MQA komt langzaam op stoom

Started by Shorty, January 6, 2016, 00:21:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maro

#550
Quote from: Raphie on January 28, 2017, 09:46:25
Een goede summary van Brian Lucey op Gearslutz, vinger op de zere plek:

Je bent er maar druk mee.  ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raphie

JBL PRX Power!

Kjelt

Tja zoals eerder gequote, Alberto Brandolini heeft gelijk.

Maro

Quote from: Raphie on January 28, 2017, 10:02:01
jij ook  ::)

Nee hoor, MQA en hi-res audio ed interesseren me geen biet eigenlijk. Gewoon een CDtje in Flac is voor mij prima.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

morca

Duidelijk.
Ze willen een monopolie positie verkrijgen waar ze van iedereen geld vangen.
Plus de gewone muziekindustrie zal er zwaar onder lijden.
Ik hoop dat het formaat een snelle dood tegemoed gaat.
En dat de ontwikkelaars hiermee ook een goeie financiële strop krijgen !!

Maro

Quote from: morca on February 13, 2017, 19:39:25
Duidelijk.
Ze willen een monopolie positie verkrijgen waar ze van iedereen geld vangen.
Plus de gewone muziekindustrie zal er zwaar onder lijden.
Ik hoop dat het formaat een snelle dood tegemoed gaat.
En dat de ontwikkelaars hiermee ook een goeie financiële strop krijgen !!

Ach ja, bij Linn zeggen ze het dus zal wel waar zijn...blij dat ik niet in hun peperdure UPnP streamers ben getrapt..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kjelt

De anti-MQA geluiden beginnen nu wel behoorlijk momentum te krijgen als zelfs A brand fabrikanten als Linn openlijk communiceren dat MQA alleen maar een verdienmodel is zonder volledige geluidskwaliteit terug te geven.

rovinggecko

Ik begrijp dat Linn de license fee niet leuk vindt....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Leeuwarden

Auralic linkte het artikel ook al op Facebook...

morca

Quote from: Maro on February 13, 2017, 19:46:58
Ach ja, bij Linn zeggen ze het dus zal wel waar zijn...blij dat ik niet in hun peperdure UPnP streamers ben getrapt..
Ik kan zo,n dure streamer zoiezo nooit betalen.

Maar ik denk wel dat ze een punt hebben.
Heel goed punt zelf imo

donron

Quote from: morca on February 13, 2017, 19:39:25
Duidelijk.
Ze willen een monopolie positie verkrijgen waar ze van iedereen geld vangen.
Plus de gewone muziekindustrie zal er zwaar onder lijden.
Ik hoop dat het formaat een snelle dood tegemoed gaat.
En dat de ontwikkelaars hiermee ook een goeie financiële strop krijgen !!

Tja, zeker duidelijk. Zeer objectieve berichtgeving van een volledig neutrale partij...

Trouwens een achterhaald bericht wat maanden geleden ook al eens op het Linn forum geplaatst is, maar om een of andere reden daar verwijderd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

br@m

Het spreekt vanzelf dat Linn niet objectief is - Meridian is een directe concurrent.

Het zou wel heel vreemd zijn als Linn stond te juichen over MQA.

Maar hetzelfde geldt voor Meridian - die zijn ook niet objectief, die willen er aan verdienen.

Je denkt toch niet dat Meridian dit allemaal alleen maar doet om de luisteraar te plezieren.

Inhoudelijk snijdt het stukje van Linn wel hout.

MQA biedt zowel geluidstechnisch als financieel/economisch geen enkel voordeel voor de consument. Ze vragen geld voor overbodige bits, en een overbodige (lossy) compressie die niets toevoegt.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Robbo

#563
Linn en Meridian hebben nooit geklikt heb ik ooit vernomen.

Dat blijkt dan wel weer want Linn verkoopt al jaren producten waarin zowel zij, de gebruiker als de content maker licentiekosten afdragen: bijv. DTS, Dolby, MPEG etc.   Opmerkelijk dat ze nu juist tegen MQA moeten ageren.

i2Paq

Quote from: Maro on February 13, 2017, 19:46:58
Ach ja, bij Linn zeggen ze het dus zal wel waar zijn...blij dat ik niet in hun peperdure UPnP streamers ben getrapt..

