. Ik ga goed dus mij hoor je niet klagen. Mogen 'ze' bij Meridian dan ook verdienen? Dat was het punt van Marco.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

blue-eyes

Quote from: Maro on February 14, 2017, 18:17:16
Nee helemaal niet. Ik ga goed dus mij hoor je niet klagen. Mogen 'ze' bij Meridian dan ook verdienen? Dat was het punt van Marco.

Niet op de man, persoon, etc. Generiek gesteld Maro ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Maro

Quote from: Blue-Eyes on February 14, 2017, 18:18:27
Niet op de man, persoon, etc. Generiek gesteld Maro ;)

Oke, maakt mij ook niet veel uit allemaal. Ik denk dat ik straks een van de eerste ben op het forum die MQA thuis gaat beoordelen. Kijk dan wel of het allemaal in de categorie kabel zweverige hoek zit of dat het echt wat doet. Zo niet...ook goed. Ik geniet van muziek al komt het uit de wekkerradio van mijn dochter.    :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Quote from: Blue-Eyes on February 14, 2017, 18:18:27
Niet op de man, persoon, etc. Generiek gesteld Maro ;)
Ik bedoelde idd niet specefiek Wim.
En het sloeg op algemeen wat een download nu al kost ,tov eerst met al die tussenstappen.
Niks goedkoper.
En dan moet het met mqa nog duurder worden terwijl er al het mooie 24-96 flac bestand bestaat wat al ruim voldoet in onze gehoorsgrenzen.

Geldklopperij!!

Maro

#589
MQA blijft een keuze Marco.  Een CD downloaden bij een officiële site is ook bijna altijd nog duurder dan hem fysiek kopen bij het dikke blauwe mannetje. Schiet mij maar lek.  :o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#590
voutje
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Rudi64

Quote from: Maro on February 14, 2017, 17:41:57
Ohh ik snap het. Er mag geen geld verdiend worden in de hifi. Laten die andere merken nu ook eens wat initiatieven tonen wie weet komt er nog eens wat goeds. Linn roept wel heel hard maar komt ook met helemaal niks behalve peperdure streamers in de markt zetten op een platform van >15 jaar oud. Nee dat helpt de wereld vooruit. 

Laten we nu eerst eens gaan luisteren en dan oordelen. Maar hier zijn we drukker met kabels vergelijken ed...veel interessanter en helpt je set pas echt vooruit.

Het is zeker ook al een tijdje geleden dat je nog eens op de website of forum van Linn gaan kijken bent?
Als er 1 merk is dat zo constant in beweging is en zichzelf probeert te verbeteren is het Linn wel en
ook nog in interactie treed met zijn (potentiele)klanten op het Linn forum.
En ja, ze hebben een mening..whats wrong with that? ;)


Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Maro

Quote from: Rudi64 on February 14, 2017, 18:33:43
Het is zeker ook al een tijdje geleden dat je nog eens op de website of forum van Linn gaan kijken bent?
Als er 1 merk is dat zo constant in beweging is en zichzelf probeert te verbeteren is het Linn wel en
ook nog in interactie treed met zijn (potentiele)klanten op het Linn forum.
En ja, ze hebben een mening..whats wrong with that? ;)

Heb je zo wat voorbeelden??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Rudi64

#593

Exakt, katalyst DAC, integratie surround in laatste Space optimalisation, wel nog beta, maar goed..Moet wel zeggen, veelbelovend!
Constant nieuwe firmware updates (gratis) momenteel zijn ze bezig met integratie van Roon..
Geeuw... ::)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

morca

Quote from: Blue-Eyes on February 14, 2017, 18:15:13
Wat maakt dat allemaal uit.... Iedereen die meer verdiend dan nodig is is ook een zakkenvuller..... Ik denk dat het merendeel van dit forum dan in moet leveren. Eigen portemonnee is een ander verhaal. Wat maakt het uit dat hij al miljoenen heeft? Als je genoeg geld hebt mag je niet meer aan iets verdienen?

Beetje raar allemaal. Jaloezie?
Wat maakt het uit! Te duur? Koop je het lekker niet. Vind je het belachelijk? Koop het lekker niet. Ben je gedwongen dit te kopen? Dacht het niet. Is een luxe product. Je gaat vrijwillig mee, of niet.


Niet om de prijzen te rechtvaardigen, ik vind er ook wel van, maar ik vind dit zo eigen beter er van worden reacties.... O ja, jullie vergeten de inflatie. Jullie salarissen zijn ook gestegen, misschien iets ;) . Prijs toen en nu vergelijken is niet helemaal fair. Vroeger koste een brood ook 1 ct, ik betaalde nu 2,79 voor een brood.
De gewone man houd per saldo na aftrek vele malen minder over als mijn generatie hiervoor,mijn ouders en ooms enzo.
Dus praat me niet over inflatie en loonsverhoging.
Want daar zijn we pas echt genaaid.
Maar das weer ander verhaal.

Geen jaloezie,ik ben gewoon zeer realistisch !!

morca

#595
Quote from: Maro on February 14, 2017, 18:27:34
Een CD downloaden bij een officiële site is ook bijna altigjd nog duurder dan hem fysiek kopen bij het dikke blauwe mannetje. Schiet mij maar lek.  :o
Dat was ook mijn punt een beetje.
En dan moet hires nog duurder worden.
Schiet mij ook maar lek  :clapping:

Shorty

Linn..... Was dat niet die fabrikant die begin jaren tachtig verklaarde nooit een cd-speler te zullen maken omdat analoog superieur was?  ;D

VrGr,

Bart J.

Rudi64

#597
Quote from: Shorty on February 14, 2017, 19:39:38
Linn..... Was dat niet die fabrikant die begin jaren tachtig verklaarde nooit een cd-speler te zullen maken omdat analoog superieur was?  ;D

VrGr,

Bart J.

Lol, ja.. ;D
Times are a changing..
Maar de cd speler heeft het toch niet lang volgehouden  :P
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

morca

Quote from: Shorty on February 14, 2017, 19:39:38
Linn..... Was dat niet die fabrikant die begin jaren tachtig verklaarde nooit een cd-speler te zullen maken omdat analoog superieur was?  ;D

VrGr,

Bart J.
Als je even terugleest lees je dat het allang niet meer over linn gaat.
Maar over mqa  die een soort alleenrecht probeerd te veroveren.
En daar de muziek nog duurder van word

br@m

Quote from: Shorty on February 14, 2017, 19:39:38
Linn..... Was dat niet die fabrikant die begin jaren tachtig verklaarde nooit een cd-speler te zullen maken omdat analoog superieur was?  ;D

VrGr,

Bart J.

Haha ja inderdaad, ik herinner me dat nog wel.

Maar weet je wat ik zo grappig vind? Dat er heden ten dage serieuze audiofielen zijn die óók bij hoog en bij laag volhouden dat vinyl beter klinkt dan CD. En dan hebben ze zo'n plastic rega dingetje met een wow/flutter cijfer waarmee in de jaren 70 alleen Yoko weg kwam ;D Ook op dit forum zijn ze te vinden.

Dus ik denk dat Linn gewoon gelijk had, destijds. Analoog is gewoon beter. Faxen is ook veel beter dan e-mail.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile