Anthem Room Correction vs Anti-mode

Started by Robinmull112, November 25, 2015, 20:49:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robinmull112

Jullie kennen beide systemen waarschijnlijk wel, aangezien deze veel zijn besproken op dit forum.
Ikzelf gebruik ARC via mijn MRX310 en moet zeggen dat deze redelijk wat verbeteringen in het laag teweeg brengt! Wel heb ik het idee dat de ruimtelijkheid en het hoog op de een of andere manier worden beïnvloed, ondanks dat ARC staat ingesteld om tot 150hz te filteren.

Nu zit ik eraan te denken om binnen nu en een X tijd een atmos setup te plaatsen, waardoor ik van de Anthem af moet stappen (De x20 generatie welke er binnenkort aankomt vind ik te duur).
Mogelijke kanshebbers ter vervanging van de Anthem zijn de Yamaha RX-A3050 of de Yamaha CX-A5100. Door mogelijk van Anthem af te stappen mis ik ARC, terwijl ik heb gemerkt dat deze in het laag toch echt een positief resultaat geeft in mijn situatie.

Nu vraag ik mij af of een Anti-Mode 8033 (SII of Cinema) of een Anti-Mode 2.0 Dual Core ARC kunnen evenaren danwel overstijgen qua geluidskwaliteit in het laag.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is er wellicht iemand die van een Anti-Mode naar ARC is overgestapt of vice versa?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

yorkie13

Ik heb in het verleden de Anthem mrx300 gehad , icm een Antimode 2.0 DC.

Uiteindelijk de antimode weg gedaan , omdat ARC eigenlijk even goed zijn werk de voor de subwoofers.

NU gebruik ik een Denon x4100 met Audyssey XT32, welke mijn 2 subwoofers prima inreed in de luisterruimte.




Robinmull112

Quote from: RA SUBS on November 25, 2015, 21:22:22
Ik heb in het verleden de Anthem mrx300 gehad , icm een Antimode 2.0 DC.

Uiteindelijk de antimode weg gedaan , omdat ARC eigenlijk even goed zijn werk de voor de subwoofers.

NU gebruik ik een Denon x4100 met Audyssey XT32, welke mijn 2 subwoofers prima inreed in de luisterruimte.

Dus het verschil tussen ARC en de Anti-Mode was verwaarloosbaar in jouw situatie?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |


Robinmull112

Quote from: morca on November 25, 2015, 23:17:41
Arc doet het altijd zo goed ,
dat een losse dsp niet nodig is imo.

Apart dat je wat verschil boven de ingestelde freq denk te horen .

Ik ben ook niet van plan om de Anti-Mode tezamen met de Anthem te gebruiken ;)
Ik ben op zoek naar een losse DSP voor als ik de Anthem vervang voor iets anders, waardoor ARC dus komt te vervallen en ik vraag mij af of een Anti-Mode in de buurt komt van ARC, zodat ik er niet teveel op inlever.

Dat ik ook verschil qua ruimtelijkheid en in het hoog hoor vind ik ook vreemd. Ik zou ook niet weten waardoor het komt. Misschien omdat er met DSP toch een extra bewerking van het signaal plaatsvind?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

morca

Ik ken het systeem niet zo goed,maar als je ARC uitzet bypass je dan ook de level en afstand instelling?
Dat kan het ook nog zijn eventueel.

Staaled

#6
Quote from: Robinmull112 on November 25, 2015, 23:59:03
Ik ben ook niet van plan om de Anti-Mode tezamen met de Anthem te gebruiken ;)
Ik ben op zoek naar een losse DSP voor als ik de Anthem vervang voor iets anders, waardoor ARC dus komt te vervallen en ik vraag mij af of een Anti-Mode in de buurt komt van ARC, zodat ik er niet teveel op inlever.

Dat ik ook verschil qua ruimtelijkheid en in het hoog hoor vind ik ook vreemd. Ik zou ook niet weten waardoor het komt. Misschien omdat er met DSP toch een extra bewerking van het signaal plaatsvind?
Op het laag presteert een DC onberispelijk.

Ik heb in een reeks van metingen en correcties niet éénmaal handmatig moeten bijspringen.
Dit itt menig ander meet- en correctiesysteem.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Het klopt dat je verschil in het hoog kunt horen als de arc aanstaat, het is zeer klein maar je kunt het horen. Ik denk dat elk dsp systeem dat heeft. Wel denk ik dat de arc erg goed is tov andere systemen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

H&C Hifi

Als je een andere receiver gaat kopen niet verstandig eerst te kijken wat die receiver er zelf van maakt ?
De huidige inmeet systemen van Marantz / Denon / Pioneer / Yamaha zijn echt niet meer zo beroerd als een paar jaar geleden.

chansig

Als je het laag gaat corrigeren heeft dat uiteraard invloed op de rest van het geluid. In mijn ervaring een positieve invloed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robinmull112

Quote from: morca on November 26, 2015, 00:07:15
Ik ken het systeem niet zo goed,maar als je ARC uitzet bypass je dan ook de level en afstand instelling?
Dat kan het ook nog zijn eventueel.
Geen idee, zou best kunnen inderdaad.

Quote from: Staaled on November 26, 2015, 09:00:28
Op het laag presteert een DC onberispelijk.

Ik heb in een reeks van metingen en correcties niet éénmaal handmatig moeten bijspringen.
Dit itt menig ander meet- en correctiesysteem.

Klinkt veelbelovend. Heb je toevallig ook de goedkopere Anti-Modes vergeleken met de Dual Core?

Quote from: frank2 on November 26, 2015, 11:06:42
Het klopt dat je verschil in het hoog kunt horen als de arc aanstaat, het is zeer klein maar je kunt het horen. Ik denk dat elk dsp systeem dat heeft. Wel denk ik dat de arc erg goed is tov andere systemen.
Dan ben ik dus niet compleet gek  :tongue2: Het lijkt mij dat een Anti-Mode hier geen last van heeft, daar je deze direct op de subwoofer aansluit en hij dus in feite niet met de andere speakers (lees: mid en hoog) kan knoeien?

Quote from: HcHifi.nl on November 26, 2015, 12:04:06
Als je een andere receiver gaat kopen niet verstandig eerst te kijken wat die receiver er zelf van maakt ?
De huidige inmeet systemen van Marantz / Denon / Pioneer / Yamaha zijn echt niet meer zo beroerd als een paar jaar geleden.
Is ook een optie inderdaad. Maar afgaande op de reviews van de Anti-Mode schijnt deze toch bijna elke keer een beter resultaat te geven als het standaard inmeetsysteem wat in de meeste receivers dan wel processoren zit.

Quote from: chansig on November 26, 2015, 12:20:05
Als je het laag gaat corrigeren heeft dat uiteraard invloed op de rest van het geluid. In mijn ervaring een positieve invloed.

Gr. Hans
Maar zou dit resultaat moeten lijden in minder dynamiek en ruimtelijkheid?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

chansig

Nee.....mijn ervaring is het tegenovergestelde. Dit zowel met de AM als een minidsp. Dus ikzelf heb geen ervaring met ARC.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: frank2 on November 26, 2015, 11:06:42
Het klopt dat je verschil in het hoog kunt horen als de arc aanstaat, het is zeer klein maar je kunt het horen. Ik denk dat elk dsp systeem dat heeft. Wel denk ik dat de arc erg goed is tov andere systemen.
Het verschil in het mid of hoog komt mijns inziens niet door DSP an sich maar door de aangepaste respons/magnitude.
Veel content is breedbandiger dan gedacht en rommelig laag maskeert vaak ook een hoop.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#13
Quote from: Robinmull112 on November 26, 2015, 12:25:08
Geen idee, zou best kunnen inderdaad.
Klinkt veelbelovend. Heb je toevallig ook de goedkopere Anti-Modes vergeleken met de Dual Core?
Dan ben ik dus niet compleet gek  :tongue2: Het lijkt mij dat een Anti-Mode hier geen last van heeft, daar je deze direct op de subwoofer aansluit en hij dus in feite niet met de andere speakers (lees: mid en hoog) kan knoeien?
Is ook een optie inderdaad. Maar afgaande op de reviews van de Anti-Mode schijnt deze toch bijna elke keer een beter resultaat te geven als het standaard inmeetsysteem wat in de meeste receivers dan wel processoren zit.
Maar zou dit resultaat moeten lijden in minder dynamiek en ruimtelijkheid?
Jazeker.
Die zijn geen partij voor de DC en slaan de plank nog wel eens flink mis.

Een Anti-mode zorgt wel voor een delay naar je sub.
Dat moet eigenlijk gecompenseerd worden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robinmull112

Quote from: Staaled on November 26, 2015, 15:04:40
Jazeker.
Die zijn geen partij voor de DC en slaan de plank nog wel eens flink mis.

Een Anti-mode zorgt wel voor een delay naar je sub.
Dat moet eigenlijk gecompenseerd worden.

In welk opzicht zijn ze geen partij? Regelt de DC alles strakker in?
Over die delay heb ik al vaker gelezen inderdaad, maar dit schijn je op te kunnen lossen door in te stellen dat je sub verder weg staat, correct?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

morca

Quote from: Robinmull112 on November 26, 2015, 19:44:54
In welk opzicht zijn ze geen partij? Regelt de DC alles strakker in?
Over die delay heb ik al vaker gelezen inderdaad, maar dit schijn je op te kunnen lossen door in te stellen dat je sub verder weg staat, correct?
Dichterbij want die AM zet hem verder weg.

Staaled

Quote from: morca on November 26, 2015, 21:28:07
Dichterbij want die AM zet hem verder weg.
Klopt.

DC regelt delay van subs onderling.
De processingtijd valt niet in te halen. ;)


Geen partij in de zin van dat de filters veel scherper worden gesteld en de DC daarbij naar mijn ervaring niets over het hoofd ziet.
Dat doen de andere AM' s namelijk wel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#17
Daar komt nog bij dat DC handmatig  naar smaak valt in te stellen en 4 presets heeft.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robinmull112

Quote from: morca on November 26, 2015, 21:28:07
Dichterbij want die AM zet hem verder weg.
Je hebt gelijk, my bad!

Quote from: Staaled on November 26, 2015, 22:29:57
Klopt.

DC regelt delay van subs onderling.
De processingtijd valt niet in te halen. ;)


Geen partij in de zin van dat de filters veel scherper worden gesteld en de DC daarbij naar mijn ervaring niets over het hoofd ziet.
Dat doen de andere AM' s namelijk wel.

Wat zien de andere AM's dan over het hoofd? Bedoel je te zeggen dat de DC meer filters aanmaakt en dus meer 'probleemfrequenties' aan kan pakken, die de andere AM's mogelijk niet aan kunnen pakken wegens het tekort aan filters?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Staaled

Quote from: Robinmull112 on November 26, 2015, 22:39:51
Je hebt gelijk, my bad!
Wat zien de andere AM's dan over het hoofd? Bedoel je te zeggen dat de DC meer filters aanmaakt en dus meer 'probleemfrequenties' aan kan pakken, die de andere AM's mogelijk niet aan kunnen pakken wegens het tekort aan filters?
Idd en beter in de zin van echt mooi vlak.
Tenzij je dat dus niet wilt en handmatig bijstelt.
De andere AM's moet je het maar afwachten en zelf nameten waar de DC ook direct respons en correctie laat zien op het display.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

botsen

Quote from: morca on November 26, 2015, 21:28:07
Dichterbij want die AM zet hem verder weg.


Verder weg, want die AM zet hem verder weg.

Staaled

Ik schat dat ik wat vermoeid was . :-\

Verder weg virtueel is idd minder delay.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)