En waarom ben je blij dan?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

Quote from: br@m on February 13, 2017, 22:44:50
Het spreekt vanzelf dat Linn niet objectief is - Meridian is een directe concurrent.

Het zou wel heel vreemd zijn als Linn stond te juichen over MQA.

Maar hetzelfde geldt voor Meridian - die zijn ook niet objectief, die willen er aan verdienen.

Je denkt toch niet dat Meridian dit allemaal alleen maar doet om de luisteraar te plezieren.

Inhoudelijk snijdt het stukje van Linn wel hout.

MQA biedt zowel geluidstechnisch als financieel/economisch geen enkel voordeel voor de consument. Ze vragen geld voor overbodige bits, en een overbodige (lossy) compressie die niets toevoegt.

^^

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Maro

Quote from: i2Paq on February 14, 2017, 08:24:17
En waarom ben je blij dan?

Dan had ik me behoorlijk bekocht gevoeld en nu niet...dus blij.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

i2Paq

Quote from: Maro on February 14, 2017, 11:43:43
Dan had ik me behoorlijk bekocht gevoeld en nu niet...dus blij.  :D

Het kan verkeren, ik ben dan weer wel blij dat ik wel een Linn heb :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Maro

Quote from: i2Paq on February 14, 2017, 12:09:07
Het kan verkeren, ik ben dan weer wel blij dat ik wel een Linn heb :D

Iedereen weer blij...wat is het toch weer een mooie dag.  :thumbs-up: :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

fugazi_2009

Quote from: Maro on February 14, 2017, 11:43:43
Dan had ik me behoorlijk bekocht gevoeld en nu niet...dus blij.  :D

En waarom zou je je dan bekocht voelen?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maro

Quote from: fugazi_2009 on February 14, 2017, 12:34:03
En waarom zou je je dan bekocht voelen?

Paar duizend euro voor iets wat mooier kan voor een paar honderd. Ik heb helemaal niks met het hele merk maar boeie...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

fugazi_2009

Quote from: Maro on February 14, 2017, 12:38:30
Paar duizend euro voor iets wat mooier kan voor een paar honderd. Ik heb helemaal niks met het hele merk maar boeie...

Dat lijkt me wat kort door de bocht.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

evilniek

Quote from: br@m on February 13, 2017, 22:44:50
Het spreekt vanzelf dat Linn niet objectief is - Meridian is een directe concurrent.

Het zou wel heel vreemd zijn als Linn stond te juichen over MQA.

Maar hetzelfde geldt voor Meridian - die zijn ook niet objectief, die willen er aan verdienen.

Je denkt toch niet dat Meridian dit allemaal alleen maar doet om de luisteraar te plezieren.

Inhoudelijk snijdt het stukje van Linn wel hout.

MQA biedt zowel geluidstechnisch als financieel/economisch geen enkel voordeel voor de consument. Ze vragen geld voor overbodige bits, en een overbodige (lossy) compressie die niets toevoegt.

MQA heeft al lang weinig tot niets meer van doen met Meridian, correct me if i'm wrong.

Nog een interessant artikel;
http://www.audiostream.com/content/mqa-bad-music-linn-thinks-it#49Fzrqvpifvujytj.97
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

Quote from: evilniek on February 14, 2017, 16:24:27
MQA heeft al lang weinig tot niets meer van doen met Meridian, correct me if i'm wrong. 
De octrooien staan op hun naam dus eenieder die gebruik wil maken van MQA zal een licentie bij hun dienen te nemen,
kort gezegd: beaucoup de "tjing tjing" gaat naar Meridian als MQA een succes wordt.

evilniek

Quote from: Kjelt on February 14, 2017, 16:29:09
De octrooien staan op hun naam dus eenieder die gebruik wil maken van MQA zal een licentie bij hun dienen te nemen,
kort gezegd: beaucoup de "tjing tjing" gaat naar Meridian als MQA een succes wordt.

Heb je een linkje ofzo? MQA is niet van Meridian, het is echt een losstaand iets hoor, weet ik bijna zeker.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo